Guest wannabedarthwader

Rive mit brudeslør? ALDRIG!!!

15 indlæg i dette emne

Hej Piger,

Jeg ved jo at en del af jer har planer om at beklæde jeres hoveder med slør i anledning af jeres bryllupsdag, og så er der jo en eller anden barbarisk tradition der byder, at dette slør skal rives i tusinde stykker. :) :ban: :tunge:

Den tanke kan jeg simpelthen ikke udholde... I mine mange bryllupsmagasiner og bøger står der, at i nogle familier er der tradition for, at sløret går i arv, og at det derfor ikke bliver revet. Sådan en tradition har vi godt nok ikke i min familie, men min tilkommendes familie er den der type, som vil ELSKE at rive i mit slør.:)

Det er jo ikke fordi jeg regner med at skulle bruge mit slør til helt vildt meget efterfølgende. Og hvis jeg engang får en datter, som vælger at blive gift, kan jeg jo ikke vide noget om, om hun vil bruge mit slør (det er nemlig ikke helt hvidt...). Jeg tror bare, at jeg generelt ikke har det så godt med at ødelægge ting jeg har givet mange penge for... heller ikke selvom traditionen byder det. :biggrin: (okay, den smiley er da for cute!!!)

:thumbsupsmileyanim:

Hvordan får man budskabet ud til dem, at man altså helst ikke vil have at de river slør? Jeg vil jo ikke så gerne virke snerpet... Har overvejet at få toastmasteren til at sige det, og så håbe at de respekterer det. Har også overvejet at lave sådan et backup slør, som jeg ved nogle af jer har gjort, og så kan de rive i det, mens jeg stadig har mit flotte dyre slør...

Hvad gjorde I??? :shooter:

:loveboard: WannaBeBride!!!!

:cheerleader3: hæ hæ - I får den lige en gang til... Hvor er den sød!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Kan godt forstå at du ikke vil ha ødelagt dit slør! Jeg er i helt samme situation - skal have min mors smukke gamle slør på og det får de altså ikke lov til at ødelægge...Tradition eller ej :loveboard:

Men jeg vil nu sige, at jeg endnu ikke har været til et bryllup hvor der blev revet i slør - men "better safe then sorry!". Muligvis er det noget med hvor man kommer fra. Dog er det helt sikkert at manden får klippet i sine sokker!

1. Ved at mange lader toastmaster sige det i velkomsten eller måske kan du selv sige det - så er det helt slået fast

2. Du kan tage tage et "riveslør" på, som du selv foreslår (synes personligt måske det er lidt snyd... men..)

3. Du kan selv tage det af inden dansen - dette vælger jeg nok, da det er ret langt.

Jeg er helt sikker på at de fleste vil forstå det...

Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg har været til flere bryllupper, hvor toastmasteren har sagt, at bruden ikke vil have revet sit slør. Det er blevet respekteret. Andre gange har bruden simpelthen bare taget sløret af inden brudevalsen. Jeg tog mit slør af, og så havde jeg købt et billigt slør, som jeg tog på, så der var noget til familien og vennerne at rive i :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hvis du beder toastmasteren sige det i starten + lige før middagen er slut, så burde der ikke være problemer med at der er nogen som river i det.

Jeg har været til en del bryllupsfester, og der er INGEN der har trodset toastmasteren, hvis han/hun siger det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja... du siget det simpelt hen bare under middagen eller får toastmasteren til det... eller ja, du kan os' ta' det af inden valsen :thumbsupsmileyanim: Mit slør blev klippet, da jeg syns det er en dejlig tradition... men sådan er vi jo så forskellige...

0

Del dette indlæg

Jeg låner mit slør af svigerfars faster og det er 48 år gammelt af kniplinger fra Bruxelles, som Christians farfar købte med hjem til hende, så det må bestemt ikke rives i!

Det kan godt være, jeg siger det i velkomsttalen, men ellers siger jeg det til nogle nøglepersoner. En af mine gode veninder ved godt, det ikke må rives, så hende kan jeg da alliere mig med.

Maja

Redigeret af FrøkenMaja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var også en af dem, der helst ikke ville have mit slør revet i stykker :thumbsupsmileyanim:

Min mand holdt en kort velbekommentale, hvori han på en meget vittig måde fik sagt, at mit slør ikke måtte rives i stykker, idet det skulle bruges til en special lejlighed, men at han istedet ville stille sine sokker til rådighed. Det respekterede folk også. Jeg tilbød så efterfølgende mit strømpebånd, som blev kastet ud til pigerne. Det var meget sjovt.

0

Del dette indlæg

Kan godt forstå dig. Havde det på samme måde, selvom mit slør ikke var vanvittig specielt. Tror bare jeg havde det skidt med at skulle ødelægge noget som havde kostet så meget. Jyde eller hva? :thumbsupsmileyanim:

Valgte løsningen med at have et "stand-in" slør, bare en billig kopi en veninde lavede til mig. Det lignede meget godt originalen, så der var aldrig nogen som opdagede udskiftningen.

Frisuren var så lavet, så det var nemt at klare. Det rigtige slør blev pillet ud efter fotografen - så slap jeg også for at holde styr på det under spisningen. Og det falske røg i inden brudevalsen. Alle glade.

Alternativt ville jeg have brugt den ellers foreslåede løsning: At få toastmasteren til at nævne det fra starten. Er 100% sikker på at det var blevet respekteret.

0

Del dette indlæg

Hvis du beder toastmasteren sige det i starten + lige før middagen er slut, så burde der ikke være problemer med at der er nogen som river i det.

Jeg har været til en del bryllupsfester, og der er INGEN der har trodset toastmasteren, hvis han/hun siger det.

Enig. Nogle gange er jeg direkte blevet bedt om at sige det lige inden brudevalsen, og folk har respekteret det. Det samme med ris.

0

Del dette indlæg

Jeg havde et riveslør, som jeg skiftede ud med den ægte vare inden brudevalsen. Det var der vist ingen der opdagede. Der var endda nogen der spurgte om jeg ikke var øm over mit slør inden de gav sig til at rive, og lignende der indikerede at de ikke havde opdaget det.

Jeg lavede selv rivesløret og det gik mig ca til knæene, hvis ikke lidt længere og kostede mig 36 kr i materialer.

Ellers kan der jo på somethingblue og andre sites købes slør til rimelige priser.

Pøj pøj med det

ViTo

Redigeret af ViTo
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt forstå dig. Havde det på samme måde, selvom mit slør ikke var vanvittig specielt. Tror bare jeg havde det skidt med at skulle ødelægge noget som havde kostet så meget. Jyde eller hva? :loveboard:

Det er lige præcis det jeg mener - Jeg tror det har noget at gøre med, at man er jyde.

Tusind tak for alle jeres råd!

Jeg tror jeg lader toastmasteren sige det. Vi skal danse brudevals om eftermiddagen til vores reception, så alt det formelle er oversået, og vi kan slappe af om aftenen, hvor vi har et mere intimt selskab.

Har lige købt kleenex til mine kirkehæfter idag - de er SÅ søde!

Så skal præsten bare lige godkende vores valg af salmer, og så er vi ved at være der...

:thumbsupsmileyanim: WannaBe

:biggrin:

0

Del dette indlæg

kan udemrke følge dig

jeg har/hvde selv et øske om at mit slør skal gå i arv, og så har jeg lagt en del arbejde i det også

jeg turde ikke løbe an på at det blev freddet så det blev taget ud og gemt væk før vi skulle danse, hvilket der vist også var meget godt, da jeg senere har fået afvide af nogle veninder at de manglede noget at rive i og den ene kunne ikke forstå at jeg ville gemme det!!!

hilsen louise

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer