rikketo

Rikke og Torben 20.oktober 2007

132 indlæg i dette emne

NU er det tid til at jeg får styr på min planlægning. Med under 3 mdr til bage er det vist på tide at jeg får samlet alle mine ideer et sted! :cheerleader3:

Kort om os... vi mødtes for 9 år siden, har boet sammen i 8 år, og fik i januar vores første barn August. Sidst i maj friede torben til mig, inde på Ni'mat . Det var helt fantastisk, og prikken over i'et efter en romantisk livsnyderaften sammen. Da vi er ved at kigge på hus, blev vi enige om at hvis vi skulle have fest, så skulle det være NU. For til næste år er der sgu nok ikke råd til det. Så vi har valgt at låne pengene i vores andel (der er steget HELT VILDT ;) ) og har ingen penge sparet op..... jeg startede så naivt at tro at vi kunne holde det for 30.000... indtil videre er vores budget på 80.000 :blink: men det er den ene gang i livet...

forsøger at lave et lille index ...

s. 1:

" to-do-liste"

Lokaler i københavn - Lidt af hvert

Monogram

Kirken

Inspiration til invitationer

s.3

Inspiration hår

Min kjole :biggrin:

Mine sko

s.4

mere hår

min kjole....igen :heart:

Starter med min "To-do-liste" og vil forhåbentlig få så meget styr på det at jeg kan få lagt alle mine inspirationsbilleder ind... ved jo at I elsker billeder :biggrin:

"To-do-list"

Afsluttet

Finde dato - 20 oktober :huh:

Bestille kirke - davidskirken

Vælge toastmaster - Bo, forlovere - Bo og Brian, brudepiger: Freya og Nova

Finde polaroidfotoapperat til gæstebogen - mor

Købe kjole - House of brides

Finde kok - Jakob

Bestille kirkelokale til reception

lave "reserver dagen" kort

Købe frimærker husk også til England

sende billeder af ringe til Ulla

Sende "reserver dagen" kort

købe sko- stræk og bøj?

Finde og bestille lokaler til festen

Købe gæstebog

købe undertøj (y)

Bestille kørsel fra kirken - M+M

champagne til receptionen - mogens

Bestille hotelværelse på bryllupsnatten - M+M :huh:

vælge drinks til senere - lotte :smolf:

Pasning af August - Jan og Mette-marie

Bestille fotograf

Lave invitationer - Dorte

Sende invitationer :mailbox:

Købe servietter til receptionen

Bestille frisør og makeup + prøve

købe øl og sodavand - tyskland :blush:

lave menu :carrot:

købe kuverttaske

lave topfigur - Simpsons

Prøve Ringe

vælge ringe

Vælge salmer

Finde jakkesæt, skjorte, slips

hjælp til Klargøring , servering, oprydning af receptionslokale - vivian

Klargøring, servering - festlokale

Lave bordkort

Band

vælge bryllupskage - Bosse

Bestille brudebuket :blush: (Torben)

Bestille 4 knaphulsblomster og 3 brudepige buketter (Torben)

købe sko, strømper

vælge vin

bestille tid til pedi og manicure - fik af svigermor :cheerleader3:

duge

bestille Cocktailglas

købe blomster

Tilpasning af kjolen

Kjole til rens

Igang med

Printe bordkort - Dorte

Printe menukort - Dorte

Lys, servietter, - sorte?

låne strømpebånd - Rikke

Bordplan

MANGLER:

Ringe til præsten: blomster til kirken, service til receptionen, nøgle, fotografering

købe strømper

finde noget gammelt

vælge velkomstdrinks - cremant d'alsace?

lave hjælpe/hvad-der-skal-laves-liste til personalet/hjælpere

oprydning og rengøring af festlokale -

skrive til fotografen

Redigeret af rikketo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til din egen tråd. :cheerleader3:

Ja der er jo nok at tage fat på, men du skal da nu nok nå det.

Jeg glæder mig til at følge dig.

kig gerne forbi min tråd. Stjæl bare løs hvis du finder nogle idèer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til. Kan se du er godt igang med planlægningen..så bare bliv ved. Du skal nok nå det :cheerleader3:

Du er meget velkommen til at kigge forbi min tråd. Min kæreste og jeg skal giftes d. 12/4-2008, så der er selfølgelig gid tid, men vi har da fået en del på plads. Og jeg kan jo ikke lade være :cheerleader3:

Louise

0

Del dette indlæg

Lokaler

A

Amager Selskabslokaler, Markmandsgade 9-11

B

Bellahøj Selskabslokaler, Bellahøjvej 20

Brøndbygård, Brøndbyøstervej 93

Brønshøj Nye Selskabslokaler, Præstegårds Alle 19

Børsen

C

Christianshavns Beboerhus, Dronningensgade 34

Cirkel-Ordenens Selskabslokaler, Falkoner Alle 96

D

Domus Vista Selskabslokaler, Nordens Plads 4

Druegårdens, Greve Strandvej 44

Dueslaget, Auroravej 2

Døveforeningen, Brohusgade 17

E

F

Forsikringens Hus, Amaliegade 10

G

Gildegården, Vanløse Alle 41

H

Havarthigården, Harvarthivej 6

Herstedvester Forsamlingshus, Herstedvester stræde 66

I

Ishøj Forsamlingshus, Ishøj Bygade 82

J

K

Kirkebjerg Selskabslokaler, Park Alle 282

L

M

Medborgerhuset, Islands Brygge 35

Medborgerhuset, Kapelvej 44

Medborgerhuset, Arhusgade 103

N

O

P

R

S

Serapion Ordenen

Strandens Forsamlingshus, Strandskolevej 296

U

V

Vartov, Farvergade 27

Vesterbro Kulturhus, Lyrskovsgade 4

Villa Rex, Skodsborg Strandvej 123

VJ-Huset, Kirkegade 8

Ved fortet, herlev

Redigeret af rikketo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Rikke,

hvordan går det med planlægningen? Har i fundet ud af hvor i skal holde festen? Er lidt nysgerrig, bor selv i kbh og synes det var ekstremt svært at finde det rette sted ;)

Kram M

Hej M

Nej desværre har vi ikke fundet det rigtige lokale endnu.. Vi er ude efter et lokale hvor man selv kan have mad og drikke med, og det er ikke særlig nemt.... de lokaler jeg har skrevet længere oppe, er nogle af dem vi har kigget på. Har faktisk booket Odd fellow i glostrup, men er ikke sikker på at det er det rigtige til os.

- Var nede og se et super lækkert sted der ligger på Østerbro på Rosenvængets alle, ved trianglen. Det hedder Muhz, og er helt nyt, og er et super fedt koncept - man betaler for det man vil bruge.. og i tre etager. Klart et kig hver. Stilen var lige os, lidt råt i det, (vi er ikke til prinsessedrømmen) men desværre var de køkkenfaciliteter de havde ikke nok. Min kæreste er kok og en kollega skal lave maden. Men hvis man får alt fra et Cateringfirma burde det ikke være et problem..

tjek det på de gule sider, ellers må du jo lige sende en pm.

/Rikke

0

Del dette indlæg

Hej mette

Ja jeg lærte med blod, sved og tårer .. (ej dog ikke :ilovebryllupsklar:) det i går..

sidder desværre på den bærbare, fordi kæresten spiller på den anden, og selvfølgelig ligger alle billederne på den anden :loveboard: Men forhåbentlig får jeg meget snart lagt en masse ind.

men hov... mette er du ikke lidt en haj til det her? :denmarkflag:

ville nemlig gerne vide hvordan jeg laver et link til denne tråd, når jeg besvarer andre steder... :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej! Og velkommen til! :ilovebryllupsklar:

For at lave et link til din tråd så kopierer du adressen på din tråd (http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=40681&st=0#entry541605)

så går du ind "mit kontrolpanel"

Så trykker du på "rediger signatur" der står i venstre side af skærmen

Så trykker du på en lille grøn knap med et plus på (indsæt link) lige under pilen til indsæt speciel kode

så dukker der en boks op, hvor der står noget med http://, her kopierer du din tråds adresse ind og trukker OK

Så kommer der en boks, hvor der bliver spurgt om teksten til linket. Her skriver du så fx min tråd eller hvad du nu har lyst til..

Håber det kunne bruges?

Flot monogram forresten!

Knus

Redigeret af KatrineK
0

Del dette indlæg

Hej! Og velkommen til! :ilovebryllupsklar:

For at lave et link til din tråd så kopierer du adressen på din tråd (http://bryllupsklar.dk/forum/index.php?showtopic=40681&st=0#entry541605)

så går du ind "mit kontrolpanel"

Så trykker du på "rediger signatur" der står i venstre side af skærmen

Så trykker du på en lille grøn knap med et plus på (indsæt link) lige under pilen til indsæt speciel kode

så dukker der en boks op, hvor der står noget med http://, her kopierer du din tråds adresse ind og trukker OK

Så kommer der en boks, hvor der bliver spurgt om teksten til linket. Her skriver du så fx min tråd eller hvad du nu har lyst til..

Håber det kunne bruges?

Flot monogram forresten!

Knus

Tusind tak for hjælpen!

Jeg er bare ikke god til at gennemskue det her, men måske kunne du/I hjælpe mig, ved at fortælle hvordan jeg laver et index, og hvordan jeg får den tæller på forneden??? kan ikke finde ud af hvordan... :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Her er lidt mine tanker om invitationer... Jep de er ikke lavet endnu.. og jeg skal giftes om knap 3 mdr! :bearhug:

Øv.. har lige fundet ud af de fleste billeder ligger på den anden pc... så må i nøjes med disse ( nogle er tyvstjålet herind :thumbsupsmileyanim: )

post-27833-1185895162.jpg

post-27833-1185895172.jpg

post-27833-1185912613.jpg

post-27833-1185912647.jpg

post-27833-1185912668.jpg

post-27833-1185912699.jpg

post-27833-1185912731.jpg

post-27833-1185912757.jpg

Redigeret af rikketo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har som sagt endnu ikke fået udsendt invitationerne, selvom vi skal giftes om knap 3 mdr. Har nemlig ikke fundet LOKALET endnu... HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg (eller vi.. :thumbsupsmileyanim: ) har valget mellem Odd fellow i glostrup eller Herstedvester forsamlingshus... jeg er mest til det ene, og min kæreste til det andet..

- Hvad syns i?

:bearhug:

post-27833-1185895647.jpg

post-27833-1185895661.jpg

post-27833-1185895679.jpg

post-27833-1185895685.jpg

post-27833-1185895696.jpg

0

Del dette indlæg

Har som sagt endnu ikke fået udsendt invitationerne, selvom vi skal giftes om knap 3 mdr. Har nemlig ikke fundet LOKALET endnu... HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg (eller vi.. :thumbsupsmileyanim: ) har valget mellem Odd fellow i glostrup eller Herstedvester forsamlingshus... jeg er mest til det ene, og min kæreste til det andet..

- Hvad syns i?

Jeg er mest til det på de sidste billeder. Det andet virker lidt for meget som et konference lokale. Det sidste har en lækker "glød" over sig som vil være rigtig lækker til et bryllup.

0

Del dette indlæg

Selvom jeg har spillet i Odd Fellow før og kun har godt at sige om det så siger billederne her jo alt. Jeg vil også være tilbøjelig til at sige Herstedvester, men der er også andre forhold end de fysiske rammer der bør inddrages i jeres valg:

- Pris selvfølgelig.

- Noget fast tidspunkt I skal være ude på ?

- Muligheder for at komme ind før festen og forberede.

- Ekstra rum m.v. Kan være en god ide hvis der er børn med der skal sove.

- Hvad med omgivelserne og restriktioner (lyd/larm).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Rikke,

Jeg ville nok også vælge lokalerne på de sidste billeder. For mig virker det mere hyggeligt, men det er jo helt op til jer, hvad jeres smag er. Det er jo JERES fest og dag. Så jeg ved ikke om det er meget hjælp jeg kan komme med.

Håber at I snart bliver enige, så I kan komme videre med planlægningen. ;)

0

Del dette indlæg

- Hvad syns i?

Hejsa

Nu kender jeg ikke herstedvester forsamlingshus, men jeg kan klart anbefale Odd Fellow.

Jeg har selv lejet det til d. 20/9-08, hvor Michael og jeg skal giftes.

Vi var til bryllup der i maj sidste år og faldt bare for det. Har lige tjekket, om jeg har et godt billede derfra, men har desværre kun "menneske-billeder" *S*

Med den rette borddækning og stemning er det rigtig fint - og så kan jeg godt lide det store køkken hvor kokken/maden kan være, og det første rum (med de runde borde),, hvor vi holder reception inden vi går ind til middagen.

Men vi har lejet det fra fredag til søndag. så kan vi nemlig dække bord fredag - holde bryllupsfest lørdag til lige præcis den tid vi vil. Og så er der også lige tid til at rydde op.

Pris for hele weekenden: 5500,-

Har i tjekket om der er ledigt ??? - jeg ved nemlig, at der er ret svært at få fat i - især når der ikke er så lang tid igen.

Håber du snart finder ud af hvilket lokale i vil have.

Knus

Maya

0

Del dette indlæg

Jeg (eller vi.. :thanks: ) har valget mellem Odd fellow i glostrup eller Herstedvester forsamlingshus... jeg er mest til det ene, og min kæreste til det andet..

- Hvad syns i?

:)

Hejsa

Nu kender jeg ikke herstedvester forsamlingshus, men jeg kan klart anbefale Odd Fellow.

Jeg har selv lejet det til d. 20/9-08, hvor Michael og jeg skal giftes.

Vi var til bryllup der i maj sidste år og faldt bare for det. Har lige tjekket, om jeg har et godt billede derfra, men har desværre kun "menneske-billeder" *S*

Med den rette borddækning og stemning er det rigtig fint - og så kan jeg godt lide det store køkken hvor kokken/maden kan være, og det første rum (med de runde borde),, hvor vi holder reception inden vi går ind til middagen.

Men vi har lejet det fra fredag til søndag. så kan vi nemlig dække bord fredag - holde bryllupsfest lørdag til lige præcis den tid vi vil. Og så er der også lige tid til at rydde op.

Pris for hele weekenden: 5500,-

Har i tjekket om der er ledigt ??? - jeg ved nemlig, at der er ret svært at få fat i - især når der ikke er så lang tid igen.

Håber du snart finder ud af hvilket lokale i vil have.

Knus

Maya

Hej maya

Vi har faktisk booket Odd fellow for 1 måned siden, men efter vi havde skrevet kontrakten under, fik vi af vide at musikken skal slukke kl. 02 og man skal være ude kl. 03 - det står også i kontrakten dog ikke særlig tydeligt. Det er blandt andet derfor at vi er gået igang med at lede efter noget andet! Det vil jeg bare ikke på min bryllupsdag.. mine gæster skal ikke smides ud, hvis de har det sjovt!

til jer andre:

Der er fordele og ulemper ved begge steder. prøver lige at kaste nogle ind:

:thumbsupsmileyanim: Odd Fellow: Pænt (min kærestes udtryk), stort køkken, nemt til offentlig transport+taxa, stort forlokale med bar, pæne store toiletter, får nøglen fredag kl. 8.00.

:cheerleader3: ved Odd Fellow: Musik slutte kl. 02,ude kl. 3, lidt kedeligt, intetsigende service(institutionsstål)

Pris: 5500,- fredag kl.8.00 - mandag kl.03

:bearhug: ved Herstedvester: Stemning, hyggeligt, ude når vi vil, gode borde - pæne stole, bar i rummet, billigt.

:boohoo: ved Herstedvester: Skrue néd kl. 23 (ikke slukke) lille køkken, grimme små toiletter, får det måske først fredag kl. 18

Pris 3500,- Fredag kl. 18 - søndag kl.12 (100 kr pr. ekstra time, hvis det er muligt)

Syns virkelig det er svært, jeg er mest til Herstedvester (den gamle stil) og min kæreste er mest til Odd fellow (nye stil). men ingen af os tør rigtig at sige fra og bestemme, for tænk hvis man vælger det forkerte?

Vi startede med at lede efter et lokale der ikke var sådan rigtig selskabslokale agtigt, men mere lidt råt i det... Meeen... 4 måneder før, er alt booket... og når man så selv vil have mad og drikke med indsnævrer det en del.

på side 1 er der de lokaler jeg allerede har prøvet, eller forsøgt få fat i..og der er en del...

:bask:

Redigeret af rikketo
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer