Guest louih02

erfaringer med at binde brudebuketter?

17 indlæg i dette emne

Hej Piger.

Der er vist noget om at man ikke må binde sin egen buket eller er der? :thumbsupsmileyanim:

Jeg har kigget på mange buketter - mange er efter min smag mere specielle end pæne, men det er jo en smagssag! Jeg kunne rigtig godt tænke mig en rund buket (har dog ikke rigtig nogen indflyelse herpå da det er min kæreste der skal stå for den afdeling). Samtoidig synes jeg det er helt vildt at en buket kommer op i mellem 800-1500kr... for én buket som alligvel forgår!!! Ved godt det er en meget ikke - bridezilla holdning, men jeg synes et eller andet sted det er vanvittigt! Jeg ved godt at det er pga at det er en langvarig process hvor alle bolmsterhovederne skal sættes på en stiver og sidder i en lille pude af oasis... men idag bliver mange brudebuketter faktisk lavet med stilkene på og så blot silkebånd bundet om stilkene, så er det jeg ikke helt forstår at prisen stadig ligger helt deroppe??? nogle forklaringer? :biggrin:

Så derfor tænkte jeg, om det måske var muligt at få enten min mor eller svigermor til at binde buketten - med bestilling til form, blomster og farver af min kæreste. Det skal dog siges at ingen af dem har dog bundet den slags før - de har primært erfaring med blomsterdekorationer, som de forøvrigt begge er nogle hajer til!

Er der nogen der har givet sig i kast med den slags eller kender nogen der har prøvet? og hvordan gik det - hvad var resultatet osv... er det svært?

Håber at høre noget fra jer så jeg kan blive klogere på om vi virkelig skal ofre en buket fra en forhandler.

Knus og god weekend

Louise :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto: . Jeg startede også ud med at syntes at ca 1000 kr. for en brudebuket var lige i overkanten. Jeh har fohørt mig rundt omkring, og har fået afvide, at det hurtigt løber op, selv om man laver den selv. :thumbsupsmileyanim: .

Nok ikke på 1000 kr men...

Jeg har imellem tiden valgt at købe en fra butikken. Er gået hen og blevet lidt af en "BrideZillas" :biggrin:

Men håber du for noget inspration... der er da nogel specielt i, at have en buket der er bundet at din familie :)

0

Del dette indlæg

Min venninne og jeg gikk amok for noen år siden og kjøpte inn en masse blomster og laget så hver vår brudebukett *lol*, det var litt tidkrevende, men ikke svært om man er fingernem.

Jeg har tenkt til å lage min selv (ja, jeg vet alt om tradisjon og at man ikke skal.. men det blir nå en gang sånn).

og har tenkt å følge noen tips jeg fant på denne svenske siden:

Binde brudebukett

Håper det kan være til hjelp eller gi deg noen tips :thumbsupsmileyanim:

- Anett -

0

Del dette indlæg

Jeg har desværre ingen erfaringer med selv at binde, men synes også at 100 kr for en buket er MEGET dyrt.

Jeg faldt over denne instruktion (engelsk) til hvordan man selv kan lave sin buket, måske den kan bruges?

http://www.wikihow.com/Make-a-Hand-Tied-Wedding-Bouquet

:smilie_oster02:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev sidste år gift på rådhuset, og da jeg vidste, at vi på et tidspunkt skulle i kirke, synes jeg 1200 kr. (som jeg havde fået tilbud på) var mange penge - spurgte min svigermor om hun ville binde den - valgte selv blomsterne og sagde, hvordan den skulle se ud - så bandt hun den...synes selv, den blev rigtig flot - prisen blev ca. 225-250 kr. incl. bånd - det må jo siges at være en helt anden pris...og så var det i januar, hvor blomsterne vist er noget dyrere.

post-32931-1205535860.jpg

post-32931-1205535868.jpg

Redigeret af velsignes08
0

Del dette indlæg

Hej velsignes08.

Den er faktisk riugtig fin din buket synes jeg... det er noget i den stil jeg er ude efter.... Jeg synes nemlig det er rigtig fint med en rund buket... dog ville jeg gerne have en der var lidt større end den din svigermor bandt til dig....

Hvor meget erfaring har hun med blomsterbinding? og ved du om hun synes det var meget svært?

Min er ideel en rokoko buket tæt og enkel og gerne med stilkene istedet for håndtag hvis det gør det nemmere eller billigere.... og så kan man jo sætte den i vand efterfølgende når stilkene er på :)

Jeg hører også gerne fra andre med erfaringer i binding af buketter (og det behøver ikke være buketter med den der pude i midten som "rigtige" brudebuketter har) ... min kæreste har dog netop sagt idag at han allerede ved hvordan min buket skal se ud - øv hvor bliver jeg bare nysgerrig ... men han er tavs som graven - det er hans opgave, og den har jeg ingen indflyelse på siger han.... Men det har jeg nok alligevel et eller andet sted :-) har i hvert fald kigget en masse på buketter hvor jeg har vist ham i hvilken stil jeg kan lide og bestemt ikke kan lide!

Men uanset om det er hans opg. eller ej, så synes jeg jo ligeså godt min mor eller svigermor kan binde den så vi kan spare lidt på den post såfremt resultatet kan blive godt fra en af dem.... men nu ved jeg jo selvfølgelig heller ikke hvad han har i tankerne af vilde ideer og om de kan udføre dem.... men jeg tror selv på han satser på noget i den stil jeg godt kan lide med rund og kompakt!

Håber at høre mere fra alle jer brude - nogen flere må da vide noget.... eller evt kende nogle der bare kan deres kram som vil dele deres erfaringer...

Knus Louise

0

Del dette indlæg

hejsa

Jeg har ingen erfaring med at binde brudebuketter, men har en rigtig god veninde som er i lære som blomsterbinder. Hun var ved at fortælle mig om prisen og arbejdet med de forskellige slags buketter...

hun forklarede at når de lavede de små tætte buketter, så skulle hver eneste blomst "trådes" det er en måde at fastgøre blomsterne til hinanden på, og det er en stor opgave. De større buketter bliver sat i oasis, og så er det kun de blomster som skal "hænge nedaf" som skal trådes, så de ikke falder ud. Derfor bliver buketterne så dyre. Der hvor hun er i lære laver de buketter fra 800 kr og opefter, og det kan hun ikke gøre billigere selvom det er til en veninde... så det er nok svært at købe dem billigere hos "proffe" bindere...

knus Matilde

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg synes jeg har læst mig til at man "bare" kan bestille en almindelig rokokko-buket hos en blomsterhandler og de fås jo nemt i en rimelig størrelse for omkring 300,-

så kan man jo altid selv binde lidt silkebånd eller lignende omkring stilkene for at få et finere look :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej velsignes08.

Den er faktisk riugtig fin din buket synes jeg... det er noget i den stil jeg er ude efter.... Jeg synes nemlig det er rigtig fint med en rund buket... dog ville jeg gerne have en der var lidt større end den din svigermor bandt til dig....

Hvor meget erfaring har hun med blomsterbinding? og ved du om hun synes det var meget svært?

Min er ideel en rokoko buket tæt og enkel og gerne med stilkene istedet for håndtag hvis det gør det nemmere eller billigere.... og så kan man jo sætte den i vand efterfølgende når stilkene er på :cheerleader3:

Jeg hører også gerne fra andre med erfaringer i binding af buketter (og det behøver ikke være buketter med den der pude i midten som "rigtige" brudebuketter har) ... min kæreste har dog netop sagt idag at han allerede ved hvordan min buket skal se ud - øv hvor bliver jeg bare nysgerrig ... men han er tavs som graven - det er hans opgave, og den har jeg ingen indflyelse på siger han.... Men det har jeg nok alligevel et eller andet sted :-) har i hvert fald kigget en masse på buketter hvor jeg har vist ham i hvilken stil jeg kan lide og bestemt ikke kan lide!

Men uanset om det er hans opg. eller ej, så synes jeg jo ligeså godt min mor eller svigermor kan binde den så vi kan spare lidt på den post såfremt resultatet kan blive godt fra en af dem.... men nu ved jeg jo selvfølgelig heller ikke hvad han har i tankerne af vilde ideer og om de kan udføre dem.... men jeg tror selv på han satser på noget i den stil jeg godt kan lide med rund og kompakt!

Håber at høre mere fra alle jer brude - nogen flere må da vide noget.... eller evt kende nogle der bare kan deres kram som vil dele deres erfaringer...

Knus Louise

Hej Louise

Min svigermor har prøvet det før....men synes hun klarede det rigtig godt, i forhold til, det ikke er noget, hun gør hver dag - buketten ser faktisk lige mindre ud på billederne, end den var - dog var den ikke stor...da jeg ikke er så høj...så det skulle helst ikke være buketten, der kommer med kvinden :blush: har dog tænkt at min næste buket skal være lidt større...eller rettere længere

Men tilbage til spørgsmålet...så tror jeg ikke det vil være så svært at binde en buket, hvis man har lidt flair for det - evt. kunne du lave en prøve på blomster der ikke er så dyre.

Ellers synes jeg (når du skal have en rund buket) du skal bede om at få en "rådhusbuket", da den som andre nævner, er noget billigere - held og lykke hvad end, du så vælger :)

0

Del dette indlæg

Min mand bandt simpelt hen min buket selv :)

Jeg var lidt nervøs inden, for han har aldrig prøvet det før, men den blev bare sååå flot, lige som jeg ville have den, og den blev bare endnu mere speciel fordi det var ham selv der havde lavet den :cheerleader3:

post-21950-1205835392.jpg

0

Del dette indlæg

Min mand bandt simpelt hen min buket selv :)

Jeg var lidt nervøs inden, for han har aldrig prøvet det før, men den blev bare sååå flot, lige som jeg ville have den, og den blev bare endnu mere speciel fordi det var ham selv der havde lavet den :cheerleader3:

WOW

Hvordan lavede han den?Lærte han det fra en bog?

0

Del dette indlæg

Min mand bandt simpelt hen min buket selv :bestwishes:

Jeg var lidt nervøs inden, for han har aldrig prøvet det før, men den blev bare sååå flot, lige som jeg ville have den, og den blev bare endnu mere speciel fordi det var ham selv der havde lavet den :thumbsupsmileyanim:

Ej hvor vildt, det er jo næsten som man bliver rørt. Så får buketten ligesom endnu mere betydning!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand bandt simpelt hen min buket selv :bestwishes:

Jeg var lidt nervøs inden, for han har aldrig prøvet det før, men den blev bare sååå flot, lige som jeg ville have den, og den blev bare endnu mere speciel fordi det var ham selv der havde lavet den :thumbsupsmileyanim:

WOW

Hvordan lavede han den?Lærte han det fra en bog?

Han "klaskede" dem vist bare sammen, han havde i hvert fald ikke lånt en bog eller noget :bestwishes:

Jeg havde givet ham nogle inspirationsbilleder, og det var det :bestwishes: Tror stænglerne er rimelige bøjelige, så man kan bøje dem som man vil uden at knække den.

Han købte roserne i bilka, så det er bare om at komme ud og få prøvet sig lidt frem.

0

Del dette indlæg

Vi blev sidste år gift på rådhuset, og da jeg vidste, at vi på et tidspunkt skulle i kirke, synes jeg 1200 kr. (som jeg havde fået tilbud på) var mange penge - spurgte min svigermor om hun ville binde den - valgte selv blomsterne og sagde, hvordan den skulle se ud - så bandt hun den...synes selv, den blev rigtig flot - prisen blev ca. 225-250 kr. incl. bånd - det må jo siges at være en helt anden pris...og så var det i januar, hvor blomsterne vist er noget dyrere.

post-32931-1205535860.jpg

post-32931-1205535868.jpg

Orv hvor er den bare flot. Bare jeg kunne gøre det samme :smilie_oster03:

0

Del dette indlæg

Jeg har pænt fået afhvide at jeg slet ikke har noget at bestemme når det kommer til brudebuketten af min dejlige forlovede.

Men give dig helt ret i, at det er mange penge for en buket.

Man kan jo også bare bestille en alm. buket, forskellen ligger i at ved en brudebuket er skaftet meget mindre at holde om, da blomsterbinderen bruger mere tid på at forberede blomsterne, ved at fx. erstatte blomstens stilk med fx. stålstråd.

Kærlig hilsen JOY

0

Del dette indlæg

Hejsa ! ! !

Jeg har selv arbejdet i en blomsterbutik i nogle år og vil bare sige at det er MEGET normalt at betale 1200 kr. for en brudebuket altså plus/minus.

det tager enormt lang tid og man skal gå fra mens man binder den for en brudebuket er ikke bare en man kan gå fra og til hele tiden, så man skal jo også helst have en til at betjene kunderne imens. der er mange ting der skal trådes og ALT skal jo bare være perfekt. Men vil da sige at selvfølgelig kan man da gøre det selv og meget meget billigere. Nu ved jeg jo ikke lige hvor du kommer fra, men vil da gerne give en hjælpene hånd hvis det skulle være :huh: Knus Anja

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores velsignelse i Århus bandt min mor min buket fredag nat kl. meget sent :).

Alle blomster var taget fra hendes have, så den kostede præcis 0 kr. -HAHA-

Det vil jo så også sige, at den på ingen måde var perfekt. Men Det var lige sådan jeg ville have den efter 2 butiksbundne buketter i Montreal og Dublin.

Silkebåndet, der var bundet om buketten var en silkerest, der var til overs, efter min mor havde syet min kjole.

post-16734-1206955629.jpg

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer