asmoba

Brudebuket

22 indlæg i dette emne

Jeg har gået og funderet lidt over det med brudebuket...og kunne godt tænke mig at høre lidt fra jer som er blevet gift, som rent faktisk har afprøvet brudebuketterne :-).

Efter at have kigget herinde, synes jeg, at der er ret mange buketter, der ender med "bare stilke", hvis I forstår havd jeg mener - hvor de ligesom ikke er dækket af - og jeg ved ikke om det bare er mig, der tænker at blomsterstilke og hvid kjoler ikke harmonerer super godt sammen ;)??? Men det er måske ikke noget problem, eller hvad siger I?? - At de skulle plette/safte/rive ect...

Hvad er mest populært - at stilkene er frie, dækket til - eller kan man ikke også få sådan en holder (med oasis?) til blomsterne??

Og hvordan stemmer det overens mht holdbarhed og pris?

f.eks. - holder dem i oasis bedre og hvad er dyrest??

lige en masse spørgsmål og strøtanker fra en uerfaren kommende brud ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål omkring de "bare" stilke, men undrer mig om det samme.

Min brudebuket var traditionel - min søde mand havde fået hjælp til valget af min veninde - omkring stilkene var plastik og uden om havde min veninde bundet et hvidt lommetørklæde (hun tænkte, at jeg nok havde glemt noget lånt, hvilket hun havde ret i).

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Hvis man bestiller en brudebuket, vil jeg da mene, at standarden altid er, at de er bundet ind omkring stilkene. Min var bundet ind og den kostede 850 kr. Den holdt flot hele dagen og lå på min svigerfars grav i 14 dage efterfølgende.

Mvh Pernille.

post-22827-1193497919.jpg

Redigeret af Enigma28
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har hørt, at man skal holde sig langt væk fra oasis i brudebuketter.

En af mine kollegers søster havde sådan en kugleformet oasisbuket, og den var allerede ved at falde fra hinanden i kirken :ilovebryllupsklar:

Jeg håber da ikke stilkene pletter på kjolen, for jeg har tænkt mig ( :cheerleader3: ) at min tilkommende skal beslutte sig for sådan en "uafsluttet" buket, bestående af lyslilla roser og hvide callaer, kun omviklet med silkebånd, der hvor man holder...

mvh Maria

0

Del dette indlæg

Det er rigtigt, at de buketter med "uafsluttede stilke" er ret populære.

Selv havde jeg en buket, hvor enderne var afsluttede, og der var viklet noget bånd rundt om. Jeg lægger lige et billed ind.

post-23150-1193576063.jpg

Redigeret af anita80
0

Del dette indlæg

Jeg er en af de brude der faldt for de bare stilke, og det fungerede perfekt :cheerleader3:

Faktisk var det min mand der bandt min buket, så personligt mener jeg jo ikke den kunne være flottere eller mere romantisk ;)

Jeg havde ingen problemer med stilkene eller noget som helst, jeg kunne dog ikke lige finde ud af hvordan jeg skulle bære buketten i starten, men jeg fandt da ud af det inden vi gik ind i kirken.

Du får lige et par billeder ;)

Først inspirationen til Søren

post-21950-1193598872.jpg

post-21950-1193598900.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror da bare det er vigtigt, at det bliver aftalt helt præcist hvordan det skal laves hos blomsterbinderen. Så er du sikker på at få det som du vil have det!

Held og lykke (og glæd dig, det er for fedt at blive gift og holde bryllup :cheerleader3: )

Jeg er sådan set ikke i tvivl om, at jeg kan få det lige som jeg gerne vil have det - men ville jo gerne høre jeres erfaringer og så derved danne mig et indtryk af hvad der var bedst ;-).

Tak skal du have - glæder mig også helt vildt (lige bortset fra når planlægningen går i hårdknude ;))

0

Del dette indlæg

En af mine kollegers søster havde sådan en kugleformet oasisbuket, og den var allerede ved at falde fra hinanden i kirken -HAHA-

Jeg håber da ikke stilkene pletter på kjolen, for jeg har tænkt mig ( :cheerleader3: ) at min tilkommende skal beslutte sig for sådan en "uafsluttet" buket, bestående af lyslilla roser og hvide callaer, kun omviklet med silkebånd, der hvor man holder...

mvh Maria

Ja, det har jeg også hørt - min søster havde det (oasis) godt nok til sit bryllup uden problemer - mener at kunne huske, at hun havde fået et par ekstra roser med, som kunne skiftes ud - i så fald at nogle af dem skulle visne/hænge. - det var jo på sin vis meget smart - synes måske bare i bund og grund bedre om, at stilkene går med ned...synes nemlig også det er super flot med et silkebånd omkring...

0

Del dette indlæg

Jeg er en af de brude der faldt for de bare stilke, og det fungerede perfekt -HAHA-

Faktisk var det min mand der bandt min buket, så personligt mener jeg jo ikke den kunne være flottere eller mere romantisk ;)

Jeg havde ingen problemer med stilkene eller noget som helst, jeg kunne dog ikke lige finde ud af hvordan jeg skulle bære buketten i starten, men jeg fandt da ud af det inden vi gik ind i kirken.

Mange tak fordi du vil dele ud af dine erfaringer -HAHA- - det var lige det jeg efterspurgte ;)

woaw - er godt nok bare dybt imponeret over, at din mand selv har bundet brudebukettet - det er han godt nok sluppet godt fra - den er super smuk :cheerleader3: !!

Må man spørge til årsagen til at han bandt den selv?? - Havde han prøvet det før, var det for at spare penge, eller for at være super romantisk ;)??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min buket var en ganske simpel en, der bar var bundet hvidt satinbånd omkring med ståltråd indenunder (den var desuden ret pæn -HAHA- ) - den plettede ikke og den holdt hele dagen og var også helt fin nogle dage efter, selvom den var indenfor i varmen :cheerleader3:

Det skal dog siges at den var lukket forneden også med satinbåndet, men heller ikke det blev plettet!

~Linda

0

Del dette indlæg

Min var pakket fint ind i hvidt bånd. Jeg havde selv vedhæftet et lille smykke, som jeg fik af en veninde, som ikke kunne være der på dagen.

Min buket var lidt speciel, da den havde alle stilke intakte, så den var altså ret tyk. Men det var fint nok.

Her et nærbillede...

post-26281-1193675600.jpg

0

Del dette indlæg

Jeg er en af de brude der faldt for de bare stilke, og det fungerede perfekt -HAHA-

Mange tak fordi du vil dele ud af dine erfaringer :) - det var lige det jeg efterspurgte ;)

woaw - er godt nok bare dybt imponeret over, at din mand selv har bundet brudebukettet - det er han godt nok sluppet godt fra - den er super smuk -HAHA- !!

Må man spørge til årsagen til at han bandt den selv?? - Havde han prøvet det før, var det for at spare penge, eller for at være super romantisk ;)??

Først havde vi fået en bekendt til at gøre det som en vennetjeneste, men hun sprang fra et par uger før -HAHA-

Så begyndte vi at undersøge markedet, og når vi i første omgang ikke havde budgetteret med nogen pris andet end materialer til blomsterne, så sagde jeg at jeg ville gøre det selv, for 600-1600 kr er lige i overkanten for en buket jeg ærlig talt ikke går så meget op i. Det ville Søren i hvert fald ikke høre tale om, for det skulle være en overraskelse, så ville han hellere selv gøre det :)

I starten synes jeg det var en fin ide, indtil jeg fandt ud af at han ALDRIG har gjort noget lignende før, så blev jeg nervøs, den kom jo trods alt til at være på MANGE billeder. Jeg oprettede selvfølgelig en tråd herinde, og blev lige sat på plads, det var jo romantisk og dejligt at han ville gøre det for mig. Det kunne jeg godt se, og begyndte at falde for den slags buket med de lange stængler. Den var perfekt, nem at gå til, enkel og elegant :)

Søren gjorde et fantastisk stykke arbejde, og jeg skammer mig helt over at jeg var nervøs. Han bandt også buketter til brudepigerne -HAHA- Jeg havde aldrig i mit liv troet at han kunne gøre det så godt, jeg blev så glad, og det hjalp ikke på tårerne kan jeg godt sige dig ;)

Nå men det jeg egentlig prøver at sige, jeg er vist et sludrechatol idag, er at det var en blanding af at spare penge og være romantisk. Men det kan klart anbefales :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg er en af de brude der faldt for de bare stilke, og det fungerede perfekt :)

Mange tak fordi du vil dele ud af dine erfaringer :) - det var lige det jeg efterspurgte ;)

woaw - er godt nok bare dybt imponeret over, at din mand selv har bundet brudebukettet - det er han godt nok sluppet godt fra - den er super smuk -HAHA- !!

Først havde vi fået en bekendt til at gøre det som en vennetjeneste, men hun sprang fra et par uger før -HAHA-

Så begyndte vi at undersøge markedet, og når vi i første omgang ikke havde budgetteret med nogen pris andet end materialer til blomsterne, så sagde jeg at jeg ville gøre det selv, for 600-1600 kr er lige i overkanten for en buket jeg ærlig talt ikke går så meget op i. Det ville Søren i hvert fald ikke høre tale om, for det skulle være en overraskelse, så ville han hellere selv gøre det -HAHA-

I starten synes jeg det var en fin ide, indtil jeg fandt ud af at han ALDRIG har gjort noget lignende før, så blev jeg nervøs, den kom jo trods alt til at være på MANGE billeder. Jeg oprettede selvfølgelig en tråd herinde, og blev lige sat på plads, det var jo romantisk og dejligt at han ville gøre det for mig. Det kunne jeg godt se, og begyndte at falde for den slags buket med de lange stængler. Den var perfekt, nem at gå til, enkel og elegant :)

Søren gjorde et fantastisk stykke arbejde, og jeg skammer mig helt over at jeg var nervøs. Han bandt også buketter til brudepigerne :) Jeg havde aldrig i mit liv troet at han kunne gøre det så godt, jeg blev så glad, og det hjalp ikke på tårerne kan jeg godt sige dig ;)

Nå men det jeg egentlig prøver at sige, jeg er vist et sludrechatol idag, er at det var en blanding af at spare penge og være romantisk. Men det kan klart anbefales :cheerleader3:

-HAHA- til din mand!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min buket bestod af 11 cremefarvede calla liljer, uden afslutning. Jeg bar den over min venstre arm, og jeg havde absolut ingen problemer med saft fra stilkene eller noget - havde buketten til at stå i en vase om søndagen og var ude at lægge den på min mormors grav om mandagen - og der var den ligeså flot som da jeg fik den :cheerleader3:

post-2716-1193837869.jpg

Redigeret af Frøken Smil
0

Del dette indlæg

En af mine kollegers søster havde sådan en kugleformet oasisbuket, og den var allerede ved at falde fra hinanden i kirken :bearhug:

Jeg håber da ikke stilkene pletter på kjolen, for jeg har tænkt mig ( :bearhug: ) at min tilkommende skal beslutte sig for sådan en "uafsluttet" buket, bestående af lyslilla roser og hvide callaer, kun omviklet med silkebånd, der hvor man holder...

mvh Maria

jeg fik den smukkeste buket man kan tænke sig ( sys jeg jo selv :bearhug: )

post-27413-1193845804.jpg

MEN den var lavet på oasis - og det holdt simpelthen ikke :bearhug:

Buketten begyndte at falde fra hinanden da vi kom ud af kirken.

Men pyt. jeg fik samlet den igen - og igen - og igen. og vi fik nogle super gode billeder :-)

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har kun erfaring med én slags, nemlig den klassiske med silkebånd ;)

Ligesom jer andre, var jeg super glad for min, og den fungerede perfekt. Billede vedhæftet (beklager billedkvalitet)

Om du vil have den ene eller den anden slags, må vist være et spørgsmål om, hvad du bedst kan lide. Synes begge typer er flotte, og det lyder ikke til at de giver problemer.

post-6844-1193990927.jpg

0

Del dette indlæg

En lidt praktisk kommentar :thanks:

En klassisk brudebuket er stiftet; det vil sige at hver enkel blomst er afskåret, viklet i fugtet vat, påsat en blomstertråd/ståltråd, og viklet i blomster tape.

Derfor er der ofte slet ikke stilke i håndtaget, men kun ståltråd. Og på den måde er buketten mest holdbar, både når det kommer til friskhed og styrke.

og så kan man måske pludselig forstå at de er så h... dyre.. ;o)

Redigeret af Louise.kohn
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer