Guest Chrissypigen

Borgerlig vielse - Hvilken kjole

15 indlæg i dette emne

Hej alle i bridezillaer :loveboard:

Jeg har et spørgsmål med hensyn til kjolevalg ved borgerlig vielse.

Min forlovede er ikke medlem af folkekirken, og derfor skal vi højest sandsynligt giftes borgerligt.

Jer der skal vies borgerligt, hvor meget gør i ud af kjolen?

Jeg kunne godt tænke mig en stor flot kjole men vil det være for meget?

Knus Chris :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Chrissypigen

Jeg skal selv vies i en kirke, men synes alligevel lige at jeg ville fortælle dig hvad jeg synes...

Jeg kan godt forstå at du gerne vil have en stor kjole, og jeg synes sagtens at man kan have det på selvom man skal vies borgerligt. For mig handler det ikke om at kjolen skal passe til vielsen, men mere til festen bagefter. Altså; hvis I holder en stor fest med alt hvad der høre til, så kan du sagtens have en stor kjole på også. Men skal I holde en lille fest så synes jeg også at kjolen bør være lidt mere diskret. Men måske skal det ikke være den helt store prinsesse brudekjole, du ved med masser af tyl og med slør og det hele, men derfor kan det jo godt være en flot og stor kjole...

Håber du finder ud af hvad du vil. Og held og lykke med det hele.

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan du vælge den store kjole, som du ønsker dig! :loveboard:

Jeg blev borgerligt viet og var i en lækker blondekjole med slør og hele piv-tøjet for kirke eller ej, gift før eller ej, så havde jeg en klippefast holdning om at jeg ikke ville gå på kompromis netop på det punkt.

post-30259-1205346511.jpg

(Billedet er taget af Monika_Lars' mand fotograf Lars Faber)

:cheerleader3: fra Marianne

0

Del dette indlæg

selvfølgelig kan du have en hvid brudekjole på - det er da dit bryllup :cheerleader3:

min veninde blev gift min vinteren - borgerligt og valgte en chokoladebrun kjole - med lille slæb - corsagetop med snøre i rygge og det hele :loveboard: og hun havde da også brudebuket ;)

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev viet på rådhuset den 16.6.2006 og der var jeg iført en helt almindelig hvid sommerkjole fra HogM. Vi havde allerede på daværende tidspunkt besluttet at vi senere skulle i kirke så jeg ville ikke have brudekjole på 2 gange. Den kommer først i år :loveboard:

På borgmesterkontoret kunne vi se en kæmpe opslagstavle med alle de mange brudepar de havde viet, som havde indsendt billeder til dem. Der var stor forskel på brudens tøj. Nogle var indført cowboybukser, men ellers var det mest kjoler, gallakjoler og nogle få brudekjoler.

Du skal gøre lige hvad du har lyst til- tror bestemt ikke at nogen vil se skævt til dig hvis du kommer i det helt store skrud!

Forresten.... man kan da sagtens blive viet i folkekirken - bare den ene part er medlem!

Knus Britta

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan du vælge den store kjole, som du ønsker dig! :thumbsupsmileyanim:

Jeg blev borgerligt viet og var i en lækker blondekjole med slør og hele piv-tøjet for kirke eller ej, gift før eller ej, så havde jeg en klippefast holdning om at jeg ikke ville gå på kompromis netop på det punkt.

post-30259-1205346511.jpg

(Billedet er taget af Monika_Lars' mand fotograf Lars Faber)

:bearhug: fra Marianne

Uh Marianne... den der kjole... :) Har vist aldrig kommenteret den før, men den er fantastisk og hvor ser du bare lykkelig og smuk ud :)

:)

Jeg ved ikke om du kan bruge mine erfaringer til noget, men vi skal ihvertfald så heller ikke giftes i kirken. Jeg er lige nu ved at få syet en meget meget smuk kæmpe kjole (hvis jeg selv skal sige det :blush: ), som jeg skal have på til vores udendørs vielse. Ugen inden tager vi dog på rådhus for lige at få styr på papirerne ;) og der regner jeg med at finde en kjole i noget i denne her stil:

1679_52.jpg

722.jpg

Vi holder dog rådhus vielsen hemmelig, så der kommer ingen gæster, men jeg tager så også kjolen på dagen efter brylluppet til morgenmaden.

Helt ærligt så synes jeg du skal vælge lige præcis den kjole, du drømmer om.. uanset om den så er stor eller lille eller hvad den nu kan være. Det er dit bryllup, og man kan gøre fuldstændig som man selv vil

0

Del dette indlæg

Tak for alle svarene :thumbsupsmileyanim:

Sikke nogle flotte kjoler i har haft/skal have på.

Som Lisabirk skriver så tror jeg at jeg skal finde en kjole der passer til festen :)

Min kæreste er slet ikke kristen og han har ikke lyst til at blive viet i en kirke...

Men jeg er da glad for at se at andre er blevet borgerligt viet i nogle flotte kjoler

Knus Chris

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi blev borgerligt viet, men ikke i rådhuset. Der kom en super sød mand ud fra kommunen til resturanten i Dyrehaven og viede os der, og jeg ville også have en "rigtig" kjole på...for et bryllup er da et bryllup!

post-14951-1205417502.jpg

0

Del dette indlæg

Uh Marianne... den der kjole... :) Har vist aldrig kommenteret den før, men den er fantastisk og hvor ser du bare lykkelig og smuk ud :)

Tak, Loller :bearhug:

Hvor er du bare sød, det luner virkelig helt ind i hjertet at læse sådan en dejlig besked :thumbsupsmileyanim:

Kæmpe :) fra Marianne

0

Del dette indlæg

Hej hej

Jeg skal have den helt store Pronovias Lombardia kjole på...

Jeg giver den altså gas selvom vi ikke er til kirke! :thumbsupsmileyanim:

mange hilsner

Mette

Hej alle i bridezillaer :bestwishes:

Jeg har et spørgsmål med hensyn til kjolevalg ved borgerlig vielse.

Min forlovede er ikke medlem af folkekirken, og derfor skal vi højest sandsynligt giftes borgerligt.

Jer der skal vies borgerligt, hvor meget gør i ud af kjolen?

Jeg kunne godt tænke mig en stor flot kjole men vil det være for meget?

Knus Chris :bestwishes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste er heller ikke medlem af folkekirken (han er katolik), men vi skal nu alligevel vies i folkekirken, hvilket faktisk mest var hans ønske.

Nå, men hvad jeg ville sige var, for et par uger siden var jeg på kommunen bla. for et nyt kørekort. Og mens jeg ventede så jeg hele 3 brudepar som skulle vies. To af brudene var klædt i hvid brudekjole, den sidste i lilla gallakjole. Tror altså at det er meget normalt at blive viet i brudekjole, også selvom det er på rådhuset!

Jeg ville bestemt gøre hvad jeg havde mest lyst til!

0

Del dette indlæg

Tak for alle jeres svar :bearhug:

Jeg tog en god snak med min kæreste her den anden dag og han vil gerne blive gift i folkekirken for min skyld :cheerleader3:

Det er jeg rigtig glad for, jeg troede egentlig at han ikke ville være så meget for det, men han synes også at det er mere romantisk i en kirke :thumbsupsmileyanim:

Så nu er der ikke det problem mere, men tak for alle jeres meninger :smilie_oster02:

Vh. Chris

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer