Sign in to follow this  
Followers 0
musse87

Hvis folk ikke har meldt tilbage??

19 posts in this topic

Annonce ♥

Hejsa

Det er lidt et vadested. Man VENTER bare på at folk skal melde tilbage. Inden det endelige antal foreligger er der ikke så meget at gøre.

Vi står i den situation at vi havde SU den 15. september. Lørdag den 15. tjekkede jeg mailen om morgenen, og der var på det tidspunkt 31 vi manglede at høre fra. Mandag aften manglede vi 11. Vi mangler STADIG at høre fra 6 vandvittige sløve personer. Jeg har mailet til det ene par, men har intet hørt. De to andre par er min svigermors søskende. Min svigermor har lovet, at har vi ikke hørt fra dem inden mandag, vil hun ringe til de pågældende og minde dem om at give svar. HAr vi intet hørt på onsdag, bliver det betragtet som framelding!

Du skal ikke forvente at alle melder til eller fra senest 14 dage før. Desværre.

Så find dit mest tålmodige sind frem ;o)

0

Vi fik rigtig mange svar den sidste dag.... og faktisk omkring 10 svar i ugen efter svarfristen :loveboard:

Så vent med at tage stilling til hvad I skal gøre til fristen kommer lidt tættere på - folk er bare generelt rigtig dårlige til at melde tilbage før fristen :thumbsupsmileyanim:

0

Vi fik rigtig mange svar til allersidst, så hav tålmodighed.

Vi kontaktede dem, vi ikke havde fået svar fra efter svarfristens udløb, for det er irriterende at regne med, at manglende svar er et udtryk for afbud, og folk så tropper op til brylluppet ;) Og også ud fra den betragtning, at et svarkort fra en af mine veninder og hendes kæreste gik tabt i posten, så det kunne andres også gøre. Eller invitationen i det hele taget ...

Jeg synes sagtens, I kan tage fat i dem, der ikke har svaret tilbage, når svarfristen er udløbet. Hvis I ved de har fået invitationen, kan I jo spørge, om de kommer, og hvis I ikke har hørt fra dem, at de har modtaget invitationen, kan I forsigtigt spørge, om de har modtaget jeres invitation.

:thumbsupsmileyanim:

Maja

0

Annonce ♥

Vi har su på mandag og mangler faktisk kun svar fra en og det er min kærestes storebror, så nu må vi se om han giver svar i løbet af weekenden ellers må min kæreste lige have fat i ham og det må han gøre tirsdag.

Men manglede jeg svar fra mange ville jeg give dem ugen efter su dato og så ville jeg ellers kontakte dem.

Knus

0

Vi havde SU d. 1. september og mangler stadig svar fra 1... Det var forventet (da det for det meste er sådan med vedkommende) så nu ser vi med spændig frem til OM der overhovedet kommer svar... Jeg står jo her og er færdig med min bordplan, men vil ikke få den forstørret op hvis vedkommende nu lige pludselig ikke kommer... så går der jo kuk i min planlægning....

0

Én ting jeg i hvert fald har lært af bryllupsprocessen, er at blive bedre med at give SU til fester o.l. Opdagede det var p.... irriterende, at folk kunne være så sløve i optrækket. Hvor svært kan det være? Kig i kalenderen - nej vi skal vist ikke noget som er vigtigere - ring/skriv til parret.

Jeg ville nok vælge at vente til fristen var udløbet og give det en lille uges tid efter. Hvis der stadig er nogen som mangler at svare i den efterfølgende weekend, ville jeg gribe knoglen og spørge pænt, om man skal regne med dem.

0

Én ting jeg i hvert fald har lært af bryllupsprocessen, er at blive bedre med at give SU til fester o.l. Opdagede det var p.... irriterende, at folk kunne være så sløve i optrækket. Hvor svært kan det være? Kig i kalenderen - nej vi skal vist ikke noget som er vigtigere - ring/skriv til parret.

Jeg ville nok vælge at vente til fristen var udløbet og give det en lille uges tid efter. Hvis der stadig er nogen som mangler at svare i den efterfølgende weekend, ville jeg gribe knoglen og spørge pænt, om man skal regne med dem.

Helt enig! Har det præcis på samme måde....

Og med hensyn til bodplan mv. så vent til sidste øjeblik... Vi fik det sidste afbud dagen før fra en kammerat som var nødt til ar arbejde (!?!?!?!?!?) - og ugen før fra min svigerinde, da min storebror og hende besluttede sig for at blive skilt lige før brylluppet... Så hvis du skal være påå den sikre side, så vent med at printe bordplan og den slags til allersidst...

0

Annonce ♥

Vi har svarfrist her d.1 oktober, og dem jeg ikke hører fra, dem tager jeg altså fat i.. der er enormt mange som ikke har givet et officielt svar, men som tydeligvis regner med at vi da ved at de kommer.... p..irreterende!

Vi mangler svar fra 15 som vi intet har hørt fra! Jeg venter spændt til på mandag.... :mailbox:

0

Vi gjorde flere forskellige ting...

1) et par dage før sidste SU frist lod vi det sive gennem familie kanaler (læs: forældre) at vi ikke havde hørt noget. Eksempelvis VIDSTE vi at Karstens tante + fam havde bestilt overnatning på et hotel, men de havde bare glemt at give besked til os! :loveboard:

2) et par dage efter svar fristen sendte jeg 2 sms til mine fætre, der endnu ikke havde svaret. Den ene + hans kæreste var jeg ret overbevist om de ikke kom, men et lille svar er da ikke af vejen! (de kom ikke)

Men vi fik - som de andre skriver - også en del svar lige op til og efter svarfristen, så du må væbne dig lidt med tålmodighed endnu.

Samme dag som jeg havde tegnet bordplanen op (6 dage før brylluppet) fik vi afbud fra min kærestes fætter, og så måtte jeg tegne den om igen. På selve bryllupsdagen fik vi afbud fra fætterens yngre bror, men heldigvis fik jeg ikke besked om det, så jeg opdagede det først midt under middagen. Hvis jeg havde fået besked før ville jeg nok have synes det var temmelig ufedt! :thumbsupsmileyanim:

Så rådet herfra lyder - lav først den endelige version af bordplanen lige op til!

0

Mange tak for svar.

¨

Jeg må prøve væbne mig med tålmodighed, selvom det ikke er min stærke side.

Synes bare at de har vidst det i et par måneder, og man kan da

hurtigt finde ud af om man kommer eller ej.

Der er to par hvor vi har hørt at de har købt tøj og arrangeret rejse og det hele, men de har ikke sagt noget til

os.

Synes generalt det er dårlig stil.

Næste gang vi bliver inviteret med til noget vil jeg svare hurtigst muligt,

for jeg ved hvordan det er. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg kunne godt finde på at ringe til dem der evt "glemmer" at melde tilbage og sige, at vi da er kede af at høre, at de ikke kan komme og andet i den stil. Forhåbentlig vil de så skamme sig lidt over, at de ikke har meldt tilbage.

Men jeg håber ikke, at det bliver aktuelt, selvom det jo ikke er til at vide mht familien. Selvfølgelig kommer mine forældre, men derfor forventer jeg da, at de melder tilbage, ligesom de jo også forventer at modtage en invitation, selvom de jo godt ved, at de er inviteret.

Da min mormor fyldte 85 holdt hun stor fest. Samme dag som vi modtog en invitation ringede jeg og sagde ja tak. Hun svarede, at hun var glad for at høre fra os, og at hun allerede havde sat kryds ved os. Og det kunne jeg jo også godt regne ud at hun havde, men derfor syntes jeg alligevel, det høfligste var at svare.

0

Da vi skulle giftes manglede vi stadig at høre fra nogen stykke efter sidste svar dag...vi gav dem en uge efter denne dato og så ringede vi til dem....DET ER BARE IKKE I ORDEN IKKE AT OVEROLDE SU. DATOEN..var selv MEGET træt af de i****er der ikke kunne komme ud af hullerne og svare....så gik dem på klingen!! :thumbsupsmileyanim::loveboard:

(som andre også skiver er vi også helt sikkert blevet bedre til at svare på en invitation...de sidste par gange har jeg ringet samme dag vi har fået en...så er det ude af verden...og kan selv huske hvor spændte vi var da vi vidste at alle havde fået invitationen)

0

Mange tak for svar.

¨

Jeg må prøve væbne mig med tålmodighed, selvom det ikke er min stærke side.

Synes bare at de har vidst det i et par måneder, og man kan da

hurtigt finde ud af om man kommer eller ej.

Der er to par hvor vi har hørt at de har købt tøj og arrangeret rejse og det hele, men de har ikke sagt noget til

os.

Synes generalt det er dårlig stil.

Næste gang vi bliver inviteret med til noget vil jeg svare hurtigst muligt,

for jeg ved hvordan det er. :thumbsupsmileyanim:

Det er tæskedårlig stil ikke at svare i tide, men det lader til at være et generelt problem (i øvrigt rart at se, at det ikke kun er min familie, der er længe om at komme op i omdrejninger).

Vi lod min mor "tage affære" og kontakte, dem er ikke helt havde forstået hvad s.u. betød for lige at høre, om de havde fået vores invitation osv. En af mine sløve fætre sagde i ramme alvor til hende, at han da ikke havde lagt mærke til, at der var en svarfrist :wacko: hvad i alverden havde manden forestillet sig????

Men jeg er nu enig med de andre her inde i, at du bliver nødt til at give dem en ekstra uges tid førI eller Jeres forældre tager fat i synderne og får rusket et svar ud af dem - selvom det næsten ikke er til at holde ud.

0

hej..

Vi har allerede en uge efter vi sendte invitationerne ud modtaget svar fra næsten halvdelen (var temmelig overrasket).

Men planen er at kontakte folk, hvis de overskrider SU'en med mere end en lille uge.

Vi har en familie som er på standby- grundet en fødsel i USA to uger før. men føder hun tidligere og er bebsen fresh på det, så overfører vi penge til billetter og de snupper det første fly mod danmark, men har dog ikke for store forhåbninger.. (tror jeg laver to bordplaner, som jeg kan vælge mellem, hehe)

Vi har sat SU-datoen en måned før brylluppet, og da folk fik invitationer 3 mdr før, mener jeg de har haft tid nok til at undersøge kalenderen og tage stilling til det.

0

Annonce ♥

Hej igen.

Jeg må give jer ret. Man skal bare have tålmodighed.

For en uge siden manglede vi ca at høre fra 20 personer, men idag, som er s.u dag mangler

vi at høre fra 5-6 stykker.

Synes godt nok at det er for dårligt at det skal være i sidste øjeblik at

folk melder tilbage. :cowsleep:

Næste gang jeg invitere giver jeg dem ikke så lang s.u. man ved da om man kan eller ikke kan :thumbsupsmileyanim:

Mvh. Tina.

0

Vi havde S.U 20/09-07, og der manglede jeg svar fra 4. Jeg ringede til dem næste dag og det viste sig de havde glemt alt om at vende tilbage, men at de kommer. Det er jo en ærlig sag og noget jeg selv kunne have fundet på (FØR jeg selv har prøvet at vente på svar).

Jeg synes bestemt ikke der er noget i vejen for at tage kontakt til dem og høre om de kommer. Man vil jo gerne vide hvor mange der kommer ialt :cowsleep:

Maria.

0

Hej igen.

Jeg må give jer ret. Man skal bare have tålmodighed.

For en uge siden manglede vi ca at høre fra 20 personer, men idag, som er s.u dag mangler

vi at høre fra 5-6 stykker.

Synes godt nok at det er for dårligt at det skal være i sidste øjeblik at

folk melder tilbage. :cowsleep:

Næste gang jeg invitere giver jeg dem ikke så lang s.u. man ved da om man kan eller ikke kan :thumbsupsmileyanim:

Mvh. Tina.

Ja!

Jeg tror på, at man ikke skal give ret lang svarfrist 14 dage er i princippet rigligt - folk ved jo, om de kan komme eller ej, med mindre selvfølgelig der er småfolk, som evt. skal arrivere verden lige omkring bryllupsdagen.

Vi gav 4 måneder svarfrist, hvilket var aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalt for lang tid! Folk kan nå at lægge invitationen ned i en skuffe og glemme alt om en SU-frist!

Men jeg er enig i, at det er sløvt og et udtryk for en grad af ligegyldighed, når man ikke svarer inden for fristen. Man kan også godt tænke, at nogen venter på et evt. bedre tilbud...

Edited by anita80
0