marmari

Maria og Jesper 08.03.08

1,229 indlæg i dette emne

Jesper friede til mig d. 6 oktober 2007 (da havde vi været kærester i 5½ år og boet sammen i de to af dem) på en lille restaurant i Paris dinnerfor2.gif - havde fået turen i fødselsdagsgave og flere havde jo nok gået med en ide om, hvad der kunne ske, når nu man er afsted på sådan en superromantisk weekend. :bestwishes:

Han havde købt en meget smuk ring (skal nok prøve at finde ud af det der med billederne lidt senere) i hvidguld, med lidt rødguld, med en stor og 5 små diamanter. (iiihh altså, har aldrig ejet en ægte diamant før!!!lillehop.gif)

Havde faktisk troet jeg ville kunne "lugte" sådan et frieri flere blokke væk, men det lykkedes ham at overraske mig :biggrin: Måtte be ham om at blive siddende, da jeg fandt ud af, hvad han havde gang i, for var han røget på knæ, der midt i restauranten, var jeg godtnok begyndt både at hvine og hyle(tude) og det er jeg måske alligevel lidt for privat til - havde ikke lige lyst til at dele frieriet med hele latinerkvarteret - men alligevel var det superromantisk og helt perfekt, havde været klar til at sige JA til ham i lang tid! elsker.gif

INDEX planlægning og tjekliste længere nede på side 1.

den engelske stue

bil

forlovelsesring

Vielsesringe

Så kom ringene

smykker vedhæng

Noget gammelt OG lånt

Kjolen

sko

Gommens outfit mere her

taske og flere sko

billeder fra kjoletilpasning

slør

strømpebånd

flere indkøb...

Invitationer:

inspiration 1.udkast 2.udkast

færdig blærerække

opdækning og inspiration:

Chrislings grøn/hvide inspiration mere mere

mere inspiration gaveæsker

opdækningseksperiment

Mere inspiration (fortsætter siden ned)

Servietter og lys

Bombonieri bordkort

blomsterkrea

Servietfoldning

buket inspiration (fortsætter nedad siden)

kager:

inspiration mere mere

kagesnak og igen

kagesmagningsberetning med billeder!

og en til

SÅ blev kagen BESTILT

Hårinspiration:

her her

første prøveopsætning

Anden prøveopsætning

tredje gang er krisens gang :rolleyes:

prøvemakeup hos MAC

nice to have eller need to have

topfigur og hjertesukker IRL

toastmasterklokke

risposer og bordkort

kirken flere "location scouting" og her

hvad spør' man præsten om ved samtalen Samtalen med præsten

fotograf

min polterabend

Marias familie hygger (fortsætter på næste side)

Globryllupsbilleder fra medzillaerne starter her

Redigeret af marmari
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Velkommen til BK :rolleyes:

*Suk* en dejligt frieri. Lyder som en virkelig skøn tur til Paris. :biggrin:

Glæder mig til at hvilke gode ideer du har og får til jeres bryllup. :bestwishes:

Redigeret af MarieMus
0

Del dette indlæg

Hold da op :blush: Tak for svarene piger - i er godtnok hurtige på tasterne :balloons:

Jeg har jo "hængt ud" herinde en lille måned nu, så tænkte det ville være på sin plads at dele mine (vores!!!) forberedelser med alle interesserede - skulle bare lige finde ud af, hvordan man gjorde ;)

Vi har jo fået sat vores dato, som bliver den 8. marts 2008

Grunden til den "tidlige" dato - både tidligt på året og tidligt efter forlovelsen - er at Jesper måske står og skal til USA ifbm sit arbejde et år eller halvandet, og skulle jeg med, har han gået og tænkt over om ikke det ville være lettere, hvis vi levede under lidt mere "ordnede forhold". - Fine by me :heart:

Nå, men det har jo givet os lidt travlt, med det hele - vi havde snakket om, bare at holde reception, men efter et par dages snakken frem og tilbage, kunne vi mærke, at vi nærmede os en enighed om, at vi da egentlig gerne ville holde fest. Og da Jespers forældre så tilbød at betale for deres familie (Jesper har en - i min verden - monster stor familie) var der lissom ikke mere tvivl om den sag.

Jeg gik straks i gang med at skrive huskelister ud fra BK og vi er da ved at være pænt godt med, synes jeg selv :blush:

6-12 mdr før:

Fastsæt dato og tid - tjeck

Reserver kirke - tjeck

Lav foreløbig gæsteliste - tjeck

Reserver festlokale eller restaurant - tjeck

Book fotograf - tjeck

Arranger transportmiddel til dagen - tjeck

Bestil frisør/make up - tjeck

Book musik - tjeck

Book bryllupsrejse - tjeck

6-3 mdr før:

Køb brudekjole - tjeck

Køb brudesko - tjeck

Køb tøj til brudgom - tjeck

sko til gom - tjeck

vielsesringe - tjeck

skriv ønskeliste - tjeck

skriv gæsteliste - tjeck

design invitationer, bordkort osv - tjeck

send invitationer ud (3 mdr før) - tjeck

Vælg forlover - tjeck

vælg toastmaster - tjeck

fastsæt/bestil bryllupsmenuen - tjeck

fastsæt receptionsmenuen - tjeck

bestil bryllupskagen - tjeck

vælg farvetema - tjeck

Aftaler med blomsterhandler -tjeck

overnatning til gæster - tjeck

3-2 mdr. før

Indhent og udfyld ægteskabserklæring fra kommunen - tjeck

Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken - tjeck

Forbered tale/event til din tilkommende - er ubeslutsom om jeg skal NOGET :)

Sy rispoder eller design anden pynt - tjeck

lær at danse brudevals - tjeck

1 måned før

Brudekjolen er færdig tjeck - hvis jeg ikke har taget på :heart:

Tjek at brudgommens tøj er ok tjeck-vest skal syes ind, færdig 1/3.

Tjek at vielsesringe passer tjeck

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fr kommunen og aflever den til vielsesstedet tjeck

Gå brudeskoene til tjeck

Aftal detaljer med fotografen tjeck

Aftal detaljer med frisør om prøveopsætning/makeup tjeck

Aftal detaljer med feststedet/receptionssted ang ris/stå på stole osv tjeck

Aftal aftenens forløb med toastmaster tjeck

Lav bordplan tjeck

Gaver til dem, der har hjulpet ifbm brylluppet mangler

Samtale med præst tjeck

og det er så der vi er nået til, lige indtil videre...

Redigeret af marmari
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan starte fra en ende af:

Kirke: Nørre Tranders kirke i Ålborg (med vielse kl 13). Kirken insisterede jeg på, kun kunne være den, da jeg gennem hele min barndom er kommet meget i området, da mine bedsteforældre boede lige ved siden af. Mange af mine gode minder fra den tid, har noget med kirkebakken ((ja for kirken ligger jo sjovt nok på en bakke ;)) at gøre, fx kælkede vi deroppe, vi gik også mange ture på kirkegården med min bedstefar (det var et godt sted at få svar på livets store spørgsmål). og min bedstefar ligger begravet ved den kirke, og jeg kan ikke forestille mig mit bryllup, uden han "er med".

Den eneste gang, jeg har været til noget "inde i kirken" var da min bedstefar blev bisat, og for at få det lidt triste minde lidt i baggrunden, er hele min familie enig med mig i, at det er en rigtig god ide at komme i kirken på et noget mere glædeligt grundlag.

Feststedet: Bliver Egense motel www.motelegense.dk

Valgt dels fordi der med i prisen (som min far har fået lidt afslag på) er 25 dobbeltværelser, så alle gæsterne (ved hjælp af et par enkelte opredninger) kan overnatte på stedet.

Vi skal selv stå for det hele, men min far har været restauratør i mange år, og har helt styr på alt det der med planlægning af mad osv. Desuden har han en masse kontakter til kokke og andre medhjælpere, så vi bare kan læne os tilbage og komme med menuforslag :heart:

Vi regner med at holde reception før festen, men lige pt. har jeg lidt svært ved at finde et sted, der vil ta os ind (fordi det "kun" drejer sig om frugtfade, velkomstdrink, kaffe og bryllupskage). Men vi vil egentlig helst undgå at køre alle receptionsgæsterne med derud hvor festen skal holdes, hvis de nu beslutter sig for, at de ikke vil gå hjem igen :smolf:

Receptionen er nu besluttet at vi holder i et forsamlingshus (Øster Uttrup), der ligger 3 km fra kirken. Vi skal godtnok sørge for det hele selv (undtagen rengøring :balloons: ) men det bliver til sidst den bedste og billigste løsning for os. Så skal vi bare lige finde ud af at servere lidt forfriskninger og en skål, inden den STOORE bryllupskage :blush:

Mit hår og make up, har en af mine rideveninder ansat sig selv til at ordne - hun underviser på frisørskolen, så jeg tror på at jeg er i yderst kompetente hænder :heart:

Musikken bliver (til min svigermors store fortrydelse) en jukebox. Hun mener ikke den er god til at synge for, når folk skriver sange. Jeg mener at det kan de jo så bare lade være med ;)

Bryllupsrejsen får vi i gave af min mor - det har hun "truet" med længe. Det bliver så i påskeferien og vi aner ikke hvor vi skal hen, men glæder os helt vildt. Det bliver sandsynligvis "bare" en almindelig charterrejse til et eller andet varmt sted, men det er altså også min (og kærestens) foretrukne måde at rejse på, så vi er jo ellevilde :carrot: :carrot: :) :carrot: :carrot:

Redigeret af marmari
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der i øvrigt nogen, der lige kan fortælle mig om jeg kan bruge billeder direkte fra compueren og sætte ind her, eller skal de ligge på nettet?

:balloons:

Du kan sagtens lægge billeder ind fra computeren, de må bare ikke være for store... Når du skriver et indlæg er der nedunder et område der hedder vedhæftninger. vælg Browse og find det billede du skal bruge på computeren og vedhæft.

Derefter skal du op i håndtér nuværende vedhæftninger og så vedhæfte dem der i teksten du vil have dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tør jeg lægge et billede af kjolen herind??

Kunne kæresten finde på at snage?

Jeg vover pelsen.

Kjolen min er en San Patrick model, købt hos alt til bruden i Dybvad.

Jeg havde været der i ca 5 min, da Henrik, efter at have stået og hørt på alt det jeg IKKE ville ha, hev lige præcis sådan en kjole ud fra rækkerne.

Jeg var solgt med det samme. Min mor og mormor viste sig at være udemærkede "tudeindikatorer" :balloons:

Derefter prøvede jeg 4 andre modeller, af den type jeg gerne ville ha haft, men nej. det var lissom bare ikke HELT rigtigt.

Så nu er jeg en kjole, et slør, en korsage og en falsk kavalergang (!!!) rigere men 16.000 kr fattigere.

Selve kjolen kostede 14.000, men fik den til 12, tilretningerne får jeg til halv pris, da der ikke skal laves så meget og med i prisen er også leje af skørt, så reelt mangler jeg nu kun sko og trusser (som jeg pønser på skal være blå - altså trusserne, ikke skoene :heart:)

Den falske kavalergang, er sådan et par silikonedimser, der giver en helt fantastisk "skub-op effekt" så min lille B-skål lige ryger op i en flot C-skål :)

Og her er så kjolen på modellen, for hvem huskede kameraet igår - ingen

RIVER_B.jpgRIVER_C.jpg

Kjolen er lidt lysere irl, og jeg har ikke den der blomst på siden af den. Desuden husker jeg slæbet som lidt længere - eller osse har jeg kortere ben end modellen ;)

IIHHH, men jeg blir gladere og gladere for den, hver gang jeg ser på billedet - kan ikke vente til jeg skal op og prøve den igen jumping011.gif

0

Del dette indlæg

Tør jeg lægge et billede af kjolen herind??

Kunne kæresten finde på at snage?

Jeg vover pelsen.

Kjolen min er en San Patrick model, købt hos alt til bruden i Dybvad.

Jeg havde været der i ca 5 min, da Henrik, efter at have stået og hørt på alt det jeg IKKE ville ha, hev lige præcis sådan en kjole ud fra rækkerne.

Jeg var solgt med det samme. Min mor og mormor viste sig at være udemærkede "tudeindikatorer" :)

Derefter prøvede jeg 4 andre modeller, af den type jeg gerne ville ha haft, men nej. det var lissom bare ikke HELT rigtigt.

Så nu er jeg en kjole, et slør, en korsage og en falsk kavalergang (!!!) rigere men 16.000 kr fattigere.

Selve kjolen kostede 14.000, men fik den til 12, tilretningerne får jeg til halv pris, da der ikke skal laves så meget og med i prisen er også leje af skørt, så reelt mangler jeg nu kun sko og trusser (som jeg pønser på skal være blå - altså trusserne, ikke skoene :blush:)

Den falske kavalergang, er sådan et par silikonedimser, der giver en helt fantastisk "skub-op effekt" så min lille B-skål lige ryger op i en flot C-skål :heart:

Og her er så kjolen på modellen, for hvem huskede kameraet igår - ingen

RIVER_B.jpgRIVER_C.jpg

Kjolen er lidt lysere irl, og jeg har ikke den der blomst på siden af den. Desuden husker jeg slæbet som lidt længere - eller osse har jeg kortere ben end modellen ;)

IIHHH, men jeg blir gladere og gladere for den, hver gang jeg ser på billedet - kan ikke vente til jeg skal op og prøve den igen jumping011.gif

SMUK SMUK KJOLE!!!!!!!!!!!!!!! Glæder mig til at se dig i den!!!! :balloons:

0

Del dette indlæg

Så kører vi...

Har fundet et par ideer til håropsætning - har i andre i den stil, er i mere end velkomne til at tilføje.

Nøgleord: skrabet væk fra ansigtet, ikke for stramt, ikke "højt", bløde krøller bagi, ikke for "opsat", skal have et "lavtsiddende" slør på (ikke helt nede i nakken)...

Mit hår er halvlangt (klippet i etager) og naturkrøllet (eller i hvert fald ikke glat)

fletbrud.JPGh_rpynt.jpg

2_1_holbhoch.jpg2_2___halbhoch.jpg

3___halbhoch___blumen.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jow jow, hvis man kigger ned i den lige oppefra (forbeholdt brudgom ;)) kan man skam se den fineste kavalergang :balloons:

Man kan også godt se en forskel på formen udefra, det er lidt svært at forklare, men jeg ku godt se det.

Desuden ka sådan et par "falske babser" altid inde god anvendelse en anden gang ;)

Henrik er ham, der har kjolebiksen oppe i Dybvad, sammen med sin kone.

Nej, Jesper ser forhåbentlig ikke kjolen, før jeg træder ind i kirken (håber ikke han er en lisså nysgerrig sjæl som jeg, for så snager han nok rundt herinde og ser ting han ikke burde :) )

Redigeret af marmari
0

Del dette indlæg

Jow jow, hvis man kigger ned i den lige oppefra (forbeholdt brudgom ;)) kan man skam se den fineste kavalergang :balloons:

Man kan også godt se en forskel på formen udefra, det er lidt svært at forklare, men jeg ku godt se det.

Desuden ka sådan et par "falske babser" altid inde god anvendelse en anden gang ;)

Henrik er ham, der har kjolebiksen oppe i Dybvad, sammen med sin kone.

Nej, Jesper ser forhåbentlig ikke kjolen, før jeg træder ind i kirken (håber ikke han er en lisså nysgerrig sjæl som jeg, for så snager han nok rundt herinde og ser ting han ikke burde :) )

okay så er jeg med :heart:

0

Del dette indlæg

og så fandt jeg søreme et par sko i dag. :)

post-31425-1195056581.jpg

Guldfarvede (uden at være alt for "gule" og hælen er en go'fin højde til mig, og så var de ikke dyrere end at hvis jeg finder nogen andre eller finder ud af at de måske ikke lige var helt perfekte til kjolen alligevel, så beholder jeg dem bare uden at behøve græde snot over det :balloons: (399 kr, fundet i Bruun's Galleri i Århus.)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer