FrøkenMaja

Indgangsmarch

47 indlæg i dette emne

Hej Alle!

Ja, så har jeg endnu et spørgsmål! Vi var jo til samtale med præsten i går, og da samtalen faldt på indgangsmusik, var hans eneste forslag "Here comes the bride". Det er næsten bare for amerikansk til mig ... Eller hvad? Jeg mener,

HVAD BRUGER MAN TRADITIONELT SOM INDGANGSMUSIK I DANMARK?

HVAD BRUGTE I?

Hvis I har et link til, hvor man kan høre et stykke af det, vil jeg meget gerne have det :rolleyes:

:rolleyes:

Maja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dit er mit indtryk at "Here comes the bride" absolut er den mest anvendte i Danmark.

Jeg gik ind til tonerne af Abba's "I do" - ligesom Muriel i filmen... :rolleyes:

Jeg tror at alt er tilladt, så længe man har organist og præst med på idéen.

0

Del dette indlæg

Der er størst tradition for at gå ind til "here comes the bride" i Danmark.

Men der er vist også ved at være tendens for at finde noget andet, for ikke at følge traditionen.

Der er en super god tråd herinde der indeholder et link til en masse forskellige mere eller mindre traditionelle indgangs melodier.

Jeg prøver lige at lede efter den....Hov! Den er HER

Du skal bare være opmærksom på at et særligt ønske kan kræve at organisten vil have betaling for at lære den.

Held og lykke

~

0

Del dette indlæg

Here comes the bride - er vel egentlig ikke særlig amerikansk. Det er vist Richard Wagners tema fra Lohengrin fra en eller anden gang i 1800 og grønhvidkål. Det er faktisk synd at det eferhånden er blevet gjort så amerikansk...

Jeg overvejer selv, Jesus bleibt meine freude, da det skulle være meget smukt for soloorgel.

Jeg spiller i et orkester hvor vores dirigent er organist - jeg håber han kan give os noget inspiration, men ellers bliver det nok den traditionelle fra Wagner til Præludium.

Skal da nok lige skrive tilbage, når jeg har snakket med vores dirigent :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gik ind til Händels 'Tochter Zion' (Thine be the Glory), som bl.a. bliver brugt til jul i Tyskland.

Vi havde ikke snakket med præsten om, hvad det skulle være, men i virkeligheden havde jeg tænkt på, at jeg gerne ville have noget andet end 'Here comes the bride', så det var helt perfekt! Det var faktisk først i dagene after, at det gik op for mig, at det da vist ikke var den traditionelle melodi, der var blevet spillet, og det blev jeg rigtig glad for.

'Tochter Zion' er tilpas pompøs og efter min mening fantastisk på orgel, så det var da værd at overveje :rolleyes: Du kan finde den i masser af versioner på YouTube.

Redigeret af Natasja
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Mit skulle bare være det traditionelle. Så det sagde jeg til præsten, som gav beskeden videre til organisten.

Og hvad var det så?

:rolleyes:

Maja

Indgangen var "Here Comes The Bride", og udgangen var "Bryllupsmarchen" fra En Skærsommernats Drøm.

Lige en indskydelse: "Here Comes the Bride" er ikke amerikansk. Det er Wagner, der har lavet den. Men ting har det jo med at brede sig til hele verden.

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Jeg VILLE gå ind til - here comes the bride.

Men fik a vide at dette ikke var det de normalt spillede i vores kirke.

Men fik organisten til at øve sig på den og gik ind til dén.

Vil dog sige at jeg fandt ud af at det kunne have været ligegyldigt hvilken musik keg var gået ind til, for opfatte overhovedet IKKE musikken :rolleyes:

Opfattede heller ikke musikken på vej ud :rolleyes:

Redigeret af delfin29
0

Del dette indlæg

Jeg får en kammerat til at spille "f*** her gently" på akkustisk guitar, uden sang.

Selve melodien er rigtig sød, og og selve indholdet af teksten passer så godt på min kæreste og jeg, dog synes vi ikke det er passende at synge et par af linierne i kirken.

Det er "vores" sang, og derfor har jeg altid gerne villet gå op ad kirkegulvet til denne.

Det kan godt være der er mange af de "mere modne" gæster der ikke kender den, men min kæreste vil helt sikkert genkende den, og trække lidt på smilebåndet.

:rolleyes::rolleyes::biggrin:

Redigeret af Nielsen to be..
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm.. jeg holder rigtig meget af "O come all ye faithful" som jo egentlig er en julesang/salme, men jeg har et særligt forhold til den da jeg engang for mange år siden havde en særlig oplevelse med den, så måske det bliver den. Jeg vil dog først lige høre med organisten om hvad der kan lade sig gøre og hvad der passer til kirken, for måske er det i virkeligheden ligegyldigt for jeg tror at jeg som flere andre har skrevet her ikke hører det alligvel :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg gik ind til "Jesu, Joy of Man´s Desire". Det føltes helt rigtigt for mig, og det var åbenbart ikke første gang organisten blev bedt om at spille den. Jeg var rigtig glad, da musikken startede, men da jeg først var inde hørte jeg intet.. Udgangsmusikken? Jeg aaaner det ikke :denmarkflag: Mine tanker var et HELT andet sted.

Der er en rigtig fed version af den på YouTube, med nogle kvinder der synger den "irsk-agtigt". Meget smukt!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er vi jo ret interesseret i at høre hvad det endte med at du gik ind til frøken Maja?? :cheerleader3:

Min svigermor siger at de skulle betale for at høre "Here comes the bride" til deres bryllup. Er der nogen der ved om det stadig fungerer sådan???

Vi betalte ikke for "Here comes the Bride"

0

Del dette indlæg

Nu er vi jo ret interesseret i at høre hvad det endte med at du gik ind til frøken Maja?? :cheerleader3:

Min svigermor siger at de skulle betale for at høre "Here comes the bride" til deres bryllup. Er der nogen der ved om det stadig fungerer sådan???

Vi betalte ikke for "Here comes the Bride"

Vi skulle heller ikke betale for here comes the bride.

Men organisten havde forkortet den en del, og spillede kun lige temaet, da vores kirkegulv var ultrakort

Redigeret af delfin29
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer