Guest hkmc

Meddelelse pr mail?

15 indlæg i dette emne

Jeg fik for et stykke tid siden en meddelelse fra en gammel studie veninde at nu skal hun giftes. I teksten stod, hvor, hvornår og at alle var/er velkomne til globryllup.

Jeg syntes det var dejligt og jeg fik mullighed for at sende en gave og glæde hende. Jeg ville aldrig have vidst det, hvis hun ikke selv skrev.

Jeg kunne nok godt selv finde på det samme. Det er vel lidt som lysning i kirken i gamle dage?!

Gør andre det samme? Eller er det et uddødt fænomen?

Hanne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gjorde det ikke, men jeg synes da idéen er super. Og du blev jo selv glad, så mon ikke andre også vil blive glade for at modtage en mail og få muligheden for at komme til globryllup?

DO IT - DO IT - DO IT :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Kan godt se at det måske er smart med en mail, hvis det er til nogen der er lidt "længere" ude i vennekredsen, men tror ikke jeg selv ville gøre det. Synes det er noget særligt med en invitation, men det kommer nok også an på hvilket bryllup man gerne vil have.

Jeg har en god veninde der sendte mig en sms tre uger før sit bryllup!! Øv, hvor blev jeg lige lidt små fornærmet... Det var ellers et stort, kæmpe bryllup i en Holmens Kirke med to kjoler og det hele!

Jeg vidste at jeg var inviteret og gik og ventede på en invitation og så får man en sms :thumbsupsmileyanim:

Det synes jeg altså var meget mærkeligt og det gav mig en underlig smag i munden, må jeg indrømme.

Så - nej til sms! Men det er vel ok med en mail - synes jeg.

:thumbsupsmileyanim:

Camilla

0

Del dette indlæg

Vi gjorde noget lignende. Bare at vi sendte en mail med et link til en side hvor vi "grafisk" meddelte, at vi skal giftes og senere hvor vi sagde tak fordi folk tænkte på os (og sendte os mails eller sms eller lignende).

Bliv ved med at klikke: "Vi skal giftes" og "Takkekort"

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Da de fleste af vores venner kommer herfra Jylland (det gør vi også selv), og vi holder festen på Sjælland, så ringede vi rundt for at fortælle den gode nyhed, og høre, hvor mange der var interesserede i at skulle overnatte i et sommerhus sammen med os. Så folk fik det at vide rimelig tidligt, men man skal jo også være hurtigt ude, med hensyn til leje af lokaler osv.

Men ud over at vi har ringet rundt, gør vi ikke så meget andet end at sende invitationer. Og de bliver sendt her i weekenden... Det er lækkert...

Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man direkte inviterer nogen, så synes jeg man skal gøre det på gammeldaws facon, med frimærker og det hele.

Men med hensyn til globryllup/eller hvis folk bare kan "kigge forbi", så er det fint med en mail - for det er stadig en slags skriftlig invitation, bare mere casual.

Men sms - det er mere sådan noget, save the date, og så kommer den rigtige invitation bagefter..

0

Del dette indlæg

Kan ikke forklare hvorfor :cheerleader3:

Men jeg syntes det virker mere seriøst pr. mail end sms :mailbox:

100% enig. SMS-beskeder er til hverdagsbeskeder, eksempelvis når man ikke lige kan få fat i folk på mobilen. Hvad gør os som ikke kan finde ud af at svare på en SMS ?

0

Del dette indlæg

Kan ikke forklare hvorfor :cheerleader3:

100% enig. SMS-beskeder er til hverdagsbeskeder, eksempelvis når man ikke lige kan få fat i folk på mobilen. Hvad gør os som ikke kan finde ud af at svare på en SMS ?

Hm, jeg er nu ikke helt enig.. Men jeg skal måske lige tilføje, at alle, som jeg sendte sms'er til, de var informeret mundtligt i forvejen, sms'en var blot en reminder..

Måske det også har noget at gøre med generationer/traditioner? Vi sendte sms til personer fra 26-27 års alderen og nedefter, og samtidig er det ikke usædvanligt, at vi i vores bekendtskabskreds får fødselsdagsinvitationer mv. på sms i stedet for skriftligt, så jeg tror altså ikke, der er nogen der ligefrem blev fornærmede over det... :bearhug:

0

Del dette indlæg

hmmm... jeg synes måske det er lidt svært at tage stilling til...

Vi havde overvejet at holde både reception for den brede omgangskreds og så festen for familie og nærmeste venner. Men nu er vi gået lidt væk fra reception, da vielsen først kan finde sted kl. 14.30, og vi så synes det kan blive lidt knapt med tiden... vi regner dog stadig med, at vi skal hjem til mine forældre bagefter til et glas champagne og kaffe/kage, og her vil der selvfølgelig også være plads til dem der kommer til "globryllup"...

Jeg tror godt vi ville kunne finde på at sende en mail til nogle af dem vi havde tænkt at invitere til reception, men i så fald meget uformelt... ellers hælder jeg lidt til mund-til-mund - at lade det sive i omgangskredsen, og så tror jeg nok at dem, der har lyst kigger forbi :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

"Papirsinvitationerne" blev sendt til festgæsterne, der var med hele dagen og aftenen.

"Glo-bryllupsgæsterne" blev adviseret via mail udover at de fleste (arb.kolleger, gl. studiekammerater) fulgte med i planlægningen og vidste hvornår det var.

Fælles for alle kirkegængerne var, at der i kirkehæftet lå invitation til reception hjemme i haven bagefter - jeg havde egentlig både fortalt det, men også mailet at sådan ville programmet for dagen være skruet sammen.

Man kan sige at vi ikke valgte direkte at invitere til reception, men at kaffe og kage lissom fulgte med, når man var kommet for at se os blive gift. Det var et rigtig godt receptionsarrangement, hvor folk talte på kryds og tværs.

Det hele fungerede rigtig fint.

0

Del dette indlæg

Kan ikke forklare hvorfor :bestwishes:

For mig kommer det helt an på, hvordan ens omgangskreds og familie er. I min familie og omgangskreds er det ikke alle, der kan finde ud af at svare på en sms og vi bruger heller ikke sms'er så tit. Vi sender derfor ikke invitationer eller std ud på sms.

En mail er mere personlig, men heller ikke her, er det alle i vores familie, der har en email adresse. Vores invitationsform bliver derfor pr. brev. Både invitationer og std.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer