Sign in to follow this  
Followers 0
arno

Skal købe bil (ny)

29 posts in this topic

Da jeg har fået arbejde som ligger temmelig upraktisk fra hvor vi bor, er vi nødt til at købe en bil. Vi har af banken fået lov til at låne cirka 130.000kr til at købe en ny bil for - den SKAL være ny...

Men jeg synes ikke rigtig der er så mange biler som koster "så lidt" som 130.000kr. Har kigget lidt på Suzuki Ignis og Swift, men er de virkelig så gode som forhandlerne siger de er?? Er der andre nye biler i samme prisklasse?

Bilen skal helst have et rimeligt bagagerum, og gerne være 5-dørs. Den skal være nogenlunde økonomisk i benzin/diesel, men ellers er der ikke mange krav.

Håber der er en eller flere der kan hjælpe mig (os) lidt videre. Det haster med at finde en bil.

Edited by arno
0

Annonce ♥

Af de 2 "onder" du snakker om ville jeg bestemt vælge swiften. Jo den kan godt rykke sig ud af stedet, er økonomisk og koster en formue når man har smadret den i et parkeringshus, fordi der stod en skide pælle i vejen, Swiften er altså bredere end andre biler. Derfor er bagagerummet også stort.

Men har du tænkt på en Hundai. Også en ganske fornuftig bil, og økonomisk.

Det eneste jeg kan råde dig til. Tag en prøve tur i dem du syntes om, husk ørepropper, så du ikke kan høre hvad sælger siger, og så følg din mave fornemelse.

0

Af de 2 "onder" du snakker om ville jeg bestemt vælge swiften. Jo den kan godt rykke sig ud af stedet, er økonomisk og koster en formue når man har smadret den i et parkeringshus, fordi der stod en skide pælle i vejen, Swiften er altså bredere end andre biler. Derfor er bagagerummet også stort.

Men har du tænkt på en Hundai. Også en ganske fornuftig bil, og økonomisk.

Det eneste jeg kan råde dig til. Tag en prøve tur i dem du syntes om, husk ørepropper, så du ikke kan høre hvad sælger siger, og så følg din mave fornemelse.

Hmm... Du skriver "af de to onder"... Hvad er din erfaring med de to? Jeg synes de virker til at være okay. Kan ikke rigtig finde andre "små" nye biler i samme prisklasse... Så vidt jeg ved er Hyundai'erne ikke ligefrem billige?

/arno

0

...er der nogle som kender en Renault Clio - for noget godt eller ondt?

- eller en Citroën C1 (som godt nok er lidt bette, men som er ret sød at glo på).

0

Annonce ♥

TUSIND tak for jeres input - det er bare guld værd! -HAHA-

De biler jeg har kigget på indtil nu er:

Ford Ka

Suzuki Swift

Suzuki Ignis

Citroën C1

Peugeot 107 1.4 HDI

Hyundai Getz 1.1

Kia Picanto 1.1 CRDi

VW Fox 1.2

Er der nogen som har nogle bemærkninger til de ovenstående biler - gode såvel som dårlige? Vi skal ud og kigge på bil i morgen (søndag), så det ville være vidunderligt at have en masse kommentarer med i "bagagen"... Det er første gang vi skal have bil, så det er meget spændende - og skræmmende på samme tid.

0

TUSIND tak for jeres input - det er bare guld værd! -HAHA-

Ford Ka

Suzuki Swift

Suzuki Ignis

Citroën C1

Peugeot 107 1.4 HDI

Hyundai Getz 1.1

Kia Picanto 1.1 CRDi

VW Fox 1.2

Er der nogen som har nogle bemærkninger til de ovenstående biler - gode såvel som dårlige? Vi skal ud og kigge på bil i morgen (søndag), så det ville være vidunderligt at have en masse kommentarer med i "bagagen"... Det er første gang vi skal have bil, så det er meget spændende - og skræmmende på samme tid.

Min svigerfar er mekaniker, og han siger at han aldrig nogensinde vil købe en citroën, peugeot eller renault (alle franske biler) De er utrolig dårligt lavet, og man risikerer at bilen kommer til at holde mere på værksted end man rent faktsik selv kommer til at bruge den..

Har læst listen op for kæresten, som siger han hælder mest til suzuki. Ifølge min svigerfar er det også ved at være nogle af de bedst byggede biler, og så er de overkommelige i pris..

Håber du kunne bruge det til noget! Og held og lykke med bilkøbet. :)

0

Annonce ♥

Vi fik vores nye bil i fredags, en Toyota Aygo (i familie med C1eren). Vi fik en metal blå, femdørs, kampagne model som hedder Blue til 120.000 Kr. (Man kan jo altid komme lidt ned i pris) Vi valgte Aygo frem for C1eren fordi den har 3 års garanti istedet for 2 års garantie hvilket er meget vigtigt for os!

Bagagerummet er rigtigt nok lille, derfor valgte vi også 5 dørs modellen, og den er bare så fin -HAHA- Vi valgte at gå for den bil som var billigst at køre i, ikke kun billigst i anskaffelse, da jeg har ret langt til skole.

Men tag og og kig på de forskellige, og snak lidt priser med forhandlerne, det kan godt betale sig!

Lige et lille billede :

post-28629-1188044148.jpg

0

Min svigerfar er mekaniker, og han siger at han aldrig nogensinde vil købe en citroën, peugeot eller renault (alle franske biler) De er utrolig dårligt lavet, og man risikerer at bilen kommer til at holde mere på værksted end man rent faktsik selv kommer til at bruge den..

Har læst listen op for kæresten, som siger han hælder mest til suzuki. Ifølge min svigerfar er det også ved at være nogle af de bedst byggede biler, og så er de overkommelige i pris..

Håber du kunne bruge det til noget! Og held og lykke med bilkøbet. :)

Kunne ABSOLUT bruge dit "input" til noget - det er bare dejligt at få lidt flere meninger om bilerne!!

Angående franske biler, så tror jeg også det handler lidt om "religion". Mine forældre og flere af deres venner kører i Citroën, og har gjort det i mange år (mine forældre har haft 4 forskellige), og der har ingenting været med nogen af dem. De kører dem til service, og der er ingenting. Jeg er med andre ord "vokset op" med Citroën, og har en forkærlighed for dem... Måske lidt farligt, når nu jeg selv skal ud og kigge for første gang... -HAHA-

Suzuki'erne har jeg et ret godt øje til, men der er flere af dem jeg har snakket med om dem, som er skeptiske overfor dem. Jeg synes bedst om Ignis'en - min mand om Swift'en.

TUSIND tak for hjælpen! Jeg har lagret det hele i hukommelsen, så jeg kan hive det frem når jeg står foran bilerne i morgen!

0

Hejsa... Jeg ville vælge swiften. Min lillebror har købt en super gejlet én, og den er bare total fed :) drømmer selv om en magen til -blot gejlet op i en pigefarve -HAHA-

Jeg er ret overrasket over at Swift'en slet ikke er så billig som rygterne ellers fortæller... Men ellers synes jeg egentlig ganske godt om den. Er dog mest til Ignis'en af de to...

0

Vi fik vores nye bil i fredags, en Toyota Aygo (i familie med C1eren). Vi fik en metal blå, femdørs, kampagne model som hedder Blue til 120.000 Kr. (Man kan jo altid komme lidt ned i pris) Vi valgte Aygo frem for C1eren fordi den har 3 års garanti istedet for 2 års garantie hvilket er meget vigtigt for os!

Bagagerummet er rigtigt nok lille, derfor valgte vi også 5 dørs modellen, og den er bare så fin -HAHA- Vi valgte at gå for den bil som var billigst at køre i, ikke kun billigst i anskaffelse, da jeg har ret langt til skole.

Men tag og og kig på de forskellige, og snak lidt priser med forhandlerne, det kan godt betale sig!

Lige et lille billede :

Er bagagarummet på 5-dørs versionen STØRRE end på 3-dørs?

Jeg synes faktisk den er ret fin... Har ikke skænket den ret mange tanker...

0

Annonce ♥

Nej, bagagerummet er ikke større, men bagsædet er lettere tilgængeligt hvis man skal have lidt mere med, når nu bagagerummet ikke er så stort.

Skal det ellers være en bil med fem sæder? De er jo også begyndt at ændre mange mindre biler til gul plade biler, f.eks. en ny renault clio til 70.000 kr (82.470 kr inkl. moms). De er jo så til gengæld noget dyrere i afgifter.

http://www.club-renault-danois.dk/index.ph...7&Itemid=50

0

Nej, bagagerummet er ikke større, men bagsædet er lettere tilgængeligt hvis man skal have lidt mere med, når nu bagagerummet ikke er så stort.

Skal det ellers være en bil med fem sæder? De er jo også begyndt at ændre mange mindre biler til gul plade biler, f.eks. en ny renault clio til 70.000 kr (82.470 kr inkl. moms). De er jo så til gengæld noget dyrere i afgifter.

http://www.club-renault-danois.dk/index.ph...7&Itemid=50

Det skal ikke være en bil med 5 sæder - 4 er nok -HAHA- Men det skal ikke være en gul-plade-bil, for der skulle gerne være plads til et barn, hvis vi skulle få sådan et indenfor de nærmeste år...

0

Jeg vil helt klart anbefale VW. Vores har nu kørt 240.000 og der er/har ALDRIG været noget med den. Vi kører den til service og det er kun de traditionelle ting der ordnes. Ikke dyre ekstra udgifter. Vi har altid haft VW og det bliver den næste bil også.

God biljagt

Knus

Jannie

0

Jeg vil helt klart anbefale VW. Vores har nu kørt 240.000 og der er/har ALDRIG været noget med den. Vi kører den til service og det er kun de traditionelle ting der ordnes. Ikke dyre ekstra udgifter. Vi har altid haft VW og det bliver den næste bil også.

God biljagt

Knus

Jannie

Vi har i hvert fald skrevet en VW forhandler på vores dagsorden i dag - så får vi at se om det er noget for os -HAHA-

- - - - -

Og så er DAGEN jo ellers kommet!! Jeg er meget spændt; har helt sommerfugle i maven over det... Regner ikke med at vi finder en bil med det samme, men det VILLE da være dejligt.

Vi har en del forhandlere vi gerne vil forbi, men nu får vi at se hvor mange vi når. Første prioritet er Suzuki - det er en bil som vi begge to kan lide. Ellers kommer vi omkring alle de ovennævnte + måske også Renault.

PUHA det er ikke nemt... Glæder mig til det er overstået, og vi har en dejlig bil! :)

0

Annonce ♥

Hej Mette,

Jeg har faktisk lige anskaffet mig en Suzuki Swift 1,3 liter 5 doers model. Og jeg kan KUN anbefale den!!! Jeg havde en Toyota Yaris fra 2004 foer og den kunne jeg bare SLET ikke med. Men Suzukien er saa let at koere, jeg synes der er fin plads i bagagerummet og saa kan bagsaedet meget nemt vippes helt rundt, saa der er plads til en hel del.

Jeg har koebt GLX modellen, hvor der er airconditioning, hvilket for mig virkelig er en fordel, naar jeg sidder i trafik - HADER varme biler :)

Som du kan hoere, synes jeg, at det er en skoen lille bil (som faktisk ikke er saa lille igen, naar det kommer til stykket). Den er desuden ret "lydloes", i forhold til mange af de andre biler jeg proevekoerte.

Hvis du vil vide mere om Swiften, saa bare spoerg, men jeg kan helt sikkert anbefale en proeve tur.

-HAHA-

Anna

0

Pyyyyyyhhhh... Så har vi godt nok været ude og prøve biler af!!! Er lige kommet hjem nu, og har været rundt omkring i næsten 6 timer. Vi har fået prøvet en masse forskellige biler, og har snakket med en masse forhandlere - nogle langt mere charmerende end andre -HAHA-

Vi har prøvekørt følgende biler:

Citroën C1 - ganske fin lille bil, men ALT for lille til vores smag, rent bagagemæssigt. Derudover er der LAAAAAAAAANG leveringstid, og det kan vi ikke vente på. Forhandleren sagde at vi nok tidligst kunne få en til januar...

Renault Clio - FANTASTISK bil!! Vi faldt for den med det samme, og var begge begejstrede for både køreegenskaber, indretning etc. Virkelig lækker bil, og den var monteret med sportsudstyr, som gjorde kørekomforten til en stor oplevelse. Prisen fik vi snakket en del ned, og levering kunne ske med det samme, fordi de havde nogle stående som bare skulle indregistreres. Vi var begge to MEGET positivt overraskede over bilen, som vi begge egentlig bare prøvede fordi vi lige ville se om det var noget.

Toyota Aygo - som C1'eren, så er den bare alt for bette til os. Såmænd en okay bil, men vi synes slet ikke om den.

Suzuki Ignis - Spøjs oplevelse... Vi havde begge et godt øje til den hjemmefra, men den overraskede til den negative side. Dan havde problemer med at komme ind i den, og sad ikke ret godt. Jeg sad sådan set fint, og syntes at der var et rigtig godt udsyn i den. Men den var bare ikke "rigtig" for os...

Suzuki Swift - Passede i størrelse til os begge, men vi syntes at den larmede lidt under kørslen. Den var sådan set okay, men fortalte os ingen eventyr. Det ville sagtens være en bil vi kunne køre rundt i.

Mazda 2 - Tja... Den var egentlig slet ikke på listen over biler vi ville prøve, men den stod og smilede til os nede ved Suzuki forhandleren :) En koks-grå drøm af en bil, som på ALLE måder opfylder de drømme vi har! Den kørte perfekt, og er enormt rummelig - bare i bagagerum og i selve bilen. Det ville virkelig være en bil som vi kunne bruge i MANGE år - også med 2 børn. Midterkonsollen virkede dog lidt "plastik-agtig" når man trykkede på knapperne... Den har bare et stort minus - den koster for meget... Selv med rabat mv. var den 36.000kr dyrere end vi har.

Og nu står vi så med fornemmelsen af at valget er mellem Mazda og Renault. Begge biler var lækre og lige "os", men Mazda'en er KLART den bedste!! Den er vi så forelskede i - men den er for dyr... Derfor er planen at jeg ringer til banken i morgen, og spørger om de evt vil låne os de ekstra penge. Mit argument for at bruge de ekstra penge er, at det virkelig er en bil med fremtid i, hvorimod Clio'en måske nok vil være for lille i længden (men FIN nok nu). Håber at hun giver os de ekstra penge, for så spurter jeg ned til forhandleren med det samme!

Edited by arno
0

Hejsa

Ja jeg har en chervolet nubira stationcar.

men de har også lavet andre biler.

f.eks denne her chervolet matiz den koster fra 98000 til 120000. kører mellem 14 og 24 km pr liter. blandet kørelse 19 km pr liter.post-15149-1188224976.jpg

så er der Chervolet kalos den koster så 143000 som 5 dørs den køre mellem 11 og 19 km pr liter.post-15149-1188225005.jpg

citroen C1 vil jeg bare siger er meget lille min mormor har den og man har ikke meget plads på bagsæde eller bagaserum

Hilsen Camilla

0

Ja, der er mange der ikke kan lide franske biler. Jeg vil sige både og. Er selv peugeot kørende og er ovenud tilfreds med den. Det er en 406, og helt fantastisk. Men jeg har altså også haft en renault, og den var jeg beatemt ikke impineret over. Den gik ofte i stykker, og det kostter en havl arm at få den lavet, fordi alt ligger bag ved motoren. dvs. hver gang noget skal laves skal motoren tages ud.

Heto

0

Annonce ♥

Ja jeg har en chervolet nubira stationcar. men de har også lavet andre biler.

f.eks denne her chervolet matiz den koster fra 98000 til 120000. kører mellem 14 og 24 km pr liter. blandet kørelse 19 km pr liter.post-15149-1188224976.jpg

så er der Chervolet kalos den koster så 143000 som 5 dørs den køre mellem 11 og 19 km pr liter.post-15149-1188225005.jpg

citroen C1 vil jeg bare siger er meget lille min mormor har den og man har ikke meget plads på bagsæde eller bagaserum

Hilsen Camilla

Ja C1'eren er virkelig lille... Den gik vi også fra med det samme, både pga størrelsen, men også pga leveringstid - vi kunne tidligst få en til januar..!!

0

Ja, der er mange der ikke kan lide franske biler. Jeg vil sige både og. Er selv peugeot kørende og er ovenud tilfreds med den. Det er en 406, og helt fantastisk. Men jeg har altså også haft en renault, og den var jeg beatemt ikke impineret over. Den gik ofte i stykker, og det kostter en havl arm at få den lavet, fordi alt ligger bag ved motoren. dvs. hver gang noget skal laves skal motoren tages ud.

Heto

Jeg har selv lært at køre bil i en Peugeot, og jeg er nærmest vokset op sammen med en Citroën, så jeg kan godt lide franske biler. Jeg ELSKER Citroën, men den koster desværre lidt mere end vi har der står bil på...

0

...men NU har vi rent faktisk skrevet under på en slutseddel!! VI HAR KØBT BIL!!!!! Med lidt held får vi bilen allerede i næste uge, og det krydser jeg virkelig fingre for... Er godt træt af at køre til arbejde på scooter - det er begyndt at være rigtig koldt.

Vi bestemte os for at købe en koksgrå MAZDA 2, 1.4 80HK med aircondition og Mirai pakke. Det var bare den bil der passede perfekt til os på alle måder, og det var en fornøjelse at køre i den. Vi var enige om at vi egentlig mest bare havde lyst til at køre den hjem til os selv i går, i stedet for at køre den tilbage til forhandleren :thumbsupsmileyanim:

Vi fik en rigtig god handel, og lidt "ekstra" tilbehør derudover (gummimåtter for og bag, bagagerumsbakke, vinterdæk...). Og så er det nu engang en stor fornøjelse at købe (og køre i) en helt splinterny bil... Det er virkelig bare en fantastisk bil!

Og nu går vi bare og SVÆVER af glæde og lykke, mens vi laver planer for alle de ting vi skal lave med den i efteråret :loveboard:

post-1053-1188242271.jpg

Edited by arno
0

TUSIND tak for jeres input - det er bare guld værd! :)

Ford Ka

Suzuki Swift

Suzuki Ignis

Citroën C1

Peugeot 107 1.4 HDI

Hyundai Getz 1.1

Kia Picanto 1.1 CRDi

VW Fox 1.2

Håber du kunne bruge det til noget! Og held og lykke med bilkøbet. :oops:

Tillykke med jeres nye bil. Vi skrev selv under på en (ny/anden) bil i går... Og det er altid en svær beslutning!

Vi sælger vores lille Suzuki Alto, en Ok bil (bedre end Poloen fra ´86!!!), men absolut ikke noget der minder om luksus, og desuden holder den ikke, hvad sælgeren lover (står fx til at køre 20, 4 i blandet og 25 km/l på motorvej - har presset den op på 17, 5 km/l, når jeg kørte frem og tilbage mellem Århus og Ålborg hver dag: meget stor skuffelse!). Det man skal være obs på, når man køber helt ny bil er, at den skal køres til, så den bruger lidt mere benzin i starten end den kommer til senere. Men det er jo super lækkert at købe ny bil, så skal man ikke gå og tjekke for rust, buler og ikke mindst tjekke motor - som jeg aner absolut nada om!

Mht franske biler: som du selv skriver, så er det jo spørgsmål om, hvad man er vant til. Vi har købt en Renault denne gang, og et af argumenterne er, at vi kender flere, som gentagne gange har købt Renault, fordi har været super glade for deres bil + at en mekaniker i omgangskredsen sværger til dem - har bl.a. selv skriftet sin Mercedes ud med Renault!!!!! -så det må da siges at være et kvalitets tegn i mine øjne... Men smag og behag I ved!

Jeg håber, at I bliver rigtig glade for jeres nye dyt, og at den snart er klar til afhentning!

:toot: , AnnaBritta

0

Hej Arno,

TILLYKKE med den nye dyt. Vi har selv en Mazda 5 som vi er utrolig glade for! Den kører som en drøm.

Nu ved jeg godt I har købt bil, men af de små biler ville jeg virkelig kunne anbefale jer en Huyndai Getz. Mine forældre har haft en og der har aldrig være noget med den og det var virkelig køreglæde så det batter.

Men Mazda'en er dælme også lækker. Den bliver I bestemt ikke kede af :-)

:)

0