bangbaby

De fleste af os skifter jo navn, når vi blir gift..

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Øhhh.. det går da helt automatisk.. det gjorde det her i hvert fald.

Ja, som overskriften sir.. Så lad os lave en liste over de ting, du lige skal melde dit navneskift til :thumbsupsmileyanim:

- Forsikring

- Pas

- Bank

- Folkeregisteret

0

Del dette indlæg

vi skal alligevel have fornyet pas så det er ikke noget problem men bank og forsinkring går af sig selv min bank og fosinkring tjekker på folkkeregistret løbende vil jeg mene har ihvertfal aldrig meldt flytning men det kommer alligevel måske er det bare mig der har misforstået noget???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

I vores bank skifter det ikke af sig selv

Vi skal ned med vores vielsesattest og navneændringsattest mener jeg det er...

Dem af jer der skal have kørekort skal vel også ha det ændret der?

Hvis i bor i lejlighed skal boligselskabet også have besked så der kan komme nye navne på døren

Redigeret af Mtune
0

Del dette indlæg

Jeg skiftede efternavn i december inden min datter blev født, og der spurgte jeg politiet, om man skulle have nyt kørekort. Det er ikke nødvendigt, så længe man bare kører i Danmark, men man skal huske det, hvis man skal udenlands.

0

Del dette indlæg

Jeg skiftede efternavn i december inden min datter blev født, og der spurgte jeg politiet, om man skulle have nyt kørekort. Det er ikke nødvendigt, så længe man bare kører i Danmark, men man skal huske det, hvis man skal udenlands.

Så hvis man handler i Tyskland

Så betyder det vel også at man skal have fornyet sit kørekort? Jeg spørg fordi min kæreste mener at det ikke er nødvendigt, men vi er jo med jævne mellemrum over grænsen.. Hmm det må jeg lige ha fortalt ham

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang. kørekort og pas så BEHØVER MAN IKKE atfå lavet nyt fordi man skifter efternavn. Dog skal man huske at hvis man rejser udenlands at billetterne skal være bestilt i det navn som står i passet :cheerleader3:

Hanne

MEN!!!!!

Hvis man er så uheldig at blive syg på rejsen skal navnet også stemme overens med det der står på sygesikringsbeviset.. De fik vi af vide da vi blev indlagt under en ferie i Tyrkiet for nogle år siden

Redigeret af Mtune
0

Del dette indlæg

De fleste store steder som forsikring, bank, tlf.selskab osv. er koblet op på folkeregistret og de får lister ud med de nye oplysninger, så det skulle gerne ske helt af sig selv. :cheerleader3:

Bare lidt erfaring, fra én som har arbejdet i bank i 3½ år. :blink:

Jeg tror bare ikke, det er alle banke, som er helt updated..

Sidst jeg flyttede havde de efter mange måneder ikke fået min rigtige adresse. Så jeg skrev og oplyste dem om det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang. kørekort og pas så BEHØVER MAN IKKE atfå lavet nyt fordi man skifter efternavn. Dog skal man huske at hvis man rejser udenlands at billetterne skal være bestilt i det navn som står i passet :cheerleader3:

Hanne

MEN!!!!!

Hvis man er så uheldig at blive syg på rejsen skal navnet også stemme overens med det der står på sygesikringsbeviset.. De fik vi af vide da vi blev indlagt under en ferie i Tyrkiet for nogle år siden

Det er selvfølgelig rigtig nok, men så kunne man jo gemme sit gamle sygesikring og bruge det hvis man er så uheldig at komme på sygehuset mens man er i udlandet.

0

Del dette indlæg

Hanne

MEN!!!!!

Det er selvfølgelig rigtig nok, men så kunne man jo gemme sit gamle sygesikring og bruge det hvis man er så uheldig at komme på sygehuset mens man er i udlandet.

Jeg tror ikke det virker mere når man har fået et nyt

Det er noget med at den der magnetstribe bliver slået fra så informationerne ikke kan trækkes ud af det mere.. Men altså, det er jo op til den enkelte om man vil prøve at snyde på den måde.. Jeg ved bare at jeg skal ikke nyde noget.. Måske fordi jeg har prøvet at skulle indlægges under en ferie pga madforgiftning.. Og der havde de kontakt med sygeforsikringen hjemme i DK flere gange fordi de havde stavet vores navn forkert i en mail og så kunne de ikke finde os i systemet.. Det var noget værre noget.

0

Del dette indlæg

Her er nogle af dem, som jeg har orienteret.... og selv om fx bank mfl. er opkoblet til folkeregistret - ja, så har jeg for en sikkerheds skyld meddelt det til dem selv :cheerleader3: Fx troede jeg at læge og tandlæge automatisk fik besked... man får jo automatisk nyt sygesikringsbevis... men læger og tandlæger skal man selv meddele det nye navn til.

• Læge
  • speciallæger og fysioterapeuter mv.
  • tandlæge
  • brillemand
  • fritidsklub (fx sport mv)
  • bogklub, avis mv. af abonnementer
  • Personalekontoret (nyt navneskilt, ændring af e-mail opsætning, løn etc)
  • Familie og venner
  • Post Danmark (så de kan se, at evt. post til det gamle navn skal sendes alligevel!)
  • Boligselskabet
  • Bank (for en sikkerheds skyld!)
  • Forsikringsselskabet (for en sikkerheds skyld!)
  • Video-forretningen
  • SAS eurobonus, ZOO medlemskort, FDB - og andre plastikkort!!
  • Universitetet
  • Elselskabet
  • Bloddonorerne
  • PAS og KØREKORT.... HVIS MAN VÆLGER AT FÅ DET SKIFTET - se ovenfor!

Der er i øvrigt en tråd fra foråret med samme emne, hvor der er anført MANGE punkter over folk og steder, der skal have besked om navneændring

0

Del dette indlæg

Nej sorry.. pas gjorde ikke.. mit er udløber derfor jeg ikke tænkte over det. Vores forsikringer er i banken og de henter selv oplysninger fra cpr.. og det går automatisk. Faktisk modtog jeg et brev far sygehuset et par dage efter med mit nye navn.. skæg oplevelse.. ja og et sygesikringskort.

Jeg ved ikke hvordan det er hvis man har forsikringer andre steder. Men mange steder henter de selv oplysningerne ned.

Forsikring og pas kom helt af sig selv??

Ups, sat folkeregisteret på, fordi jeg lige er flyttet. Den har ikke noget med navnet at høre, så se bare bort fra det..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Er der ikke nogen af jer, der er taget udenlands (langt væk) på bryllupsrejse - og hvad har I gjort mht. navneændring og pas, sygesikring mv. Hvordan kan man være på forkant når rejse og div. bestilles inden man har fået sit nye navn?

KH Dorthe

0

Del dette indlæg

Hej

Er der ikke nogen af jer, der er taget udenlands (langt væk) på bryllupsrejse - og hvad har I gjort mht. navneændring og pas, sygesikring mv. Hvordan kan man være på forkant når rejse og div. bestilles inden man har fået sit nye navn?

KH Dorthe

Vi bestilte bryllupsrejsen et halvt år før bryllup (og navneskift).

Billetten blev bestilt i mit gamle navn. For billet og pas skal stemme overens (nævnt før). Og passet kan ik nå at blive ændret hvis man rejser lige efter brylluppet som vi gjorde.

Jeg fik først mit nye sygesikringsbevis ca 3 uger efter brylluppet, så det gamle har jo "virket" indtil da. Heldigvis fik vi ik brug for det på rejsen.

Jeanne

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer