Frk. Sif

Bryllupsrejsen

21 indlæg i dette emne

Vi er lidt i tvivl om hvornår, det er bedst at tage på bryllupsrejse.

Er det lige efter brylluppet, skal man vente en uge - 14 dage og så tage afsted, så man har tid til at få gaver på plads og finde sig selv? Eller skal man vente fx 4-5 måneder, så man stadig har noget at glæde sig til og kan komme på varm vinterferie?

Hvad synes I? Og hvilke erfaringer har de godt gifte?

:thumbsupsmileyanim:

Redigeret af chme
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker lidt praktisk.. Det kommer vel mest an på, hvor man gerne vil hen, og hvornår det er bedst at være der - mht. årstiderne..

Derudover har vi overvejelser som fx nyt navn i pas og alderen på vores børn, når vi rejser afsted UDEN DEM!! :thumbsupsmileyanim:

Vi skal giftes til juni og snakker pt. om at tage afsted i vinterferien året efter.

Janne.

0

Del dette indlæg

Lige siden vi begyndte at tale bryllup for første gang har min kæreste holdt meget hårdt på at vi skulle "stikke afsted" på bryllupsrejse om aftenen...

Men det er jo bare ikke plalægningsmæssigt smart...hvis man som os planlægger at stå for festen selv - så er der jo ingen til at rydde op...

Men nu får vi se når vi nærmers os...

Men vi har også snakket om at låne mine forældres båd- og så stikke derned om aftenen når festen af ovre...

Men altså :thumbsupsmileyanim: jeg tror faktisk vi er ude i noget med at tage afsted om aftenen, dagen efter eller sådan noget...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej :thumbsupsmileyanim:

Vi skal giftes 9.8 og tager afsted 1-2 dage efter. Vi regner med at tage et skandinavisk/nordisk land, så vi skal ikke så langt.

Vi har begge stadig ferie indtil sep. så det passer fint og så skal man ligesom have nogle speciele hvededage.. eller hvad det kaldes.. sammen. :cheerleader3:

Men gør som I finder praktisk muligt.

Kram

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi tog afsted om tirsdagen hvor vi var blevet gift om lørdagen. Det var lige tidligt nok for os, men det var mest fordi vi holdt det i mine svigerforældres have, så der var mange ting der skulle ordnes efter festen. Vi var dog rigtig glade for at det var kort tid efter brylluppet, da det så ikke "bare" blev en ferie, men virkelig en forlængelse af brylluppet hvor vi snakkede om alle de minder som stadig var helt friske. Og så var det fedt at være afsted mens det stadig var magisk at være nygift!

Jeg kan dog også sagtens se det skønne i at vente en tid, idet man så kan få frisket alle minderne og følelsen af at være nygift op igen!

Det er bare så dejligt at være gift, og bryllupsrejsen er skøn uanset hvornår den ligger. Vi er glade for, at vi ikke fravalgte den pga. økonomien. :thumbsupsmileyanim:

:cheerleader3: Anne

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev gift 1/9 2007 og tager først afsted sidst i marts i år... Vi ville egentlig have taget afsted en måneds tid efter brylluppet, men vi blev påkørt nogle måneder inden brylluppet, så jeg har fået piskesmæld, og vi ville ikke kunne have nydt det ordentligt før jeg havde det bedre + man ikke må tage på ferie når man er sygemeldt :fløjt: Derfor bliver det først til marts, men vi brugte også noget tid på at fordøje alle indtrykkene fra den store dag og nu glæder vi os som små børn til at komme til Egypten :thumbsupsmileyanim: Så jeg er egentlig glad for vores beslutning og så er det jo bare en bonus at vi skal afsted dagen efter vores 10 års dag! :blush:

Jeg håber i finder den rigtige løsning for jer...

Mona

0

Del dette indlæg

Hej.

Vi skal giftes d. 14. juni 2008.. :blush: Og vi har lige bestilt vores bryllupsrejse.. :thumbsupsmileyanim: Vi skal på et 5-dages krydstogt og så et "lille" ekstra ophold i Barcelona bagefter.. :fløjt:

Vi rejser mandag d. 16. juni, så det bliver lige efter brylluppet.

Det har vi ikke haft så mange betænksomheder med. Det har bare været naturligt at det skal være så hurtigt efter..

Men jeg glæder mig helt vildt og kan bare ikke vente med at komme afsted og nyde varmen.. :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi overnattede på et gods, der lå i nærheden af festen, Næste dag fik vi hjælp af venner og familie med lige at rydde det sidste op. Derefter tog vi hjem til min mor hvor alle gaverne var kommet hen og pakkede op. Så hjem med flertallet af gaverne. Faldt bevidstløs i søvn i 1½ time op og pakke en taske. Jeg vidste ikke hvor vi skulle hen. Og så afsted, det var sidst på eftermiddagen.

Vi var afsted i en uge. Det var lidt overvældende at komme hjem til alle gaverne igen. Men det var superfedt at tage afsted lige bagefter, bare være os.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim:

Vi skal giftes den 8.8 08. Vi har begge været gift før og selv om vi skal vies i kirke, har vi besluttet at vi "bare" skal være os. Ingen stor fest eller lignende.

Til gengæld bliver der bryllupsrejse................jeg har ingen anelse om hvor vi skal hen eller hvor længe, blot lyder beskeden fra min kære tilkommende at min kuffert skal være klar med tøj til sol og sommer.

Tror i på at jeg glæder mig ????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej :blush:

Vi skal giftes 9.8 og tager afsted 1-2 dage efter. Vi regner med at tage et skandinavisk/nordisk land, så vi skal ikke så langt.

Vi har begge stadig ferie indtil sep. så det passer fint og så skal man ligesom have nogle speciele hvededage.. eller hvad det kaldes.. sammen. :fløjt:

Men gør som I finder praktisk muligt.

Kram

Jeg skal også giftes den 9.8 Hurra :fløjt: Vi tager afsted om søndagen, vi skal noget ligende som Englebrud84. Vi tager et minicruise fra Stockholm til Helsingfors.

Flere af vores vennepar der er blevet gift har ventet med at tage på bryllupsrejse, flere ventede til sommeren efter. Jeg mener det må være op til brudeparret selv. Jeg synes godt man kan vente med at tage afsted, hvis pengene ikke er til det.

I kunne også ønske jer et gavekort til en bryllupsrejse. Det gjorde nogle jeg kendte, det gjorde at de fik nok penge til at tage afsted uden at skulle spare sammen først. Bare husk at nævne at det skal være til et bestemt rejseselskab, så man ikke får 5 gavekort til 5 forskellige selskaber. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi blev gift den 13 oktober 2007 (hvilket vidst stadig står i min "underskrift" hmm).

Vi har til gengæld snakket om også at tage afsted på vores 1 års bryllupsdag, da vi ikke havde helt råd til det på det tidspunkt, og da vi begge syntes at det er en romantisk måde at fejre 1 årsdagen af vores liv som mand og kone :bearhug:

Om jeg så tager bryllupskagetoppen med i bagagen, ja det kan kun tiden vise :thumbsupsmileyanim: hihi

~Linda

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes den 23/8 og rejser til Tyrkiet den 24. om aftenen!! :thumbsupsmileyanim::bearhug:

Jeg ser bryllupsrejsen som lidt en forlængelse af brylluppet. Det er VORES dag og VORES uge. Så må dagligdagens trummerum altså lige vente....

Vi vil gerne have tid til, bare at nyde hinanden og vores nye status som nygifte, det synes jeg ikke rigtig at man kan hvis der er gået et par måneder...

Men det er jo heldigvis noget man selv bestemmer og er økonomien ikke lige til det, tja... så må man jo vente!!

Bare lige så du ved det - så kan der være mange penge at spare ved at bestille rejsen i god tid og så kan man også mange gange få lov tilat betale i flere rater...

Pøj Pøj med planlægningen

Knus

0

Del dette indlæg

:)

vihar ikke planlagt vores bryllupsrejse endnu - Ligenu står turen på Malaysia i 3 uger hvor det bliver lidt improvisation undevejs. Men vi tager nok først afsted 14 dage efter, for at få styr på evt. gaver der skal byttes, ting der skal betales, tasker der skal pakkes osv.

Vi ville egentlig også helst bare blive kørt til lufthavnen om natten - men det var for upraktisk.

Men nu må vi se, intet er planlagt endnu :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes d. 2 maj og tager afsted på bryllupsrejse d. 15 juni. Vi har valgt at vente fordi jeg lige starter på et nyt job d. 1 marts og ikke vil have en helt måned fri så hurtigt efter jeg er begyndt, men også fordi der stadig kan ligge sne i nogle af bjergpasse i maj måned og det ville betyde store omveje (skal på kør selv ferie til nogle af Amerikas national parker).

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer