Pernille Wedel

tips til at tabe sig...

29 posts in this topic

Hej alle I gæve kvindfolk.... I vil gerne tabe jer....

Nu ligger det sådan at jeg er tidlig fitnessinstruktør, og dyrker stadig fitness 4-5 gange om ugen. Har kørt slankehold af flere omgange og jeg har en del fif som jeg kan dele med jer... så må I se om der er noget af det I kan bruge.

Nummer et er at I virkelig gider at gøre noget for at tabe jer. At det ikke bare er en idé, men at I gider at være aktive mht. at ændre jeres livsstil en lille smule.... gider I det, så er I allerede et KÆMPE skridt.

Når I så har taget beslutningen så kan I tabe jer på flere måder.

Der er den aktive

Den med maden

Den med maden og være aktiv.

Den første vil give hurtigt resultat hvis I slet ikke dyrker nogen former for træning pt. Hvis I gør, så tager det lidt tid (et par måneder) men så kommer resultaterne væltende ind

Det eneste minus er, at du ikke ved hvor dine grænser går, og tit skal der en instruktør til at presse folk til den grænse hvor resultaterne ligger..... det er de færreste der ved, hvad deres krop faktisk er i stand til.

Den med maden er svær (jeg hører selv til i den gruppe, for jeg træner meget men spiser forkert) Jeg tager ikke på, men det fedt jeg gerne vil af med, kommer ikke af før jeg spiser rigtigt.... Jeg er skam heller ikke selv et mønstereksempel

Men jeg er lige startet på en slags kur.... ihvertilfald et væddemål med en træningsveninde. At vi må ikke spise slik i en måned, ikke mere end en lille bunke pasta eller ris (på str, med en knytnæve) om dagen, ca, 2 x 150g kød om dagen... fordi vi træner, der skal proteiner til. Og intet lyst brød, kiks og lign. Masser af mad og groft brød.

Det er én måned, og tro mig, at hvis I dyrker noget motion samtidig... går ture, cykler, fitness eller andet, så kommer resultaterne hurtigt. Men vær tro mod kuren, ellers kommer der ikke noget ud af det....

Hvis man har svært ved at holde sig fra slik, kan man om mandagen vælge en dag i løbet af ugen, hvor man må være god ved sig selv. (feks en dag hvor du ved du skal i byen og spise) Bestemme hvor meget man må spise. udover det alm. mad..(ex. en marsbar og en pose poletter) og så spise det med velbehag. Det er fortjent, da du jo har ventet en hel uge...

Så det med maden og være aktiv, ja det giver sig selv. Men sørg nu for at få rigeligt med mad, men husk at det skal være proteiner og vitaminer og gode fedtsyrer (avocado, fisk osv.)

Lige en sidste ting. Man kan måle sig selv, uden at veje sig. Det er lidt svært at regne med vægten, hvis man træner samtidig. Mål med målebånd én gang om mdr. og samme sted hver gang.

centimeterne vil automatisk blive mindre, hvis I overholder kuren.

På det bredeste sted på armen, smalleste sted på taljen, bredeste sted på hoften, bredeste sted på låret..... og for guds skyld... samme sted hver gang. Lidt svært til man har øvelsen....

Nå men det var vist det for nu... lang smøre, men vil jo gerne dele ud af min viden. Det er jo trods alt det jeg har levet af længe.

Mod på og spring ud i det.

Man kan altså ikke sidde i sofaen og brokke sig over sine deller, hvis man ikke gør noget aktivt for at få dem væk. Og de går IKKE væk ved at brokke sig

Hej alle sammen. Håber at det kan bruges....

Edited by Pernille Wedel
0

Annonce ♥

Hej alle I gæve kvindfolk.... I vil gerne tabe jer....

Nu ligger det sådan at jeg er tidlig fitnessinstruktør, og dyrker stadig fitness 4-5 gange om ugen. Har kørt slankehold af flere omgange og jeg har en del fif som jeg kan dele med jer... så må I se om der er noget af det I kan bruge.

Nummer et er at I virkelig gider at gøre noget for at tabe jer. At det ikke bare er en idé, men at I gider at være aktive mht. at ændre jeres livsstil en lille smule.... gider I det, så er I allerede et KÆMPE skridt.

Når I så har taget beslutningen så kan I tabe jer på flere måder.

Der er den aktive

Den med maden

Den med maden og være aktiv.

Den første vil give hurtigt resultat hvis I slet ikke dyrker nogen former for træning pt. Hvis I gør, så tager det lidt tid (et par måneder) men så kommer resultaterne væltende ind

Det eneste minus er, at du ikke ved hvor dine grænser går, og tit skal der en instruktør til at presse folk til den grænse hvor resultaterne ligger..... det er de færreste der ved, hvad deres krop faktisk er i stand til.

Den med maden er svær (jeg hører selv til i den gruppe, for jeg træner meget men spiser forkert) Jeg tager ikke på, men det fedt jeg gerne vil af med, kommer ikke af før jeg spiser rigtigt.... Jeg er skam heller ikke selv et mønstereksempel

Men jeg er lige startet på en slags kur.... ihvertilfald et væddemål med en træningsveninde. At vi må ikke spise slik i en måned, ikke mere end en lille bunke pasta eller ris (på str, med en knytnæve) om dagen, ca, 2 x 150g kød om dagen... fordi vi træner, der skal proteiner til. Og intet lyst brød, kiks og lign. Masser af mad og groft brød.

Det er én måned, og tro mig, at hvis I dyrker noget motion samtidig... går ture, cykler, fitness eller andet, så kommer resultaterne hurtigt. Men vær tro mod kuren, ellers kommer der ikke noget ud af det....

Hvis man har svært ved at holde sig fra slik, kan man om mandagen vælge en dag i løbet af ugen, hvor man må være god ved sig selv. (feks en dag hvor du ved du skal i byen og spise) Bestemme hvor meget man må spise. udover det alm. mad..(ex. en marsbar og en pose poletter) og så spise det med velbehag. Det er fortjent, da du jo har ventet en hel uge...

Så det med maden og være aktiv, ja det giver sig selv. Men sørg nu for at få rigeligt med mad, men husk at det skal være proteiner og vitaminer og gode fedtsyrer (avocado, fisk osv.)

Lige en sidste ting. Man kan måle sig selv, uden at veje sig. Det er lidt svært at regne med vægten, hvis man træner samtidig. Mål med målebånd én gang om mdr. og samme sted hver gang.

centimeterne vil automatisk blive mindre, hvis I overholder kuren.

På det bredeste sted på armen, smalleste sted på taljen, bredeste sted på hoften, bredeste sted på låret..... og for guds skyld... samme sted hver gang. Lidt svært til man har øvelsen....

Nå men det var vist det for nu... lang smøre, men vil jo gerne dele ud af min viden. Det er jo trods alt det jeg har levet af længe.

Mod på og spring ud i det.

Man kan altså ikke sidde i sofaen og brokke sig over sine deller, hvis man ikke gør noget aktivt for at få dem væk. Og de går IKKE væk ved at brokke sig

Hej alle sammen. Håber at det kan bruges....

Hørt Hørt :angry:

er selv i gang med en store livstilsændring. HAr egentlig ikke noget med bryllup at gøre, men det er selvfølgelig en stor gulerod for hve gider ligne en strandet hval til sit bryllup. :cheerleader3:

Så piger fat mod. Det underlige er at selvom det er hårdt at komme igang vil man hurtigt opdage, hvor meget ens energi stiger. :cheerleader3:

0

Måske det er en forglemmelse, men spiser du ikke noget grønt i den kur????? Gulerødder, broccolli, blomkål, osv...og frugt???? :cheerleader3:

Mvh Nanna :angry:

0

Måske det er en forglemmelse, men spiser du ikke noget grønt i den kur????? Gulerødder, broccolli, blomkål, osv...og frugt???? :cheerleader3:

Mvh Nanna :cheerleader3:

:angry: Selvfølgelig gør jeg det.... 600g om dagen.. det var vist en forglemmelse :cheerleader3: for det er faktisk rimelig meget.

0

Annonce ♥

super godt initiativ det her :griner:-:lol: den hopper jeg da med på. Vægten skræmte livet af mig den anden dag, så nu skal der sgu ske noget. Har købt mig et par nye løbesko og ja så skal kosten osse lægges om. Men tak for de fede tips, dem tager jeg til mig -HAHA-

Knus Anita

0

Har du været fitness instruktør i Holbæk? hvis ja hvor henne??

0

Jeg var hos Studie 82 i Holbæk.... før har jeg været i Fitnessdk i København. Nu arbejder jeg med noget helt andet, men træner stadig i studiet.

Gør du også det?

Pernille

0

Annonce ♥

Så er der smuttet 6 kg siden nytår. Det er da motiverende. :):cheerleader3::cheerleader3:

KH

LOuise

-HAHA-:)-HAHA-

Superflot.... det er nemlig den allerbedste motivation.... at tabe sig. Der er bare mange der opgiver hvis ikke resultaterne ikke vælter ind fra "day one". Ærgeligt, da der som nævnt godt lige kan gå lidt tid inden man begynder at tabe sig for alvor.

Men du er på rette vej, og det er dælme flot. Din krop vil være dig evigt taknemmelig. Du kommer ikke kun til at se mere smækker lækker ud -HAHA-

men din fysiske form vil gavne dig på længere sigt....

Super godt gået. -HAHA-

Pernille

0

Jeg var hos Studie 82 i Holbæk.... før har jeg været i Fitnessdk i København. Nu arbejder jeg med noget helt andet, men træner stadig i studiet.

Gør du også det?

Pernille

Træner og træner.. Jeg gør det nu ikke rigtig mere.. Før i tiden trænede jeg i Studie82.. Men stoppede pga økonomien.. Nu er jeg startede til boksetrænning i tuse.. men starter her igen med at træne hver lørdag i studiet igen..

Je plejer at træne der med min bror (Danny)

SÅ må du da kende Thea.. ved ikke om hun stadig arbejder i studiet eller om hun "kun" træner der nu..

Dejligt at møde nogle fra holbæk herinde..;)

0

Vil også gerne være med her.... Nu er der nemli røget 5 kg. siden nytår. Jeg måtte ud og købe nyt undertøj, og cowboybukser. Tænk der er røget en hel tøjstørrelse :) Kun ved kostændring! Motionen fik jeg i forvejen via gymnastik et par gange i ugen!! Jeg har det bare super fantastisk, det er så lækker en fornemmelse :)

0

Annonce ♥

Dejligt at høre en god opsang, hvordan det gøres rigtigt.

Havde selv problemer med vægten for ca. 10 år siden, men valgte at det skulle stoppe.

Jeg ville bare ikke spilde mit liv - og gode år - på dårlig trivsel, for det er jo det det er.

Ens livskvalitet bliver klart forringet max, hvis man hele tiden ikke føler sig hjemme i sin krop.

Jeg går ikke ind for sivtynde piger, men en sund og stærk krop giver også et sundt sind og overskud.

Det kræver selvfølgelig viljestyrke i starten, men helt ærligt, hvis man ikke gennemfører,

vil man det bare ikke nok - det er virkeligt så simpelt. Håber ikke det lyder for hårdt?

Man skal ikke gå på kur for at tabe sig, men for at leve sundt og være klar til at giver de gode

vaner videre til ens børn. Det er jo faktisk det vigtigste.

Drop dårlig mad - køb gode varer - masser af grønsager - tillad dig en gang i ugen at spise slik (slikaften) og god mad

Glem hvidt brød, det er ren gift for din krop - pasta en gang i ugen - brug din fornuft og tænk på

din krop som en maskine du skal passe godt på, så alt du putter i den er vigtigt for dig.

Du fylder jo heller ikke Diesel på din bil, hvis den skal have okt. 95, vel. Det ødelægger vognen ;o)

Kom i gang piger - det er det hele værd

0

Tak for den gode opsang, som en skrev :denmarkflag:

Jeg vil enormt gerne af med min lille mave inden brylluppet, som har været der alt for længe.

Men jeg har lige et spørgsmål ang. kosten... engang troede jeg det var godt at spise ris, kartofler og paste pga. lav fedt indhold, men nu ved jeg der mange kulhydrater i, som man skal spare på. Men HVAD spiser I så til aftensmad??? Jeg er måske lidt for snæver i min opfindsomhed inden for mad....

???==?? :unsure:

Derudover har jeg meget lidt tid til motion, så det bliver mest at cykle i skole.. men vil prøve nogle hjemme-fitness øvelser udfra Politikkens bog "Mave og Ryg". Er der nogle der kender den? :carrot:

tak for svar og råd :rolleyes:

0

Hejsa

Der findes nok mange god forslag til slankemad. Jeg har tabt 5 kg. bare ved kostomlægning. Jeg syntes jeg spiser meget varieret. Vi får rigtig meget kylling, kalkun, laks, mager oksefars, skinkefars, tun og rejer. Jeg laver ikke maden specielt anderledes. Jeg sørger bare for at få 350-400 g. grøntsager til aftensmaden. Hvilken slags er meget forskellig. det kan være salat, rå, kogte, stegte, ovnbagte osv.., jeg har bare forsøgt mig frem! Og når først de er på tallerkenen, sammen med proteinerne(kødet;)) Er der sådan set ikke ret meget plads tilbage til kulhydraterne.(pasta, ris, kartofler osv. ) Og så tager jeg kun en portion!! det er ikke så nemt at lave slankemad, når men bor sammen med en høj slank mand, der ikke vejer et gram for meget(tværtimod:() Men denne gang er det lykkedes os at holde hans vægt stabil, og min faldende:) Og så tørsteger jeg alt, eller laver det i ovnen, og laver selv dressinger af 0,3% fromage frais med krydderier!! Der findes mange gode opskrifter på nettet, bare søg på sunde opskrifter, og så bare klø på:denmarkflag:

Ang. motionen går jeg selv til gymnastik, derudover hiver jeg sjippetovet frem på køkkengulvet et par gange i ugen. Noget godt musik på, og så en halv time. Det gir ihvertfald sved på panden;)

Held og lykke

:rolleyes: Nymann

0

Annonce ♥

Hej piger

Jeg vil da også lige være med.

Jeg startede også på kur 1. januar og tabte lynhurtigt 3 kilo. (skal ialt tabe 8) Men de sidste 3 uger er der bare ikke sket noget som helst. Jeg har lagt kosten helt om. Opgivet sodanvand fuldstændigt.

Jeg har ikke målt mig overhovedet, så måske flytter jeg noget.

Jeg spiller håndbold et par gange om ugen og har været på en løbetur eller 2, men det er nok det som det kniber mest med.

Jeg stoppede samtidig med at ryge og tror måske det er derfor jeg ikke taber mig så hurtigt.

Har du et godt råd til hvad jeg skal spise for at få forbrændingen igang igen. Jeg spiser vildt meget frugt og grønt og laver kun mad efter vægtvogternes opskriftbog. (har lånt af en veninde)

Jeg skal giftes i Maj så ville gerne lige smide de sidste 5 kilo inden.

0

Et lille tip som fungere meget godt for mig og holder motivationen oppe er at holde en slags mad dagbog, hvor jeg skriver ned hvad jeg stopper i munden. Det er ikke noget jeg gør hver eneste dag, men i perioder hvor jeg synes at det ikke har været så sundt det jeg putter i maven.

0

Hejsa *s*

Jeg bruger grøntsagssuppe når jeg skal tabe mig. Jeg køber ind af de grøntsager jeg godt kan lide, koger dem med en bouillionterning, og blender derefter suppen. Man skal selvfølgelig finde frem til en suppe man godt kan lide, med de krydderier man synes om. En stor portion suppe FØR aftensmaden - og man taber sig helt automatisk.

Fordelen er at man ikke behøver at sætte hele familien på "skrump", men kan selv nøjes med at spise suppen.

Håber rådet er brugbart - også til dem der normalt ikke bryder sig om for mange grøntsager.

fjumse

0

HOVSA - skal måske tilføje at grunden til at man taber sig er, at man selvfølgelig ikke kan spise så meget af den mere kalorieholdige aftensmad, når man allerede er mættet af suppen 's*

fjumse

0

Annonce ♥

Et lille tip som fungere meget godt for mig og holder motivationen oppe er at holde en slags mad dagbog, hvor jeg skriver ned hvad jeg stopper i munden. Det er ikke noget jeg gør hver eneste dag, men i perioder hvor jeg synes at det ikke har været så sundt det jeg putter i maven.

Hej alle!

Får lige lyst til at blande mig i emnet her. Jeg har selv tabt 10 kg. på den nemme, men langsomme måde (ca. 500g. pr. uge). Og det holder!

Jeg var ikke spor aktiv før, så alene det at gå en rask gå-tur 2-3 gange om ugen a´ca. 40 min. har hjulpet meget.

Min morgenmad skiftede jeg ud fra at spise toast m. ost til nu at spise to hele skiver rugbrød m. mager skære-Cheasy-ost. Det er SÅ nemt, og så mætter det godt. Dertil et par obligatoriske krus kaffe m. skummetmælk.

Formiddag spiser jeg et æble el. lign,

til frokost en ciabattabolle m. salat og magert pålæg,

eftermiddag igen et æble el. lign. + evt. et par stykker fladbrød m. mager ost/sukkerfri marmelade,

aftensmaden er den samme som familiens - men nu tilberedt på den fedtfattige måde (dvs. udskiftning af de tidligere fede fedtstoffer med magre magre produkter som ex. Cremefine 7% til madlavning, lidt Becel flydende marg. til stegning osv.).

Selv vores teenage-søn på 14 har ikke brokket sig over kosten på trods af, at han og faderen i den grad er til traditionel kost MED brun sovs :unsure: (I kender måske typen??) Selv sørger jeg selvfølgelig for også at tage rigeligt med grøntsager til maden.

Hver aften får min mand og jeg et par glas vin! Det er en vane, vi sætter meget pris på, så det bestemte jeg mig for, at jeg ville bibeholde - og det er altså kke gået ud over mit vægttab.

Hvis jeg bliver sulten ud på aftenen, kan jeg igen finde på at tage et par skiver fladbrød eller lidt frugt.

Som I kan se, sulter jeg overhovedet ikke, og det har betydet, at det slet ikke har været svært! :rolleyes:

Og så en rigtig vigtig ting: DRIK VAND!

Jeg drikker ca. 1½ - 2 liter vand hver eneste dag, og det er slet ikke så svært, som det måske lyder. Jeg har en plasticflaske m. skruelåg med mig overalt, og den fylder jeg bare op, når den er tom. I ved - sådan en på str. med en tom ½ l. sodavand. 3-4 gange af sådan en om dagen, og så er behovet dækket. Hvor underligt det end lyder, så er vandet altså med til at holde vægten/vægttabet ved lige.

Desuden har jeg altid en pakke sukkerfri pastiller, Gajol el. lign. i min nærhed, så jeg kan få tilfredsstillet min slik-trang, hvis den bliver for overvældende. Men om lørdagen spiser jeg altså lidt "traditionel" slik sammen med familien - blot i moderat målestok.

Det samme med gæste-mad - der spiser jeg med - og nyder det - bare ikke i kæmpe portioner.

Det er nu 1 år siden, jeg startede min kostomlægning, og det går rigtig fint med at holde vægten. Jeg synes, at de nye vaner har været overmåde nemme at leve med. Det er så skønt!

Måske kan I bruge nogle af mine råd...

Held og lykke med vægttabet! :denmarkflag:

Kh. Dinah

0

Gør du også det?

Pernille

Træner og træner.. Jeg gør det nu ikke rigtig mere.. Før i tiden trænede jeg i Studie82.. Men stoppede pga økonomien.. Nu er jeg startede til boksetrænning i tuse.. men starter her igen med at træne hver lørdag i studiet igen..

SÅ må du da kende Thea.. ved ikke om hun stadig arbejder i studiet eller om hun "kun" træner der nu..

Jo jeg kender da thea rigtig godt, og Danny... er det ham der arbejder i Sportmaster... ham kender jeg da også. Håner ham gerne hvis jeg ser ham en gang imellem om morgenen til træning. Han bokser også en del... hvis det er den samme vi tænker på.

:thumbsupsmileyanim:

Pernille

0

Gør du også det?

Pernille

Jo jeg kender da thea rigtig godt, og Danny... er det ham der arbejder i Sportmaster... ham kender jeg da også. Håner ham gerne hvis jeg ser ham en gang imellem om morgenen til træning. Han bokser også en del... hvis det er den samme vi tænker på.

:thumbsupsmileyanim:

Pernille

Det er en lille verden.. Han arbejder godt nok i INTERSPORT men jo det er den samme, vi går nemlig sammen til boksning..

Det er ham du tænker på ikk?:

post-30580-1202800570.jpg

Thea kender jeg ikke så godt, hun er en af min søster rigtig gode veninder og kender hende kun igennem hende og så da jeg trænede i studiet.. (hvilke minder mig om jeg nok hellere må få min røv derned igen på lørdag..;) )Dejlig pige, altid så glad of venlig..

Knuss Sandie

0

Pernille, når nu du har været instruktør så kan du måske hjælpe mig ? Jeg bor ude på landet, men vi har vores eget lille motionscenter, og jeg har gået der i snart et år jeg fik da jeg startede lagt sådan et begynder program og har holdt diverse pause, men nu er jeg kommet rigtig godt i gang igen, jeg er der oppe 1-2 gange om ugen ville gerne 3 gange men jeg får mig ikke taget sammen.

Lige nu så starter jeg med 20 min. på crosstraineren og så lidt på maskinerne, primært mave og ryg. Men jeg kunne godt tænke mig at lave et lidt mere målrette vægttabsprogram, men de instruktøre vi har deroppe er der kun nogle timer om ugen og jeg får det aldrig rigtig til at passe med hvornår jeg kan. Så jeg tænkte på om du havde nogle gode råd til hvordan jeg skal træne ?

Jeg tæller kalorier hver dag, jeg skrive alt ned hvad jeg spiser, så jeg ved præcis hvor meget jeg spiser og holder mig under den grænse jeg skal for at tabe mig.

Jeg har tabt mig 3 kg siden september, ikke det helt store, men jeg har så tilgengæld tabt 5 cm på hofterne og 4 i taljen. så det er da en god motivation.

Jeg vejer 74 kg og ville rigtig gerne ned på 65 og helst inden jeg skal til at prøve kjole :ilovebryllupsklar:

Knus Julie

0

Pernille, når nu du har været instruktør så kan du måske hjælpe mig ? Jeg bor ude på landet, men vi har vores eget lille motionscenter, og jeg har gået der i snart et år jeg fik da jeg startede lagt sådan et begynder program og har holdt diverse pause, men nu er jeg kommet rigtig godt i gang igen, jeg er der oppe 1-2 gange om ugen ville gerne 3 gange men jeg får mig ikke taget sammen.

Lige nu så starter jeg med 20 min. på crosstraineren og så lidt på maskinerne, primært mave og ryg. Men jeg kunne godt tænke mig at lave et lidt mere målrette vægttabsprogram, men de instruktøre vi har deroppe er der kun nogle timer om ugen og jeg får det aldrig rigtig til at passe med hvornår jeg kan. Så jeg tænkte på om du havde nogle gode råd til hvordan jeg skal træne ?

Jeg tæller kalorier hver dag, jeg skrive alt ned hvad jeg spiser, så jeg ved præcis hvor meget jeg spiser og holder mig under den grænse jeg skal for at tabe mig.

Jeg har tabt mig 3 kg siden september, ikke det helt store, men jeg har så tilgengæld tabt 5 cm på hofterne og 4 i taljen. så det er da en god motivation.

Jeg vejer 74 kg og ville rigtig gerne ned på 65 og helst inden jeg skal til at prøve kjole :thumbsupsmileyanim:

Knus Julie

Hej Julie

Først vil jeg komplimentere dig for at du orker at tælle kalorier.... det er da rimeligt krævende. Godt gået. Så er du nemlig meget obs på hvad du må spise og hvad de forskellige madvarer indeholder. God start.

Dét du skal gøre mht. til din træning, er at du skal kun varme op i ca. 10 minutter... dernæst din styrketræning. (Her skal du give den gas..) presse dig selv så meget du kan. Hele kroppen skal helst trænes igennem. Hård styrketræning for musklerne giver også god fedtforbræning. Lidt svært at forklare her, men det hjælper på dit stofskifte at din muskelmasse er større. Så du skal lave en øvelse for hver muskelgruppe. 2 sæt af ca 10-12 gentagelser.

1 øv. for bryst 10-12 gent x 2

1 øv for ryg 10-12 gent x 2....osv

1 øv for ben/ balder

1 øv for skuldre

1 øv for mave

1 øv for lænd

Det skal du gøre hver gang du er til træning efter din opvarmning, og så skal du altid slutte af med ca. 30 minutter kredsløbstræning..... løbe, cykle, steppe, romaskine eller hvad der nu er at vælge imellem

På den måde har du den højeste forbrænding, og du får mest ud af at træne to gange ugentlig. Husk at du ikke kan træne sådan her hvis der ikke er en pausedag imellem. Musklerne skal have en hviledag.

Nå men jeg håber du kan bruge mine råd til noget.

pernille

Edited by Pernille Wedel
0