Jyden

Billedredigering

113 posts in this topic

Annonce ♥

Weee! Det virkede da lidt :cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

Den bil, vi skal køre i og vores ringe :pokey:

HURRA for "Jyden" :bearhug:

post-18806-1205186087.jpg

Hej igen

Tak, tak. Et lille tip:

Prøv at bruge flg., når du har markeret ringene og skal til at klippe dem ud. Det vil give dig en blødere kant og flottere finish på ringene. ;)

Rediger -> indstilling af klip-funktion -> prøv dig frem med indstillingerne

Tip: Tolerance = 0, vandret og diffus plejer at virke godt til den slags.

Edited by Jyden
0

Annonce ♥

Hej Anja

Sig lige til, om dit problem er løst. Ellers må vi lige arbejde os frem til en. ;)

Det kan være, jeg skal se billedet.

Hej igen!

Øv, jeg kan ikke få det til at blive pænt!

Jeg har prøvet at lege med at lave et monogram og ville da gerne spejle bogstaverne, men det er i spejlingen, at det går galt...

Sådan kommer det til at se ud:

Aigenspejlet.jpg

Aspejlet.jpg

Jeg gør det, at jeg skriver det i Word, kopierer det over i Paint, og åbner det så i PhotoFiltre. Er det pga. den "omstændige" måde, jeg gør det på, at det går galt?

Skal jeg gemme selve bogstavet fra Word i et andet format, som kan åbnes direkte i PhotoFiltre, eller?

0

Hej Anja

Sig lige til, om dit problem er løst. Ellers må vi lige arbejde os frem til en. ;)

Hej igen!

Jeg har prøvet at lege med at lave et monogram og ville da gerne spejle bogstaverne, men det er i spejlingen, at det går galt...

Aigenspejlet.jpg

Aspejlet.jpg

Jeg gør det, at jeg skriver det i Word, kopierer det over i Paint, og åbner det så i PhotoFiltre. Er det pga. den "omstændige" måde, jeg gør det på, at det går galt?

Skal jeg gemme selve bogstavet fra Word i et andet format, som kan åbnes direkte i PhotoFiltre, eller?

Jeg vil foreslå, at du skriver det direkte i Photofiltre.

Lav et nyt, tomt billede (menulinie 2 -> post-30829-1205317772.jpg).

Gå i menu 2 -> tekst post-30829-1205317501.jpg -> vælg tekstfarve osv.

Vælg en meget stor størrelse (fx 200). Det kan være nødvendigt at lave en tom linie over, under og mellemrum før og efter bogstavet, når du skriver det i tekst input-feltet.

Kan du få det til at blive bedre?

0

Hej Anja

Hej igen!

Aigenspejlet.jpg

Aspejlet.jpg

Vælg en meget stor størrelse (fx 200). Det kan være nødvendigt at lave en tom linie over, under og mellemrum før og efter bogstavet, når du skriver det i tekst input-feltet.

Det prøver jeg lige. Jeg har før forsøgt med at skrive direkte i programmet, men kunne ikke få hele bogstavet til at være i firkanten... Så tricket er at lave tomme linjer...

:loveboard: Tak fordi du har hjulpet mig et stykke videre :cheerleader3:

0

Annonce ♥

:carrot: :carrot: :carrot:

Ved du hva'?

Du er bare :cheerleader3: til at guide videre.... :loveboard:

Det virker igen!!!

Tusind tak! :cheerleader3:

post-31283-1205318914.jpg

0

:carrot: :carrot: :carrot:

Ved du hva'?

Du er bare :cheerleader3: til at guide videre.... :loveboard:

Det virker igen!!!

Tusind tak! :cheerleader3:

Super flot, Anja. Glad for at kunne hjælpe!

0

Sikke en lækker tråd :ilovebryllupsklar: jeg er lige startet med første side og arbejder mig stødt fremad ... vil bare høre om trådstarter stadig er med, for jeg kan se den har stået stille et par måneder :-)

Det er jeg. :cheerleader3:

Hvis der er noget, du vil være helt sikker på at få svar på, så skriv her og send mig pm om, at du har skrevet. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Det er en fantastisk tråd :thumbsupsmileyanim:

Har lige et par spørgsmål:

Kan man fjerne røde øjne på billeder og hvordan?

Hvordan laver man billeder hvor f.eks baggrunden er sort/hvid og brudebuketten i farver?

Tusind tak for det store arbejde :cheerleader3:

Carina

Velbekomme!

Du får lige et hurtigt svar:

Røde øjne:

1) Zoom godt ind på øjet

2) Marker det røde (fx med en cirkel): Højre side -> pil -> cirkel (eller polygon)

3) Menulinie 3 -> post-30829-1214239986.jpg

Buketten:

Udgangspunktet skal være et farvefoto.

1) Højre side -> pil -> polygon. Marker buketten.

Tip: Zoom godt ind på buketten og marker tæt omkring den. Tag dig god tid!

2) Menulinie 1 -> Markering -> invertere

3) Menulinie 3 og samme ikon som for de røde øjne.

God fornøjelse!

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Så er jeg klar med næste spørgsmål :hug:

Kan man gøre noget ved f.eks. en skinnende pande, så den ikke skinner mere?

Prøver lige at vedhæfte et billede, så du ved hvad jeg taler om

Se, det har jeg faktisk ikke prøvet før. Dejligt med nye udfordringer. :)

Du er velkommen til at sende billedet til mig på mail, så skal jeg se, om jeg kan komme med en løsning. Du kan sende mig en pm, hvis du er interesseret, så får du min mailadresse. ;)

0

hjæææælp Jyden :thumbsupsmileyanim:

Jeg har nu sittet og tegnet en fin æske med streger.....

Derefter ville jeg i et nyt dokoment sætte de ting der skal printes på æsken.... bare spejlvendt (altså ikke figurerne, men placeringen af dem)...

Så jeg kunne putte et papir/karton i printeren... Så den printede æsken på den ene side til at folde efter...

Og putte papir/karton i igen, så den printede monogram m.m. på den anden siden....

Men jeg har åbnet et A4 landskab, ligesom jeg brugte til æsken... Men kan ikke sætte lille monogram ind m.m.

Kan kun åbne monogrammet i stort i sit eget vindue.... troede man kunne bruge det lidt som word, hvis man har papiret, og så kan ændre størrelser og placeringen af billederne....

0

hjæææælp Jyden :thumbsupsmileyanim:

Jeg har nu sittet og tegnet en fin æske med streger.....

Derefter ville jeg i et nyt dokoment sætte de ting der skal printes på æsken.... bare spejlvendt (altså ikke figurerne, men placeringen af dem)...

Så jeg kunne putte et papir/karton i printeren... Så den printede æsken på den ene side til at folde efter...

Og putte papir/karton i igen, så den printede monogram m.m. på den anden siden....

Men jeg har åbnet et A4 landskab, ligesom jeg brugte til æsken... Men kan ikke sætte lille monogram ind m.m.

Kan kun åbne monogrammet i stort i sit eget vindue.... troede man kunne bruge det lidt som word, hvis man har papiret, og så kan ændre størrelser og placeringen af billederne....

Det burde du også kunne - hvis jeg forstår dit problem ret.

Start med at tjekke, om monogrammet og det tomme A4-billede har samme format.

Hvis de har, så skriv lige igen. Hvis de ikke har, så prøv at ensrette dem og prøv igen. Virker det stadig, så skriv. ;)

Du kan ikke arbejde i lag ligesom i photoshop. Når først du har sat noget ind og godkendt det, så er det en integreret del af billedet.

Du kan heller ikke kopiere noget i word og så sætte det ind i en billedfil i pf.

Er ikke ved pc'en ret meget længere i dag, men skal nok kigge forbi tråden hurtigst muligt igen.

Edited by Jyden
0

hmm i dag ville det sgu gerne ()()

Så lige det er ikke noget problem mere ;)

Men har stadig nogle problemer, bl.a. kan jeg ikke finde nogen steder at flytte marginerne ud, så min tegning kan printes ud i rigtig størrelse...

Men nu prøver jeg lige lidt mere.... ellers prøver jeg sgi i word... Det er jeg lidt mere fortroligt mere....

Og går det helt galt, så råber jeg hjæææælp herinde på BK, og håber så nogle kan lave det for mig :cheerleader3:

Men altså.... Jeg vil jo helst selv ;) :loveboard:

Knus Frittefrej

0