TimianJ

bryllup 2008

89 indlæg i dette emne

pasning
Så fandt jeg endelig herind igen ;)

Øj det lyder hyggeligt med giftning bare for Jer 2, jeg akn sagtens følge Jer i at det er så sjældent at man har tid alene, det er også lidt et problem vi kæmper med...

Og sommerhuset ser lækkert ud, det skal nok blive et hit. Jeg tænkte at selvom I egentlig ikke er til familie på selve dagen kunne jeres mødre måske være med som vidner på rådhuset, så kunne en af dem også tage junior med hjem bagefter når I så skal være nygifte/nyforelskede helt privat resten af dagen?

Bare en tanke...

den tanke har jeg også tænkt. Faktisk har vi lidt et problem omkring det med pasning, for alle bedsteforældrene bor på fyn... Jeg vil gerne have at vores søn bliver passet af nogen han er tryg ved, i vores hjem - fordi det drejer sig om 3-4 dage, da vi jo vil tage på mini-ferie bagefter. min kæreste mener godt han kan blive afleveret på fyn og passet der fordi han tror vi når at komme derned ofte nok til at han kan vænne sig til stedet og være tryg der også. det tror jeg ikke på. Men hvis han skal passes herhjemme skal det være af enten min søster eller en af mine veninder - eller af mine forældre. Farmor kan ikke - mener kæresten - for hun har 2 hunde som skal luftes, og vi bor i en lille 2-værelses... Min søster og veninderne er glade for spiloppen, men jeg synes ikke helt jeg kan byde dem ham i så mange dage når ikke de har en chance for at vide hvad de går ind til :thumbsupsmileyanim: Min mor er helt pjattet med vores søn, og det er ligesom noget andet - men jeg synes sgu ikke helt jeg kan være bekendt at bede hende om det og så samtidig sige hun ikke må komme med på rådhuset :loveboard: Den ville måske kunne gå hvis vi blev gift oppe i Fjerritslev, som vi har snakket om - men jeg ville egentlig helst have vores søn med på rådhuset når det kommer til stykket - ellers tror jeg han vil mangle :thumbsupsmileyanim:. Og hvis vi skulle vies her i byen og tage til nordjylland dagen efter, så skulle min mor og far herover alligevel for at passe. Det holder bare ikke rigtig, vel?

Jeg har ikke noget særligt behov for at mine forældre skal med til vielsen - altså: min mor er god nok, men hun fylder lidt meget og alting kommer ofte til at handle om hende. og hvis de skulle med ville især min søster være ked af ikke at skulle med, så hun skulle også med. og evt min bror. Og så er der min kærestes mor og søskende. og hvis folk tropper op må man da som minimum også bespise dem med et eller andet... Jeg har ikke noget behov for at de er der, men jeg vil bare ikke såre dem heller! Jeg ville nok selv blive ked af det hvis min søn ikke ville have mig med til sit bryllup (ej, jeg ville nok forstå det hvis der slet ikke var nogen med) - og jeg synes det er lodret uhøfligt så at forvente at de så passer vores søn.

jeg vil jo bare gerne giftes med manden, altså... men jeg har heller ikke lyst til at gøre min familie kede af det. Vi skal selvfølgelig snakke om det igen og finde en fælles løsning, men jeg har sgu brug for noget indspark. Anyone?

Okay ja kan godt se dilemmaet.... Sønnike er lidt over 1 år på det tidspunkt? Hm ja, så er han muligvis midt i seperationsangst også, det skal I nok lige huske at tage højde for...

Ja jeg har desværre ingen løsning andet end at du og sin kommende må snakke det igennem igen og igen til I finder en løsning der føles godt i maven.

Jeg håber at det løser sig!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

pasning

Øj det lyder hyggeligt med giftning bare for Jer 2, jeg akn sagtens følge Jer i at det er så sjældent at man har tid alene, det er også lidt et problem vi kæmper med...

Og sommerhuset ser lækkert ud, det skal nok blive et hit. Jeg tænkte at selvom I egentlig ikke er til familie på selve dagen kunne jeres mødre måske være med som vidner på rådhuset, så kunne en af dem også tage junior med hjem bagefter når I så skal være nygifte/nyforelskede helt privat resten af dagen?

Bare en tanke...

den tanke har jeg også tænkt. Faktisk har vi lidt et problem omkring det med pasning, for alle bedsteforældrene bor på fyn... Jeg vil gerne have at vores søn bliver passet af nogen han er tryg ved, i vores hjem - fordi det drejer sig om 3-4 dage, da vi jo vil tage på mini-ferie bagefter. min kæreste mener godt han kan blive afleveret på fyn og passet der fordi han tror vi når at komme derned ofte nok til at han kan vænne sig til stedet og være tryg der også. det tror jeg ikke på. Men hvis han skal passes herhjemme skal det være af enten min søster eller en af mine veninder - eller af mine forældre. Farmor kan ikke - mener kæresten - for hun har 2 hunde som skal luftes, og vi bor i en lille 2-værelses... Min søster og veninderne er glade for spiloppen, men jeg synes ikke helt jeg kan byde dem ham i så mange dage når ikke de har en chance for at vide hvad de går ind til :thumbsupsmileyanim: Min mor er helt pjattet med vores søn, og det er ligesom noget andet - men jeg synes sgu ikke helt jeg kan være bekendt at bede hende om det og så samtidig sige hun ikke må komme med på rådhuset :loveboard: Den ville måske kunne gå hvis vi blev gift oppe i Fjerritslev, som vi har snakket om - men jeg ville egentlig helst have vores søn med på rådhuset når det kommer til stykket - ellers tror jeg han vil mangle :thumbsupsmileyanim:. Og hvis vi skulle vies her i byen og tage til nordjylland dagen efter, så skulle min mor og far herover alligevel for at passe. Det holder bare ikke rigtig, vel?

Jeg har ikke noget særligt behov for at mine forældre skal med til vielsen - altså: min mor er god nok, men hun fylder lidt meget og alting kommer ofte til at handle om hende. og hvis de skulle med ville især min søster være ked af ikke at skulle med, så hun skulle også med. og evt min bror. Og så er der min kærestes mor og søskende. og hvis folk tropper op må man da som minimum også bespise dem med et eller andet... Jeg har ikke noget behov for at de er der, men jeg vil bare ikke såre dem heller! Jeg ville nok selv blive ked af det hvis min søn ikke ville have mig med til sit bryllup (ej, jeg ville nok forstå det hvis der slet ikke var nogen med) - og jeg synes det er lodret uhøfligt så at forvente at de så passer vores søn.

jeg vil jo bare gerne giftes med manden, altså... men jeg har heller ikke lyst til at gøre min familie kede af det. Vi skal selvfølgelig snakke om det igen og finde en fælles løsning, men jeg har sgu brug for noget indspark. Anyone?

Okay ja kan godt se dilemmaet.... Sønnike er lidt over 1 år på det tidspunkt? Hm ja, så er han muligvis midt i seperationsangst også, det skal I nok lige huske at tage højde for...

Ja jeg har desværre ingen løsning andet end at du og sin kommende må snakke det igennem igen og igen til I finder en løsning der føles godt i maven.

Sh*t, er det dér? Hmm, det skal jeg da lige have styr ¨på, troede det var ved en 8 måneders alderen?! Godt du sagde det, vil jo nødig have at det bliver en dårlig oplevelse for ham jo...

0

Del dette indlæg

pasning

Bare en tanke...

Sh*t, er det dér? Hmm, det skal jeg da lige have styr ¨på, troede det var ved en 8 måneders alderen?! Godt du sagde det, vil jo nødig have at det bliver en dårlig oplevelse for ham jo...

Det er meget forskelligt fra barn til barn hvornår det kommer, min niece kom det nærmest præcis da hun blev 8 måneder og det varede omkring 3 måneder før det var helt væk igen, Albert startede da han var 6 måneder og så kom og gik det de næste 8 måneder... Så det er sådan der omkring...

0

Del dette indlæg

pasning

Bare en tanke...

Det er meget forskelligt fra barn til barn hvornår det kommer, min niece kom det nærmest præcis da hun blev 8 måneder og det varede omkring 3 måneder før det var helt væk igen, Albert startede da han var 6 måneder og så kom og gik det de næste 8 måneder... Så det er sådan der omkring...

noller, det var en lang fase da... men jeg tror vi satser på at det er ok, hvis han så er i klistermode når vi skal til at tænke på at tage afsted må vi jo blive hjemme eller tage ham med. sådan er det jo, han kunne jo også risikere at blive syg når det er - er det ikke noget med at børn bliver smittet nede i vuggestuen i samme øjeblik man bare tænker kroophold? :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HMM... thinking.gif

Ved sgi ikke, hvordan du kringler den situation.

Set fra min side, kan i godt invitere familien med på rådhuset, uden at tilbyde dem andet bagefter (eller måske kunne i bare gå ud og drikke en kop kaffe?) I HOLDER jo noget senere, i sommerhuset, så det må da være fint nok?

Det (sommerhuset) ser da i øvrigt lækkert ud :thumbsupsmileyanim:

mvh Maria

tjah, det kunne man måske... men de kommer jo hele vejen fr fyn, så man kunne nok ikke bare give dem baghjul efter vielsen, der skulle i hvert fald noget kaffe til. uh, jeg synes min kæreste er besværlig.

0

Del dette indlæg

pasning

Bare en tanke...

noller, det var en lang fase da... men jeg tror vi satser på at det er ok, hvis han så er i klistermode når vi skal til at tænke på at tage afsted må vi jo blive hjemme eller tage ham med. sådan er det jo, han kunne jo også risikere at blive syg når det er - er det ikke noget med at børn bliver smittet nede i vuggestuen i samme øjeblik man bare tænker kroophold? :griner:-

Hørt hørt :griner:-. 2 aflyste gourmetophold grrrrrr.....

Kan desværre ikke lige komme på en god løsning med pasningsproblemet

0

Del dette indlæg

pasning

Bare en tanke...

den tanke har jeg også tænkt. Faktisk har vi lidt et problem omkring det med pasning, for alle bedsteforældrene bor på fyn... Jeg vil gerne have at vores søn bliver passet af nogen han er tryg ved, i vores hjem - fordi det drejer sig om 3-4 dage, da vi jo vil tage på mini-ferie bagefter. min kæreste mener godt han kan blive afleveret på fyn og passet der fordi han tror vi når at komme derned ofte nok til at han kan vænne sig til stedet og være tryg der også. det tror jeg ikke på. Men hvis han skal passes herhjemme skal det være af enten min søster eller en af mine veninder - eller af mine forældre. Farmor kan ikke - mener kæresten - for hun har 2 hunde som skal luftes, og vi bor i en lille 2-værelses... Min søster og veninderne er glade for spiloppen, men jeg synes ikke helt jeg kan byde dem ham i så mange dage når ikke de har en chance for at vide hvad de går ind til :sm: Min mor er helt pjattet med vores søn, og det er ligesom noget andet - men jeg synes sgu ikke helt jeg kan være bekendt at bede hende om det og så samtidig sige hun ikke må komme med på rådhuset :) Den ville måske kunne gå hvis vi blev gift oppe i Fjerritslev, som vi har snakket om - men jeg ville egentlig helst have vores søn med på rådhuset når det kommer til stykket - ellers tror jeg han vil mangle -HAHA-. Og hvis vi skulle vies her i byen og tage til nordjylland dagen efter, så skulle min mor og far herover alligevel for at passe. Det holder bare ikke rigtig, vel?

noller, det var en lang fase da... men jeg tror vi satser på at det er ok, hvis han så er i klistermode når vi skal til at tænke på at tage afsted må vi jo blive hjemme eller tage ham med. sådan er det jo, han kunne jo også risikere at blive syg når det er - er det ikke noget med at børn bliver smittet nede i vuggestuen i samme øjeblik man bare tænker kroophold? :cheerleader3:

Hørt hørt :cheerleader3:. 2 aflyste gourmetophold grrrrrr.....

Kan desværre ikke lige komme på en god løsning med pasningsproblemet

Nårh, det er jeg ked af at høre! :bearhug::blink::super: Øv, øv! Tredje gang er lykkens gang? Det må da kunne lade sig gøre.. :)

0

Del dette indlæg

Så fik jeg lige opdateret mig i din tråd, det er jo et stykke tid siden jeg har været herinde sidst kan jeg se :blink:

Det er nogen virkelig smukke ringe i har kig på. Er spændt på at hører hvad i beslutter jer for.

Uhh ja jeg kan godt er at der er en del der skal kordineres med hensyn til lillemanden og familie med eller ej. Men jeg syntes da at det lyder som en rigtig god ide, det med at holde festen af to gange i sommerhuset. :) Det er nogen vildt flotte billeder du har fået lagt ind til inspiration. Kan lige forestille mig haven fyldt med levende lys ååååh det blir SÅ SMUKT... :bearhug:

Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

åh, nu har jeg kigget lidt omkring, jeg er jo en sucker for det her bryllups-halløj :cheerleader3: OG jeg har småforelsket mig i de her blondekjole-sager...

og det må jeg jo ikke. de er for dyre, og jeg skal giftes på rådhuset uden det store så det bliver alt for meget, og desuden, hvis jeg skal bruge penge jeg ikke har for mange af på en fed kjole så skal den kunne farves bagefter: vil jo gerne have en grøn silkekjole til senere...

Men derudover skal det jo for kærestens skyld være så småt og uhøjtideligt som muligt. Jeg har mig en mand som enormt gerne vil giftes, han vil bare helst ikke holde bryllup :cheerleader3: Åh altså, måske vi bare skulle smutte på rådhuset her snart og få det overstået?! Jeg har det sindsygt svært med alle de her kompromiser - når man mødes på midten mellem "intet bryllup" og "fææææst" så bliver det altså derefter... Hælder bare vand ud af ørerne, ved det godt, og sådan et indlæg hører ikke rigtig hjemme herinde. Håber i bærer over.

post-24922-1200731083.jpg

0

Del dette indlæg

åh, nu har jeg kigget lidt omkring, jeg er jo en sucker for det her bryllups-halløj :cheerleader3: OG jeg har småforelsket mig i de her blondekjole-sager...

og det må jeg jo ikke. de er for dyre, og jeg skal giftes på rådhuset uden det store så det bliver alt for meget, og desuden, hvis jeg skal bruge penge jeg ikke har for mange af på en fed kjole så skal den kunne farves bagefter: vil jo gerne have en grøn silkekjole til senere...

Men derudover skal det jo for kærestens skyld være så småt og uhøjtideligt som muligt. Jeg har mig en mand som enormt gerne vil giftes, han vil bare helst ikke holde bryllup :cheerleader3: Åh altså, måske vi bare skulle smutte på rådhuset her snart og få det overstået?! Jeg har det sindsygt svært med alle de her kompromiser - når man mødes på midten mellem "intet bryllup" og "fææææst" så bliver det altså derefter... Hælder bare vand ud af ørerne, ved det godt, og sådan et indlæg hører ikke rigtig hjemme herinde. Håber i bærer over.

Nej, hvor er den blondesag, du har kig på bare smuk!

Jeg skal også giftes på rådhuset - men jeg har købt en hvid brudekjole - jeg skal dog ikke have slør på, og så er det en smal model. Måske du kan finde en brugt/en der på anden vis ikke er så dyr? Selv har jeg drømt om en brudekjole i mange år, og det vil jeg ikke undvære, selvom det bliver et rådhusbryllup...

Held og lykke med kompromiserne - og her er alle former for "hælen vand ud af ørerne" velkomne.

0

Del dette indlæg

En middelvej mellem "ingenting" og "fææst" ku jo også være at i tog på rådhuset og så holdt en uformel reception bagefter.

Sådan en halvstående en med pindemadder og et glas vin. Det lægger ikke op til taler, sange og dans - men man får mulighed for at de, der gerne vil det, får sagt tillykke på dagen. (og det kan holdes for et rimeligt budget)

Og så giver det også lejlighed til at vælge en lidt anderledes kjole, end hvis det kun var du og kæresten, der lige drønede på rådhuset i frokostpausen ;)

måske??

mvh Maria

0

Del dette indlæg

Rigtig smuk kjole, du har kig på og det kan sagtens være, at du kan finde en, der er brugt, så du har råd til den.

Hvis der er nogen steder, der er plads til "vand ud af ørerne", så er det herinde, så hæld du bare. Jeg kan godt se, at det må være rigtig hårdt, når I er så langt fra hinanden omkring, hvordan jeres drømmebryllup skal være. Hvad med reception, som Maria foreslår. Det er en rigtig god idé og midt i mellem fææææst og ingenting.

Redigeret af Pernille §:)
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.... - tror vist ikke jeg har været herinde før - :7himmel::unsure: til mig !!!!!

Jeg må indrømme, at jeg er lidt forvirret over, hvad i vil og ikke vil :bearhug: - men så vidt jeg kan forstå, vil i holde en vielse alene på rådhuset sammen med jeres søn, og så holde en fest over 2 gange m. familie og venner. Og alligevel vil i gerne have familie med (eller hva ??) til vielsen ???

Jeg kommer lige med et forslag, men da jeg jo er lidt forvirret, er det jo ikke sikker i kan bruge det.....

Først lige en forhistorie, som i måske kan bruge som inspiration...

Michael og jeg blev gift sidste år på rådhuset (og skal i kirke og velsignes til sept.).

Først ville vi bare være os og børnene, men jeg ville rigtig gerne have mine forældre med. Derfor inviterede vi vores forældre og min søster.

Bagefter tog vi hjem til os, hvor vi bød på jordbær-tærte og Asti. Efter 1½ time tog vores familie hjem, og tog vores børn med, da vi skulle til en sommerfest. Festen var ikke i anledning af brylluppet, men værterne havde lugtet lunten, så vi blev fejret i 5 min. :cheerleader3:

Nu skal vi så giftes (velsignes) i kirken, og det bliver det helt store, med familie og venner, mad, musik og alt andet der dertil hører.

I kunne jo gøre noget der minder om dette. Blive gift på rådhuset med de nærmeste, og så holde en lille mini-reception ude eller hjemme bagefter.

Det er sgu alligevel lidt mere hyggeligt, at have familien om sig på sådan en dag (syntes jeg).....

Gæsterne var helt fra start klar over, at vi skulle videre, og accepterede fuldt ud, at vi "smed dem ud" efter 1½ time.

Vedr. sønnike: Nu har jeg lidt erfaring med børn (er dagplejer). Jeg mener sagtens i kan overlade jeres søn en weekend til f.eks. din mor. Det skal naturligvis være en han kender godt....

De fleste børn vænner sig hurtigt til nye omgivelser, så det behøver ikke være hjemme hos jer. Det bliver sikkert hårdt lige når i går, og sikkert også ½-1 time derefter, men så accepterer langt de fleste, at mor og far er væk.

Men det er jo svært som forældre - tro mig, jeg har selv været der med begge mine børn. Det er også svært at få det til at lyde rigtigt, når man sidder og skriver - ville ønske man kunne få ordlyd og tone med på skrift :cheerleader3:

Begge vores børn er blevet passet af mormor i en weekend, fra de var 1 år - hårdt, men DEJLIGT alligevel..... !!!!

Hvis jeg har misforstået for meget, må du meget undskylde :cheerleader3: , men håber du alligevel kan bruge lidt.

0

Del dette indlæg

Hov,hov...jeg har vist heller ikke været forbi her før :cheerleader3:

Super spændende tråd!

Dejligt med et lidt anderledes bryllup :cheerleader3:

Jeg spammer gerne løs med inspiration, hvis du oplyser farver og stil ;)

Den lækre blondesag du har lagt ind, var jeg ret sikker på skulle være min kjole et langt stykke hen ad vejen. Kjolen hedder Lausanne og er fra Pronovias 2007-kollektionen.Jeg fandt den faktisk brugt på DBA...gad vide om hun stadig har den til salg?

Her er et par andre kjoler der måske kunne have din interesse:

Pronovias, model Oceano:

product_i_medimg_1013_699.jpg

Amy Michelson, model Bling:

post-25448-1200777529.jpg

0

Del dette indlæg

Tak for opmuntring, hvor er i søde allesammen! :cheerleader3:

Nu har vi lige haft en rigtig hygge-dag i går, og haft mulighed for at få snakket ordentligt sammen, og det hjælper jo på det:) Jeg har mærket efter og prøvet at greje hvad dælen det lige gik ud på den der nedsmeltning, om jeg virkelig gerne vil have min familie med på dagen eller hvad - for det har jeg nok egentlig været i tvivl om. (Og jeg kan godt forstå at der er nogen som bliver forvirrede på et højere plan af det her :blink::blink: ) Det drejer sig om at jeg er bange for at vielsen - som for os jo er det det hele handler om - skal blive en lidt "flad fornemmelse" som en af de der lyn-rådhus-ekspeditioner hvor man går ind, skriver under, og det er det... :blink: Jeg vil gerne have en fin brudekjole på, jeg vil gerne skåle i champagne og have lov til at føle at det er en fest-dag. Samtidig jeg vil gerne koncentrere mig om og være romantisk med min mand. Stod det kun til mig så ville jeg dog helst have hele rosset med til fest samme aften, og så kunne vi slappe af og være for os selv i dagene efter. Eller, som nogen skriver, til reception.

Men vores løsning med sommerhus er også noget jeg glæder mig rigtig meget til, fordi flere af vores venner er flyttet til jylland de sidste par år, og jeg har længe ville lave sådan en sammenkomst hvor vi havde dem i lidt længere tid end bare den ene aften, så man får lejlighed til at snakke ordentligt med folk. Så den del skal nok blive rigtig godt.

Så er det bare det med den dag, hvor vi bliver viet; vi er blevet enige om at smutte på frederiksberg rådhus inden vi tager på mini-ophold, for så kan vi have vores søn med og det vil jeg helst. Og så boede vi lige ved rådhuset i starten af vores forhold og har begge et særligt forhold til området. Så er min kæreste sådan, at hvis jeg gerne vil have min familie med er det fint, men det skal ikke være bare fordi min mor ellers bliver skuffet. Og det er jo rigtig nok. Selve vielsen blev vi enige om skal være kun os, fordi min kæreste synes det er noget privat, på samme måde som da jeg fødte vores søn, der var familien jo heller ikke med inde (skræk og rædsel!). Det har jeg det helt fint med. Så hvis de skal med så er det noget med at de kan komme bagefter og kaste ris på os uden for rådhuset, og så kan vi give en kop kaffe eller champagne i 1-2 timer bagefter, og så smutter vi videre uden dem, som Mayalou foreslog. Jeg skal så bare finde ud af med mig selv om jeg synes det ville være hyggeligt at mine forældre kom, og det tror jeg jeg synes :blink: Bagefter har vi så snakket om at tage enten i frederiksberg have eller i dyrehaven med sønnikke og holde picniq - med champagne og jordbær :thumbsupsmileyanim: - og hestevogn, hvis det bliver dyrehaven (og håbe på godt vejr) Og så tage det roligt derhjemme om aftenen, og så se om vi kan komme til nordjylland eller nordsjælland dagen efter. Så alt i alt synes jeg det begynder at ligne et rigtig godt "program". Og så må jeg være iskold hvad angår kontanter, for jeg vil altså have brudekjole på den dag. Men det bliver en "lille" model - og tak for tippene om at købe brugt! :balloons:

Angående pasningsproblemerne så er det jo stadig unsolved bussines, men hvis mine forældre kommer til riskast kunne det være de kunne overtales, og ellers så må vi sørge for at komme oftere til fyn så vi har det som en baghåndsmulighed at smide sønnikke af der. Men først vil jeg spørge folk som kunne tænkes at ville passe ham herhjemme.

Og så tusind tak fordi i gad trøste en zilla-gone-selvsving.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lyder som en god løsning for jer.

Du skal huske at i skal have to vidner til vielsen - det kunne jo godt være dine forældre.

Hvilket måske vil være lidt mere personligt end hvis de bare skal stille med to fra rådhuset? Men ja, kan også godt følge at det måske er alle eller ingen i det her tilfælde...

mvh Maria

0

Del dette indlæg

Her har jeg da ikke været endnu!? Mystisk...

Nå... Synes ideen med jeres ringe er helt vildt fin...! Virkelig en god ide...

Mht. fest/ikke-fest synes jeg det er fedt I bare gør det som I vil (når I altså lige har fundet ud af hvad det er ;)). Glæder mig til at følge med i hvordan det kommer til at spænde af!

Knus

0

Del dette indlæg

SÅ ER JEG MED - OG MINDRE FORVIRRET :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Det lyder dejligt, at i næsten har fundet ud af hvad i vil. Jeg syntes det lyder som en god ide, at i - bare jer 3 - er inde til vielsen (husk dog lige at tjekke det med vidner), og så jeres familie står klar med ris når i kommer ud.

Det er ikke alle rådhuse der har vidner til rådighed i weekenden, så det skal du lige undersøge.

Michael og jeg er jo selv blevet viet på rådhuset - og DET var godt nok en tam oplevelse - noget a'la WAM BAM THANK YOU MAM......... - ca. 2 min tog ceremonien !! - dog er min mor blevet gift på Frb. rådhus, og syntes at kunne huske, at det tog et par minutter mere.....

Da vi blev gift - på Vallensbæk Rådhus - blev vi alle bagefter budt på champagne, vin, øl/vand..... - det gjorde vi ikke på Frb (men det er også over 10 år siden)...

Glæder mig til at høre, hvad jeres endelige planer bliver til.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Oooogggg så fandt jeg lige denne bemærkning på frb.kommunes hjemmesiden:

Vi foretager vielser på følgende dage og I kan frit vælge indenfor disse tidspunkter:

mandag, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 11 og kl. 14

fredag og lørdag kl. 11

Skriv venligst på ægteskabserklæringens side 4, hvilken af de anførte tider, I ønsker – dato samt tidspunkt.

Vielsen skal overværes af to vidner. Såfremt I ikke selv møder med vidner, stiller vi gerne personale til rådighed.

Så det ser ud til, at i ikke behøver tænke over vidnerne.....

0

Del dette indlæg

Lyder som en god løsning for jer.

Du skal huske at i skal have to vidner til vielsen - det kunne jo godt være dine forældre.

Hvilket måske vil være lidt mere personligt end hvis de bare skal stille med to fra rådhuset? Men ja, kan også godt følge at det måske er alle eller ingen i det her tilfælde...

mvh Maria

vi har også haft det til overvejelse, men jeg tror det bliver bedst uden dem. Især hvis der kun er 2 personer med inde vi kender, så vil min mor (selvom hun er dejlig) nok fylde for meget i forhold til det det drejer sig om :blink: Så er løsningen med de kommunale vidner nok bedst for os :thumbsupsmileyanim: .

Her har jeg da ikke været endnu!? Mystisk...

Nå... Synes ideen med jeres ringe er helt vildt fin...! Virkelig en god ide...

Mht. fest/ikke-fest synes jeg det er fedt I bare gør det som I vil (når I altså lige har fundet ud af hvad det er ;)). Glæder mig til at følge med i hvordan det kommer til at spænde af!

Knus

:blink: Nu tror jeg heldigvis vi er ved at have klarhed over det :blink: Det er godt nok også svært dels at finde ud af, ud af de mange mulighedder, hvad man så helst vil, og endnu sværere at finde ud af hvad man så kan blive enige om.

Oooogggg så fandt jeg lige denne bemærkning på frb.kommunes hjemmesiden:

Vi foretager vielser på følgende dage og I kan frit vælge indenfor disse tidspunkter:

mandag, tirsdag, onsdag og torsdag kl. 11 og kl. 14

fredag og lørdag kl. 11

Skriv venligst på ægteskabserklæringens side 4, hvilken af de anførte tider, I ønsker – dato samt tidspunkt.

Vielsen skal overværes af to vidner. Såfremt I ikke selv møder med vidner, stiller vi gerne personale til rådighed.

Så det ser ud til, at i ikke behøver tænke over vidnerne.....

Tusind tak fordi du lige undersøgte det :cheerleader3::blink: Det lyder som om det kan lade sig gøre, og den ser jo rigtig fin ud salen! Jeg tror også det bliver en kort fornøjelse med selve vielsen. Ærgeligt at det var sådan en tam fornøjelse for jer, det synes jeg tit man hører. Fedt at i tager en runde 2 i kirken med hele pivtøjet :balloons: Den kirkelige vielse er bare det mere højtidelig! Jeg er bare ikke til kirken- og det ærger mig regelmæssigt, for jeg synes jo det er dejligt at folkekirken tilbyder en ramme og et ritual for de store begivenhedder i folks liv, som de fleste kan relatere til. Men nu må vi bare kreere det højtidelige selv før og efter.

0

Del dette indlæg

Ohøj der sker meget når man er væk i en weekend, min computer har seriøse problemer derhjemme, så det er lige nu et spørgsmål om overlevelse....

Du spurgte om ikke poerne blev meget syge når de kom i vuggestue og stakkels Dolphin har været meget slemt ramt, så galt stod det slet ikke til hos os, pædagogerne sagde til mig at det tit afhang af hvornår på åaret de starter, Albert startede i foråret hvor der ikke er så mange baciller i omløb som om vinteren hvor min niece startede, hun var også meget syg til at starte med, så hvis han først skal starte her til sommer skal det ikke være Jeres største bekymring...

Det lyder til at I nu er blevet enige, og paning skal I nok ende med at finde, der er jo lidt tid endnu... Og jeg synes at hvis du vil have hvid kjole på så skal du da have det!

kram

0

Del dette indlæg

Hov,hov...jeg har vist heller ikke været forbi her før :balloons:

Super spændende tråd!

Dejligt med et lidt anderledes bryllup :blink:

Jeg spammer gerne løs med inspiration, hvis du oplyser farver og stil ;)

Den lækre blondesag du har lagt ind, var jeg ret sikker på skulle være min kjole et langt stykke hen ad vejen. Kjolen hedder Lausanne og er fra Pronovias 2007-kollektionen.Jeg fandt den faktisk brugt på DBA...gad vide om hun stadig har den til salg?

Her er et par andre kjoler der måske kunne have din interesse:

Pronovias, model Oceano:

product_i_medimg_1013_699.jpg

Amy Michelson, model Bling:

post-25448-1200777529.jpg

forresten: rigtig flotte kjoler du fandt dér :thumbsupsmileyanim: takker! Mm, jeg har jo været inde i din tråd og se al den lækre inspiration du kan finde frem :cheerleader3: Men uha, farver og stil er vi SLET ikke nået til endnu :blink: Ikke andet end at jeg har en idé om at der skal seriøse mængder levende lys til :blink:

0

Del dette indlæg

Ohøj der sker meget når man er væk i en weekend, min computer har seriøse problemer derhjemme, så det er lige nu et spørgsmål om overlevelse....

Du spurgte om ikke poerne blev meget syge når de kom i vuggestue og stakkels Dolphin har været meget slemt ramt, så galt stod det slet ikke til hos os, pædagogerne sagde til mig at det tit afhang af hvornår på åaret de starter, Albert startede i foråret hvor der ikke er så mange baciller i omløb som om vinteren hvor min niece startede, hun var også meget syg til at starte med, så hvis han først skal starte her til sommer skal det ikke være Jeres største bekymring...

Det lyder til at I nu er blevet enige, og paning skal I nok ende med at finde, der er jo lidt tid endnu... Og jeg synes at hvis du vil have hvid kjole på så skal du da have det!

kram

Takker for den oplysning, vi håber jo på at der er en vuggestueplads til sønnikke her engang tidlig sommer, så kan det jo være det ikke bliver så slemt *håbe* - Men pladsanvisningen i Kbh er jo lidt usikker... Men jo, jeg tror også vi satser på at det løser sig.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer