Søvnig

Vi har fået en gæstebog foræret

31 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Jeg står i den situation at jeg har fået en gæstebog i julegave af min far og hans kone.

Den er alt andet end hvad jeg havde tænkt mig til et bryllup - havde måske forestillet mig en helt hvid eller cremefarvet.

Denne her er lavet i Norge, er af træ og med vores navne malet på foran. Stilen er ret gammel, og virkelig typisk norsk hyttebogsagtig.

Jeg er i lidt af et dilemma, for på den ene side er det virkelig en sød tanke at de har fået den lavet til vores bryllup, men på den anden side er den bare ikke specielt pæn..

Faktum er nok at vi vælger at bruge den, for jeg ville ikke kunne bære at såre min far. Men det er med et lille stik i hjertet, for det var slet ikke sådan noget jeg havde tænkt mig.

Her får I lige et billede:

Jeg skal nok lige sige at blitsen gør den meget skinnende at se på, og det er den ikke i virkeligheden. Den er mere grumset og ser meget mere mørk ud i virkeligheden.

post-31236-1201531212.jpg

Redigeret af Søvnig
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey!

Jeg forstår dig 100 %!! Det er FLOT du vil bruge den MEN!

Hvad med at sige til din far at det er en I har derhjemme, til hver gang I får gæster og I vil have en anden til brylluppet? At I meget gerne vil hive deres flotte ud hver gang der er gæster på besøg så det ikke "kun" er brylluppet?? Kan I det?

Anna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu bliver jeg nok ikke populær..

Jeg ville ikke et sekund overveje en anden bog. Den er udtænkt, udvalgt, personligt udformet og foræret med hjerte og kærlighed til lige netop jer, og så ville jeg springe op og falde ned på, om den var cremefarvet eller ej.

Normalt er jeg tilhænger af, at brudeparret selv bestemmer retningslinierne, men i dette tilfælde ville jeg godt sige TAK for en fantastisk gestus, og synes det var fedt, at min gæstebog ikke lignede alle andres!

For mig er følelserne klart det vigtigste her, og sikken en fantastisk personlig gave at få, og med så meget omtanke. -Fra nogle mennesker som (tror de) kender jer og elsker jer.

Jeg kan også fornemme, at det er noget du er fuldstændig klar over, og derfor -modstræbende- accepterer den navne-imprægnerede mini-sauna ;). Du ønsker ikke at såre din far og hans kone. Det synes jeg bestemt heller ikke at I skal!!

I skal gøre som det føles rigtigt for jer, men jeg ville 100% gøre som beskrevet, og være LYKKELIG for sådan en fantastisk gave (uanset hvor grim den måske er). :)

Og i sidste ende tror jeg ikke, at det er gæstebogen som kommer til at afgøre, hvor god din dag bliver..

:cheerleader3:

Rikke

0

Del dette indlæg

Jeg kan også godt se dit dilemma - hvis man har forestillet sig én ting, og så på det nærmeste "bliver nødt til" at acceptere noget andet. Jeg er dog slet ikke i tvivl om, at jeg ville bruge den gæstebog I har fået foræret - den har jo også en slags historie i modsætning til en af de smukke, som man køber selv.

0

Del dette indlæg

Jeg må indrømme at jeg tænkte: "Det er s.. da lige meget hvordan en gæstebog ser ud". Men det kan da godt være, at jeg kommer på andre tanker, når min dag nærmer sig. :thumbsupsmileyanim:

Men den I har fået er jo personlig, så det er da også specielt, selv om den måske ikke er køn.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke et sekund overveje en anden bog. Den er udtænkt, udvalgt, personligt udformet og foræret med hjerte og kærlighed til lige netop jer, og så ville jeg springe op og falde ned på, om den var cremefarvet eller ej.

Normalt er jeg tilhænger af, at brudeparret selv bestemmer retningslinierne, men i dette tilfælde ville jeg godt sige TAK for en fantastisk gestus, og synes det var fedt, at min gæstebog ikke lignede alle andres!

For mig er følelserne klart det vigtigste her, og sikken en fantastisk personlig gave at få, og med så meget omtanke. -Fra nogle mennesker som (tror de) kender jer og elsker jer.

Jeg kan også fornemme, at det er noget du er fuldstændig klar over, og derfor -modstræbende- accepterer den navne-imprægnerede mini-sauna ;). Du ønsker ikke at såre din far og hans kone. Det synes jeg bestemt heller ikke at I skal!!

I skal gøre som det føles rigtigt for jer, men jeg ville 100% gøre som beskrevet, og være LYKKELIG for sådan en fantastisk gave (uanset hvor grim den måske er). :b223:

Og i sidste ende tror jeg ikke, at det er gæstebogen som kommer til at afgøre, hvor god din dag bliver..

:balloons:

Rikke

Jeg er enig med dig. Bogen er købt i kærlighed af din far. Måske er det ikke lige den farve du havde ønsket dig, men hvorfor skal det hele være så kedelig :thumbsupsmileyanim: .

Nej det jeg mener er at der kommer en dag, hvor din far ikke er her mere og så tror jeg man bliver glad for den brune rædsel, for så er den pludselig et minde fra en stor dag.

Håber I finder en løsning I kan leve med.

Kh

Louise

0

Del dette indlæg

Jeg kan også fornemme, at det er noget du er fuldstændig klar over, og derfor -modstræbende- accepterer den navne-imprægnerede mini-sauna ;) . Du ønsker ikke at såre din far og hans kone. Det synes jeg bestemt heller ikke at I skal!!

I skal gøre som det føles rigtigt for jer, men jeg ville 100% gøre som beskrevet, og være LYKKELIG for sådan en fantastisk gave (uanset hvor grim den måske er). :cheerleader3:

:cheerleader3:

Rikke

Jeg er enig med dig. Bogen er købt i kærlighed af din far. Måske er det ikke lige den farve du havde ønsket dig, men hvorfor skal det hele være så kedelig :) .

Nej det jeg mener er at der kommer en dag, hvor din far ikke er her mere og så tror jeg man bliver glad for den brune rædsel, for så er den pludselig et minde fra en stor dag.

Håber I finder en løsning I kan leve med.

Kh

Louise

Hej Rikke

Du skal slet ikke være nervøs for at blive upopulær -HAHA-

Da jeg skrev indlægget, vidste jeg at der ville komme negative svar, så det var jeg helt indstillet på.

Desuden bad jeg om jeres mening, og her mente jeg jeres ærlige mening.

I stedet for vil jeg sige tak for dit svar, og sige at jeg helst har haft fuldstændig de samme tanker. Da jeg fik bogen i julegave var jeg lige ved at græde fordi jeg syntes det var så smuk en tanke. Især fordi der har været mange problemer i familien efter mine forældres skilsmisse for to år siden. Min far elsker mig utrolig højt og gør alt for at gøre mig glad.

Jeg ved også at gaven kommer lige fra hjertet og med den tanke at skulle glæde os. Derfor betyder selve tanken også så meget at det nok overskygger det at bogen efter min smag ikke er så pæn.

Og derfor skrev jeg også at jeg uanset hvad vil bruge den bog til vores bryllup. Noget af det værste jeg ved, er egoisme. Når mennesker fuldstændig overser hinanden pga. egne selvophøjede tanker. Og det betyder mere for mig at glæde min far, end hvilken farve bogen har.

Men det ændrer ikke på bogens farve - og det faktum at jeg bare ikke kan lide den. Det minder mig om en trøje jeg engang fik - også af min far - som lignede noget der var snuppet ud af 70'erne. Heldigvis kan jeg kun grine af min fars manglende fornemmelse for stil, og hvad jeg rent faktisk kan lide :)

Min forlovede og jeg har også snakket om at den bog jo i vores hjem, ikke behøver ligge fremme, men kan stå på en reol sammen med andre bøger, fotoalbums osv. Og på den måde bare være et minde fra dagen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey!

Jeg forstår dig 100 %!! Det er FLOT du vil bruge den MEN!

Hvad med at sige til din far at det er en I har derhjemme, til hver gang I får gæster og I vil have en anden til brylluppet? At I meget gerne vil hive deres flotte ud hver gang der er gæster på besøg så det ikke "kun" er brylluppet?? Kan I det?

Anna

Lige mine tanker

Knus

0

Del dette indlæg

Jeg kan virkelig godt forstå dit dilemma Miriam, for den er altså ikke specielt køn efter min mening. Men til gengæld er den lidt sjov og hvor dejligt at din familie sådan har tænkt på jer. Ja jeg kan slet ikke forestille mig at min far ville gå så langt og lave en gæstebog til mig!

Og som du selv siger, så kan den jo stå i reolen blandt andre bøger osv. Det behøver jo ikke være en, som ligger lige først for, når man træder ind i jeres hjem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu virker du ikke umiddelbart som typen der vil flippe ud over at alle detaljer ikke lige passer i et farvetema. Synes bogen ser meget sød ud, men kan godt forstå det er lidt træls hvis I/du havde forestillet jer noget andet.

Sagde din far direkte at det var til brylluppet, ellers kan du jo som en ovenstående foreslår bruge den til alle andre gæster der kommer i jeres hjem?!

Må nok indrømme at da jeg først læste dette emne, tænkte jeg at det var lidt "uartigt" at give jer en så speciel ting, som I ikke havde udtrykt ønske for. Men kan godt se at det er kærlig ment.

Håber I finder en god løsning.

Knus fra

ViTo

Redigeret af ViTo
0

Del dette indlæg

Jeg kan ikke forstå dit dilemma!

Jeg synes den er helt speciel og flot og hvis det var mig der havde fået den, så var der ikke noget at være i tvivl om!

Men heldigvis for dig, bestemmer jeg jo ikke, så det er jo helt og aldeles din og din kommendes beslutning!

Knus Lene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sige, den er ikke ligefrem min smag - meeeeen, ville 100% bruge den..

Jeg ville tænke, at den om 40 år, sidder halv gammel ;) og kigger tilbage på mit bryllup, og muligvis (sandsynligvis) har jeg ikke min far mere til den tid, så vil jeg være lykkelig over at have sådannen en bog, som ikke bare et minde om dagen, men også et minde om ham -HAHA-

0

Del dette indlæg

Jeg ville uden tvivl vælge at bruge den bog fra din far! Det er et godt minde og du kan glæde dig over at din far har tænkt på jer - også når du er gammel og grå.

Det kan være jeg bliver upopulær, men here goes:

Jeg synes der er alt for stort et fokus på at alt skal være det rigtige, at det ikke kan blive flot, godt, dyrt, eksklusivt nok. Især her i bryllupsverdenen! Jo detaljer kan være vigtige men altså ikke alle!!!!! Jeg kan selv godt lide at der er styr på tingene, men ting som gæstebøger, servietter osv. går jeg ikke meget op i.

Jeg tror du/I bliver gladest for at beholde bogen.

Knus Nathasia

0

Del dette indlæg

Der er faktisk en lignende tråd under Forberedelser. Brudens mor har annonceret at hun står for bryllupskørslen og bruden er ked af det, for hun har en meget bestemt ide om at de skal køre i hestevogn eller limousine, og hun frygter at moderen "bare" bestiller en almindelig bil som fx bmw eller mercedes.

Du har en bestemt ide om hvordan jeres gæstebog skal se ud, og da du bliver præsenteret for et alternativ, bliver du ked af det.

Først vil jeg sige at jeg faktisk synes bogen er utrolig flot og det er meget sødt at din far at give jer den. Og lige i denne situation ville jeg nok vælge at glemme hvad jeg selv havde tænkt mig, og så bruge gaven i stedet for. Som andre også har nævnt, om mange år vil denne bog være et større minde for jer, en end almindelig hvid indbundet bog som 1000vis af andre brude også har liggende hjemme i deres skabe. Denne bog er unik og den kommer tydeligvis fra din fars hjerte.

Men selvfølgelig, hvis I har et bryllupsfarvetema der hedder hvidt/guld eller noget i den stil, så vil en gæstebog i træ ikke passe ind, og hvis det vil være dig/jer meget imod, så må I finde på noget andet at bruge bogen til, og en måde at fortælle din far det på.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer