nuserchip

Allan og Lisbeth 31. jan 2009 - et vinterbryllup

199 posts in this topic

Ok, så er det vel min tur til at forsøge at oprette en tråd. Jeg er endnu en af dem der har kigget med et stykke tid, og i behøver ikke fortælle mig at jeg bliver afhængig, det er jeg allerede :griner:-

Nå, men her er lidt om mig og min kommende gom:

Jeg er 28 år og arkitekt, han er 29 år og forhåbentlig færdig som IT-ingeniør til sommer. Og så vil dem der kender de to fag sikkert tænke – OK en Arkitekt og en ingeniør det går da aldrig godt.

Men det gør det faktisk, og til næste år - nærmere den 31. januar 2009 har vi 10 års dag.

Vi blev kærester i bedste hollywood teen-movie-style efter at jeg havde ”dated” hans bedste ven et stykke tid (Vi var ikke lngere kærester på dette tidspunkt, så det var ikke så slemt som det lyder, og de er da også stadig venner) Det foregik selvfølgelig til årsfesten på vores gymnasium hvor jeg var iført kæmpe gallaskrud od blinkende diadem. Ja det kunne næsten kun gøres bedre i en ægte Hollywood film, og vi har da også været uadskillelige siden.

Allerede før vores 9 års dag havde jeg gennemskuet i min kalender at vores 10 års dag ville ligge på en lørdag, men da vi var nået hen sidst i februar og både juleaften, nytårsaften, vores årsdag og min fødselsdag var passeret (har læst at det er "storfrier" dage) var der stadig ikke nogen der var faldet på knæ – på trods af flere mere eler mindre tydelige hentydninger.

Da jeg er en piger der har tendens til at tage tingene i igen hånd hvis ikke de bliver gjort når jeg mener det er på tide (og jeg var ved at blive lidt stresset med hensyn til planlægning), ja så tog jeg chancen på skuddag. Og nej, jeg fik ikke 12 par silkehandsker, men tilgengæld får jeg så min søde kæreste som mand på vores 10 års dag den 31. januar 2009.

Her er lidt af de overvejelser jeg har gjort mig indtil videre

Tema: Hollywood-glamour-style ala Oscaruddeling, rød løber og flotte kjoler, det er jo premieren på vores nye liv som mand og kone.

Farvevalg: min far er lysmand, så alt skal være hvidt med farvet belysning der langsomt skifter over aftenen.

Kirken: Har ikke helt besluttet os, men præsten bliver min morbror.

Feststedet: Dramasalen på min fars skole hvor der er scene, lys og masser af muligheder.

Brudekjole: den laver min super seje søster, og jeg kan ikke komme i tanke om nogen anden jeg hele ville have til at lave den. Første billeder her

Brudeslør: jeg vil prøve at lave en Fascinator med lange smukke fjer i stedet

Monogram: Ja det er sikkert ikke endeligt, men det var noget af det første jeg kastede mig over

invitation: til premieren på vores nye liv sammen hører selvfølgelig en filmplakatmed titlen”VINTERBRYLLUP” så det bliver indtil videre invitationen, som sendes ud i A3 format

Et lille smugkig på hele invitationen her

Og her er den endelige blærerække med invitationen

jeg har forelsket mig i de her ”bling bling” monogrammer, og tror jeg vil forsøge at lave et selv. hjemmelavet topfigur - Nu med gør-det-selv-vejledning

"Noget gammelt" - min mormors ring

Prøvekage i anledning af svigerfars fødselsdag og alternativ prøvesmager

flyverkage - endnu en prøvekage i anledning af mit flyskræk-kursus

Gæstegave ide

sko

strømpebånd - gjort personligt med lidt assesories fra dyrehandleren

720 stk bling bling

Ringe - ja så kom de, se dem her

Og de nyeste kjolebillder her

Band: Jens og Georg

Manchetknapper til Allan

"Tears of joy" prototype her

frisøren her

Kjole - sukkersnefnug - bordkort og lidt bling bling her

Polterabend

Pakker, slør og limousine her post-32811-1216838426.gif

Edited by nuserchip
0

Annonce ♥

Velkommen til dette fantastiske forum der er tidsrøver er første grad :cheerleader3:

Glæder mig til at høre mere til jeres planlægning og så selvfølgelig til billeder, dem elsker vi :griner:-

Film/glamour tema lyder superspændende!

:cheerleader3:

P.s Hvad er en fascinator. Kender godt ordet, men forbinder det ikke lige med en hovedbeklædning :cheerleader3:

0

Fascinators Fra Wikipedia (så behøver jer ikke selv at forklarer :griner:- )

A fascinator is a headpiece worn on the hair and worn almost exclusively by women. Fascinators are commonly made with feathers, flowers and/or beads. They attach to the hair by a comb, headband or clip.[1] They are an adornment for formal attire and are an alternative to wearing a hat. They are particularly popular at premium horse racing events, such as the Melbourne Cup or the Grand National. They may also be worn at weddings by guests, and also as an alternative to a bridal veil.

Og prøver lige et par billeder er især vild med den første.post-32811-1207076496.jpg

0

Annonce ♥

Ihh hvor det kører nu, jeg har allerede fundet ud af at indsætte billeder og linke til dem, det her kunne godt gå hen og blive en alvorlig afhængighed :cheerleader3:

Og tak for den varme velkomst :griner:-

Nu jeg er igang vil jeg da også lige vedhæfte et billede af invitationen. Det er altså kun en skitse indtil videre, men man kan da se ideen.

post-32811-1207079112.jpg

Jeg har hentet inspiration fra andre filmplakater, blandt andet denne her:

post-32811-1207078880.jpg

0

Annonce ♥

Jeg må lige prale lidt af min super seje lillesøster - det er hende der skal sy min kjole.

Jeg havde bestilt en rigtig fin corsage hjem fra USA. som var lav i ryggen, da jeg drømmer om en kjole med lav ryg. Jeg bruger nomalt 70E i BH, og det er altså ikke nemt at finde hvrken en BH eller corsage i denne størrelse, så da jeg fandt denne corsage som man kunne få i 70DD så håbede jeg på det bedste - men ak og ve, den passede overhoved ikke.

post-32811-1207935922.jpg

Jeg lod den ligge hjemme hos min søster og drog så trist hjem til Hillerød igen. Men allerede dagen eter fik jeg en sms. "Jeg har tegnet mønsret af, tror godt jeg kan lave en der passer"

Og det er hun så gået i gang med, og igår kunne jeg så prøve første udkast - og hold da kæft hvor er hun sej. Ikke nok med at det ser ud som om det vil lykkes at lave en i min størrelse, den ser også bare skide godt ud, med perfekte syninger og små blondekant detaljer. Jeg er bare så imponeret over hendes evner at jeg lige må prale lidt. Og hun er fuldstændig selvlært, har aldrig fået sy undervisning, og læser noget så langt fra textilbranchen som molekylær biomedicin.

Så nu er jeg fortrøsningfuld igen - og overhoved ikke nervøs for selve kjolen. Jeg har forelsket mig i noget lignende den her:

post-32811-1207936049.jpgpost-32811-1207936086.jpg

Og med hendes evner skal det nok kunne lade sig gøre :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg må lige prale lidt af min super seje lillesøster - det er hende der skal sy min kjole.

Jeg havde bestilt en rigtig fin corsage hjem fra USA. som var lav i ryggen, da jeg drømmer om en kjole med lav ryg. Jeg bruger nomalt 70E i BH, og det er altså ikke nemt at finde hvrken en BH eller corsage i denne størrelse, så da jeg fandt denne corsage som man kunne få i 70DD så håbede jeg på det bedste - men ak og ve, den passede overhoved ikke.

post-32811-1207935922.jpg

Jeg lod den ligge hjemme hos min søster og drog så trist hjem til Hillerød igen. Men allerede dagen eter fik jeg en sms. "Jeg har tegnet mønsret af, tror godt jeg kan lave en der passer"

Og det er hun så gået i gang med, og igår kunne jeg så prøve første udkast - og hold da kæft hvor er hun sej. Ikke nok med at det ser ud som om det vil lykkes at lave en i min størrelse, den ser også bare skide godt ud, med perfekte syninger og små blondekant detaljer. Jeg er bare så imponeret over hendes evner at jeg lige må prale lidt. Og hun er fuldstændig selvlært, har aldrig fået sy undervisning, og læser noget så langt fra textilbranchen som molekylær biomedicin.

Så nu er jeg fortrøsningfuld igen - og overhoved ikke nervøs for selve kjolen. Jeg har forelsket mig i noget lignende den her:

post-32811-1207936049.jpgpost-32811-1207936086.jpg

Og med hendes evner skal det nok kunne lade sig gøre :thumbsupsmileyanim:

Fantastisk søster du har dig. Og FLOT kjole du har forelsket dig i! :cheerleader3:

Kram Heidi

0

Annonce ♥

Hvor lyder det dejligt, at din søster lige kunne klare at sy en til dig...

Kan du huske hvor du har købt den ??? - Jeg kunne nemlig godt bruge sådan en... - måske ??

Ja det kan jeg da. Hos Sense Lingeri her

Syntes også den er rigitg fin, men vær opmærksom på at størrelserne er amerikanske, og det er ikke helt de samme som de danske. Man kan sikkert finde en omregningstabel på nettet et sted.

0

Så er "noget gammel" på plads. Jeg har været hoSs min lokale guldsmed for at få min mormors ring gjort mindre. Det kostede 350kr, og så havde de også poleret stenen.

post-32811-1208103626.jpg

Det er en ring som jeg har arvet, og som min mormor altid havde på da hun levede. Den er godt nok lidt stor og langt fra min stil, men min mormor betød enormt meget for mig og hvis jeg bærer hendes ring, så er det lidt som om hun er med mig på dagen.

0

Annonce ♥

Da jeg tullede rundt på gå-gaden i Hillerød stødte jeg på en reklame for Raymond Weil ure, og den frisure som kvinden på billedet har synes jeg er fabelagtig. Tror den vil være perfekt til mit tema, med de det bling bling streger i håret, og så en flot fascinator som pynt. Ved ikke hvad der sker omme i nakken, men kunne godt forestille mig at det kunne være kort eller måske samlet hvor fascinatoren sidder.

post-32811-1208104894.jpg

0

Jeg er vild med de der "bling bling" monogram kagetoppe som denne her:cake_topper_82_lg.jpg

Jeg har besluttet selv at forsøge mig med at lave en efter denne skabelon som jeg har fabrikeret:

monogram2.jpg

Den sorte baggrund skæres ud i akryl eller metal (jeg må prøve mig frem) og de blå pletter er rhinsten med en diameter på 2 mm som klistres på.

Glæder mig tl at afprøve det og se om det lykkes.

post-32811-1208718170.jpg

post-32811-1208718477.jpg

0

Jeg er vild med de der "bling bling" monogram kagetoppe som denne her:cake_topper_82_lg.jpg

Jeg har besluttet selv at forsøge mig med at lave en efter denne skabelon som jeg har fabrikeret:

monogram2.jpg

Den sorte baggrund skæres ud i akryl eller metal (jeg må prøve mig frem) og de blå pletter er rhinsten med en diameter på 2 mm som klistres på.

Glæder mig tl at afprøve det og se om det lykkes.

Det lyder som et MEGET spændende projekt. Glæder mig til BILLEDER!!! :thumbsupsmileyanim:

Kram Heidi

0

Da svigerfar har fødselsdag i morgen, men bare ikke ønsker sig noget som helst, ja så besluttede jeg i samråd med svigermor at han skulle have en lagkage. Og det er jo en udemærket lejlighed til at lave en lille prøve på brylupskagen, ikke mindst for at finde ud af om jeg kan overkomme selv at lave den til brylluppet.

Jeg brugte den opskrift som hedder Bettys bryllupskage, som også figurer rundt omkring her i forrummet. Den var relativt nem at lave, men det tog sin tid. Tror jeg vil overveje at hører bageren om ikke han kan bage bundende for mig hvis jeg vælger selv at lave den, for jeg er alså bare ikke særligt god til det med bagværk må jeg indrømme. Det betød jo selvfølgelig at det lykkedes mig at brænde den ene bund på, så jeg måtte lave en ny, men heldigvis havde jeg købt rigeligt ind.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om smagen (andet end det jeg har smugsmagt af cremen og den var lækker) men jeg er faktisk ret tilfeds med reultatet selv, så håber jeg bare svigerfar blier glad for den lidt anderledes, men absolut ikke billige gave.

Smider lige et billede ind.

post-32811-1209245434.jpg

0

Annonce ♥

Og så hjælper det jo heller ikke på produktionstiden at jeg efter hårdt arbejde med bagning af bunde sætter mig ud i haven med en kop kaffe, hvorefter der lyder et hyl fra køkkenet. Jeg springer op og løber ind i køkkenet for at se hvad der er sket og opdager dette syn:

post-32811-1209246766.jpg

0

Da svigerfar har fødselsdag i morgen, men bare ikke ønsker sig noget som helst, ja så besluttede jeg i samråd med svigermor at han skulle have en lagkage. Og det er jo en udemærket lejlighed til at lave en lille prøve på brylupskagen, ikke mindst for at finde ud af om jeg kan overkomme selv at lave den til brylluppet.

Jeg brugte den opskrift som hedder Bettys bryllupskage, som også figurer rundt omkring her i forrummet. Den var relativt nem at lave, men det tog sin tid. Tror jeg vil overveje at hører bageren om ikke han kan bage bundende for mig hvis jeg vælger selv at lave den, for jeg er alså bare ikke særligt god til det med bagværk må jeg indrømme. Det betød jo selvfølgelig at det lykkedes mig at brænde den ene bund på, så jeg måtte lave en ny, men heldigvis havde jeg købt rigeligt ind.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om smagen (andet end det jeg har smugsmagt af cremen og den var lækker) men jeg er faktisk ret tilfeds med reultatet selv, så håber jeg bare svigerfar blier glad for den lidt anderledes, men absolut ikke billige gave.

Nøj, hvor er den flot :thumbsupsmileyanim:

0

Og synderen.... Ja det er ham her:

post-32811-1209246894.jpg

Min skønne men mega frække Abyssiner Pontifex som altså syntes at mig bagværk var vidunderligt, og derfor mente det var ok at spise et helt hjørne når nu døren til køkkenet stod åbent.

Møgkat, men så er der da ihverfald en der kan lide min kage.

0

WOW, den er da flot!

Hvordan har du skrevet på den?

Og synderen.... Ja det er ham her:

post-32811-1209246894.jpg

Min skønne men mega frække Abyssiner Pontifex som altså syntes at mig bagværk var vidunderligt, og derfor mente det var ok at spise et helt hjørne når nu døren til køkkenet stod åbent.

Møgkat, men så er der da ihverfald en der kan lide min kage.

Uhh, er de ikke bare skønne?

Jeg har også en 'satan' herhjemme, som terroriserer det hele. Men jeg vil ikke undvære ham for noget!

0

Jeg har skrevet på kagen med en pensel og lidt blåt farvestof til kager som jeg har købt i London. Først printede jeg en skabelon ud hvor jeg havde skrevet navnet på computeren, og så tegnede jeg det af.

Og ja han er skøn og jeg ville ikke undvære ham for noget, selvom han er en lille terrorist af og til :thumbsupsmileyanim:

0