Sign in to follow this  
Followers 0
sara-rasmussen

Skal man have vidner til kirkebryllup??

10 posts in this topic

Annonce ♥

Ja du skal.

Men der er ikke noget særligt i det. Præsten skal bare have navnene på de to vidner - somskal være til stede i kirken - og så kommer det til at stå et eller andet sted. Vores præst fik bare navnene til vores samtale. De står ikke på vielsesattesten, men de bliver vel skrvet i en eller anden kirkebog. De skal ikke skrive under eller noget.

0

Annonce ♥

Hej

Vi fortalte faktisk ikke personerne at de var vidner.

Derfor måtte vi få fat i præsten og spørge hende om de der vidner forresten skulle gøre noget aktivt, skrive under et sted eller noget i den retning, men det skulle de ikke. For så skulle vi da lige give disse vidner besked om det.

Vi fortalte bare navne og adresser til præsten og så var det det.

Vores vidner var vores søskende hver især - min bror og min mands svigerinde. Så det var nu ikke fordi der blev gjort noget stort nummer ud af, hvem der skulle være vidner. Det var sådan bare en selvfølge.

0

Hej

Derfor måtte vi få fat i præsten og spørge hende om de der vidner forresten skulle gøre noget aktivt, skrive under et sted eller noget i den retning, men det skulle de ikke. For så skulle vi da lige give disse vidner besked om det.

Vores vidner var vores søskende hver især - min bror og min mands svigerinde. Så det var nu ikke fordi der blev gjort noget stort nummer ud af, hvem der skulle være vidner. Det var sådan bare en selvfølge.

Hvorfor fortalte I ikke vidnerne, at de var vidner?

Vi har valgt at angive vores forlovere som vores vidner (min far og Christians bror).

:cheerleader3:

Maja

0

Hej

Hvorfor fortalte I ikke vidnerne, at de var vidner?

Vi har valgt at angive vores forlovere som vores vidner (min far og Christians bror).

:cheerleader3:

Maja

Jamen det var egentlig også mærkeligt vi ikke gjorde det! Da vi sad hos præsten og hun sagde at vidnerne kunne være et vidne fra hver vores sider, så remsede vi bare vores søskende op. vi vidste ikke ngoet om, hvad præsten egentlig ville spørge os om, så vi havde ikke forberedt os.

Jeg sagde det godt nok til min bror efter vi havde været hos præsten, men Sørens søster så vi ikke før vores bryllup og der tænkte jeg slet ikke på at nævne det. Nu har jeg sendt hende en mail og lige fortalt det :bestwishes:

Edited by Dorthe A
0

Annonce ♥

Ja man skal have 2 vidner, som skal være til stede i kirken under vielsen.

Kirken skal have navn og adresse på de to og de kommer til at stå i kirkebogen sammen med de andre oplysninger om jeres bryllup.

Vi har valgt at bruge vores mødre. Det virkede oplagt.

Enig med overstående, men vores præst skulle også bruge deres cpr.numre. Vi valgte også vores mødre. Vi gav præsten oplysningerne til samtalen.

Mvh Pernille. :thumbsupsmileyanim:

0