Linda:)

hjælp mig.

22 indlæg i dette emne

ja nu har kæresten så bestilt tid i kirken d. 14 feb....

Vi havde egentligt snakket om bare blive gift på rådhuset men kunne ikke få den dato vi gerne ville (dagen for vores årsdag) derfor blev vi enige om at finde en anden dato hvor til jeg foreslog d. 14 feb pga jeg sys det kunne være en anden god dag at blive gift på ved godt det er en totalt kliche...

men aftalen var at han bare lige sku ringe til folkeregisteret og høre om den dato var fri, han ved godt det ikke er min drøm at blive gift på rådhuset så han har simpelthen ringet til den præst som jeg foretrækker... Det er kirken hvor jeg er døbt og konfirmeret og sunget kirkekor i mange år og vores datter er døbt der... og han har så aftalt at vi skal giftes der den 14 feb...

men Tillykke der er jo lissom ikke lang tid til og jeg aner ingen ting om hvordan og hvor ledes.. Vi er begge enige om at det ikke behøver blæses op det har vi faktisk heller ikke råd til ... Som jeg siger det eneste jeg ønsker er at komme i kirken og blive gift med ham og så ja den hvide kjole... Resten er mig lige meget (lyder hårdt men helt så hårdt er det ikke ment håber i forstår lidt om hva jeg mener)

Nu er jeg jo så gravid med termin til maj og det er andet barn så er ikke helt lille desværre... Så den kjole jeg havde udset mig for længe siden bliver vist ikke til noget for tror ikke den er lavet til at kunne lægges ud om maven .... :thumbsupsmileyanim:

Jeg sidder så her nu for vi er jo nok nødt til at holde lidt nu folk nok kommer og ser os i kirken ... jeg tænker noget med champagne, kage og så nok noget buffet agtigt... ikke fancy fint men godt nok til os...

men hvor finder jeg en kjole med plads til maven og billigt.... behøver ikke være ny (har prøvet at søge herinde men kan ikke finde nogen til salg)

hva med blomster og hår?

invitationer? Gerne forslag til udseende /link til jeres til opsamling af ideer?

Svigermor vil gerne lave kage men men men problemmet opstår nu i at jeg har jo en forestilling om hva en brudekage er i min verden og det kan hun ikke lave, så er der nogen der har forslag til hvor jeg kan købe sådan en til rimelige penge?

Evt billige brudepige kjoler (også til min datter som er 1½ år)

og ja hva skal vi mere tænke på , er faktisk lidt på røven aner ikke hvordan jeg skal forholde mig..

alle steder selvfølgelig helst i jylland og i omegnen af kolding men intet krav køre gerne efter den perfekte kjole fx...

så tøser hjælp mig kom med alle jeres helt geniale links

Redigeret af Linda:)
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Tillykke. Også på valentine dag :thumbsupsmileyanim:

Jeg har købt en billig brudepige kjole til 100 kr på trendsalg.dk

Der er også brudekjoler til salg på dba, trendsalg og gul og gratis

Brudekjoler til gravide kan jeg ikke hjælpe med men søg de ovennævnte steder.

Der er opskrifter på bryllupskager her på siden.

Et billigt forslag er cupkager på stativ.

post-6448-1199888150.jpg

post-6448-1199888124.jpg

Knus Rikke

Redigeret af Rikkebruden
0

Del dette indlæg

Først og fremmest - bare rolig - det skal nok kunne lade sig gøre! Du skal bare ikke regne med ret meget afslapning indtil brylluppet :thumbsupsmileyanim:

Ang. kjole: der er SÅ mange flotte brugte kjoler i omløb, så du må da også kunne finde din brugt hvis det er. Prøv dba.dk eller trendsales.dk. Hvis du skriver hvilken størrelse du bruger, er tøserne herinde helt sikkert klar til at hjælpe! Det samme gælder helt sikkert brudepigekjoler.

En anden mulighed er at få den syet. Det behøver ikke at være særlig dyrt, men til gengæld får du en kjole der passer perfekt til dig! Prøv at høre med de lokale skrædderier, syersker etc. Sætter ind lidt billedinspiration til gravide brudekjoler der sikkert ikke vil koste så meget at sy.

Ang. bryllupskagen: Føtex skal vistnok lave rigtigt gode og forholdsvis billige kager. 30-35 kr personen mener jeg. Ellers kan du prøve at spørge den lokale bager, det er ikke altid de er så dyre igen.

post-22193-1199884123.jpgpost-22193-1199884152.jpg

post-22193-1199884180.jpg

Redigeret af Trulte
0

Del dette indlæg

De sidste tre:

post-22193-1199884369.jpgpost-22193-1199884413.jpg

post-22193-1199884430.jpg

Alle disse kjoler vil jeg tro er noget billigere at få syet end traditionelle brudekjoler, fordi der ikke er så meget arbejde i corsagen o.l., de skal jo helst hænge løst over maven. Selvfølgelig kommer det an på hvor meget og hvilket stof - men hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert forsøge at spørge.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ah, kunne alligevel ikke dy mig - lige to-tre kjoler mere der burde være nemme at sy :thumbsupsmileyanim:

post-22193-1199884617.jpgpost-22193-1199884625.jpg

post-22193-1199884673.jpg

Det er simpelthen så smukt med en gravid brud! Glæder mig til at se billeder af dig når du kommer så langt :bearhug:

Redigeret af Trulte
0

Del dette indlæg

Jo, jeg kan sagtens lægge links ind, men de er alle fundet ved udenlandske sider, så det er måske lidt svært for dig at skaffe dem i tide.

Men here goes:

KB Bridal

TK design

Maternity clothing

Bridal chalet

Tror det er sådan cirka der jeg har fundet dem...

0

Del dette indlæg

ja okay så kan jeg godt se det...

men vil nu alligevel lige snuse lidt rundt derinde i aften når prinsessen er kommet i seng måske man kunne få nogle gode ideer....

men de er nu godt nok flotte, elegangte og meget enkle dem du har fundet der ....

jeg har snust lidt rundt på nettet idag sådan når jeg har fået lov da jeg er hjemme med prinsessen hun er syg så det er ikke meget fred jeg har fået...

men sys det er svært at finde nogen herhjemme og slet ikke lidt i nærheden

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

nu har jeg så snust lidt rundt efter kjoler dog ingen live endnu... men har kig på en brugt men det betyder jo intet... men ved ikke om maven kan være der i men sælger har svaret mig at den ikke er smal over maven og at der er snørre i ryggen så mon ikke den er en prøve værd...

sætter lige et billed ind så i kan se den og evt dømme den

post-19955-1200439798.jpg

og bag fra

post-19955-1200439833.jpg

sys det er en rigtig smuk kjole men har jo heller ikke set den live eller på mig endnu

0

Del dette indlæg

Tillykke med dit forestående bryllup! :thumbsupsmileyanim:

Hvad kjole angår, så kig evt på abc-kjoler, lige hér - de tillægger 10% for graviditetskjoler. Deres leveringstid er ca 4 uger, men mon ikke de kan gøre det hurtigere? De har butik i Ribe...

Held og lykke med det hele.... og giv os gerne lidt opdatering, efterhånden som du begynder at få styr på det. Vi hjælper gerne hele vejen igennem!

Dorte.

0

Del dette indlæg

ja nu har kæresten så bestilt tid i kirken d. 14 feb....

Vi havde egentligt snakket om bare blive gift på rådhuset men kunne ikke få den dato vi gerne ville (dagen for vores årsdag) derfor blev vi enige om at finde en anden dato hvor til jeg foreslog d. 14 feb pga jeg sys det kunne være en anden god dag at blive gift på ved godt det er en totalt kliche...

men aftalen var at han bare lige sku ringe til folkeregisteret og høre om den dato var fri, han ved godt det ikke er min drøm at blive gift på rådhuset så han har simpelthen ringet til den præst som jeg foretrækker... Det er kirken hvor jeg er døbt og konfirmeret og sunget kirkekor i mange år og vores datter er døbt der... og han har så aftalt at vi skal giftes der den 14 feb...

men Tillykke der er jo lissom ikke lang tid til og jeg aner ingen ting om hvordan og hvor ledes.. Vi er begge enige om at det ikke behøver blæses op det har vi faktisk heller ikke råd til ... Som jeg siger det eneste jeg ønsker er at komme i kirken og blive gift med ham og så ja den hvide kjole... Resten er mig lige meget (lyder hårdt men helt så hårdt er det ikke ment håber i forstår lidt om hva jeg mener)

Nu er jeg jo så gravid med termin til maj og det er andet barn så er ikke helt lille desværre... Så den kjole jeg havde udset mig for længe siden bliver vist ikke til noget for tror ikke den er lavet til at kunne lægges ud om maven .... :td:

Jeg sidder så her nu for vi er jo nok nødt til at holde lidt nu folk nok kommer og ser os i kirken ... jeg tænker noget med champagne, kage og så nok noget buffet agtigt... ikke fancy fint men godt nok til os...

men hvor finder jeg en kjole med plads til maven og billigt.... behøver ikke være ny (har prøvet at søge herinde men kan ikke finde nogen til salg)

hva med blomster og hår?

invitationer? Gerne forslag til udseende /link til jeres til opsamling af ideer?

Svigermor vil gerne lave kage men men men problemmet opstår nu i at jeg har jo en forestilling om hva en brudekage er i min verden og det kan hun ikke lave, så er der nogen der har forslag til hvor jeg kan købe sådan en til rimelige penge?

Evt billige brudepige kjoler (også til min datter som er 1½ år)

og ja hva skal vi mere tænke på , er faktisk lidt på røven aner ikke hvordan jeg skal forholde mig..

alle steder selvfølgelig helst i jylland og i omegnen af kolding men intet krav køre gerne efter den perfekte kjole fx...

så tøser hjælp mig kom med alle jeres helt geniale links

For det første: Hvor er det sødt at han bestiller tid i kirken når han ved du gerne vil... :thumbsupsmileyanim: til ham for det!!

Jeg kan ikke helt følge med om I vil holde en fest (buffet) eller en reception... For som jeg læser det vil I helst "bare" holde receptionen... Hvis I ikke skal have fest er der jo allerede virkelig mange penge sparet, så kunne du måske godt tillade dig at bruge lidt mere på kagen (hvis den er lidt vigtig) og så ellers have et glas champagne og måske nogle sandwich eller noget i den stil... Man kunne jo også fikse nogle småkager eller noget i den dur - ved ikke lige hvad I er til... Forresten så er der jo også en masse bryllupskageopskrifter her, så kunne du måske få svigermor til at forsøge sig ud i det?!

Mht. håret så er det jo igen afhængig af hvad du er til... Jeg tror selv jeg booker tid hos min lokale frisør (som ALTID har klippet mig) - hun om nogen må da vide hvad jeg vil have... Men hvis man selv (sammen med en veninde evt.) kan finde ud af at smide håret i en eller anden frisure og banke et slør på, så kan man jo sagtens spare penge der...

Blomster... Der skal I nok ud og investere... Det er virkelig begrænset hvor mange blomster man kan hive ind fra haven/en mark i februar... Men igen: Kender I ikke nogen der kan smide nogle sammenplantninger sammen eller sådan noget? Mht. brudebuketten bliver det hos os Emil der skal stå for den, så det må han ligge og rode med ;)

Invitationer tænker jeg skal sendes ud ret snart... Så måske det var en ide ikke at lave dem selv, men bestille sig fra det... Der er mange forskellige steder, f.eks. calligraphen.dk

To ting jeg synes I skal tænke over:

• Vil I have en fotograf til at tage billeder af jer til vielsen eller receptionen?
  • I skal udfylde en ægteskabserklæring for at kunne blive gift (tror jeg nok)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For det første: Hvor er det sødt at han bestiller tid i kirken når han ved du gerne vil... :thumbsupsmileyanim: til ham for det!!

Jeg kan ikke helt følge med om I vil holde en fest (buffet) eller en reception... For som jeg læser det vil I helst "bare" holde receptionen... Hvis I ikke skal have fest er der jo allerede virkelig mange penge sparet, så kunne du måske godt tillade dig at bruge lidt mere på kagen (hvis den er lidt vigtig) og så ellers have et glas champagne og måske nogle sandwich eller noget i den stil... Man kunne jo også fikse nogle småkager eller noget i den dur - ved ikke lige hvad I er til... Forresten så er der jo også en masse bryllupskageopskrifter her, så kunne du måske få svigermor til at forsøge sig ud i det?!

Det ender i noget med noget buffet vi er blevet enige om at reception er for lidt. men vi har lejet lokaler og er næsten enige om menu så alt dette er faktisk ikke noget problem mere

Mht. håret så er det jo igen afhængig af hvad du er til... Jeg tror selv jeg booker tid hos min lokale frisør (som ALTID har klippet mig) - hun om nogen må da vide hvad jeg vil have... Men hvis man selv (sammen med en veninde evt.) kan finde ud af at smide håret i en eller anden frisure og banke et slør på, så kan man jo sagtens spare penge der...

min veninde kender en der kan sætte hår og lægge makeup så hende tror jeg jeg vil kontakte og ellers har jeg opdaget at heidi sommer (skole halløj) også har sådan nogle pakker hvor de laver klip og vask setting og makeup men ved ikke helt om dette kan bruges til bryllup det skal jeg også have undersøgt)

Blomster... Der skal I nok ud og investere... Det er virkelig begrænset hvor mange blomster man kan hive ind fra haven/en mark i februar... Men igen: Kender I ikke nogen der kan smide nogle sammenplantninger sammen eller sådan noget? Mht. brudebuketten bliver det hos os Emil der skal stå for den, så det må han ligge og rode med ;)

henriks tante er vist nok uddannet blomsterbinder så brudebuketten får hun lov til at stå for hvis hun har lyst vel og mærke... og blomster til bordet bliver noget enkelt med nogle små vaser og så en enkelt eller 2 blomster i hver

Invitationer tænker jeg skal sendes ud ret snart... Så måske det var en ide ikke at lave dem selv, men bestille sig fra det... Der er mange forskellige steder, f.eks. calligraphen.dk

Invitationer sendte vi ud allerede fredag og nogle kørte vi rundt med selv... og vi valgte at tiden var ikke til at lave dem selv så dem købte vi faktisk i boghandlen... Vi mangler så at finde på bordkort men glipper det helt så er der jo altid dem der matcher invitationerne at ty til

To ting jeg synes I skal tænke over:

• Vil I have en fotograf til at tage billeder af jer til vielsen eller receptionen?
  • I skal udfylde en ægteskabserklæring for at kunne blive gift (tror jeg nok)

med hensyn til fotograf har vi hyret en og han skal tage billeder i kirken og lige efter kirken og fra selv festen vil vi have engangs kameraer på hvert bord og så ellers de billeder gæsterne tager

ægteskabserklæring eller attest har vi styr på...

0

Del dette indlæg

Da min veninde blev gift, bestilte de en bryllupskage til 60 personer - og jeg mener de betalte 1800,- for den !!! - det syntes jeg er pænt billigt.

Det eneste minus var, at den kom til at stå for varmt, og derfor smeltede "glasuren".....

Den var altså bare flot (især før den smeltede....) - og den smagte 100 gange bedre end den så ud. !!! - sætter lige et billede ind af den

Så man kan altså sagtens få en billig kage.

post-25475-1200500318.jpg

0

Del dette indlæg

Wow .. du skal jo giftes lige omlidt, STORT TILLYKKeE :thumbsupsmileyanim:

Vil da gerne hjælpe med forslag til inbydelserne, du siger det skal være billigt så derfor er mit forslag at i selv laver dem på computeren, også printer dem ud på noget pænt papir , jeg selv har købt sølvfarvet papir ( 3 ark for 10 kr), her er det så min plan at have 2 indbydelser på hver side. Det nemmeste er faktisk at printe på begge sider af pairet folde det og så afsted, men husk lige at lave nogle prøver for man får hurtigt vent papiret forkert en del gange, hehe.

Har ved hæftet et lille eksempel, har bare brugt vores navne, da jeg ikke havde jeres. men hvis der er noget jeg kan hjælpe med så skriv.

Har selv fundet en masse billeder på nettet og på forummet her et sted.

post-23467-1200859368.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

så er kjolen også klaret nu mangler jeg bare et sted at få den renset helst uden det koster mere end kjolen...

jeg købte kjolen som jeg havde lagt herind den er dog hvid og ikke creme farvet som på billedet... den er bare super smuk og vildt lækkert på også selv om maven er gravid at se på ...

hvis der er nogen med forslag til renseri i nærheden af kolding så sig endelig til

0

Del dette indlæg

så er kjolen også klaret nu mangler jeg bare et sted at få den renset helst uden det koster mere end kjolen...

jeg købte kjolen som jeg havde lagt herind den er dog hvid og ikke creme farvet som på billedet... den er bare super smuk og vildt lækkert på også selv om maven er gravid at se på ...

hvis der er nogen med forslag til renseri i nærheden af kolding så sig endelig til

Der ligger et i nærheden af Låsbygade ved Slotsgade - skråt over for cafe Lucca. Den ligger lige ved siden af en blomster- og grønthandler.

Hvad det koster at få renset en brudekjole, ved jeg ikke. Jeg fik selv renset en festkjole dér og gav 300 kr. Jeg tror dog, at prisen afhænger af, hvor mange perler, pailietter og andet pynt, der er på kjolen.

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Der er også Renseriet på deres hjemmeside står priser og de afhenter og levere- jeg har dog ikke selv prøvet dem.

Det renseri i Adelgade som anjapigen80 referer til har jeg brugt mange gange og de var ok!

Ellers mener jeg koisken i søndergade lige ved siden af undertøjsbutiken Triumf (det gamle Østergård) også renser tøj. Men det er nu lang tid siden jeg har været der!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellers mener jeg koisken i søndergade lige ved siden af undertøjsbutiken Triumf (det gamle Østergård) også renser tøj. Men det er nu lang tid siden jeg har været der!

Det har jeg også set, at de gør. Men det også et stykke tid siden, jeg har været på de kanter.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer