Søvnig

Vi har fået en gæstebog foræret

31 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hehe, nu er jeg bange for at det er min tur til at blive upopulær!

Jeg synes det er en fin bog, men jeg kunne ALDRIG finde på at bruge den til bryllup! Den er jo slet slet ikke bryllupsagtig! Den er sød og ville være god i hjemmet og PERFEKT i fx et sommerhus, hvor folk skrev feriehilsner og indlage pressede blomster fra ferier hos jer eller når de havde lånt huset - beklager, det er den faktisk SÅ perfekt til, at I nu bliver nødt til at anskaffe jer et sommerhus! Men med mindre I holder et bare-tæers bryllup i skoven, så er den altså ikke bryllupsstil. Så jeg synes du skulle bruge "hvis vi har den derhjemme, vil vi jo tage den frem igen og igen når vi får gæster" argumentet, evt suppleret med "Vi havde allerede planlagt/bestilt/var gået igang med selv at lave lige præcis denne bog, der lige matcher bordkortene, da vi blev helt forelskede i den lille dims den har i hjørnet for måneder siden". Det synes jeg altså er okay, det tror jeg godt de vil kunne forstå.

Har selv lidt det samme problem, da svigermekanikken har givet os en rædsel af en gæstebog i julegave, netop til vores bryllup. Købt og i cellofan med uden id, så man kan bytte den. Stor sort bredt bånd ved ryggen, En "krøllet" meget sød overflade men i light guld (vi havde ikke tænkt os andet guld til festen) og så et kæmpe "falsk messing"skilt på, i en metalfarve der slet ikke passer til gullet og med VERDENS KEDELIGSTE bogstaver skrevet "gæstebog" i sort med en sort ramme. Fin nok, rimelig neutral, men GRIM og KEDELIG og ikke mindst UPERSONLIG. Hmmm, hvad er oddsne for at de glemmer den eksisterer? Hvad er jeres råd til mig? (har et okay forhold til svigermekanikken, men det skyldes en utrættelig kamp af gode gestusser....)

(ups, min mand kom lige og kiggede mig over skuldrene mens han kyssede mig i nakken.... hmm,tog det pænt...)

Glæder mig til at læse jeres råd!

Knus Dorthe

0

Del dette indlæg

Jeg ville aldrig selv vælge den bog, men vil sige at når din far har købt den til dig, så ville jeg også bruge den.

Hvad med at pynte den med lidt tyl eller silkebånd som passer til jeres farvetema? Så vil den da blive meget sød.

Min svigerinde har meddelt mig, at hun sørger for en gæstebog, så det skal jeg ikke tænke på. Håber virkelig at hun tænker på min(vores) smag og ikke hendes til tider vilde underlige smag. Jeg får den nok ikke at se inden selve dagen, så må håbe på det bedste. Ville ellers gerne have plads til at indsætte billeder af gæsterne ved siden af deres hilsen, men det vil tiden vise om jeg kan.

Jeg er sikker på at din bryllupsdag bliver helt perfekt selvom gæstebogen måske ikke helt er det.

Knus Britta

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:cheerleader3: kan bestemt godt forstå dit dillema, det er jo en rigtig sød tanke fra din far. Hvad med at sige til ham at i naturligvis vil bruge bogen, men at I laver et "smusbind" til den i lige de farver der passer til brylluppet - så kan I altid tage det af efter, hvis I synes det, eller lade det sidde på " for at beskytte bogen"
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer