bangbaby

Snøft og hulk...

42 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes d. 11. august og har fundet drømmekjolen - altså prøvede en masse kjoler og så sagde det bare BANG, da jeg endelig fandt KJOLEN.. Jeg har aldrig sendt andre have den, det er bare kjolen for mig.

For to dage siden - i lørdags - var jeg så til min kusines bryllup. Jeg gik fuldstændig i chok da hun kom gående ned ad kirkegulvet.

Vi har købt fuldstændig identiske kjoler :):cheerleader3: :cheerleader3: Det var den længste vielse ever.. Jeg sad hele tiden og kæmpede med ikke at græde, og min kæreste regnede det selvfølgelig hurtigt ud.

Det var så mærkeligt at se min kusine 14 dage før mig eget bryllup - foran kæresten og familien gå ned af kirkegulvet i det som jeg betragter som min drømmekjole.

Jeg har haft to trælse dage, hvor jeg har været rigtig ked af det.. Forstår I mig? Der er nogle i min familie, som synes jeg bare skal tage mig sammen...

Min kusine har en meget tyndere figur, og jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at sammenligne. Hun så brandgodt ud. I dag (mandag) havde jeg så en aftale med brudekjoleforretningen - min kjole skulle tjekkes og hentes. Jeg havde slet ikke lyst til at skulle derned. Da jeg kom hen til kjolen begyndte jeg at græde :cheerleader3: Jeg så bare min kusine for mig i kjolen..

Butiksejeren var så forstående, og hun var også klar til at bytte kjolen til en anden, selvom den er tilrettet mig (Hurra for Panayotis i Vejle!!) Men der er kun 14 dage - med tilretning og det hele ville det være svært at nå... Plus at det er jo KJOLEN.. Jeg har virkelig ikke set andre kjoler, som jeg kunne lide.. Så jeg tog kjolen på, tudede lidt mere, fik nogle opmuntringer og nu hænger kjolen herhjemme klar..

Ja.. Det var alt jeg lige ville dele med jer.

Redigeret af bangbaby
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selv om det er brand uheldigt, har du jo kun 2 valg enten at få en anden kjole, eller beholde "drømmekjolen". Troer dog jeg ville vælge en anden kjole hvis jeg var dig, da du nu har negative føelser forbundet med "drømmekjolen".

Du ønskes held og lykke.

Hilsen Trine

Jeg skal giftes d. 11. august og har fundet drømmekjolen - altså prøvede en masse kjoler og så sagde det bare BANG, da jeg endelig fandt KJOLEN.. Jeg har aldrig sendt andre have den, det er bare kjolen for mig.

For to dage siden - i lørdags - var jeg så til min kusines bryllup. Jeg gik fuldstændig i chok da hun kom gående ned ad kirkegulvet.

Vi har købt fuldstændig identiske kjoler :):cheerleader3: :cheerleader3: Det var den længste vielse ever.. Jeg sad hele tiden og kæmpede med ikke at græde, og min kæreste regnede det selvfølgelig hurtigt ud.

Det var så mærkeligt at se min kusine 14 dage før mig eget bryllup - foran kæresten og familien gå ned af kirkegulvet i det som jeg betragter som min drømmekjole.

Jeg har haft to trælse dage, hvor jeg har været rigtig ked af det.. Forstår I mig? Der er nogle i min familie, som synes jeg bare skal tage mig sammen...

Min kusine har en meget tyndere figur, og jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at sammenligne. Hun så brandgodt ud. I dag (mandag) havde jeg så en aftale med brudekjoleforretningen - min kjole skulle tjekkes og hentes. Jeg havde slet ikke lyst til at skulle derned. Da jeg kom hen til kjolen begyndte jeg at græde :cheerleader3: Jeg så bare min kusine for mig i kjolen..

Butiksejeren var så forstående, og hun var også klar til at bytte kjolen til en anden, selvom den er tilrettet mig (Hurra for Panayotis i Vejle!!) Men der er kun 14 dage - med tilretning og det hele ville det være svært at nå... Plus at det er jo KJOLEN.. Jeg har virkelig ikke set andre kjoler, som jeg kunne lide.. Så jeg tog kjolen på, tudede lidt mere, fik nogle opmuntringer og nu hænger kjolen herhjemme klar..

0

Del dette indlæg

Nej nej nej... Sikke dog en træls situation! Jeg kan virkelig godt forstå at du er ked af det, hold op hvor ville jeg oz have det dårligt, hvis det var mig!!! Jeg føler hvertfald med dig!

Jeg synes du har gjort det rigtige, den du har valgt, er jo din drømmekjole og dagen vil oz stadig være din! Og selvom du synes din kusine så gudesmuk ud, er jeg sikker på, at du hvertfald ser lige så godt ud, hvis ikke bedre!! Gå op (og senere ned) af alteret med en glæde og værdighed, som viser at du er ligeglad med at din kusine har båret kjolen før! Svært ja, og jeg kan sagtens skrive en hel masse opmuntrende ord, men din beslutning er jo taget, så der er ikke andet at gøre, end at få det bedste ud af det!

Og til dem som har sagt til dig: Tag dig sammen, eller kom over det får lige sådan nogen her af mig

:):cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har købt fuldstændig identiske kjoler :cheerleader3: :cheerleader3: :hug: Det var den længste vielse ever.. Jeg sad hele tiden og kæmpede med ikke at græde, og min kæreste regnede det selvfølgelig hurtigt ud.

Min kusine har en meget tyndere figur, og jeg kan selvfølgelig ikke lade være med at sammenligne. Hun så brandgodt ud. I dag (mandag) havde jeg så en aftale med brudekjoleforretningen - min kjole skulle tjekkes og hentes. Jeg havde slet ikke lyst til at skulle derned. Da jeg kom hen til kjolen begyndte jeg at græde :hug: Jeg så bare min kusine for mig i kjolen..

Jeg kan godt forstå du er ked af det. Jeg ville prøve andre kjoler og se om ikke der var en der var endnu smukkere :)

Men uha det er godtnok en svær situation.

Masser af :cheerleader3: fra Christina der også skal giftes 11. august.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor træls! Det er jo enhver bruds mareridt!...

Masser af :cheerleader3: til dig..

Jeg kan godt forstå du er ked af det og i tvivl, men hvor mange af gæsterne er "gengangere"?..

Selv om din kusine måske er slankere end dig, kan du bestemt godt komme til at se lige så godt ud som hende :)

Prøvede du ikke andre kjoler hos Panayotis idag..? Ellers så synes jeg du skal ta forbi dem igen imorgen, nu ved de jo præcist hva du søger.. Og tilretning på 14 dage, må de også ku kan klare.. Så hvis du ikke har mavefornemmelsen længere, synes jeg du skal tage en ekstra kig igen..

Kærligst

SanneR

0

Del dette indlæg

Hej du!

Sikke noget. Synd for dig - når du nu var så glad for den og syntes at det lige var den.

Nu ved jeg jo slet ikke hvordan den ser ud, men har du måske overvejet at finde en lille detalje, som gør den anderledes? Jeg har set rigtig mange smukke kjoler (også her inde) som har et lille bånd/skærf i en helt anden farve end hvid - evt en farve som passer ind i jeres øvrige farver til festen, eller blot en lys champange, som skiller sig ud fra kjolen. Tal evt. med forretningen igen. Måske kan de nå at lave lidt ændringer...

Men ellers vil jeg sige til dig at du selvfølgelig vil komme til at se helt anderledes ud end din kusine - andet hår, buket, sko mm. og det er heldigvis ikke en konkurrence!

Håber du finder ud af det - det skal nok blive fantastisk.

Mange tanker :)

Camilla

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig med Camilla: Er der ikke en lille ting som kan ændres - der kan sættes et bånd, en stofblomst en flæse eller lignende på.

Jeg vil foreslå at du tager ind til Panayotis så hurtigt som muligt og beder dem om at tænke kreativt - og du kan evt prøve andre af deres kjoler (måsker er er én, som du ikke har set før?) Det lyder som om de virkelig gerne vil hjælpe.

Jeg kan også se, at du nok altid vil sammenligne dig med din kusine, men prøv at skille dig så meget ud som muligt - med hår, blomster sko osv.

Din kæreste vil helt sikkert synes at du er den smukkeste alligevel og det er jo altså det vigtigste!

Et par :):cheerleader3::cheerleader3: til dig, for øv da også, men prøv om ikke de kan hjælpe dig i butikken.

(Vi vil gerne se et billede af kjolen.)

-Kirstine

0

Del dette indlæg

Ja meningerne er jo forskellige herinde. Men det er jo din drømmekjole. Ikke to brude ser ens ud, heller ikke selvom kjolen måske er den samme. I vil være smukke på hver jeres måde. Håret skal vel heller ikke sidde ens og blomsterne er vel heller ikke de samme.

I sidste ende er det jo dit valg, og jeg synes du skal følge din mavefornemmelse. Derudover synes jeg det er super sejt at forretningen har så høj en service.

Jeg ved du får en super dag uanset hvad.

Knus og kram

ViTo

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha den er led. Den første kjole jeg faldt for på nettet og tænkte den skal jeg prøve var den samme som min fætters kone havde på for 3 år siden. Da jeg ikke var med (var på ferie) tænkte jeg ikke over det og sendte billed af den til min mor som så dæmpede min glæde. Jeg overvejede også om jeg skulle være ligeglad, det var jo 3 år siden men nej jeg valgte en anden. Det var jo hele min familie som havde set hende i den.

2 brude er ikke ens men jeg forstår dig godt. Og jeg synes det er så flot at butikken tilbyder dig en ombytning til en anden kjole, tror ikke ret mange andre butikker havde gjort det. jeg tror jeg ville have forsøgt at se om der ikke var andre, ikke mindst fordi din kæreste nu også ved hvilken kjole det er. Men den er svær.

Vi skal til bryllup 3 uger før vores eget og mit største mareridt har netop været at vi havde valgt samme kjole. Det har jeg så fundet ud af at vi ikke har og det lettede mig. Selvom det kun er 6 af gæsterne så ville jeg ikke kunne skjule det overfor min kæreste.

Har så meget medlidenhed med dig og håber du finder en løsning så du får en rigtig dejlig og perfekt dag. Og jeg er sikker på at du bliver smuk uanset hvad. :)

0

Del dette indlæg

Tak for alle jer opmuntrende ord! Det betyder meget!!

Butikken var klar til at bytte kjolen og gav mig god tid til at bestemme. Men deres råd var, at jeg skal gå efter mavefornemmelsen, og alt folk har glemt hvordan min kusines kjole ser ud om en uge.

Nu er vi mænd og kvinder nu engang forskellige.. Jeg spurgte i dag min kæreste om han kunne huske min kusines kjole.. Det kunne han ikke rigtig.. Det var sjovt at høre ham beskrive den. Han blev ved med at sige, at lige meget hvilken kjole jeg havde på, så ville jeg være den smukkeste brud for ham..

Så det er jo det vigtigste...

Selvom det virker helt mærkeligt for os zillas, så husker folk ikke ret lang tid, hvordan kjolerne ser ud.. Især ikke hankønnene.

"Heldigvis" var der mange fra min familie, som kunne komme til min kusines fest (f.eks. mine søskende).. Så det er kun ca. 15 % af gæsterne til mit bryllup, som har set kjolen før..

Jeg kiggede på andre kjoler i butikken, men det er svært at finde en anden, når man allerede har fundet drømmekjolen :)

Lige nu gør det ondt, men jeg tror med tiden bliver det bedre.. Så kommer min kusines bryllup også mere på afstand. De trælse følelser skal nok blive mindre og mindre.

Og jeg tror og håber, at jeg på dagen føle mig hel tilpas. Jeg har planer om at tage kjolen på et par gange mere for at vænne mig til at se MIG i kjolen..

Ja, så som I kan høre, så har jeg helt besluttet og at beholde min kjole.. Forstår I? Det er langt fra den perfekte situation, men you know.. shit happends.. :cheerleader3:

Om nogle år vil jeg helt sikkert grine af det hele og tænke, at det bare er sjovt, at min kusine og jeg begge have samme gode smag..

0

Del dette indlæg

Du gjør det riktige!

Jeg hadde to venninner - hvis søstre giftet seg samtidig. Begge hadde valgt samme kjole. Og selv om det var mange av de samme gjestene i begge bryllupene (hehe.. de giftet seg med brødre!) så var ikke mange som tenkte over at de faktisk hadde valgt samme kjole!

Det blir en flott dag uansett!

*klem/knus*

- Anett -

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja din kusine og dig må begge have samme gode smag jo. De er søde de mænd. Da jeg fortalte min kæreste at jeg havde fundet en kjole men at den var "brugt" i familien før sagde han også, kan du ikke vælge den alligevel, du vil helst klart være meget smukkere i den end hende?

Det er derfor vi elsker dem

Rigtig godt bryllup og er sikker på du trods alt får en dejlig dag.

0

Del dette indlæg

Hej igen du!

Sådan :bearhug: ! Det er rigtig hård for dig lige nu, men jeg tror også at du skal følge dit hjerte og beholde kjolen! Det var jo den du faldt for og som du skriver vil det blive svært at finde en anden der giver det samme sug i maven.

Rigtig flot af butikken - så ros til dem.

Ha en fantastisk dag! Du må jo lige sætte et par billeder på siden når alt er overstået!

Mange hilsner

Camilla :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Egentlig tror jeg heller ikke at gæsterne husker/ser kjolen som "den kusinen havde på".. Og specielt mændene husker nok slet slet ikke hvordan hun så ud.. :thumbsupsmileyanim:

Jeg har faktisk taget mig selv i, liiiiige at sku kigge på billederne af min kjole, fordi jeg ikke engang selv lige kan huske hvordan den egentlig ser ud - og den er jo MIN drøm!.. :pokey:

Held og lykke!

0

Del dette indlæg

Ja hvorfor skulle du vælge en anden kjole når nu det var den du faldt for i første omgang...!

Hellere bære en kjole du har det godt i, end at skulle til at vælge en anden du måske ikke får det helt så godt i. og så tror jeg heller ikke i bliver sammenllignet helt så meget, som man selv går og tror. Så held og lykke. :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Slør, buket og håret gør rigtig meget i sig selv, så I vil sikkert se helt forskellige ud.

Kan du ikke gøre noget for dig selv så du føler dig ekstra lækker? Få en spa manicure og flotte negle dagen før, hvis du ikke allerede har planlagt makeup hos en prof. så var det en mulighed, de kan virkelig trylle (se min beretning :pokey: )

Du skal nok blive super flot, og du får lige nogle af dem her med på vejen

:thumbsupsmileyanim::bestwishes::biggrin::unsure:

0

Del dette indlæg

Slør, buket og håret gør rigtig meget i sig selv, så I vil sikkert se helt forskellige ud.

Kan du ikke gøre noget for dig selv så du føler dig ekstra lækker? Få en spa manicure og flotte negle dagen før, hvis du ikke allerede har planlagt makeup hos en prof. så var det en mulighed, de kan virkelig trylle (se min beretning :thumbsupsmileyanim: )

Du skal nok blive super flot, og du får lige nogle af dem her med på vejen

:blush:()():):denmarkflag:

Tak for støtten til jer alle!!

Jeg er virkelig begyndt at have det meget meget bedre med det.

En af dagene inden ringer min mor lige til de mennesker, som skal til begge bryllupper og "advarer" dem, så vi ikke skal høre " Nej.. Jamen er det ikke den samme kjole?!" på selve dagen.. Så ved de at jeg ikke er glad for det, og så behøver der slet ikke at gøres mere ud af den sag.

Lige nu hænger min kjole og ser så flot ud, og for det meste har jeg også næsten glemt den utrolig uheldige situation.. Og der er jo en uge mere til! Så positiviten er top lige nu.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer