CatieJ

Brudens tale...Hjælp!

17 indlæg i dette emne

Godmorgen Zilla'er :thumbsupsmileyanim:

Sad i går og skrev lidt på min tale, men føler at hvis jeg siger noget personligt til en, så bliver jeg også nødt til at sige noget til resten af både min og min mands familie.. (Vi har begge ret store familier).. Så nu er mit spørgsmål, hvem skal man skrive til i sin tale? Siger i kun noget til jeres mand, eller også til svigerforældre etc?

:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg overvinder mig selv og rejser mig - så taler jeg kun til Peter. Takken til forældre og alle vores gæster kommer som det første, når vi sammen rejser os og byder velkommen :thumbsupsmileyanim:

Ved ikke om det er det rigtige at gøre sådan - men jeg er ret sikker på at det bliver sådan jeg gør :)

Ved slet ikke om jeg får rejst mig - jeg har talen med i tasken, og bestemmer mig i sidste sekund. Hvis jeg kommer til at tude helt vildt hele dagen - så tror jeg at jeg bare pænt bliver siddende på min stol :)

0

Del dette indlæg

Hvis jeg overvinder mig selv og rejser mig - så taler jeg kun til Peter. Takken til forældre og alle vores gæster kommer som det første, når vi sammen rejser os og byder velkommen :thumbsupsmileyanim:

Ved ikke om det er det rigtige at gøre sådan - men jeg er ret sikker på at det bliver sådan jeg gør :)

Ved slet ikke om jeg får rejst mig - jeg har talen med i tasken, og bestemmer mig i sidste sekund. Hvis jeg kommer til at tude helt vildt hele dagen - så tror jeg at jeg bare pænt bliver siddende på min stol :)

Sådan har jeg det også, og også lidt derfor jeg helst ikke vil tale til for mange.. For står jeg og skal tale til 10 personer, så ved jeg at jeg ender med at tude.. Ak ja.. Suk

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ÅHH... Ja nu er der jo tusind år til jeg skal giftes (ØV)... Men jeg har i tankerne at jeg lige hurtigt siger et ord eller to til Emil og så vil jeg synge en sang der siger det jeg gerne vil sige... Ved ikke rigtigt, men har måske ikke lyst til at buse ud med ALT det jeg elsker ved ham foran alle mennesker... Så måske hellere skrive det i et lille kort til ham som han kan få i morgengave eller noget...

Aj jeg ved det virkelig ikke - følger vist også lige med i tråden ;)

0

Del dette indlæg

Da det IKKE er kotume at bruden holder tale for sin mand, men mange alligevel vælger at gøre det, ja så er der altså INGEN regler for hvordan den skal være og hvem den skal indeholde.

Har læst en del taler herinde hvor folk takker deres forældre for at have hjulpet til etc, men nøjagtig som I vælger at gøre det med, at takke når I byder velkommen, sådan vil jeg også gøre det.

Hvis og kun HVIS jeg kommer til at holde tale for C (total cry baby) ja så vil den UDELUKKENDE være til ham. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner absolut ikke med at lave tale til Michael.....

Da jeg skulle tale til min veninde og hendes mand til deres bryllup, blev jeg simpelthen hunde-dårlig et par timer før... - kunne intet spise, kunne ikke koncentrere mig eller noget. Endelig skulle jeg tale, og jeg rystede, og lavede skøre fejl, men det BLEV en god tale alligevel.....

Bagefter kunne jeg spise, men var stadig ikke helt frisk - min krop var blevet totalt stresset !!!!

DERFOR har jeg valgt, ikke at udsætte mig selv for dette igen. Tænk hvis jeg blev så syg og dårlig på min egen bryllupsdag, "bare" fordi jeg vil fortælle Michael, at han er jordens dejligste mand og far !!!!!

Velkomsttalen derimod, kan jeg sagtens klare - den er ikke så personlig...

0

Del dette indlæg

Jeg er også meget i tvivl hvad jeg skal gøre.. Jeg er ekstrem genert og det er min kæreste også, så ved vi ar svært nok ved velkomsttalen og sige tak til alle dem der har hjulpede.. Så tror jeg dropper at holde tale for Mik.. Men hvis nu alligevel jeg fatter mod så vælger jeg at kun at holde tale for min kommende mand da jeg hellere vil takek folk sammen med ham ..

0

Del dette indlæg

Da det IKKE er kotume at bruden holder tale for sin mand, men mange alligevel vælger at gøre det, ja så er der altså INGEN regler for hvordan den skal være og hvem den skal indeholde.

Har læst en del taler herinde hvor folk takker deres forældre for at have hjulpet til etc, men nøjagtig som I vælger at gøre det med, at takke når I byder velkommen, sådan vil jeg også gøre det.

Hvis og kun HVIS jeg kommer til at holde tale for C (total cry baby) ja så vil den UDELUKKENDE være til ham. :denmarkflag:

Jeg kunne ikke have sagt det mere præcist!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg regner til gengæld med kun at sige noget i stil med: "Denne her er til dig, Kim!" Og så synge en sang..

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjah, jeg er igang med at skrive min, og den kommer også rundt om både svigerforældre, mine egne forældre og enkelte fremhævede venner.

Jeg forsøger at slå en let tone an, og gør lidt grin med, at vi - specielt Hans Jørgen - nogle gange er enormt følsomme og kniber en tåre. Dette med at gøre grin med tårerne bliver ligeledes et emne i kirken, hvor vi lægger ruller med Marie-kiks ud til folk, hvorpå der er skrevet "Tudekiks"....

Så i MIN tale er der faktisk lagt en smule op til, at der kan ske lidt af hvert. Men jeg er heller ikke bange, beklemt eller noget ved at stille mig op og tale om store følelser - det ved gæsterne jo godt, at brudeparret har for hinanden :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg takker kort og med få ord

min far for min opvækst

min moster som var der meget for os da min mor døde for mange år siden

fortæller mine søstre og deres mænd og børn at de betyder meget for mig

mine svigerfar for at kunne bære hans families efternavn

min svigermor for at have syet min brudekjole

mine veninder

min svigerinde for at have sladret til mig om at Lars var interesseret i mig

min kærestes søn for at dele sin far med mig og for at lade mig tage aktivt del i hans liv

og så til min kæreste

den er både følsom og humoristisk og er næsten færdig. Så jeg håber at jeg kan tale uden at græde for meget :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer