Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Linn24

Rive slør

27 posts in this topic

Jeg er en norsk jente som skal giftes med en dansk statsborger. eller dvs han er født i norge, men hans mor og far er dansk.

vi skal giftes i norge, og her har vi ikke den tradisjon med å rive slør. det kommer en hel del dansker til vårt bryllup, og bl.a toastmaster er dansk. jeg har sagt til min svigermor at jeg ikke vil ha mitt slør revet. men ho bare griner av det, og sier at en tradisjon er en tradisjon. Men :thumbsupsmileyanim: JEG er norsk!!!!

:angry1:

Er det fler som ikke vil ha sitt slør revet?

De kan jo ikke kreve det?

Og iallefall ikke når det ikke er en tradisjon i norge? :)

0

Annonce ♥

Selvom det er en tradition i danmark er der mange der vælger ikke at følge den tradition..

Når man bruger mange penge på et slør kan jeg sagtens forstå man ikke vil have det revet itu.. Kan slet ikke forstå de mødre/svigermødre og andre der siger at det skal man ikke bestemme, for JO det skal vi..

Og så når i ikke engang selv har den tradition at det skal gøres.. så be toastmasteren om at det på ingen måde er i orden at rive det i stykker..

Ellers siger du bare hvis hun vil rive det i stykker er det en norsk tradition at klippe svigermoderens nye kjole i stykker :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg vil heller ikke have mit slør revet i stykker.

Jeg har oplyst om det i forvejen (vi har en hjemmeside med informationer vedr. brylluppet), jeg vil få toastmasteren til at minde om det og derudover regner jeg med at fjerne sløret inden brudevalsen.

Hvis jeg lige falder over et, vil jeg tage riveslør på, men det er langt fra sikkert jeg når det, og så må de bare finde sig i, at der ikke er noget slør at rive i!

mvh Maria

0

Da jeg fortalte min mor, at jeg synes det er en skod tradition med at rive sløret i stykker, især da jeg har tænkt mig at skulle have et laaaaangt et, så var reaktionen nærmest den samme.. Det kunne hun da ikke tage sig af, og tradition er tradition.. NO WAY! Vi beder toastmasteren om at oplyse at de hjertens gerne må klippe i mandens strømper, men ikke skal komme i nærheden af mit slør med saksen :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg købte også en plastikkam om noget tyl, så jeg kunne lave et ekstra slør.

Jeg tog mit rigtige slør af og skiftede til rive-slør lige inden brudevals :thumbsupsmileyanim:

Blev bare overrasket, at folk ikke tænkte på, at sløret sad fast i mit hår, da de skulle rive det i stykker :denmarkflag: De rev bare løs uden at tænke på, om der var hår tilbage på mit hoved eller ej :(

0

Jeg har lige været til et bryllup, hvor bruden ikke ville ha' klippet sit slør i stykker, og det blev respekteret fordi hun inden brudevalsen havde taget det af og gemt det!

Ellers er der selvfølgelig muligheden for at tage et snydeslør på, men jeg bliver altså lidt irriteret over dem, der ikke respekterer ens ønsker. Det er din dag og du bestemmer hvilke traditioner du vil have med, så skal de bare respektere det - men jeg ved godt at mange ikke gør det alligevel.

0

Annonce ♥

Jeg synes også det er en tosset ide. Faktisk ville jeg slet ikke have slør på, men da det nok bliver en corsage top (altså kjole, men uden stropper), så mente min mor at det var nødvendigt, så...

Men helt ærligt, hvor skal man også lige opbevare sine slør-stumper?

0

Jeg er en norsk jente som skal giftes med en dansk statsborger. eller dvs han er født i norge, men hans mor og far er dansk.

vi skal giftes i norge, og her har vi ikke den tradisjon med å rive slør. det kommer en hel del dansker til vårt bryllup, og bl.a toastmaster er dansk. jeg har sagt til min svigermor at jeg ikke vil ha mitt slør revet. men ho bare griner av det, og sier at en tradisjon er en tradisjon. Men :thumbsupsmileyanim: JEG er norsk!!!!

:angry1:

Er det fler som ikke vil ha sitt slør revet?

De kan jo ikke kreve det?

Og iallefall ikke når det ikke er en tradisjon i norge? :balloons:

Hej

Kan godt forstå din fustration. Snyd din svigermor og pil sløret af lige inden der skal danses brudevals. Så kan der ikke rives. Eller skift dit slør til et stykke tyl. Men bedst af alt bed din kommende mand tage en snak med hans mor.

Knus

0

Jeg skal slet ikke have slør på. Synes det er en meget underlig opførsel af ens gæster at de ikke kan forstå og respektere ens ønsker. Det virker meget underlig for mig at det er nødvendigt at skifte til et snydeslør, hvorfor mon ikke folk bare kan opføre sig ordentlig, når de er blevet inviteret med til ens fest.

Hvad er egentlig traditionen bag det med at rive i sløret??

Kh

Louise

0

Annonce ♥

Jeg forstår simpelthen ikke de mennesker, der ikke kan acceptere et nej og de gør mig tosset :thumbsupsmileyanim: :smash:

Hvis de er så vilde for at klippe i sløret, så må de også betale for det.

Jeg vil ikke have mit dyre og fine slør klippet/revet. Betydningen af det revede slør synes jeg dog er sød, så det bliver et riveslør eller intet slør under brudevalsen. Det bliver ikke mit dyre slør.

Edited by Pernille §:)
0

Toastmasteren sagd etil vores bryullp, at bruden ikke ønskede at få revet sit slør i stykker, og det respekterede de :balloons:

(Havde fået specialsyet et til 1400,- som var 4½ meter langt, så de kunne bare lige PRØVE, så havde de set en VIRKELIG bridezilla!!!!!! :thumbsupsmileyanim: )

0

Hejsa

Det er en tradition i DK, men ikke alle gør det. I Norge er det ikke en tradition, og hvorfor så ikke følgen den tradition. Det er jo det I ønsker, og det må din svigermor respektere. Kan heller ike forestille mig , at hun gør andet, når alt kommer til alt. Jeg var forlede toastmaster til et bryllup på Færøerne, der river man heller ikke sløret. Da der var en del danskere til festen, fik jeg som toastmaster til opgave at fortælle gæsterne, at sløret ikke skulle rives i stykker. Færingerne kiggede lidt. De kender jo ikke til traditionenm men den danske delegation forstod den. Det smukke slør blev ikke revet i stykker. Mit råd til dig er at få toastmasteren tl at sige, at sløret ikke skal rives i stykker.

Jeg fik selv revet mit slør i stykker. Jeg havde dog glemt at fortælle min færøske familie om denne tradition. Kan sige dig at min familie var helt forfærdet, da saksen kom frem :-). Selv fortryder ejg egentlig at jeg tog denne tradition med i mit bryllup. Ville gerne have haft sløret i behold.

Kh Xzenia

0

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ INGEN SKAL RIVE I MIT SLØR!!!! Og jeg er ærkedansk!

Men jeg laver et snydeslør i groft tyl og det må gerne rives i. Det rigtige slør skal være et arveslør, jeg håber og forventer er i min kommende familiens eje i mange år fremover.

hilsen sheila

0

Annonce ♥

Jeg forstår slet ikke denne tradition!

Hvorfor skal sløret rives i stykker? Er der nogen, der kender den egentlige grund? Det er sikkert noget, der bringer lykke kunne jeg forestille mig...

Jeg har aldrig været til et bryllup, hvor dette er sket, og det er aldrig blevet nævnt, at bruden ikke ønskede det.

Til mit bryllup skal mit slør i hvert fald ikke ødelægges, selv om det bringer lykke, og jeg gider ikke bruge tid og energi på at lave et snydeslør!

0

Jeg vil heller ikke have mit slør revet i, for er bange for at de river min frisurer i stykker. Var så oppe og diskutere med svigermor og svigerfar, de sagde at det måtte jeg selv om men det var en tradition så de ville ihvertfald klippe!!!!!

Jeg sagde til dem at hvis jeg ikke vil have det til mit bryllup så måtte de da respektere det, og så lade det ligge,men nej sådan skulle det ikke gå......

Vi blev ihvertfald ikke enige og de vil stadig klippe i mit slør..... Hvordan kan man få det ind i hovedet på dem at det er mit bryllup så lad venligst mig bestemme... :denmarkflag:

Kh H

0

Hmmm - hvorfor kan folk ikke bare respektere brudeparrets ønsker !!!

Det nemmeste vil jo være, at tage sløret af inden brudevalsen.... - ingen slør = intet at klippe i !!!!!

lige præcis!! :fløjt:

Men når du nu selv nævner det; ja! hvorfor kan folk ikke respektere, at der er visse "traditioner", der bare ikke hører denne generation til??

Vi skal have et super romantisk OG traditionsfyldt bryllup, men det er vores fest og OS der bestemmer -hø hø hø.. :carrot:

0

Hej,

Jeg synes helt klart ikke det skal gøres til mit bryllup, og jeg synes bare det er noget du skal sige fra begyndelsen af festen. hvis du ikke slår det fast der, risikerer du nok det sker.

og hvis de gør det, selvom du har sagt fra, så må du tale et alvorsord med dem, for man kan ikke tillade sig at gøre det når det er gjort klart at du ikke ønsker det...

:thumbsupsmileyanim:

Maria

0