chelle-1

Michelle og Søren 2008

969 indlæg i dette emne

Så har jeg fået tilbud på mad fra en mand, som kommer ud og laver alt maden fra bunden af, og selvfølgelig bliver og anretter det. Han har tilbudt mig følgende til en pris af 240,. pr. person. Synes det lyder billigt, men det er jo selvfølgelig også "orange"

Forret på tallerken:

Marinerede tiger rejer

Bagt helleflynder

Røget laks

Serververes på sprød salat med guacamole

Brød og smør

Hovedret på buffet:

Rosa stegt sødmælks kalvecoullotte

Stegt krondyrryg på svampe med rosmarin

Stegte nye kartoffler med rodfrugter

Bagte jordskokker med mandel

Rødvins glace

Cous cous salat med friske krydderurter

Spinatsalat med druer, appelsinfilleter og nødder

Grilled salat med peber, squash, aubergine og frisk basilikum

Dessert på buffet:

Brullupskage i 3 etager med 3 slags fyld og roser

(hvid chokolade mousse, mørk chokolade mousse og nougat mousse)

Frisk udskåret frugt

Natmad:

Indisk karry suppe med

Piment, kylling og ris

Flütes

Tror at jeg vil have fyldt lidt på til hovedretten. Synes der mangler lidt salat dims, ikke almindelig salat. Er der nogen der har nogle gode ideer????

Hvad synes i om menuen, mangler der noget eller hvad??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også talt med to damer fra Ikast, som også kommer ud og laver maden. De skal kun have penge for råvarer og så 150,- hver i timen, så de kan ikke give en fast pris, men hun ville mene ca. 15.000-17.000,- Men så skal vi bestille bryllupskage ved siden af. Synes det er svært at beslutte hvad jeg vil. Har jo ikke set eller smagt madenhos nogen af dem....

0

Del dette indlæg

hmm altså menuen ser lækker ud synes jeg - studser dog godt nok lidt med guacamole til fisk..,, :thumbsupsmileyanim:

hmm ja det kan godt tænkes at noget mere salatagtigt kunne være godt til hovedretten - de fleste spiser mere og mere salat i dag... ved dog ikke hvilken slags - det må han vel kunne arrangere ;) det lyder faktisk rigtig rigtig billigt.

angående mad og smag - kunne du ikke få begge steder til at lave en menu for 2-4 px så I kan smage begge steder???

krammer

0

Del dette indlæg

hmm altså menuen ser lækker ud synes jeg - studser dog godt nok lidt med guacamole til fisk..,, :thumbsupsmileyanim:

hmm ja det kan godt tænkes at noget mere salatagtigt kunne være godt til hovedretten - de fleste spiser mere og mere salat i dag... ved dog ikke hvilken slags - det må han vel kunne arrangere ;) det lyder faktisk rigtig rigtig billigt.

angående mad og smag - kunne du ikke få begge steder til at lave en menu for 2-4 px så I kan smage begge steder???krammer

Tror du man kan få dem til det??? Det ville jo være kanon

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg fået tilbud på mad fra en mand, som kommer ud og laver alt maden fra bunden af, og selvfølgelig bliver og anretter det. Han har tilbudt mig følgende til en pris af 240,. pr. person. Synes det lyder billigt, men det er jo selvfølgelig også "orange"

Forret på tallerken:

Marinerede tiger rejer

Bagt helleflynder

Røget laks

Brød og smør

Hovedret på buffet:

Rødvins glace

Dessert på buffet:

Frisk udskåret frugt

Natmad:

Indisk karry suppe med

Piment, kylling og ris

Flütes

Tror at jeg vil have fyldt lidt på til hovedretten. Synes der mangler lidt salat dims, ikke almindelig salat. Er der nogen der har nogle gode ideer????

hmm altså menuen ser lækker ud synes jeg - studser dog godt nok lidt med guacamole til fisk..,, :bearhug:

angående mad og smag - kunne du ikke få begge steder til at lave en menu for 2-4 px så I kan smage begge steder???krammer

Først til menuen; Den lyder rigtig lækker (og billig- nogen lunde samme prisklasse som min kæreste ville komme op med)

Mht til salat så vil jeg god lige høre hvad kæresten ville anbefale til resten af menuen (ellers kunne du helt sikkert få kokken til det :hug: )

Om du kan få dem til at lave en "prøve middag" vil jeg nok tvivle på - det bliver tit meget dyrere når der ikke skal købes ind til flere... Men der sker jo intet ved at prøve :thumbsupsmileyanim: Ellers så bed om nogle billeder af deres mad - det giver et indblik i hvordan de nok vil andrette maden.

Jeg ved HELT sikkert hvad jeg ville vælge!! Kokken - uden tvivl. Menuen lyder lækker og der er en fast pris. Jeg bruder mig ikke om en timepris på madlavning og råvareprisen er nem at "fuske" med. Det er bare meget lettere med en fast pris. Min menig.

send evt en pb hvis du vil have et link til kærestens hjemmeside - der kan I måske finde noget inspiration til salaten

Redigeret af bb1980
0

Del dette indlæg

Hej Søde

IIIIH totalt lækker kæreste weekend i paris, jeg er overdrevet misundelig!!!!!

Mht. menuen så lyder det billigt, og lækkert, men som du også selv nævner: mere salat til hovedretten, der bliver i hvert fald spist meget salat i min familie, og jeg kunne forestille mig at det efterhånden er meget almindeligt.

Håber også snart at vi selv finder noget

0

Del dette indlæg

Hej Søde

IIIIH totalt lækker kæreste weekend i paris, jeg er overdrevet misundelig!!!!!

Mht. menuen så lyder det billigt, og lækkert, men som du også selv nævner: mere salat til hovedretten, der bliver i hvert fald spist meget salat i min familie, og jeg kunne forestille mig at det efterhånden er meget almindeligt.

Håber også snart at vi selv finder noget

Hejsa...

Ja det var en lækker tur.

Jeg er også overrasket over hvor billig det er, er næsten lidt bange for at det ikke er godt nok, når det nu er så billigt. Så jeg har spurgt ham om ikke han havde et par billeder til at ligge.... Og der er jo snildt råd til noget mere salat. Havde regnet med 350 pr. person. Men altid dejligt at spare penge....

0

Del dette indlæg

Forret på tallerken:

Marinerede tiger rejer

Bagt helleflynder

Røget laks

Brød og smør

Hovedret på buffet:

Rødvins glace

Dessert på buffet:

Frisk udskåret frugt

Natmad:

Indisk karry suppe med

Piment, kylling og ris

Flütes

hmm altså menuen ser lækker ud synes jeg - studser dog godt nok lidt med guacamole til fisk..,, :bearhug:

Først til menuen; Den lyder rigtig lækker (og billig- nogen lunde samme prisklasse som min kæreste ville komme op med)

Mht til salat så vil jeg god lige høre hvad kæresten ville anbefale til resten af menuen (ellers kunne du helt sikkert få kokken til det :) )

Om du kan få dem til at lave en "prøve middag" vil jeg nok tvivle på - det bliver tit meget dyrere når der ikke skal købes ind til flere... Men der sker jo intet ved at prøve :thumbsupsmileyanim: Ellers så bed om nogle billeder af deres mad - det giver et indblik i hvordan de nok vil andrette maden.

Jeg ved HELT sikkert hvad jeg ville vælge!! Kokken - uden tvivl. Menuen lyder lækker og der er en fast pris. Jeg bruder mig ikke om en timepris på madlavning og råvareprisen er nem at "fuske" med. Det er bare meget lettere med en fast pris. Min menig.

send evt en pb hvis du vil have et link til kærestens hjemmeside - der kan I måske finde noget inspiration til salaten

Jeg er enig.

Når det er folk du ikke kender, ville jeg heller ikke turde stole på dem, der tager timebetaling! - Better safe than sorry :hug:

Synes også menuen lyder lækker, men kan ikke lige komme med et bud mht salaten.

mvh Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forret på tallerken:

Marinerede tiger rejer

Bagt helleflynder

Røget laks

Brød og smør

Hovedret på buffet:

Rødvins glace

Dessert på buffet:

Frisk udskåret frugt

Natmad:

Indisk karry suppe med

Piment, kylling og ris

Flütes

Mht til salat så vil jeg god lige høre hvad kæresten ville anbefale til resten af menuen (ellers kunne du helt sikkert få kokken til det :) )

Jeg er enig.

Når det er folk du ikke kender, ville jeg heller ikke turde stole på dem, der tager timebetaling! - Better safe than sorry :hug:

Synes også menuen lyder lækker, men kan ikke lige komme med et bud mht salaten.

mvh Maria

Jeg tror mere og mere også, at det er det jeg gør. Kan jo bare bestille lidt mere tilbehør, det har vi jo råd til i vores budget.

Det er min bedste veninde der kender en pige, der er bedste venner med ham. Jeg kender godt hende pigen lidt, så mon ikke han også er interesseret i, at vi bliver glade og tilfredse. Håber at han kan sende mig lidt billeder af det....

0

Del dette indlæg

Skrev til kokken igår og sagde at det lød lækkert og at vi måske ville bruge ham, og spugte om han havde nogle billeder til at ligge. Han svarede hurtigt tilbage, at det var han glad for at høre, men at han også havde gjort det meget billigt til os. Han havde ikke nogle billeder, men skulle lave amd til et selskab på lørdag. Det er godt nok ikke samme menu, men han ville gerne tage nogle billeder og sende os. Har en god fornemmel med ham. Det er bare så dejligt at vi snart har det på plads!!!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt med den gode fornemmelse :bearhug:

Menuen lyder også bare rigtig lækker....glæder mig til vi ska snakke med vores kok!

Ja det er spændende, og lidt svært, da der jo er nogle ting som man aldrig har smagt.... Hvornår skal i tale med kok?

Altså i følge ham ska han bare vide det ugen inden, meeeeen han vidste godt at han ikke ville slippe så nemt, så vi har aftalt i april måned.

Også helt ok tidsmæssigt :thumbsupsmileyanim: han er mega cool vores kok!!

0

Del dette indlæg

Menuen lyder også bare rigtig lækker....glæder mig til vi ska snakke med vores kok!

Ja det er spændende, og lidt svært, da der jo er nogle ting som man aldrig har smagt.... Hvornår skal i tale med kok?

Altså i følge ham ska han bare vide det ugen inden, meeeeen han vidste godt at han ikke ville slippe så nemt, så vi har aftalt i april måned.

Det er bare så vigtigt, at man svinger med kokken, synes jeg. Det gør samarbejdet noget nemmere....

Det er heller ikke sikkert at vi lægger menuen helt fast nu, men bare for en ide om prisen og får lavet en fast aftale med vedr. dato. Skal i have buffet eller??

0

Del dette indlæg

Det er bare så vigtigt, at man svinger med kokken, synes jeg. Det gør samarbejdet noget nemmere....

Det er heller ikke sikkert at vi lægger menuen helt fast nu, men bare for en ide om prisen og får lavet en fast aftale med vedr. dato. Skal i have buffet eller??

Forret (måske),buffet og dessert..... Vi er begge mere til buffet, fordi man få bevæget sig lidt, snakket med andre end sidemanden under middagen og så elsker jeg buffet :hug:

Til min svogers bryllup i sommers sad vi og vi sad og vi sad og vi sad og vi sad også sad vi lidt mere. Vi satser på at vi undgår det lidt med en buffet :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg fået et par billeder fra kokken, det er af lidt af de salater de fik til et selskab i lørdags. Synes det ser lækkert ud, hvad med jer?? Vil så bare gerne have det anrettet på fade så man bedre kan se alle farverne

post-31269-1197278018.jpg

post-31269-1197278038.jpg

Redigeret af chelle-1
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som en skøn menu I har der og billederne af salaten ser lækre ud, så det skal nok ende med at blive rigtig godt. Personligt er jeg ikke så vild med buffet selvom idéen er ganske praktisk netop i forhold til at få rørt sig lidt og talt med andre. Jeg gider bare ikke rende rundt efter min mad men vil gerne have den serveret varm ved min plads. Heldigvis har Lars det på samme måde, så det kunne vi nemt blive enige om. Vi må så bare finde en anden måde at få talt med lidt flere på og få rørt os lidt undervejs :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Det lyder som en skøn menu I har der og billederne af salaten ser lækre ud, så det skal nok ende med at blive rigtig godt. Personligt er jeg ikke så vild med buffet selvom idéen er ganske praktisk netop i forhold til at få rørt sig lidt og talt med andre. Jeg gider bare ikke rende rundt efter min mad men vil gerne have den serveret varm ved min plads. Heldigvis har Lars det på samme måde, så det kunne vi nemt blive enige om. Vi må så bare finde en anden måde at få talt med lidt flere på og få rørt os lidt undervejs :unsure:

Det er det, der er så dejligt, det med at vi heldigvis er forskellige. Synes det er fint, den måde I vælger at gøre det, hvis det er den måde I bedst kan lide. Vi har også valgt lidt ud fra hvordan vores familie og venner er, og de kan bedst lide det lidt uformelt.

Men jeg synes det er stort af dig, at rose det jeg/vi har valgt, selvom det ligger langt fra hvad I selv vil. Tak for det. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hej Michelle!

Tak for din besked i min tråd! Har også savnet jer! :thumbsupsmileyanim:

Menuen lyder ALT for lækker!!!!! Og billederne siger jo det hele!!!! :carrot:

Knus Nathasia

Det var så lidt.... :-)

Er glad for at få noget feed back på menuen, synes det er lidt svært...

Godt at have dig tilbage!!!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer