Guest mullemus

Dress code

18 indlæg i dette emne

fool

Hejsa

Mangler lidt hjælp til hvodan jeg lige skal skrive/formulere evt. dress code.

Vil gerne give dem som har en smoking, mulighed for at få den luftet.

Selve invitationen står på højre side af kortet. Havde tænkt mig at skrive tif. nr. til toast master og gavekordinator på venstre side.

Hvad gør i andre?

Knus fra Mullemus

:hjerte:

Er ved at være lidt presset, invitationerne skal sendes ud lige før påske

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godmorgen,

Altså - i USA skriver man "Black Tie", når det er smoking, "White Tie" ved kjolesæt...

Mit umiddelbare bud er, at I anfører - "Festantræk - smoking/lang kjole" på invitationen.

Og ellers; konferer lige med Mads Christensen "Den Store Blærerøv", for han har skrevet det i sin bog.

Jeg låner den på bib. i eftermiddag, så skal jeg slå det op for dig - du lyder som om du har travlt.

:hjerte: KarenV

0

Del dette indlæg

Jeg spurgte lige en af mine venner der er lidt inde i det der...

Han sagde at man ville skrive aftenkjoler og smoking/ kjole og hvidt...

Aftenkjoler er vist ensbetydende med lange kjoler...

Ved ik om du kan bruge det... bare lige mit forslag...

Knus Dyv

0

Del dette indlæg

hej

jeg tror egentlig ikke det er nødvendigt at skrive dress code i sin indbyddelse

jeg gør det i hvert fald ikke, for til et bryllup er det jo rimelig normalt at man tager pænt tøj på... jeg har ingen krav til hvad det skal være... hvis man har en smoking er jeg sikker på at det er til sådan en lejlighed(altså et bryllup) man tager det på. :heppe: :)): :)

jeg tror også let man kan komme til at støde nogle af de indviterede ved at skrive hvad tøj de skal tage på. :ph34r:

men det er jo bare min uforbeholdte mening

hvad men vælger og gøre kommer jo an på så meget :specool:

hilsen Linda :super:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg blev inviteret til bryllup, ville jeg lade mig inspirere til min påklædning af invitationens udformning, stedet det skulle holdes, og min viden om værtsparret - nogle steder er det åbenlyst cool at tage sin smoking eller lange kjole på - hos andre ville et mere "afslappet" antræk gøre sig bedre - synes jeg...

Altså - slotsbryllup eller forsamlingshus - det sender nogle signaler, synes jeg.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er meget høfligt overfor sine gæster at påskrive dresscode på invitationen. På den måde er det nemmer at vide hvad de har at forholde sig til.....man kan jo ikke have at de mandlige gæster dukker op i smoking, hvis nu gommen har jakkesæt på (her skal det nok lige indskydes at jeg er ret traditionel/emmea gad-agtig med hensyn til bryllupspåklædning). Og ligeledes at de kvindelige gæster ikke kommer i hellang hvis brud og især brudens mor "kun" er i ankellang osv.

Hvordan man så skriver det er meget forskelligt, og kommer vel egentlig an på ordlyden resten af invitationen:

Er det en ret formel invitation ville jeg nok påskrive gommens brudetøj som sig bør (smoking/kjole og hvidt/jakkesæt), da kvindens tøj derefter giver sig selv.

Er invitationen mere afslappet eller sjov kunne man nøjes med at skrive festligt/afslappet osv.

Normalt (stadig i følge Emma Gad) ville dress code stå lige før eller lige efter S.U.

Men i dag kan man jo heldigvis tillade sig lidt af hvert så jeg kunne nok godt finde på at placere dresscoden på den venstre side...

Håber det var til lidt hjælp :piano:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg kan da godt forstå at du vil give dem en mulighed for at lufte deres smoking men du skal jo også tage højde for at dem der så ikke har en skal ud at købe og helt billigt er det jo ikke .... har været inviteret til bryllup hvor flere meldte fra pga dresscode .... vi skriver ikke noget ... folk skal komme i det de føler sig tilpas i for så kan de slappe af ... men det er kun min mening ;)

knuser

Lene :heppe:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmm.....

For det første tror jeg at vi vælger at skrive i dresscode indbydelserne.

For det andet følte jeg mig sgi lidt stødt på manchetterne ang. spørgsmålet om slotsbryllup/forsamlingshus....

Efter min overbevisning kan et forsamlingshus være lige så godt at holde bryllup i som på et slot!

Ja, undskyld mig, men er det ikke hvordan man pynter stedet op der gør forskellen???

JJ

0

Del dette indlæg

Enig JJ1. Vi skal holde fest i forsamlingshus men ofrer et par tusinde ekstra på blomsteroppyntning (opsatser, pynt på dørene) så det bliver lidt festligere. Men ellers er det faktisk ret flot i forvejen der hvor vi skal holde festen. (Smidstrup Forsamlingshus, nr. 4 iflg. forsamlingshus.dk).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh! Jeg kan se længere oppe, at mit indlæg er blevet lidt misforstået... :super:

Jeg mener BESTEMT ikke, at en fest holdt på et slot nødvendigvis er finere end en, der holdes i et forsamlingshus - blot at stedet for festens afholdelse SAMMEN MED invitation og lign. giver en idé om, hvilken type fest man skal til.

Altså, hvis man modtager en invitation, som der tydeligvis er lagt meget tid i, som er flot og "højtidelig" i sit udtryk, så sender det for mig et tydeligt signal om et fornemt bryllup - uanset hvor festen bliver holdt.

Hmm... Jeg ved ikke, om jeg får formuleret mig helt klart - jeg ville blot sige, at jeg på ingen måde mener, at et bryllup holdt i forsamlingshus er ringere, mindre festligt eller højtideligt per definition - det kommer helt an på de mennesker, som arrangerer det!

Undskyld, at jeg har trådt nogen over tæerne - det var bestemt ikke med vilje! :)

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg mener det at få en bryllups invitation er dress code nok i sig selv. Alle vil møde op i rigtig pænt tøj, dog forskelligt fra person til person hvor meget de gør ud af det, om det bliver kun skjorte eller om det bliver habit eller kjole. Vi holder ikke brullup for at folk skal være i en bestemt slags tøj, bare de kommer velklædt. Vi ved der er nogle der ikke ejer en habit, hvor vi også ved der er nogle der kommer i jaket mm. Begge dele er ok for os. Så lad det være op til folk selv.

Det var bare lige min mening og også kjelds, vi snakkede lige om det.

knuz Heidi

0

Del dette indlæg

Jeg mener BESTEMT ikke, at en fest holdt på et slot nødvendigvis er finere end en, der holdes i et forsamlingshus -

Hehe... som understregelse af denne pointe smider jeg lige et link ind...

http://www.skaerup-forsamlingshus.dk/

Forsamlingshus med rokoko-stole og hele molevitten... så bliver det ikke meget flottere fool fool

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været gift en gang før, og da var det vigtigt for mig at vores gæster kom i rigtig fint tøj. Dvs ikke bare den sædvanlige kjole man har set 150 gange før! De måtte sku godt gøre lidt ekstra ud af det.

Det burde ikke være nødvendigt at fortælle gæsterne det... Men folk er immervæk forskellige og ikke alle har lige meget pli skulle jeg hilse at sige.

Jeg kan huske at jeg faktisk blev ret skuffet over flere af gæsterne. Selvfølgelig kunne jeg have valgt at det skulle være uden betydning. Men når man har lagt masser af arbejde og penge i det hele er det alligevel surt.

Min daværende mands søster mødte op i hvidt lårkort dress og et par enkelte kom bare i almindelig sweatshirt. Min svigermor gad ikke engang købe en ny kjole. Og vi havde endda skrevet dresscode.

Min pointe er; hvis man inderst inde har et ønske om en bestemt type påklædning hos gæsterne er det nok på sin plads med tydelig dresscode. Men samtidig skal man måske beslutte sig for at være "ligeglad" når nogen møder op i hawaiskjorte.

Cillekat

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer