Shinary

Blomster i kirken

17 indlæg i dette emne

Hej igen. Så fandt vi langt om længe kapitalen og datoen til vores bryllup :thumbsupsmileyanim:

Men jeg er lidt i tvivl med pyntning af kirken, hvilke blomster ser godt ud, hvad koster og sådan.

Har aldrig været til et bryllup, så det er lidt specielt at det første bryllup jeg oplever er mit eget.

Håber i har nogle gode ideer :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

I vores kirke sørgede kirken selv for alterbuketter. Vi gik så sammen med de tre andre par, som skulle giftes samme dag og fik den blomsterforretning, som kirken bruger, til at sørge for det hele. Det var den dyre løsning, men da vi var fire om at betale, var det slet ikke slemt. Vi kom af med knap 200 kroner pr. par.

Der var pyntet med hvide roser og lidt grønt - enkelt men pænt og et glimrende kompromis, når nu der var fire zillaer,s om skulle enes om farverne :thumbsupsmileyanim:

Det så således ud...

post-22121-1186933528.jpg

0

Del dette indlæg

Kirken vi skal giftes i skal have 450,- for at pynte op i kirken, dvs. blomster og stearinlys på stolerækkerne og en dekoration ved alteret, men det har vi sagt nej til og valgt selv at pynte stolerækkerne med blomster og droppe alterdekorationen. Vi synes det er en virkelig unødvendig udgift, når vi kun skal være i kirken max. 40 minutter. Vi skal give 50 kr. for stearinlysene, for dem må vi ikke selv have med. Vi henter blomsterholderne på onsdag og køber noget oasis, som skal være vådt og sættes i holderne. Køber nogle pæne buketter roser et sted, ikke nødvendigvis hos en blomsterhandler. Blomsterne skæres til og sættes i. Min svigermor og hendes søster kører så i kirken med dem om formiddagen. Laver dem eftermiddagen før.

Kirkegårdslederen har presset meget på med og undret sig over at vi ikke skal have en alterdekoration, men det vil vi simpelthen ikke betale for. Nu mangler han jo nok en dekoration til gudstjeneste om søndagen - det er sikkert derfor han bliver ved med at snakke om den alterdekoration. Det er ikke andre brudepar at dele udgiften med da vi er de eneste, der skal giftes den dag.

Jeg blev egentligt forbavset over at man skulle betale for at få pyntet i kirken, troede man betalte sådan noget over kirkeskatten. :thumbsupsmileyanim:

Er der andre herinde, der har haft de samme tanker som os, og selv har valgt at pynte kirken? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi fik også et "tilbud" fra kirken blomster til stolerækken og 2 alterbuketter - 625 kr.

istedet har mor og svigermor besluttet at træde til.

Begge damer har været på blomsterbinderkursus så jeg har fuld tillid til dem.

Jeg håber bare at vi kan få lov til at pynte kirken dagen før, så de ikke skal stresse på selve dagen.

~

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi pyntede selv kirken med blomster fra vores have. Det betød meget for os at det blev lige netop de blomster da det er nogle georginer som vi har arvet efter Jans afdøde farmor som vi begge holdt meget af. Ved at pynte kirken med hendes bomster var hun ligesom også med til brylluppet! Der var en enkelt rød georgine i hveranden stoleræke og så lys i de andre. Lysene sørgede graveren for og for dem skulle vi betale 50,- så det var til at overkomme. De to alterbuketter havde vi også sammen plukket i haven! Alt i alt kr 50 for lys!

Redigeret af Skuggi
0

Del dette indlæg

Vi skal ikke have blomster i kirken, og præsten spurgte endelig heller ikke om noget....

Har ikke tænkt over det, før jeg lige læser med her...

Men vi må se om der er sat nogle, eller ej... ellers er det også fint med os...

Priserne, tror jeg er forskelligt, a' hensyn til hvad blomster man ønsker

tror kirken bedst kan svare på dette...

I din kirke....

Andre kan jo kun sige fra deres side af...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regner heller ikke med, at have en blomster-udgift i kirken. Den er så flot i sig selv....

Jeg har heller ikke lyst til at bruge flere hundrede kroner på et par blomster, som mange slet ikke ser (og endnu mindre husker !!) - imens man er i kirken i den ene time.

Jeg kan slet ikke huske noget af det pynt der (måske) har været til de bryllupper jeg ellers har deltaget til.... - og da slet ikke alterbuketter !!!!

SKULLE det dog vise sig, at der er andre der skal vies denne dag - og som gerne vil have blomster - er jeg/vi dog villige til at deles om det - bare vi er enige om farven *S*

0

Del dette indlæg

Vi har ikke snakket med kirken endnu om pyntning af kirken, men jeg satser stærkt på at det bliver en enkelt rose ved stolerækkerne....

Tror ikke vi vil have alterdekorationer... kan jeg ikke rigtig se hvorfor... som tidligere nævnt, så er man der jo i så kort tid så tror ikke vi vil betale for det...

0

Del dette indlæg

Hejsa

Nu kan jeg se at alterbuketten er meget omtalt her i tråden. Der er jo laaaaang tid til at jeg skal giftes,

men jeg er næsten sikker på, at der hvor vi skal giftet er det graveren der sørge for buketten og at kirken også betaler den.(er selvfølgelig ikke sikker)

Jeg synes personlig den høre med, for der er så nogle gifte par, der får kirkepynten og buketten sat ud på familiegravstedet hvis der er sådan en. På den måde er det jo også en gestus til de af døde familie medlemmer.

Hilsen Lisbet

:balloon::thumbsupsmileyanim::bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer