Sign in to follow this  
Followers 0
Guest lotte-1

Brudepige

20 posts in this topic

Hej!

Ja som overskriften lyder er jeg i tvilvl om, om brudepiger går foran eller bagved bruden, eller om det er helt valgfrit??

Hilsen Lotte

0

Annonce ♥

Vores præst sagde at de skulle gå ind bagved, men det er vist meget forskelligt hvordan man vælger at gøre.

0

Vi har valdt at en afdem skal gå før mig og smide rosenblade. Så kommer min far og jeg, og til sidst de 2 store brudepiger...

0

Jeg var brudepige sidste år og da gik vi således:

Blomsterpige

2 brudesvende

3 brudepiger

bruden og hendes far

Gommen og hans 3 bedse venner stod oppe ved alteret.

Men som nævnt før tror jeg ikke at der er regler derfor.

0

Annonce ♥

Vi gik således til mit bryllup:

2. brudepige

1. brudepige (maid of honor)

Brud

Vi gik kun med et par meters mellemrum, og det var jeg rigtig glad for

0

Hej!

Ja som overskriften lyder er jeg i tvilvl om, om brudepiger går foran eller bagved bruden, eller om det er helt valgfrit??

Hilsen Lotte

Hej

Mon ikke at det også kommer an på brudepigen/brudesvendens alder. Mine drenge på hhv. 3 og 5½ år skal i hvert fald gå foran os. Jeg kunne godt forestille mig, at større brudepiger skulle gå bagved, da de ellers "stjæler billedet".

Bettina

0

Min datter som er 12 år skal være brudepige og skal gå bag mig.

Chamor

0

Annonce ♥

Vi har tænkt os at gå ind sammen og oprindeligt ville vi gå med vores 2 drenge i hånden. Dog er deres veninder kommet ind i billedet som blomster/brudepiger og skal gå med drengene i hånden. Jeg har tænkt på at sende den ind i kirken inden vi går ind, så de kan rende op til forældre og bedsteforældre.

Ellers skal de gå efter os, men jeg ved bare ikke om jeg kan holde mig fra at gå og kigge bagud efter dem. De er 2x2,4, 2x4,½ og 5½

0

Det er planen at alle 5 skal gå efter mig..

de er hhv 2 år, 4 år og 7 år og så er der de to store på 12 og 24 som skal følge trop og holde styr på de små....

men om de to mindste på 2 åg 4 skal gå foran.. kan godt være...

det er ikkehelt fastlagt endnu - generelt tror jeg ikke der er nogen regler på det område :)

0

Der er ingen regler, og du skal gøre det du helst vil. Jeg sendte brudepigerne ind først, hvilket var det rigtige for mig!

Lisa var 1½ år, og ville måske have bedt om at sidde hos mig, og det var jeg helst fri for.. De store piger (12 og 6 dengang) fik lov at gå allerførst, så det var KÆMPE stort for dem. På den måde fik de deres oplevelse i fred, og jeg fik den fulde opmærksomhed fra hele kirken, da ingen skulle kigge på de søde brudepiger samtidig med at jeg kom ind... Egoistisk, ja.. Men jeg fik min oplevelse og al opmærksomheden og det var STORT!!!

Kan kun anbefales

0

Nu blev jeg gift i Sverige, og der sagde prästen at brudepigen (min datter på 8) skulle gå foran IND i kirken og bagved UD af kirken. Det löd jo meget logisk.

0

Annonce ♥

Der er ingen regler, og du skal gøre det du helst vil. Jeg sendte brudepigerne ind først, hvilket var det rigtige for mig!

Lisa var 1½ år, og ville måske have bedt om at sidde hos mig, og det var jeg helst fri for.. De store piger (12 og 6 dengang) fik lov at gå allerførst, så det var KÆMPE stort for dem. På den måde fik de deres oplevelse i fred, og jeg fik den fulde opmærksomhed fra hele kirken, da ingen skulle kigge på de søde brudepiger samtidig med at jeg kom ind... Egoistisk, ja.. Men jeg fik min oplevelse og al opmærksomheden og det var STORT!!!

Kan kun anbefales

Jeg regner med at gøre præcis som dig. Jeg gider ikke gå op først, hvorefter brudepigerne får det meste opmærksomhed. Så hellere lade brudepigerne få de første waaauuu, næææh, ihhhhh og åh, før jeg kommer ind, så der er fuld fokus på mig. Egoistisk måske, måske ikke. :)

0

Kan kun anbefales

Jeg regner med at gøre præcis som dig. Jeg gider ikke gå op først, hvorefter brudepigerne får det meste opmærksomhed. Så hellere lade brudepigerne få de første waaauuu, næææh, ihhhhh og åh, før jeg kommer ind, så der er fuld fokus på mig. Egoistisk måske, måske ikke. :)

Som talt ud af min mund!!! :):)

0

hejsa...

jeg vil grene have min blomsterpiger 2 på 4 og 1 på 6 til at gå ind før mig også... bla. for ikke at stjæle alt opmærksomheden..

og min brudepige til at gå ind før mig

men hvad så med mit slæb hvem skal rette det i sidste øjeblik? inden jeg gå inde?

0

Har tre piger der gerne vil være brudepiger, de spurgte selv om de ikke måtte gå først. For så ville de drysse med blomster,som de havde set i film. Men havede nu selt ikke tænkt på om der var nogen tradition/regler for brudepiger. Det gode ved at de går forest er jo også,er Jeg ikke skal bekømmer mig om at tænke på at jeg ikke går hurtigt nok, så de ikke træder i slæbet på kjolen . Kunne godt forstille mig de blev så optage at se rundt at de ikke lige så hvor de gik :)

0

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim:

Nu ligger det jo sådan at jeg ikke er sikker på at min far vil følge mig op på dagen. Det gjorde han nemlig for ti år siden, og så syntes han åbenbart ikke at det er nødvendigt to gange.....

men lidt ked af det blev jeg jo. :cheerleader3:

Men min lillesøster på 36 og min datter på 11 skal være brudepiger. Havde overvejet at spørge min søster om hun evt. vil følge mig op, og så tror jeg da helt sikkert at min datter skal gå foran mig. Jeg syntes det er vigtigt at når man går ind at min kan se sin kommende mand i øjnene. Så går det jo ikke hvis de skærmer for mit udsyn til ham. Knus

0

hejsa...

jeg vil grene have min blomsterpiger 2 på 4 og 1 på 6 til at gå ind før mig også... bla. for ikke at stjæle alt opmærksomheden..

men hvad så med mit slæb hvem skal rette det i sidste øjeblik? inden jeg gå inde?

Kirketjeneren stod i våbenhuset da jeg gik ind. Hende/ham kan man vel godt spørge om det.. Eller hvad med din far?

0

hejsa...

Kirketjeneren stod i våbenhuset da jeg gik ind. Hende/ham kan man vel godt spørge om det.. Eller hvad med din far?

Mine brudepiger på 6 og 10 år gik ind før mig. Slæbet på min kjole rettede min mor, da vi ankom til kirken og så løb hun ind på plads lige inden orgelet begyndte at spille. :bearhug: Men ellers kan kirketjeneren vel hjælpe...

Mvh Pernille.

0

:bearhug:

Nu ligger det jo sådan at jeg ikke er sikker på at min far vil følge mig op på dagen. Det gjorde han nemlig for ti år siden, og så syntes han åbenbart ikke at det er nødvendigt to gange.....

men lidt ked af det blev jeg jo. :hug:

Men min lillesøster på 36 og min datter på 11 skal være brudepiger. Havde overvejet at spørge min søster om hun evt. vil følge mig op, og så tror jeg da helt sikkert at min datter skal gå foran mig. Jeg syntes det er vigtigt at når man går ind at min kan se sin kommende mand i øjnene. Så går det jo ikke hvis de skærmer for mit udsyn til ham. Knus

Synes det er synd for dig at din far har det sådan! Jeg har også været gift før, der fulgte min mor mig op - denne gang er det min far der gør det, der for 8 år siden var jeg ikke på god fod med min far derfor var det ikke ham. Mine to børn regner jeg med skal gå foran os i kirken (pige på 8 og dreng på 10 på det tidspunkt)

/Chalotte

0

Annonce ♥