Chrisling

Til den ultimative zilla...

20 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

øh.....?!? Jamen, det er da et imponerende stykke håndværk, der ligger bag de bær der..... men bliver sgu' lidt for meget zilla - på den dårlige måde, eftr min mening.... hmm...... mon de smager godt?!? Ser lidt underligt ud med det sorte chokolade... ved godt man kan få fødemiddel-farve, i alle tænkelige farver - men nogle farver SER bare for underligt ud til noget der skal spises......

KH

LOuise

0

Del dette indlæg

Jamen så er det jo godt at den hvide er til os kvinder ;-)

Jeg synes de er flotte, og rigtig godt lavet!

Men tror vi holder os til friske jordbær og chokoladefontæne :balloon:

MUMS!

0

Del dette indlæg

øh.....?!? Jamen, det er da et imponerende stykke håndværk, der ligger bag de bær der..... men bliver sgu' lidt for meget zilla - på den dårlige måde, eftr min mening.... hmm...... mon de smager godt?!? Ser lidt underligt ud med det sorte chokolade... ved godt man kan få fødemiddel-farve, i alle tænkelige farver - men nogle farver SER bare for underligt ud til noget der skal spises......

KH

LOuise

Hmm her bliver jeg så sådan lidt! f.eks. josefins kage i sort og hvid sugarpaste - det er da ikke "naturligt" (naturlig farve) men den så da SUPER indbydende ud.. jeg syntes de her jordbær er SINDSYGT flot! om det er meget zilla - i pricippet er chokolade fontænet jo også ret zilla agtig, faktisk alt vi foretager os er zilla; jeg kender ikke EEN brud der ikke går op i sit bryllup ;) heh

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg synes de er flotte

Og det er vel op til den enkelte hvad de gerne vil have til deres bryllup.. Vi har jo forskellige ideer om hvad der er for meget og hvad der er okay.

Jeg kan jo sagtens have planlagt noget som andre synes er alt for Zilla-agtigt og som jeg synes er bydende nødvendigt for mit bryllup.. Men så kan jeg jo også synes at andre er vildt Zilla-agtige på deres områder..

Vi er mange meget forskellige piger og drenge herinde og sådan er det bare..

Hvis i kigger på det videoklip fra Majken og Jespers bryllup og går hen til det 3. minut kan man se deres meget smukke kage med de små jordbær på.. Desværre ses de ikke så godt..

0

Del dette indlæg

De er MEGET nemme at lave hvis man bare er lidt handy.

Gommen laves ved at dyppe i hvid chokolade først og lader ham tørre. Bagefter dypper man "ham" skævt i meget høj kakaoholdig chokolade, for at lave jakken, butterfly og knapper laves med en tandstik.

Bruden samme fremgangsmåde, men i stedet for at dyppe hende, tager man og fylder chokoladen i en frostpose og klipper et meget lille hul. hold jordbærret med en tandstik og roter bærret (skævt ligesom gommen) imens du presser en fin stråle chokolade ud af posen. gentag på den anden side.

Jeg lavede et helt læs til en veninde. Har ingen billeder dog

0

Del dette indlæg

De er MEGET nemme at lave hvis man bare er lidt handy.

Gommen laves ved at dyppe i hvid chokolade først og lader ham tørre. Bagefter dypper man "ham" skævt i meget høj kakaoholdig chokolade, for at lave jakken, butterfly og knapper laves med en tandstik.

Bruden samme fremgangsmåde, men i stedet for at dyppe hende, tager man og fylder chokoladen i en frostpose og klipper et meget lille hul. hold jordbærret med en tandstik og roter bærret (skævt ligesom gommen) imens du presser en fin stråle chokolade ud af posen. gentag på den anden side.

Jeg lavede et helt læs til en veninde. Har ingen billeder dog

Lyder faktisk ikke så besværligt! Og så ville gommen være i choko-jakkesæt i stedet for lakridsfarvet-jakkesæt, det ser lidt mere spise-indbydende ud.

0

Del dette indlæg

Faktisk tager de næsten ingen tid at lave - det er heller ikke særligt svært, og så smager det MUMS.....det er jo bare jordbær der er dyppet i chokolade, og det er jo altid godt.....yum-yum.

Jeg brugte dog ingen sprøjtepose - dyppede bare i skåle med flydende lun chokolade, og husk chokolade skal stivne ml. hvert lag, og det gør den bedst og hurtigst i køleskabet!

Og tror faktisk ikke at chokoladen er sort, bare rigtig mørk chokolade så man næsten ikke kan se forskel. Jeg lavede faktisk nogle der lignede lidt som en overraskelse til et vennepars brudesuite her sidste sommer:

post-1282-1189537278.jpg

Redigeret af badutski
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Warw....de ser da super flotte ud...ikke lige en projekt jeg ville gå ignang med aftenen før den store dag...vi dyppede jordbære i chokolade fradag (meget sen aften) inden brylluppet...98 stk...det tog sin tid...men var meget populære!!!

Men de her slår vores med flere længder....ER VILD MED DEM!!!

0

Del dette indlæg

Jeg er selv meget imponeret over dem - synes de er sindsygt flotte!

Men jeg havde slet ikke fantasi til at forestille mig at man kunne lave sådan noget...wauw :boohoo:

De giver ligesom fænomenet jordbær dyppet i chokolade en helt ny dimension :balloon:

...men faktisk lyder det ikke så besværligt endda...?

Tror dog ikke det er et projekt jeg selv kaster mig ud i...hehe ;)

0

Del dette indlæg

Ja ja - godt ord igen... der er ngen grund til at tage på vej... som jeg netop understregede, var det for meget zilla-agtigt efter MIN mening.... hvad andre synes, er jo helt i orden - ligesom nogle sikkert synes (som Mtune også skriver) at hvad vi hver især synes er af alt-afgørende betydning for netop VORES bryllup, er helt langt ude i andres øjne...... Det er jo det der gør det sjovt, at se idéer herinde... men hver og en BK'er skal da have lov til at have sine holdninger, og min er nu engang, at choko-overtrukne jordbær er skønne - men det der ville jeg ikke vælge... og så er jeg bare ikke pjattet med det sorte look til jordbærret (eller måske meget mørkebrune, som en anden skriver... ved det ikke - på det første jordbær-billede så det nu sort ud i mine øjne....) Men jeg synes ikke man behøver at blive helt !! over min udmelding om, at jeg synes det sorte jordbær er en tand for meget efter MIN mening.... og så har jeg egentlig ikke taget stilling til nogens sort/hvide bryllupskage, som der pludselig bliver omtalt i indlægget......

KH

Louise (som selv synes hun er zilla-agtig over sit bryllup, men som også synes der er to slags zillaer; den gode og ret sjove måde - hvor man godt selv kan se at man indimellem fortaber sig i nogle detaljer, som de fleste andre mennesker synes er mere eller mindre ligegyldige, og den dårlige måde - som set på tv, og som vi vist alle helst ikke vil sammenlignes med....)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer