Sign in to follow this  
Followers 0
ViTo

Mobilregning

8 posts in this topic

Hej alle sammen

Jeg fik idag min mobilregning for en tidsperiode hvor jeg bl.a. har været i Helsingør på kursus. Problemet er nu at den åbenbart har været hoppet på et Sveriges net mens jeg var der, derfor er min regning blevet lidt højere.

Jeg mener på et tidspunkt at have hørt at hvis jeg ikke har befundet mig i Sverige kan det ikke være meningen at jeg skal betale udenlandstakst. Det mente damen i teleselskabets kundeservice ikke. Men hun kunne da tilbyde at spærre min telefon for at den kunne bruges i udlandet.

Er der nogen af jer der ved hvad er rigtigt og hvor jeg eventuelt kan finde dokumentation for at jeg har ret (hvis jeg har)?

Knus fra

ViTo

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej alle sammen

Jeg fik idag min mobilregning for en tidsperiode hvor jeg bl.a. har været i Helsingør på kursus. Problemet er nu at den åbenbart har været hoppet på et Sveriges net mens jeg var der, derfor er min regning blevet lidt højere.

Jeg mener på et tidspunkt at have hørt at hvis jeg ikke har befundet mig i Sverige kan det ikke være meningen at jeg skal betale udenlandstakst. Det mente damen i teleselskabets kundeservice ikke. Men hun kunne da tilbyde at spærre min telefon for at den kunne bruges i udlandet.

Er der nogen af jer der ved hvad er rigtigt og hvor jeg eventuelt kan finde dokumentation for at jeg har ret (hvis jeg har)?

Knus fra

ViTo

Hej ViTo,

Jeg har lige ringet til min kæreste, da han arbejder for et mobilselskab. Og det var desværre ikke den mest opløftende besked. Jeg fik en lang snak om antenner og hvor de har lov til at stille dem op etc. men summasummarum er at det er ens eget ansvar hvad antenne telefonen går på bla fordi man kan se i displayet hvad netværk telefonen har fanget.

Desværre :biggrin:

Knus Mette

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej ViTo,

Jeg har lige ringet til min kæreste, da han arbejder for et mobilselskab. Og det var desværre ikke den mest opløftende besked. Jeg fik en lang snak om antenner og hvor de har lov til at stille dem op etc. men summasummarum er at det er ens eget ansvar hvad antenne telefonen går på bla fordi man kan se i displayet hvad netværk telefonen har fanget.

Desværre :biggrin:

Knus Mette

Hmm jaja, det handler også kun om ca 100 kr (for ca 15 minutters tale og nogen smser), men var bare overbevist om at jeg havde hørt det andet et sted?!

Personligt synes jeg dog det er lidt snyd hvis du tager din telefon når den ringer i Helsingør at du så kommer til at betale noget af regningen fordi den tilfældigvis er på en svensk antenne, det kan man jo ikke se når den ringer.

Men tak fordi du gad at undersøge det.

Knus fra

ViTo

Edited by ViTo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, sikke en kedelig oplevelse.

Jeg er desværre meget sikker på at damen ikke har ret. Det samme gælder når du er i udlandet, ofte har man hjemmefra undersøgt hvilket net der er billigst. Skifter telefonen så net under opholdet, ja så er man jo selv ude om det..

I telefonen kan du vælge om den skal finde netværk automatisk eller manuelt. Står den på manuelt så er du sikker på at noget som dette ikke sker igen, for så skal du ind og vælge netværk hvis telefonen pludselig prøver at hoppe på et andet net end dit standard.

Vi kører tit på strandvejen og er også ofte i Helsingør, men hver gang modtager jeg en sms lige efter at den har skiftet net hvor der står "velkommen til sverige", hvis man så befinder sig i Helsingør ja så ved man jo at der er noget galt..

Men held og lykke med det.. :biggrin:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey, sikke en kedelig oplevelse.

Jeg er desværre meget sikker på at damen ikke har ret. Det samme gælder når du er i udlandet, ofte har man hjemmefra undersøgt hvilket net der er billigst. Skifter telefonen så net under opholdet, ja så er man jo selv ude om det..

I telefonen kan du vælge om den skal finde netværk automatisk eller manuelt. Står den på manuelt så er du sikker på at noget som dette ikke sker igen, for så skal du ind og vælge netværk hvis telefonen pludselig prøver at hoppe på et andet net end dit standard.

Vi kører tit på strandvejen og er også ofte i Helsingør, men hver gang modtager jeg en sms lige efter at den har skiftet net hvor der står "velkommen til sverige", hvis man så befinder sig i Helsingør ja så ved man jo at der er noget galt..

Men held og lykke med det.. :biggrin:

Jeg har også været ude for det i forbindelse med arbejde i Helsingør og nej det er ikke acceptabelt.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min bror var for en del år siden ude for det samme. Han klagede til teleselskabet og fik sine penge retur.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Min bror var for en del år siden ude for det samme. Han klagede til teleselskabet og fik sine penge retur.

Jeg ville heller ikke bare uden videre acceptere regningen. Skift af net (roaming) er ikke almindelig simpel viden for enhver mobilbruger, og derfor kan det heller ikke antages, at enhver forbruger er opmærksom på problemet. Det er teleselskabernes eget valg at levere telefonerne klar til brug i udlandet - dermed må teleselskaberne også bære riskoen for "fejlopkoblinger".

Hvis man ser på forbrugerklagenævnets praksis på andre lignende områder, så er det altid nævnets opfattelse at blot den mindste tvivl skal komme forbrugeren til gode, særlig når det drejer sig om ting, der leveres som "standard". Selvom det ganske vist ikke er forbrugerklagenævnet, der tager sig af telefonregninger (det er teleankenævnet), så kan du godt regne med at de forskellige ankenævn skeler til hinandens praksis... så klag til dit teleselskab.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Min bror var for en del år siden ude for det samme. Han klagede til teleselskabet og fik sine penge retur.

Jeg ville heller ikke bare uden videre acceptere regningen. Skift af net (roaming) er ikke almindelig simpel viden for enhver mobilbruger, og derfor kan det heller ikke antages, at enhver forbruger er opmærksom på problemet. Det er teleselskabernes eget valg at levere telefonerne klar til brug i udlandet - dermed må teleselskaberne også bære riskoen for "fejlopkoblinger".

Hvis man ser på forbrugerklagenævnets praksis på andre lignende områder, så er det altid nævnets opfattelse at blot den mindste tvivl skal komme forbrugeren til gode, særlig når det drejer sig om ting, der leveres som "standard". Selvom det ganske vist ikke er forbrugerklagenævnet, der tager sig af telefonregninger (det er teleankenævnet), så kan du godt regne med at de forskellige ankenævn skeler til hinandens praksis... så klag til dit teleselskab.

Jeg skriver lige et lille brev til mit teleselskab.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

Annonce ♥