Guest Frk. Toftgaard

Bare skuldre i kirken

29 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kære Janne.

At have bare skuldre i kirken er brudens privilegie - ingen andens! :cheerleader3:

Hold du bare fast i, at det er JERES dag, og derfor går du selvfølgelig ikke på kompromis med, hvordan din kjole skal være, selvom andre synes noget andet! :thumbsupsmileyanim:

Dorte.

Fuldstændig enig! Det må en brud i hvert fald godt, uden at have dårlig samvittighed eller blive set skævt til..

Så gå du bare med bare skuldre, hvis det er det du har lyst til. Ellers er der jo mange der har sløret til at falde ind foran skuldrene når de går ind i kirken.. Men igen, det er 100% op til dig! :bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også have bare skuldre i kirken - og det har jeg altså ikke noget problem med. Jeg trækker også bare sløret lidt frem over skuldrene, så de ikke er så bare. :thumbsupsmileyanim:

Det er 100% din dag, så det skal du altså ikke bekymre dig om, du skal gøre som du vil og jeg har aldrig hørt om nogen der blev forarget over en barskuldret brud. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser intet problem med bare skuldre i kirken, den med slöret er selvfölgelig en god ide - saa kommer slöjret ogsaa rigtig til sin ret!!

Jeg har egentlig mest den opfattelse, at det mest er i de katholske kirker man virkelig respektere den med skuldrene... men saa igen... Brude maa (naesten)alt den dag :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for alle jeres svar, tøser! :thumbsupsmileyanim::bearhug::cheerleader3:

Det var lige det, jeg havde brug for at høre. Ved ganske vist ikke endnu, om det bliver en stropløs kjole, men alligevel.. Og ved heller ikke helt med slør..

Nå, men altså tak! Jeg syntes også, jeg havde set så mange bare skuldre herinde, at det kunne (sgu) da ikke passe.

Men man vil jo nødig støde nogen..

Janne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går ikke så højt op i, om bruden eller gæsterne har bare skuldre.....

Jeg var brudepige i Sept. 07, i en katolsk kirke. Jeg ringede til gommens mor (som hører til den katolske del af familien) og spurgte om jeg kunne købe den kjole jeg havde set (med bare skuldre).. - og det var helt i orden....

Ringede naturligvis også og spurgte bruden, og hun syntes også det var helt ok....

Nu er det jo min egen tur, og jeg skal selv have bare skuldre - og slør......

Hvis der er nogen af gæsterne der ønsker at have bare skuldre, føler jeg ikke, at det er noget jeg skal bestemme - det er helt op til dem selv.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kommer lige i tanke om, at min 16-årige datter har fået en kjole med spagetti-stropper til vores bryllup. Hun var ude og købe den med sin moster, og da sagde hendes moster, at i kirken gik det ikke an med bare skuldre, så de var nødt til at købe et flot tørklæde også.

Det er jeg egentlig ganske godt tilfreds med - men måske mest, fordi jeg som mor af og til synes, hun er lige lovlig ned- og udringet.... :thumbsupsmileyanim:

Dorte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme problem med min (katolske) svigermor. Hun mener bestemt ikke at jeg kan gå ind i kirken med bare skuldre.. Regner med at have et slør som dækker skuldrene, men jeg tager ikke kjole med lange ærmer bare for at tilfredsstille hende!

hej alle!

jeg er troende katolik

min mand og jeg blev gift to gange i kirke!!!

vi blev viet både i protestantisk og i katolsk kirke. begge gange havde jeg bare skuldre!

vil lige tilføje vi holdte to fester, hade to kjoler, to bryllupskager alt var to gange! det var bare SUPER!

Redigeret af byhanya
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal nu have stropløs på... kjolen er fantastisk - og jeg har ikke tænkt mit at dække mig til for at tilfredstille andre... det er min dag - og jeg har min egen tro.. om man så at sige.. min egen fortolkning.. folkekirken er fri og for alle :thumbsupsmileyanim:

og har det helt ok med gæster i bare skuldre ;)

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg er ikke det mest kristne væsen på denne jord, men jeg tror ikke at der er nogen der vil blive stødt af bare skuldre. Jeg skal selv have bare skuldre og intet slør, så jeg får RIGTIGT bare skuldre og det tror jeg ikke at der er en eneste der løfter øjenbryn over.

Og jeg kan se at der er masse af kristne der har skrevet herinde at det ikke er noget problem så du finder bare den kjole du helst vil have og så må du fortælle dine veninder at de har ret til deres holdning og at du bestemt ikke er ude på at støde nogen, men at du har forhørt dig hos andre der ikke så det som et problem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også kristen og i "min" kirke er der flere der er blevet gift med bare skuldre (enten stropløse kjoler eller spaghetti-stropper).

Så gør du jo du lyster...

Jeg undrer mig dog lidt over at nogle af jer skriver at det er brudens privligium???? Gæsterne må ds vel også have bare skuldre????

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej alle!

jeg er troende katolik

min mand og jeg blev gift to gange i kirke!!!

vi blev viet både i protestantisk og i katolsk kirke. begge gange havde jeg bare skuldre!

vil lige tilføje vi holdte to fester, hade to kjoler, to bryllupskager alt var to gange! det var bare SUPER!

Næsten det samme hos mig - to bryllupper, to fester, én kjole, to bryllupskager, MEN min kjole havde stropper af blonde. Dog ikke på grund af at jeg er katolsk. Jeg er bare generalt ikke så glad for stropløse kjoler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej :fløjt:

Jeg er også kristen ( og vil mene at udtrykket ret/meget kristen ikke er en term der kan bruges. Enten tror man på Kristus eller også gør man ikke. Hvis man gør, så går man vel også op i sin tro og bruger den i sit liv)..

Nå, men jeg synes også det er helt iorden at du har en kjole med bare skuldre!!! :blush: Rigtig mange kjoler er utrolig smukke som stropløse. Men jeg synes det er god idé med slør, fordi det gør det lidt mere fint.

Jeg vil selv finde det mere " utiltrækkende" at se en er meget nedringet eller hvor kjolen snit ikke passer til kroppen.

Jeg vil også selv tænke på at alle mine venner, familie osv skal give mig knus og så vil jeg ikke have de skal føle de står oven i min barm ;)

Men tal med dine veninder om det- så de ikke misforstår dig. Nogle er måske bare opdraget med aldrig at have bare skuldre. Jeg tror at når kristne taler om en etisk nprm, er det ikke for at være dømmende, men for at holde fokus på der er vigtig når man går ind i kirken.

:thumbsupsmileyanim: God fornøjelse med kjolen!

Kram

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Intet problem i de bare skuldre, overhovedet.

Jeg er næsten vokset op i kirken, min far er præst og det er lidt sjovt med sådan nogle ting. F.eks. er der mange af dem som jeg har været til globryllup med, som har haft meninger om at man ikke har hat på i kirken/ bare skuldre/ lårkort/ alt muligt andet. Men jeg har aldrig selv været forarget over noget af det, andre har. Og når jeg spørg min far om man må det ene eller det andet, så ser han heller ikke noget problem i det.

Slutteligt:

Mener faktisk at slør oprindeligt blev brugt til bryllup, fordi det kun var gifte kvinder det måtte have bare skuldre i kirken. Så når hun gik ind var de dækkede og når hun gik ud, var de bare.

Knus Sille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer