Bassegøj

Budget

9 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vores budget var på 60-70.000 for 45 mennesker inkl. alt.

Mit bedste råd i den indledende fase er, at afgøre med hinanden, hvilke ting, der er vigtigst for jer. Hvilke ting SKAL I bare have, hvilke ting betyder ikke så meget for jer. Og selvfølgelig, hvor meget har I reelt råd til at give?

Der er nogen, som siger, at et bryllup koster ca. 1000 kr, pr gæst. Det er i vores tilfælde lidt i underkanten og i mine øjne lidt urealistisk, men som du også kan se herinde, er der stor forskel på, hvor mange penge, folk vlger at bruge. Vores tror jeg ligger nogenlunde i midten af skalaen. Jeg har set bryllupper af samme størrelse til 30.000 og til 130.000 - så det er, hvad man selv gør det til.

For vores vedkommende prioriterede vi meget højt at gæsterne kunne overnatte på feststedet, foto var en stor og vigtig post på vores budget samt ringene var en stor post. Til gengæld sparede vi på gommens tøj (gennem vore skrædder i Thailand), mit hår og make-up (har en veninde som er make-up artist), servering af folk vi kender, kok gennem venner, bordpynt af enkelte roser fremfor dekorationer, videooptagelse af en ven som arbejder med den slags, vin engros gennem venner og så videre...

Man kan spare mange steder - det gælder bare om at trække i alle de tråde, man har.

God fornøjelse med planlægningen! Og nyd det, dagen kommer hurtigere end du aner det :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Puh, det er svært det der med budget...

Vi skal holde fest for 62 og vores budget ligger på ca. 90.000. Synes det er vildt mange penge at bruge på én dag, men jeg synes egentlig ikke, at vi har kastet om os med penge.

Vi skal holde festen på restaurant, hvilket jo selvføgelig udgør hovedparten af budgettet. Vi har lejet jukebox som musik og så er der tøj for os begge. Kagen får vi forholdsvis billigt 35,- pr. kuvert, da konditoren er en god ven af min kærestes fætter. Så er der fotograf - vi får taget professionelle billeder efter vielsen og har en bekendt til at tage billeder resten af festen. Herudover jo allle småtingene som hår, makeup, brudebuket, invitationer osv.

Så pust det løber hurtigt op, men holder man ikke festen på restaurant, så kan man jo selvfølgelig spare noget der.

Vil også tilslutte mig at i skal gøre op med jer selv hvad der er vigtig for jer og hvor der kan spares penge - f.eks. er vi ligeglade med speciel bil eller hestevogn til at hente os... Men lav en liste og sørg for at undersøge priser forskellige steder - som udgangspunkt er det altid en god ide IKKE at starte med at sige bryllup, for så lægges der lige lidt ekstra på prisen.

Men rigtig meget held og lykke med budgetlægning og planlægning :carrot:

0

Del dette indlæg

Jeg vil så lige være hende sparegrisen ;) Vi holder bryllup for 35.000

Selve festen udgør cirka 25.000 for mad og drikke med en kuvert pris på omkring 450 pr person. (Vi kender ejeren af restauranten)

Jeg får syet en kjole og har købt stoffet billigt i Vietnam da vi var der. (10 meter for 200 kroner :) ) Min kæreste genbruger et jakkesæt og har bare købt en ny skjorte.

Vi har en veninde til at tage billeder for os.

Nogle veninder og en søster står for bryllupskagen, som bliver vores bryllupsgave fra dem. De bager den selv.

En herindefra med en lækker volvo er vores kørsel på dagen.

Vores ringe fik vi lavet billigt for cirka 5.000

Musikken er en playliste på computeren.

Underholdningen står venner og familie får (svoger kan undervise i salsa, og en veninde skal lave lidt stand up)

Receptionen bliver bare et glas champagne på stranden, hvor vi skal vies.

Osv osv.

En "billig" fest, men jeg tror det bliver fantastisk og jeg ELSKER det faktum at vores venner er med til at biddrage til dagen på denne måde :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores vielse kommer til at koste ca. 16000,-

Jeg har købt stof til kjolen og min mor syr. ca. 500,-

Kæresten er ikke til smoking, så en pæn habbit på udsalg til 500,- klare den.

Mad for 450,- pr. kuvert - vi bliver 24 pers.

Buket + brystbuketter ca. 1000,-

Ringe 2100,-

Diverse (sko, undertøj) 900,-

Ven af familen er fotograf

Musik klare den bærbare

Mor og far står for reception efter vielsen.

Vi har prioriteret det lidt "billigt" da vi har købt en amerikaner speedbåd som "bryllupsgave" til os selv i stedet for.

Vi glæder os til vores "lavbudget" bryllup om 25 dage.....

:):denmarkflag::balloon:

Redigeret af Iben J N
0

Del dette indlæg

Vi holder bryllup for 49 gæster inkl. os selv og vi ender med ca. 85.000 kr måske lidt mindre, men vores fest koster i sig selv 40.000 kr og så er der musik og alt det andet oveni. Vi holder os faktisk indenfor det vi have bugetteret med, men nu arbejde jeg også som økonomikonsulent, så er vant til at lave fyldestgørende og detaljerede budgetter.

-Mette

0

Del dette indlæg

Vi havde i starten budgetteret med ca. 60.000, ved (heldigvis) ikke helt hvad det endte med at koste, men tror det var på den dyre side af 80.000. I månederne op til brylluppet kommer der rigtigt mange "små" ting som man bare køber uden at det kommer med på nogen liste, men noget der også gjorde vores dyrere end vi regnede med i starten var at der kun kom 3 afbud (havde regnet med 10-15 afbud da halvdelen af gæsterne jo skulle rejse langvejs fra).

Vi var 63 gæster + os selv. Her skal så siges at vi kender "ingen" - så vi havde ikke så mange muligheder andet end at betale det hele selv.

Feststedet tror jeg fik 23.000 for mad (3 retter + natmad), drikke - vin, oppyntningen, servering og oprydning

Vin tror jeg vi gav 5000 for fordi vi ville sikre os en god kvalitetsvin (men har maaaaange rester tilbage)

Musik - 6 mands band der spillede i over 3 timer kostede 10.000 - men var absolut alle pengene værd da de virkelig satte gang i festen

Kjolen kostede 6000 alt inklusive

Rasmuses tøj tror jeg kostede mellem 4-5000 - men så var det også mærketøj ligesom han havde så lyst til

Det var de store poster på budgettet der alene løb op på 50.000 kr. Så er der jo alle de "små" ting udenom - invitationer, bordkort, undertøj, sko, frisør osv. osv.

Jeg synes det er meget individuelt hvor man kan og vil spare. I planlægningen til vores bryllup blev jeg mange gange irriteret på de ellers dygtige og hjælpsomme bridezillas der altid skulle komme med det gode råd om at lave mere selv og få vennetjenester. Jeg har ti tommelfingre (selvom det endte med hjemmelavede bordkort), og vi kender som sagt ikke nogen. Så vi sparede altså på vores egen måde med ikke at have kørsel men i stedet pynte vores egen bil (kostede 30 kr!), havde ingen af de ellers så populære gæstegaver eller poser, valgte en billig fotograf og sidst men ikke mindst at finde et rimelig feststed!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pu ha ja, lyder som om de fleste af jer har endt med at betale mere end jeres startbudget.

Derfor har jeg fortalt min forlovet at vores budget bliver på 150.000, imens jeg forsøger at holde mig under de 100.000,

på den måde får vi evt. råd til en lækker bryllupsrejse hvis jeg formår at holde mit budget nede.

Selvfølgelig er det let nok for mig at sige hvad jeg VIL have til mit drømmebryllup, idet det er monsieuren der betaler, men på den anden side har jeg fra starten sagt hvilken type bryllup jeg vil have, så derfor tolker jeg hans frieri som en accept af mit ønske.

Men han har jo også 2 år til at spare op, og når han kan spare 25.000 op på tre måneder til min ring -bag min ryg burde det ikke være umulig.

Jeg synes det er enormt vigtigt at være enige om hvor meget man vil ofre på sin store dag. Jeg kan sagtens se fornuften og glæden i f.eks at købe en fed båd i stedet for, og jeg tror da hverken festen eller ægteskabet bliver bedre af at man bruger mange penge, men mit bryllup er noget jeg har gået og drømt om og delvist planlagt siden jeg var en lille prinsesse -så det skal bare gøres på den måde.

Heldigvis er min forlovet bare glad og nysgerrig omkring planlægningen....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer