AnjaSL

Prag

10 indlæg i dette emne

Vi regner med at tage på en miniferie i Prag i slutningen af oktober.

Har I nogle gode forslag til hvor vi skal bo og hvad vi skal se?

Hotellet skal ikke koste spidsen af en rumraket, men det skal heller ikke være hostel... altså generelt set til at betale (selv om jeg godt ved det ikke siger så meget ;) )

På forhånd tak for jeres tips.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når vi skal på sommerferie næste år skal vi bo her: http://panorama.praguehotels.it/?source=googleh

Min veninde var der i sommers og det var et virkelig skønt sted. :help:

Super - hvad skal I give for det - og for hvad? (dobbelt m. hel eller halvpension etc). Har I bestilt det selv direkte hos hotellet eller har I bestilt det som pakkeløsning?

0

Del dette indlæg

Når vi skal på sommerferie næste år skal vi bo her: http://panorama.praguehotels.it/?source=googleh

Min veninde var der i sommers og det var et virkelig skønt sted. :help:

Super - hvad skal I give for det - og for hvad? (dobbelt m. hel eller halvpension etc). Har I bestilt det selv direkte hos hotellet eller har I bestilt det som pakkeløsning?

Vi har ikke bestilt endnu, men min veinde og hendes kæreste gav max. 4500 for en uge hvor morgenmads-buffet var inklusiv. Der er også træningscenter, swimmingpool og andet lækkert på hotellet.

Min veninde går ret meget op i mad, og aligevel spiste de på hotellet hver aften, så deres restaurant må være god.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ååååh, Prag er så dejlig en by.. har været der masser af gange, men det er desværre ved at være længe siden...

Det er mærkeligt, man burde jo kunne nævne en masse ting som man bare skal se når man kommer til Prag.. Men jeg synes egentlig ikke det er de ting der gør Prag speciel.. Tag jer god tid til at gå igennem byen og nyde folket og hele atmosfæren... De små markeder osv.. Gå en dejlig tur over broen.. Det er så charmerende... Indrømmet, det er længe siden jeg har været der, men de ting trækker vel endnu... ;) Og husk så at nyde deres øl!! Det er jo et kapitel for sig, det de laver i Tjekkiet.. :help:

Af de mere specielle ting kunne man måske se Benkirken.. Mener den hedder Kutna Hora eller sådan noget.. En kirke indrettet kun med ben og knogler osv... Det er en ret speciel oplevelse.. Det er selvfølgelig ikke alle der kan se det fantastiske i det, men man må da sige, at det er en utraditionel måde at gøre tingene på... Så en oplevelse, det er det uden tvivl...

Ellers er der mulighed for nogle fine teateroplevelser...

0

Del dette indlæg

Det gule marked.. tror jeg nok det hedder.. det er ufatteligt billigt. ikke vildt stort, men koster ingen ting. jeg købte en russkindsjakke.. ikke ægte.. men til 40 kr.. Og så nænnede jeg altså ikke at prutte prisen ned. så det er BILLIGT.

0

Del dette indlæg

Hotel Amadeus :help:

Vi besluttede lidt tilfældigt at tage en dag tidligere til Prag end planlagt på en af vores Tjekkiet ture. På banegården er der så sådan et sted hvor man kan sige hvad slags overnatning man ønsker og til hvilken max pris, og de finder noget der er ledigt. Vi var så fire stk, og de sagde at de havde et kæmpehotelværelse til meget billigere end det vi først havde troet vi skulle slippe. Da vi kom derhen viste det sig at hele hotellet var fuldt med danskere :) Men hvis i kan holde de andre danskere ud får man virkelig meget for pengene på det hotel. Vi fik et to kæmpeværelser der hang sammen og det aller bedste luksusbadeværelse, og det var en gåtur ind til strøget.

Hmm, hvad skal i ellers se?! Klokkespillet nede på torvet er jo et must, og lige ved siden af ligger en kirke som jeg synes er fantastisk (ved dog ikke hvad den hedder..) Man går igennem en lille port, og lige pludselig ligger der bare en kæmpekirke der, og andre bygninger er bygget rundtom helt tæt på. Svært at forklare, men det ser altså rigtigt fascinerende ud. Karlsbroen er hyggelig, men lidt mange turister selvfølgelig. Ellers synes jeg jo helt klart (hvis i har lidt tid dernede) at i skal tage en lille togtur til en anden by i nærheden (Pardubice, Plzn). De er rigtigt hyggelige og man føler virkelig man får oplevet noget lidt "andet" - ikke så mange turister og virkelig gæstfrie mennesker.

Spørg endelig hvis der skulle være mere HUUG (P.S. har jeg sagt at Tjekkiet er vores favorit feriested? :blink: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores bryllupsrejse gik til Prag, så jeg deler da gerne vores erfaringer med dig.

Vi boede her!

Det var et super godt hotel, og vi gav 804 kr pr. nat for et dobbeltværelse. Vi bestilte det her

Det er en dejlig by. Karlsbroen er uden tvivl et must. Den er fantastisk!

Vær opmærksom på de rabatkort, man kan købe i turistinformationerne. Der er forskel på dem, så gør op med jer selv, hvad I vil se, inden I eventuel køber et sådan kort. Nogle attraktioner ved i øvrigt heller ikke, at de er med i disse rabatordninger. Det kan give lidt bøvl! :cheerleader3:

Tjekkerne er også nogle snydere ind imellem :cheerleader3: . Hvis de kan se, at man er turist, lægger de gerne lidt mere i prisen, selv om skiltningen viser noget andet.

På nogle restauranter er der også et skjult serveringsgebyr. Det ved man, når de kommer med en kurv brød eller lignende, EFTER man har bestilt maden.

Det gule marked er også et besøg værd, men her skal man, inden man spørger om prisen være opmærksom på, at man skal prutte om prisen - ellers tager de "numsen" på en. Der er fyldt med asiatere, der sælger kopivarer, og de er MEGET nærgående. De kan endda nogle danske ord for at lokke folk til!

En forestilling på et såkaldt sort teater er også et besøg værd. Byen vrimler med sådanne teatre.

Så skal man selvfølgelig op og se Borgen, men der er fyldt med mennesker i højsæsonen! Katedralen er utrolig flot. Vi var dog ikke inde i den.

Der er også et mindre voksmuseum, hvis det skulle have interesse, men figurerne er ikke de bedste.

Klokkespillet ved rådhuset var for os noget af en skuffelse. Jeg havde forventet meget mere, da jeg i Harzen har set et, der var noget bedre. Det er utroligt at se alle de folk, der HVER time stimler sammen for at se det!

Hvis jeg kommer i tanke om flere ting, skal jeg nok lige skrive igen :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Min mand friede til mig på Karlsboen sidste sommer :thumbsupsmileyanim: , hvor han overraskede mig med en forlænget weekend i Prag til min fødselsdag. Jeg kan selvfølgelig ikke lige huske, hvad hotellet hed, men receptionisten sagde til os, at næste gang skulle vi booke direkte på hotellerne, så var det halv pris i forhold til, hvis vi booke via rejseselskab herhjemme fra...

Karlsbroen er et must at se, især om aftenen, hvor der er gademusikanter osv. - det er så romantisk. Derudover gik vi en dag op til noget, som de kalder det lille Eifeltårn og spiste frokost på en fantastisk lille cafe med udsigt over hele floden, det kan jeg klart anbefale, det var så smukt og på vejen op gik vi gennem alle de små gader op til borgområdet.

Puha, det var nu en skøn ferie :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer