Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Metchen

Afsender på kuverterne?

19 posts in this topic

Annonce ♥

hejsa

vi valgte at skrive afsender på vores kurverter, men det var mere fordi, hvis det skulle gå gal i posten, altså at den ikke kommer frem, så kan de altid sende den tilbage, har nemlig prøvet at et julekort ikke kom frem til den rette ejer, og jeg fik den nemlig ikke retur. og det er så ærgelig, så derfor ville jeg skrive afsender på.

knus

0

Annonce ♥

Kort og godt: Skriver I afsender på kuverterne? Hvorfor/hvorfor ikke?

:mailbox: Vi glemte at sætte afsender på og det ærger vi os da over nu, da vi mangler at høre fra mange. Vi ved derved ikke om det er fordi de ikke har fået indbydelsen, eller om det er fordi de bare vil vente med at svare til i sidste øjeblik....

Vi delte en del ud personligt så derfor tænkte vi ikke over det før de var sendt ud de sidste... ØV :thumbsupsmileyanim:

Husk at sætte afsender på, ellers vil du fortryde det..... I KNOW

0

Kort og godt: Skriver I afsender på kuverterne? Hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg ville heller ikke stole på P.D. De er ikke altid så stabile så på med en afsender. Så ved de i hvert fald, hvor den skal sendes tilbage til, hvis der (7-9-13) skulle gå noget galt undervejs! :thumbsupsmileyanim:

Kram Heidi

0

Vi satte afsender på dem vi sendte til udlandet, men af dovenskab gjorde vi ikke på dem vi sendte til danmark, da jeg normalt synes post danmark er ret stabile og sjældent misser den rette.

Hvis vi skulle have sat det på skulle vbi have klippet knap 60 firkanter ud med vores adresse og klistret på kuverten... og vi ved at alle har fået dem, selvom ikke alle har svaret (man må kende sine tricks til at få den slags af vide ) :-)

Desuden er detjo lidt spændende når man få sådan en invitation at gætte hvad det er (fordi man kan se det er en "fin" kuvert) og hvem det er fra... særligt hvis det er hemligt indtil invitationerne er sendt ud :-)

Louise

0

Annonce ♥

Vi satte afsender på dem vi sendte til udlandet, men af dovenskab gjorde vi ikke på dem vi sendte til danmark, da jeg normalt synes post danmark er ret stabile og sjældent misser den rette.

Hvis vi skulle have sat det på skulle vbi have klippet knap 60 firkanter ud med vores adresse og klistret på kuverten... og vi ved at alle har fået dem, selvom ikke alle har svaret (man må kende sine tricks til at få den slags af vide ) :-)

Desuden er detjo lidt spændende når man få sådan en invitation at gætte hvad det er (fordi man kan se det er en "fin" kuvert) og hvem det er fra... særligt hvis det er hemligt indtil invitationerne er sendt ud :-)

Louise

Det er lige sådan jeg tænker! For jeg ville nemlig også skulle til og printe, klippe og klistre og vil egentlig bare gerne have de invitationer sendt!

Så tror bare at de er som de er nu og så kommer de med på ferie i Nordjylland og sendt derfra og så kan folk rigtigt lure :thumbsupsmileyanim:

Tak for jeres svar ellers. Jeg sætter forøvrigt ellers ALTID afsender på breve, men lige her tænkte jeg at folk kunne komme til at undre sig over hvem det nu var de fik brev fra. Thi hi.

Metchen

0

Hejsa

Ja det kan da godt være det bare er fordi jeg slet ikke er kommet i gang med indbydelserne endnu, men jeg forstår slet ikke hvorfor folk er så hys med at kuverten skal være 100% perfekt. Med printet navn og adresse både på modtager og afsender... Det er ikke fordi i ikke "må" jeg forstår det bare ikke. Selvfølgelig kan jeg godt forstå at man gerne vil sende sine smukke invitationer i andet end en helt almindelig hvid kuvert... Men men... hvorfor? hvorfor ikke lige skrive de navne i hånd og så er problemet ude af verden. Nu arbejder jeg ved Post Danmark(kun afløser men alligevel), og er navne og postnummer korrekt plejer breve at finde frem til rette modtager selv hvis der er en lille fejl i adressen (fx at man har glemt at skrive nummer, eller har stavet vejnavnet forkert) Men på trods af vores ihærdighed med at finde rette modtager sker det jo at det ikke kan lade sig gøre, og så er det klart at foretrække at der er en afsender at returnere til, for ellers er risikoen høj for at brevet forsvinder...

Knus matilde

0

Annonce ♥

Ja ville aldrig sende et brev uden afsender - og slet ikke en invitation. Tænk hvis den blev væk i posten og aldrig nåede frem!!

Også lige hvad jeg tænkte!

Derudover er jeg personligt rigtig glad for, at vi skrev afsender på, for vi opdagede nemlig senere, at vi glemte et telefonnummer i indbydelsen!! (Så er det jo godt, at Emma Gad i virkeligheden siger, at en skriftlig invitation skal besvares skriftligt... :bearhug: )

Janne.

0

Jeg skriver altid afsender på, ikke fordi jeg er bange for at brevet er blevet væk, men er det underfrankeret og der ikke står afsender på, så er det modtager der skal betale, og det vil jeg ikke risikere... Desuden synes jeg bare at det høre sig til.

Og så lige en lille ting til alle jer der skriver afsender på, hvis nu brevet skulle blive væk... Det hjælper ikke. Jeg har to gange sendt breve til min storebror og hans familie i Ålestrup, og begge gange har der været afsender på, men de har aldrig modtaget brevene. Og min farmor der også boede deroppe oplevede det samme da hun skulle sende indbydelser ud til sin 75 års fødselsdag. De to breve af mine var sjovt nok også indbydelser. Har sendt dem andre brev som er kommet vel frem, så måske postvæsnet i Ålestrup bare ikke kan lide indbydelser. Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre når jeg sender vores bryllups/barnedåbs indbydelser, men tror jeg giver dem én chance til...

0

Helt bestemt afsender på!

Tænk hvis jeg havde underfrankeret, så modtager skulle betale straf-porto eller værre endnu nægtede at modtage brevet, fordi de ikke vidste, hvem det var fra.

Tænk hvis modtager havde fået nyt navn eller adresse, så ryger brevet tilbage til afsender, og man kan se, det ikke er nået frem.

0

Annonce ♥

Jeg sender stort set aldrig breve afsted uden at skrive afsender på. Og turde da slet ikke undlade afsender på invitationerne. Når vi nu havde siddet og knoklet med at lave dem, ville det være vildt ærgeligt, hvis de ikke nåede frem, og havnede et eller andet sted, i stedet for tilbage hos os.. :cheerleader3: Og på den måde kunne vi være mere sikker på, at alle havde modtaget ínvitationen. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg sender stort set aldrig breve afsted uden at skrive afsender på. Og turde da slet ikke undlade afsender på invitationerne. Når vi nu havde siddet og knoklet med at lave dem, ville det være vildt ærgeligt, hvis de ikke nåede frem, og havnede et eller andet sted, i stedet for tilbage hos os.. :rolleyes: Og på den måde kunne vi være mere sikker på, at alle havde modtaget ínvitationen. :thumbsupsmileyanim:

fuldstændig enig :cheerleader3:

0