Wickie

Gisp

22 indlæg i dette emne

Jeg har glemt at sende ønskeliste med i invitationerne.

Hvad skal jeg nu gøre?? :)

Vi ønsker os kun 2 ting.

1 gavekort til IKEA

Penge til en computer.

Hvordan kan jeg nu formidle det videre?? gammelnisse

pr. e-mail??

Puha jeg kunne godt bruge nogle (billige/gratis) ideer.

Mvh Wicke :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Wickie

Jeg er faktisk meget i tvivl, om vi overhovedet vil sende en ønskeseddel med i invitationen. Jeg tror ikke, du skal tage det så tungt. Når gæsterne ringer og forhåbentlig takker ja til invitationen, vil de nok spørge, hvad I ønsker jer.

Hvis vi beslutter, at der ikke skal ønskeseddel med i invitationen, henviser vi til vores forældre.

Og endelig må jeg sige, at jeg er enig med diskobil. jeg ville ikke give penge til et bryllup - men det er smag og behag. Synes bare, at gæsterne i det mindste skal have valget.

Håber du finder ud at noget.

0

Del dette indlæg

Hej Wickie

Det er helt normalt tror jeg ikke at sende invitationerne vedlagt en ønskeliste. Det er en smagssag. Men som susser skriver så vil gæsterne jo spørge jer om ønsker, når de ikke får dem sammen med invitationen. Jeg har været til mange bryllupper, hvor ønskelisten ikke blev sendt sammen med indbydelserne, så du skal overhovedet ikke gå i panik, det løser sig helt af sig selv når gæsterne tilmelder sig. :mellow:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

OK, jamen så er jeg ikke helt på Rø...

Men, vi er ofte udsat for at folk giver mig alle mulige ting som vi slet ikke bruger.

Eks: Smykker, pynte genstande, køkken ting, m.m.

Og de fleste kommer fra udlandet og Jylland, så kan vi risikere ikke at kunne få pengene tilbage :tosset:

Dilemma dilemma :)

0

Del dette indlæg

hmm ja......

altså vi sender heller ikke vores ønskeseddel med ud. Min mor, far og svigerforældre får hver et eksemplar, så kan folk spørge dem.

Mon ikke folk spør' jer når de melder tilbage om de kommer eller ej, hvad I ønsker jer!

jeg ved godt at man kan få nogle ting, som man ikke har ønsket sig, men jeg prøver så at tænke, at de her mennesker har købt denne ting til os, fordi de gerne ville give os det og har ment at det er noget vi kan bruge.

Faktisk så synes jeg tit at de bedste gaver jeg får, får jeg fra dem så ikke har set min ønskeseddel, men selv har fundet noget :)

knus fra p.nille

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg tror også folk vil spørge jer, når de ringer for at svare tilbage på invitationen, men jeg kan godt forstå, at du er nervøs for at få alverdens ting og sager som I ikke ønsker jer og som I ikke kan bytte. Til et bryllup tror jeg at folk er mere opmærksomme på at give en "ordentlig" gave, så jeg tror altså nok at de spørger jer. Til min kusines bryllup var der heller ikke ønskeliste eller henvisninger til gavekoordinator i invitationen, men så spurgte vi da bare, da vi ringede.

Summer :):lol:()()

0

Del dette indlæg

Hej p.nille

Jamen jeg er sikker på at vi kan få skubbet nogle flere ting ind i vores kælder rum :)

Vi har eller brugt et år på at komme af med ting og sager, det var et helt fuldtidsjob :lol:

Nå men der er ingen grund til at male fanden på væggen, jeg er sikker på at de kan finde på noget lækkert. (håber ;) )

KNuzzer Wickie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jeg er sikker på at vi kan få skubbet nogle flere ting ind i vores kælder rum 

Vi har eller brugt et år på at komme af med ting og sager, det var et helt fuldtidsjob

hi hi, kan da godt forstå i helst vil have gavekort til IKEA og penge til en computer,

jobbar

når det nu er det I ønsker jer......

knuser p.nille

0

Del dette indlæg

Er det virkelig så frygteligt kun at ønske sig penge? Det gør vi, og på min hjemmeside (som vi henviser til i invitationen) har vi skrevet begrundelsen - at vi en måned efter brylluppet flytter ind i vores hus, og derfor får brug for en masse ting, som vi endnu ikke har overblik over.

Og selvom vi allerede nu ved at der er nogle ting vi godt kan bruge, så er det alle sammen så store ting, at vi alligevel ikke ville kunne have dem stående i lejligheden indtil vi flytter.

Selvfølgelig kan vi ikke forlange at folk skal efterkomme vores ønske - men vi har skrevet at vi håber de vil respektere det - og så har vi i øvrigt skrevet nogle af de ting ned, som vi ved vi vil købe, så de kan se hvad de reelt er med til at give os...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved det ikke... men jeg synes altså heller ikke det er et hit med de der kontanter. Jeg kan naturligvis godt se grunden, som du f.eks. skriver HCT, og synes at I var valgt at gøre det på en ret god måde men for eksempel at skrive hvad I regner med at købe.

Men vi var til et bryllup i maj sidste år og der ønskede de sig også kun penge. Det virkede bare så "hvor meget var der i kuverten"-agtigt og jeg må da indrømme at vi ga' 500,- i steden for de 350,- vi havde brugt på en gave. Man stiller folk i en situation hvor de ikke har mulilghed for at købe en fed ting til en billig penge (f.eks. er min venindes mor er keramiker = fantastisk & personlige gaver som vi kun betaler lidt for) og jeg tror at mange vil give for mere fordi værdien nu er "offentlig kendt".

Men jeg er da glad for at se at jeg ikke er den eneste der har det så svært med den slags. Og i bund & grund skal I jo bare gøre som I vil (det gør jeg jo selv :):lol:) men nu ved I da hvordan man også kan føle om det og dermed måske at nogle af gæsterne tænker det samme...

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Hej TEN,

Du har selvfølgelig ret i det med at man ikke kan købe nogle billige og specielle ting, som man måske er den eneste der har mulighed for at få fat i - men mht. at udstille hvor meget man giver for, hvis det er kontanter eller gavekort, så havde jeg egentlig forestillet mig, at vi slet ikke ville åbne eventuelle kuverter og lignende til festen, men gøre det dagen efter. Så er der i hvert fald ingen der behøver spekulere over, om de nu giver for lige så meget som de andre. Og selvom det er meningen at de pengegaver vi evt. får skal bruges til ting til huset (eller i princippet til at financiere en del af festen), så forventer jeg ikke at alle giver ekstra fordi det er kontanter - jeg håber folk giver efter lyst og evne.

Men jo - gu er det da lidt kedeligt - men jeg har det altså også sådan, at jeg vil ikke ønske mig en masse nipsting, bare for at ønske mig noget - jeg vil hellere have muligheden for at købe nogle gode ting til huset, som jeg ved at vi reelt har brug for....

0

Del dette indlæg

Hej TEN,

Du har selvfølgelig ret i det med at man ikke kan købe nogle billige og specielle ting, som man måske er den eneste der har mulighed for at få fat i - men mht. at udstille hvor meget man giver for, hvis det er kontanter eller gavekort, så havde jeg egentlig forestillet mig, at vi slet ikke ville åbne eventuelle kuverter og lignende til festen, men gøre det dagen efter. Så er der i hvert fald ingen der behøver spekulere over, om de nu giver for lige så meget som de andre. Og selvom det er meningen at de pengegaver vi evt. får skal bruges til ting til huset (eller i princippet til at financiere en del af festen), så forventer jeg ikke at alle giver ekstra fordi det er kontanter - jeg håber folk giver efter lyst og evne.

Men jo - gu er det da lidt kedeligt - men jeg har det altså også sådan, at jeg vil ikke ønske mig en masse nipsting, bare for at ønske mig noget - jeg vil hellere have muligheden for at købe nogle gode ting til huset, som jeg ved at vi reelt har brug for....

ER bare HELT enig. :mellow:

Vi har også primært ønsket os penge til et nyt spisebord - men har også tilføjet en masse andre ting. Det er så min plejefar der er toastmaster og gavekordinator - og han har fortalt mig at han siger til dem der ringer at " jeg ved at de personligt allerhelst vil have penge til et nyt bord - men hvis du ikke har lyst til det er der her nogle andre ting at vælge imellem"

men jeg håber da mest på kontaner må jeg indrømme :)

Kh Chahis - der nu har 53 dage til det store slag.... :lol:

0

Del dette indlæg

Jeg kan da godt ønske mig et sengestel :) eller en computer jobbar

Men jeg tror at gæster får svært ved at slå sig sammen om gaven, da de er spredt over: sjælland, jylland, England, Italien, spanien og Norge.

Desuden bliver det nok lidt tungt at slæbe en af delene med til festen, for ikke at tale om at det vil blive dyrere for dem.

Der må da være en måde at gøre det på. :toilet:

Tænke tænke ...... gammelnisse

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) Jeg kan da absolut godt forstå at I ønsker jer de ting I gør, det er jeres valg og heldigvis for det :lol:

Nu spørger jeg måske rigtig dumt... Men har I en hjemmeside ? Hvis I havde det, så kunne I lægge jeres ønsker ind der ?

Ellers så tror jeg at folk spørger når de ringer og takker for indbydelsen..

Held og lykke med det hele :hjerte:

0

Del dette indlæg

Tak ninna

Men vi har ikke en hjemmeside, så it præget er vi endnu ikke ;)

Meen ja, vi håber folk ringer og spørger. Vi må også skynde os at fortælle vores forældre om vores ønsker, i tilfælde af at folk ringer og spørgen dem.

:)

0

Del dette indlæg

Tak ninna

Men vi har ikke en hjemmeside, så it præget er vi endnu ikke ;)

Meen ja, vi håber folk ringer og spørger. Vi må også skynde os at fortælle vores forældre om vores ønsker, i tilfælde af at folk ringer og spørgen dem.

:)

Hejsa Wickie

Det er ret ligetil at lave en hjemmeside på f.eks. www.webbyen.dk eller www.123hjemmesider.dk. Og ellers vil jeg gerne lige flikke noget sammen til jer, hvis det skulle være til nogen hjælp?

Kh Nina

0

Del dette indlæg

Jeg må lige tænke over det. Ved ikke helt om vi vil have en.

Vi er meget private mennesker, eller min kommende mand er en meget privat person. :)

Men må jeg vende tilbage hvis jeg alligevel vil tage imod tilbuddet??

KNuzzer Wickie

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes man skal ønske sig noget man REELT ønsker sig, om det så er penge, gavekort eller ting det er underordnet. Det er ikke alting man kan få andre til at købe, fx et nyt køkken, men derfor kan man jo godt ønske sig tilskud til det.

At ønske sig ting bare for at folk kan få lov at give ting, er i virkelighden spild af deres penge!

Bare min mining...

VH

Cillekat

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer