mulle78

Skal konen inviteres med??

14 indlæg i dette emne

Hejsa alle brude :cheerleader3:

Jeg har brug for lidt hjælp eller meninger i hvert fald..

Vi skal giftes den 6/9 2008, og er så småt ved at finde ud af hvem, der skal med til festen. Min kæreste har nogle gamle arbejds kollegaer han gerne vil have med. Det synes jeg også er fint nok, men der er bare det, at en af dem er gift. Vi har været meget sammen med ham uden hans konen, og kender hende ikke særligt godt. Mit spørgsmål er så... Kan man inviterer Ham uden hende eller skal man invitere dem begge, så de eventuel selv kan afgøre om hun skal/vil med?

Mange hilsner

Mulle78

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det emne har været oppe mange gange her inde,

Personligt ville jeg invitere hustruen med,

for jeg ved jeg var blevet ked af det hvis PV var blevet inviteret til bryllup uden mig.

Vi invitere alle med påhæng, uanset hvor længe de har kendt hinanden, om de bor sammen eller er gift eller ej.

Jeg synes selv man skal have lov til at bestemme...

Mine forældre har et venne par, der ikke havde kendt hinanden så længe da min skulle giftes,

og derfor blev kvinden ikke inviteret med.

Det her par endte med at blive gift, og har været rigtig gode par-venner med mine forældre lige siden,

så de har tit fortrudt at kvinden ikke blev inviteret med.

Bare lige en lille anekdote...

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke i kan lade være med at inviterer konen med.

Vi har bestemt at dem som har kærester, men hvor de ikke bor sammen/er forlovet, der skal vi have mødt kæresten inden de bliver inviteret med. Dem som er gift/forlovet/bor sammen, der bliver begge inviteret med, og så må de gøre op med sig selv, om de vil have kæresten med. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa..

Jeg tror selv, jeg ville overveje om, det ikke er ok, at konen ikke inviteres med.

Jeg synes, hvis hverken dig eller din kommende mand har været sammen med dem, og I føler at I ikke kende hende nok til, at hun er en del af jeres tilværelse, så synes jeg, det er ok ikke at invitere hende.

Men I skal huske, at han skal kende nogle til festen, så han ikke kommer til at sidde alene.

Min svigerinde er et par gange blevet inviteret til bryllup hos nogle gamle studiekammerater, hvor min bror ikke var inviteret, selvom de var gift, så det er der altså andre, der gør. Jeg synes specielt, når det gælder arbejdskollegaer, studievenner og lignende, så er det jo ikke sikkert, at man har haft noget med personens "bedre" halvdel, og så er det fair nok efter min mening.

Men I kan føle efter, hvad I selv synes.

knus

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er et stort problem.

Jeg ville selv blive skide sur hvis jeg ikke blev inviteret med til et bryllup og Kenneth gjorde - men på den anden side ville jeg også synes det var mærkeligt hvis han blev inviteret til et bryllup ved nogen som jeg ikke havde mødt - vi har selvfølgelig også været sammen i flere år efterhånden.

Hvorfor har I ikke mødt hende hvis manden er så tæt på jer at I vil have ham med til jeres bryllup? Ja undskyld hvis jeg spørger lidt kritisk.

Jeg skal prøve at forklare mig: Dem vi inviterer til vores bryllup er folk vi kender godt og tit kommer sammen med/snakker med.

Vi kunne ikke finde på at invitere nogen med, som vi ser så sjældent eller på så overfladisk (undskyld igen) basis, at vi ikke har mødt konen/kæresten. Dem vi inviterer står os nær

0

Del dette indlæg

Jeg synes også I skal invitere konen med. Vi har valgt at dem der bor sammen skal inviteres som par. Min kommende mands ene niece er lige flyttet sammen med sin kæreste og vi har endnu ikke nået at møde ham. Vu har dog valgt at invitere ham med, selvom indbydelserne er sendt ud og der lige præcis har været sidste tilmeldingsfrist. Til gengæld har min ene niece en ny kæreste og da de ikke bor sammen, inviterer vi ikke ham med, medmindre hun spørger om han må komme med. Det er hendes afgørelse om hun mener han skal møde familien allerede.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en arbejdskollega, som også er blevet en veninde med årene, og hun er blevet inviteret uden hendes mand. Begrundelsen her er, at HUN er MIN veninde, og jeg har aldrig mødt ham. Det ligger ligesom ikke i kortene, at jeg skal møde ham heller :thumbsupsmileyanim: Hun fik budet, og hørte ham ad, men han var egentlig ikke interesseret heller. Så det var meget, meget fint.

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg

Efter min mening, så er et bryllup = at fejre kærligheden. Derfor ville jeg personligt føle at det var forkert ikke at invitere begge parter, også selvom man kun kender den ene. Jeg ville da selv blive ked af ikke at blive inviteret hvis min forlovede var inviteret.

Man kan jo evt ta en kop kaffe med parret, hvis det betyder meget at man har mødt begge.

Men for mit vedkommende - hvis min ven/veninde elsker en, og vedkommende gør ham eller hende glad, vil jeg kun elske at ha dem begge med til at dele vores store dag.

0

Del dette indlæg

min kommende mand ønsker at invitere hans kollegaer med til bryllupet, og der har jeg så mødt de fleste, eller "kender" dem fra daglig omtale.. vi er så blevet enige om at de ikke skal have påhæng med, jeg vil ikke have folk til min fest, jeg slet ikke aner hvem er!!

så jeg mener godt i kan invitere din komendes gamle kammerat uden konen!!

Vi gør selv lidt det samme, da jeg skal have to tidligere veninder med, den ene er gift men hendes mand bliver ikke inviteret (han skal nemlig spille til festen,

ha ha) så de to veninder bliver inviteret som "par"...

Husk det er DIN fest og dig der skal have det godt.. med alle gæsterne!!

Knus Gitte

0

Del dette indlæg

Jeg mener ikke at I SKAL invitere konen, hvis ikke I har haft noget med hende at gøre og heller ikke tænker at det er noget I kommer til.

I modsætning til andre ville jeg altså ikke blive sur over ikke at blive inviteret med til et bryllup hos nogen som Casper kender og jeg ikke gør. Tværtimod ville jeg have svært ved at sige nej hvis jeg blev inviteret, selvom jeg dybest set ikke har lyst.

Jeg ville heller ikke selv invitere folk som jeg ikke kender til mit bryllup, da jeg synes det er en meget personlig dag og kun for de allernærmeste.

Men ellers kan I da tage en snak med den mand det drejer sig om og spørge hvad han helst vil.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, vi er ude i samme situation, med flere par - og har valgt to forskellige løsninger:

Michael vil gerne have en kollega med - og her inviterer vi også hans kone med på trods af, at jeg (ved faktisk ikke om Michael har mødt hende) ikke aner hvem hun er. Hun får også tilbuddet om at komme med til min PA (jeg har i hvert tilfælde skrevet hende på min liste som jeg er blevet bedt om at lave). Så kan hun selv vurdere om hun vil med eller ej. Jeg syntes det kunne være hyggeligt, og så kender jeg hende til brylluppet !!!!

Jeg skal så have 2 veninder med, som jeg har kendt siden handelsskolen. Hér inviterer vi ikke mændene med - men det er noget vi tøser selv har aftalt. Jeg er også inviteret til den enes bryllup til august, og her skal jeg heller ikke have Michael med.

De kender kun min mor og min søster, så jeg sørger naturligvis for, at de sidder sammen.... - og måske tæt på min søster...

Jeg ville nok sige, at man (jeg) ikke ville invitere den ene uden den anden - med mindre i/vi har en klar "aftale" om andet....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer