Guest Diddeskalgiftes

Didde og Emil - bryllup på SU - 8/11-08

1,123 indlæg i dette emne

Hej søde Didde.

Et stykke tid siden jeg har været forbi sidst, kan jeg se...

Men en masse held og lykke og gode ønsker sender jeg dig til projekt baby og til at finde ny lejlighed. Så må du selv finde ud af om det skal deles fifty fifty, eller der er noget du prioriterer mere :)

Vi har jo lige sagt vores lejlighed op, men det hjælper jo ikke så meget, når den nu ligger i Randers. Her er ellers masser af plads til at formere sig :fløjt: :denmarkflag:-HAHA-:griner:-

krammer

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu fik jeg endelig hevet mig selv i nakkeskindet og kiggede forbi...

:cheerleader3::cheerleader3: HOLD DA OP HVOR ER DU BARE SMUK I DIN KJOLE.. Super super lækker kjole, meget flotte detaljer.. og fedt du fik den billigere.. :cheerleader3::unsure:

Trist at høre i har problemmer med at finde et sted at bo.. Da jeg mødte min kæreste boede jeg også en en lejlighed på 31kvm, og der flyttede han ind, vi nåede at bo der sammen næsten 1½ år.. Selvom det er surt, så bare nyd det også.. Det har altså også sin charme, og en sjælden gang kan jeg godt savne det at hele tiden være sammen... Så husk at se det gode i det også..

Nej det er ikke det mest nemmeste når man vil have et barn at ikke at tænke på det.. Måske det er derfor andre altid har så nemt ved det, de var ikke planlagt.. Men det skal nok komme.. Og hvis du er urolig for du så "kun" har 10 mdr med at komme tilbage i fin form.. det kan sagtens nå på meget kortere tid.. (ja taler desværre af egen erfaring, for vi går først igang med babyprojekt om ½ år.. men min kusine.. 3 mdr efter hendes fødsel ligner hun en super stjerne igen..)

Lækre invitationer.. SUper flotte.. fedt med de modsætninger..

Knuss Sandie

Hej Sandie...

Lækkert du lige lurede forbi min tråd - og tak for rosen til min kjole!! :fløjt: :thumbsupsmileyanim:

Ja det er egentlig jo også meget hyggeligt at bo så tæt... Hvis jeg bare havde et køkken med mere end to kogeplader og en miniovn og et tøjskab der ikke kun var ET tøjskab (altså vi snakker 80x80), så ville jeg SAGTENS kunne bo her længe endnu... Men de to ting er bare... :lol:

Jeg må lave en "din-kusine" når jeg får skudt ungen ud... Forhåbentligt er den der denne gang og så har jeg de 10 måneder - det skulle jo nok kunne lykkes... Egentlig er det jo også meget godt at have det at stile efter, så jeg ikke tager alt for meget på under graviditeten!!

0

Del dette indlæg

Hej søde Didde.

Et stykke tid siden jeg har været forbi sidst, kan jeg se...

Men en masse held og lykke og gode ønsker sender jeg dig til projekt baby og til at finde ny lejlighed. Så må du selv finde ud af om det skal deles fifty fifty, eller der er noget du prioriterer mere :unsure:

Vi har jo lige sagt vores lejlighed op, men det hjælper jo ikke så meget, når den nu ligger i Randers. Her er ellers masser af plads til at formere sig :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

krammer

Jeg napper de 100% på projekt baby - om ikke andet så SKAL kommunen finde noget andet til os inden den kommer ud, da man ikke må bo her med barn, sååå...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke meget du allerede har styr på....

Held og lykke med at få lejlighed og baby...

Ja det er nærmest tragisk så meget jeg har styr på i forhold til så laaaaang tid der er til... Men er der ikke nogen der siger at forventningens glæde er mindst ligeså stor som glæden på selve dagen - det blir den i hvert fald for mig hvis man lægger det hele sammen!!

Og der rundede jeg de første 10 sider i min tråd... Ak ak ak - hvad skal det dog ikke ende med!? :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Diddeskalgiftes
0

Del dette indlæg

Ja det er nærmest tragisk så meget jeg har styr på i forhold til så laaaaang tid der er til... Men er der ikke nogen der siger at forventningens glæde er mindst ligeså stor som glæden på selve dagen - det blir den i hvert fald for mig hvis man lægger det hele sammen!!

Og der rundede jeg de første 10 sider i min tråd... Ak ak ak - hvad skal det dog ikke ende med!? :thumbsupsmileyanim:

Tillykke med de 10 sider. Og nu varer det heller ikke så længe før, at du har 200 besvarelser i din tråd :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::unsure:

0

Del dette indlæg

Tillykke med de 10 sider. Og nu varer det heller ikke så længe før, at du har 200 besvarelser i din tråd :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3::unsure:

Nej... Tænker at jeg er meget glad for jeg startede med at lave et index... Ellers ville det jo nærmest være en dagsopgave allerede... Det er bare SÅ hyggeligt liiige at komme forbi tråden når der er hilsner - og det bliver det vel ved med at være det næste halvandet år (og mere til sikkert)...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Didde

Tak for hilsenen i min tråd - altid rart at høre fra min ihærdige bad-taste-hjælpe-zilla :cheerleader3:

Vil også bare lige sige at jeg krydser fingre for jeres projekt baby - og for find en ny lejlighed :thumbsupsmileyanim:

Håber at det hele lige pludselig lykkes!

Den super-ihærdige-hjælpe-zilla (læg liiige mærke til hvad der er udeladt i forhold til din definition ;)) er altid på pletten...

Og tak for de krydsede fingre - dem kan man aldrig få for mange af... Lige nu venter vi bare på fredag i næste uge, hvor vi kan se om den er der eller not... XXX

0

Del dette indlæg

Hej Sandie...

Lækkert du lige lurede forbi min tråd - og tak for rosen til min kjole!! :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

Ja det er egentlig jo også meget hyggeligt at bo så tæt... Hvis jeg bare havde et køkken med mere end to kogeplader og en miniovn og et tøjskab der ikke kun var ET tøjskab (altså vi snakker 80x80), så ville jeg SAGTENS kunne bo her længe endnu... Men de to ting er bare... :cheerleader3:

Jeg må lave en "din-kusine" når jeg får skudt ungen ud... Forhåbentligt er den der denne gang og så har jeg de 10 måneder - det skulle jo nok kunne lykkes... Egentlig er det jo også meget godt at have det at stile efter, så jeg ikke tager alt for meget på under graviditeten!!

Så lidt, den er nem at rose din kjole for den er bare SÅ smuk...

Hihi kender godt det med 2 kogeplader og en miniovn sådan var det også i starten med min.. Min var dog ejerlejlighed, så skiftede et skab ud med et komfur og et overskab ud med emhætte.. godt nok var der ikke så mange skabe tilbage eller køkkenbord, men jeg havde ovn.. Og sidste sommer, ja faktisk 5½ mdr under ombygning måtte vi igen nøjes med de 2 kogeplader og en miniovn opstillede i udestuen (hvor der lige var plads mellem alle vores møbler fra huset..)

Er der ikke plads til en eller anden funky reol så i kan brede jeres tøj og ting lidt mere?

Sender hvertfald nogle gode energier hen til jer så i kan finde noget at bo i.. og at storken kommer forbi jer med barn.. :cheerleader3:

Ja den med at måtte spise for 2-undskyldningen kan du jo så ikke lave når kiloene skal af igen hurtig bagefter, men det er nok meget godt.. Jeg er i fuld gang med at tabe mig nu, og tror også jeg vil se på det med de øjne at har ikke kæmpet så hårdt for at tabe mig, for at tage det hele på igen pga barn..

Knuss

0

Del dette indlæg

Hej Sandie...

Lækkert du lige lurede forbi min tråd - og tak for rosen til min kjole!! :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

Ja det er egentlig jo også meget hyggeligt at bo så tæt... Hvis jeg bare havde et køkken med mere end to kogeplader og en miniovn og et tøjskab der ikke kun var ET tøjskab (altså vi snakker 80x80), så ville jeg SAGTENS kunne bo her længe endnu... Men de to ting er bare... :cheerleader3:

Så lidt, den er nem at rose din kjole for den er bare SÅ smuk...

Hihi kender godt det med 2 kogeplader og en miniovn sådan var det også i starten med min.. Min var dog ejerlejlighed, så skiftede et skab ud med et komfur og et overskab ud med emhætte.. godt nok var der ikke så mange skabe tilbage eller køkkenbord, men jeg havde ovn.. Og sidste sommer, ja faktisk 5½ mdr under ombygning måtte vi igen nøjes med de 2 kogeplader og en miniovn opstillede i udestuen (hvor der lige var plads mellem alle vores møbler fra huset..)

Er der ikke plads til en eller anden funky reol så i kan brede jeres tøj og ting lidt mere?

Sender hvertfald nogle gode energier hen til jer så i kan finde noget at bo i.. og at storken kommer forbi jer med barn.. :cheerleader3:

Ja den med at måtte spise for 2-undskyldningen kan du jo så ikke lave når kiloene skal af igen hurtig bagefter, men det er nok meget godt.. Jeg er i fuld gang med at tabe mig nu, og tror også jeg vil se på det med de øjne at har ikke kæmpet så hårdt for at tabe mig, for at tage det hele på igen pga barn..

Knuss

Vi har opstillet ALT der om muligt kan opstilles... Ekstra hylder rundt omkring i hele lejligheden osv... Så der er bare ikke mere plads... Men i kælderrummet har vi nogle ekstra kasser hvor jeg skifter ud indimellem - så er det nærmest som at få nyt tøj hveranden måned, man skal bare liiiige i kælderen og rode efter det først og ikke på shopping :unsure:

Jeg har også tabt omkring 7kg siden sommer (ikke såååå meget - det er sgi gået i stå siden december startede) og de er altså heller ikke tabt bare for at blive ædt på igen...

0

Del dette indlæg

Keep the good ideas coming!!!!!

Jo længere tid du spreder dine udgifter over, jo bedre! Så bare se at komme i gang! :cheerleader3:

Til Emil siger du bare: Når nu det er købt så kan vi jo lige så godt bruge det. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Favours

Ja jeg VIL have favours - om jeg så skal VRIDE armen om på min stakkels tilkommende... Jeg synes bare det er SÅDAN en hyggelig ting og jeg ved at jeg vil elske at gå og finde ting som liiiige passer til os og vores gæster...

Jeg fandt lige sådan nogen her på ebay (mini-m&ms-størrelse tror jeg) og de ville virkelig være gode

post-32022-1202808400.jpg

Derudover så jeg en, tror det var Mariahønen, der havde lavet sådan nogle fyrfadslys helt enkelt... jeg var i søstrene grene i går og så de havde sådan nogle lysholdere, så måske man bare skulle købe...?

post-32022-1202808406.jpg

Derudover tror jeg ikke jeg får lov at dele vores bryllupsbobler ud i kirken, så de ender nok også i æsken...

post-32022-1202809040.jpg

Og de her små sæber kunne da også være fiiiine...

post-32022-1202823351.jpg

Så indtil videre er ideen at æskerne indeholder:

• Hjerter i ministørrelse (gerne to forskellige farver, f.eks. creme og mørkerød)
  • ...eller hjemmelavede/smeltede chokolader (mon det er billigere?) Det kunne eventuelt kombineres så det blev et stort stykke ala sæbehjerterne?
  • Fyrfadslys i glasdims
  • Bryllupsbobler
  • Chokolade med vores navne og dato
  • Balkort (mies ide - synes bare den er SÅ fed)
  • Måske hjemmelavede øreringe til pigerne - cigarer til mænnerne (eller en dåseøl i smoking)
  • Måske duftprøver fra Matas - hvis man starter nu, kan man så nå at indsamle 70 duftprøver i Kbh-området?
  • Eller sæber fra ebay

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en SÅ god ide med favours :thumbsupsmileyanim: Jeg ville da elske at komme til et bryllup og få en masse af sådan nogle små minde ting med hjem.. :cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Ville virkelig ønske vi kunne gøre det samme til vores bryllup, tror desværre bare vi er nød til at spare det væk :unsure:

DOG ideen med chokolade med navne og dato er jeg virkelig så vild med, at jeg regner med at de kommer med på bordet ;)

0

Del dette indlæg

Bryllupskage

Jeg har - siden vi begyndte at snakke bryllup - haft en drøm om at bage bryllupskagen selv... ved godt den ikke bliver perfekt (så god er jeg ikke i et køkken), men jeg vil gerne spare pengene og synes også sådan noget er ret hyggeligt...

Vi snakker lidt om at lave et dessertbord, hvor der er noget is, frugt, måske småkager og så den her bryllupskage... Så vi skal ikke have så voldsomt mange - måske tre almindelig størrelse kage til 70 personer og så er det jo ikke såååå galt at lave dem i ugen op til - eller hvad siger bage-zillaerne??

I fredags stod første forsøg så... Det var bryllupskagen sakset fra Betina/Dolphin's tråd...

Jeg lavede fire bittesmå kager (uden pappet rundt om til at støtte, da det mest var for smagsprøven og ikke udseendet vi/jeg prøvede dem - det fremgår vist også tydeligt af billedet)...

De fire kager var:

Choko/marcipanbund

Mørk chokoladetrøffel

Nøddebund (noget marengshalløj med mandler)

Hindbærmousse/jordbærmousse (to med hindbær, to med jordbær)

Choko/marcipanbund

Overtræk af hhv. marcipan og hvid chokolade

Og de så sådan ud:

Den forreste til venstre er med hvid chokolade og de andre to er med marcipan - den sidste med hvid chokolade er på mystisk vis forsvundet inden billedet blev taget... :thumbsupsmileyanim:

post-32022-1202812193.jpg

Efter dette kom vi frem til at:

• Choko/marcipanbunden ville være god bare som enkelt mellemlag
  • Den hvide chokolade som overtræk er ikke så meget os (selvom den var spist på billedet)
  • Vi bliver NØDT til at prøve en ny kage ;)

Og så ville skæbnen at Pernille til zilla-festen havde taget den mest fantastiske kage med, som jeg tror jeg vil prøve at rapse lidt fra...

Den så sådan her ud:

post-32022-1202812227.jpg post-32022-1202812668.jpg

Så næste kageprojekt bliver en kage med:

• Bund af lys lagkagebund (satser på at man bare kan købe dem i netto eller noget)
  • Lys chokolademousse (selvom Emil ikke er meget for hvid chokolade, tror jeg den er lige i øjet)
  • Choko/marcipanbund
  • Hindbær/jordbær-mousse (ja så skal det lige afgøres om det skal være det ene eller det andet)
  • Lys lagkagebund
  • Sugarpaste på toppen - det så simpelthen SÅ fint ud på Pernilles kage og det MÅ kunne lade sig gøre for mig også...

0

Del dette indlæg

Wauw godt gået med kagerne :thumbsupsmileyanim:

Jeg synes måske det lyder som et lidt større projekt at lave kage til 70 personer, men hvis man får en veninde eller to til at hjælpe til så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre. Det bliver sikkert også brand sjovt (hvis man kan gemme zillaen lidt væk :cheerleader3: )

Angående det med lys lagkage bund, så vil jeg lige nævne at min mor altid laver dem selv, og man kan VIRKELIG smage forskel. Nu det er et bryllup, kunne det være du havde lyst til at tage udfordringen op, og lave det hele fra bunden. Hvis altså ikke det bliver for meget??

Ihvertfald vil jeg da gerne spørge hende om opskriften hvis du har lyst?

Kram Vibeke

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er en SÅ god ide med favours :thumbsupsmileyanim: Jeg ville da elske at komme til et bryllup og få en masse af sådan nogle små minde ting med hjem.. :cheerleader3::cheerleader3::unsure:

Ville virkelig ønske vi kunne gøre det samme til vores bryllup, tror desværre bare vi er nød til at spare det væk :fløjt:

DOG ideen med chokolade med navne og dato er jeg virkelig så vild med, at jeg regner med at de kommer med på bordet ;)

Ja man kunne jo også argumentere for at vi BURDE spare det væk, men jeg NÆGTER... Og jeg tænker at hvis jeg, som Marie siger, spreder udgifterne fra nu af, så vil det ikke føles så slemt... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg synes måske det lyder som et lidt større projekt at lave kage til 70 personer, men hvis man får en veninde eller to til at hjælpe til så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre. Det bliver sikkert også brand sjovt (hvis man kan gemme zillaen lidt væk :cheerleader3: )

Angående det med lys lagkage bund, så vil jeg lige nævne at min mor altid laver dem selv, og man kan VIRKELIG smage forskel. Nu det er et bryllup, kunne det være du havde lyst til at tage udfordringen op, og lave det hele fra bunden. Hvis altså ikke det bliver for meget??

Kram Vibeke

Jeg tror sagtens jeg kan pakke zillaen væk lige der - synes bare det kunne være SÅ hyggeligt... Tror det blir min mor og søster der skal være assistenterne... De er lidt ligeså sjuskede som mig, så det skal nok blive fantastisk...

Jeg vil meget gerne have din mors lagkagebund-opskrift... Det kunne være fedt lige at gennemføre det fuldstændigt når man nu alligevel er igang...

Jeg tænker at om man laver en kage eller tre vel er same same!? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er en SÅ god ide med favours :thumbsupsmileyanim: Jeg ville da elske at komme til et bryllup og få en masse af sådan nogle små minde ting med hjem.. :cheerleader3::cheerleader3::unsure:

Ville virkelig ønske vi kunne gøre det samme til vores bryllup, tror desværre bare vi er nød til at spare det væk :lol:

Ja man kunne jo også argumentere for at vi BURDE spare det væk, men jeg NÆGTER... Og jeg tænker at hvis jeg, som Marie siger, spreder udgifterne fra nu af, så vil det ikke føles så slemt... :cheerleader3:

Helt enig.. Vi gør det samme med at sprede udgifterne, så det ikke æde madbudgettet i månederne op til :fløjt: Det værste er nok at det kunne jeg sagtens finde på. Du kender sikkert tanken "..jamen den ville bare være helt perfekt på bordet" :lol: Og hvem spiser så ikke gerne toastbrød en ekstra aften??

0

Del dette indlæg

Ville virkelig ønske vi kunne gøre det samme til vores bryllup, tror desværre bare vi er nød til at spare det væk :lol:

Helt enig.. Vi gør det samme med at sprede udgifterne, så det ikke æde madbudgettet i månederne op til :fløjt: Det værste er nok at det kunne jeg sagtens finde på. Du kender sikkert tanken "..jamen den ville bare være helt perfekt på bordet" :lol: Og hvem spiser så ikke gerne toastbrød en ekstra aften??

Nej DET kender jeg ikke!! :lol:

Tror vi godt kan gå igang med at indkøbe havregryn og andre billige tørvarer til de sidste måneder op til, hvor vi ikke engang har ekstra penge til havregryn ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes måske det lyder som et lidt større projekt at lave kage til 70 personer, men hvis man får en veninde eller to til at hjælpe til så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre. Det bliver sikkert også brand sjovt (hvis man kan gemme zillaen lidt væk :unsure: )

Kram Vibeke

Jeg tror sagtens jeg kan pakke zillaen væk lige der - synes bare det kunne være SÅ hyggeligt... Tror det blir min mor og søster der skal være assistenterne... De er lidt ligeså sjuskede som mig, så det skal nok blive fantastisk...

Jeg vil meget gerne have din mors lagkagebund-opskrift... Det kunne være fedt lige at gennemføre det fuldstændigt når man nu alligevel er igang...

Jeg tænker at om man laver en kage eller tre vel er same same!? :cheerleader3:

Tror egentligt det er lidt "lettere" at lave 3 små end en stor. Nu udtaler jeg mig selvfølgelig igen om noget jeg slet ikke aner noget om :cheerleader3: Men jeg tænker at hvis der nu går noget galt med den ene, så skal man kun lave en lille kage om, i stedet for hele den store, og så er det måske også lidt lettere at dele opgaven ud over eksempelvis et par dage, eller mellem 3 pers..

Jeg skal se min mor i aften, så kan jeg lige bede hende om en kopi af opskriften. Det er virkelig så lækkert med hjemmelavet lagkage bunde. Og hvis du så hellere vil have dem mørke end lyse, så er det jo bare at putte lidt kakao i opskriften :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tror egentligt det er lidt "lettere" at lave 3 små end en stor. Nu udtaler jeg mig selvfølgelig igen om noget jeg slet ikke aner noget om :cheerleader3: Men jeg tænker at hvis der nu går noget galt med den ene, så skal man kun lave en lille kage om, i stedet for hele den store, og så er det måske også lidt lettere at dele opgaven ud over eksempelvis et par dage, eller mellem 3 pers..

Jeg skal se min mor i aften, så kan jeg lige bede hende om en kopi af opskriften. Det er virkelig så lækkert med hjemmelavet lagkage bunde. Og hvis du så hellere vil have dem mørke end lyse, så er det jo bare at putte lidt kakao i opskriften :thumbsupsmileyanim:

Perfekt... Så kan det være jeg skal lave bryllupskage sammen med min mutti i næste uge (skal til Jylland på en kort vinterferie)...

0

Del dette indlæg

Kender godt det der projekt lejlighed og projekt baby, da vi havde prøvet at blive gravide 2 år og havde fået 3 behandlinger, blev vi enig om at der nok var en højere mening med det og at det bare ikke skulle være os nu så vi valgte at koncentre os om en lejlighed og fandt en og brugte alt energi på det, vi flyttede 1 november og 8 december havde jeg en positiv test :thumbsupsmileyanim:

Men super lækker kjole :cheerleader3: !! og skønt du allerede er så langt

0

Del dette indlæg

Hej søde..

Ihh hvor lyder det altså lækkert med de kager.. blir jo helt lækker sulten!!

Synes det er godt gjort at du selv bager... hatten af for det!! :thumbsupsmileyanim:

Kan desværre ikk give nogle råd mht kager og hvor meget osv.. så det vil jeg lade de andre om.

Lækkert det ser det i hvert fald ud!!

knuser fra Thea

0

Del dette indlæg

Hej Didde

Så er jeg også blevet opdateret i din tråd...havde faktsik ikke været her før...for dårligt.

Super super smuk kjole...den klæder dig fantastisk. Kan godt forstå, at du bare måtte eje den!!!

Jeg vil forsøge at følge med her. Har på fornemmeren at man skal holde sig til, for at følge med, for der sker da virkelig noget.

Tak for dine kommentarer i min tråd om bordkortholdere.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer