lilies

minireception

14 indlæg i dette emne

Hejsa...

Vi er kommet i et lille dilemma...

Vi har besluttet ikke at invitere de personer som vi spiller sammen med i vores sportsklub (vi dyrker den samme sport i hver sin klub og har spillet i ca 20 år)

Det viser sig at nogen af min kommende mands holdkammerater er ret skuffet over ikke at komme med til festen.

Vores indbydelser er færdige og klar til udsending, så vi ønsker ikke umiddelabart at lave noget om på det.

Vores dag kommer til at foregå således:

Vi skal vies kl 14 og derefter ud og have taget billeder, imens sender vi gæsterne i forsamlingshuset, hvor der er kaffe, kage osv.

Der er ikke umiddelbart plads til at vi kan holde reception i huset... (skulle måske lige undersøge det helt konkret).

Men vi har snakket lidt om, at fylde nogle øl og vand i bagagerummet på vores bil / forældrenes bil, og så sige når vi kommer ud fra kirken er vi er vært ved en lille en på P-pladsen, vi ved mange af dem kommer til kirken og også lidt kollegaer osv.

Hvad siger I? Kom med forslag, vi er lidt på herrens mark...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror det maaske blir lidt for meget paa selve dagen, jeg tror ogsaa jeg ville invitere dem til en 'efter bryllupsfest' paa et tidspunkt efter brylluppet. Det kan f.eks. vaere en hyggelig aften hvor I laver noget godt mad (alt efter hvor mange der kommer :cheerleader3: ) eller en grill aften som der ogsaa er blevet foreslaaet.

I har som du sagde kendt dem i 20 aar, saa maaske vil en 'lille en' paa P-pladsen ikke vaere helt nok.

Redigeret af Bigs
0

Del dette indlæg

Kan det gøre en forskel at invitere dem med til receptionen om eftermiddagen?

Jeg ville selv have svært ved det.... men man er jo nødt til at trække grænsen et eller andet sted. For vores vedkommende betyder det, at vi ikke inviterer børn med - men de er velkomne i kirken og til kaffen bagefter (barnepiger ligeledes), og det har vi skrevet i invitationen.

Dorte.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis i har tid og overskud inden fotograf så syntes jeg godt man kan gøre det. Ellers ville jeg sende invitation til dem til en grill aften eller lignende efter bryllup..

Der skulle være tid... da fotografen er en som er med os hele dagen.

Vi synes måske det er lidt underligt at invitere til noget andet efter brylluppet, men vil bestemt have det med i overvejelserne endnu.

0

Del dette indlæg

Hvis i har tid og overskud inden fotograf så syntes jeg godt man kan gøre det. Ellers ville jeg sende invitation til dem til en grill aften eller lignende efter bryllup..

Der skulle være tid... da fotografen er en som er med os hele dagen.

Vi synes måske det er lidt underligt at invitere til noget andet efter brylluppet, men vil bestemt have det med i overvejelserne endnu.

Jeg tror så de ville foretrække at komme en anden aften i stedet for at føle sig spist af med en lille en på p-pladsen. Men svært når man ikke ved hvilket forhold i har om i ses privat osv. Men folk man har kendt i 20 år ville jeg nok ofre lidt mere tid på. Men igen afhænger jo helt af jeres forhold til dem...

0

Del dette indlæg

Hvorfor ikke komme med et eller andet næste gang I mødes med dem i klubben. Have øl, vand og måske smørrebrød med...? Ligesom man kan have morgenmad med på arbejdet når man har fødselsdag... På den måde bliver det også en særlig ting KUN med jeres klub venner.

0

Del dette indlæg

jeg ville nok også føle mig lidt "overset", hvis jeg blev inviteret til en sodavand på p-pladsen... men kan selvfølgelig godt se at det er et problem at få plads til dem, når det hele er arrangeret. Så ville nok også invitere dem til noget efter brylluppet, hvor de så også kunne se billeder osv. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har det samme problem med vores KFUM-K (ungdomsforening). Dem vi kommer sammen med derude ses vi med mindst 1 gang i ugen, men da det drejer sig om 15 stk, hvor det ca er de 4 vi super gerne vil se, synes vi det er for mange at invitere med til festen. Derfor bliver de inviteret til reception, som vi holder for alle som kommer i kirken, og så til eftergilde en gang kort efter brylluppet. Da vi skal giftes 1. november, bliver det nok noget julefrokost-agtigt vi inviterer dem til. Det har vi det rigtig godt med, da det bare ikke dur at invitere dem med til festen men vi stadig gerne vil dele det med dem. Vi synes ikke det er underligt at invitere til eftergilde - ved ikke om det er en særlig lokal tradition, men i tiden efter konfirmationer er det simpelthen ikke til at komme til for eftergilder man bliver inviteret til alle steder, så hvorfor ikke også efter bryllup.... jo mere fest jo bedre :rolleyes:

bare mit lille indspark

knus Matilde

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg var, sammen med nogle andre kolleger, til "globryllup"/espallier ved min kollegaes bryllup på rådhuset på ca 5 år siden. Der var der arrangeret en lille mini reception foran rådhuset bagefter. De havde valgt at gøre sådan, fordi de gerne ville vise deres påskønnelse til alle os, der var kommet for at fejre dem, men som ikke var inviteret med til fester. Jeg synes overhovedet ikke det virkede mærkeligt eller "stemt ud" agtigt, tvært imod, det var en dejlig ting at de have gjort sig de overvejelser og anstrengelser for os.

0

Del dette indlæg

Hmm reception på p-pladsen!!! det lyder lidt øv i mine ører. Tror egentlig heller ikke at kirken er interesseret i af folk skal stå og drikke noget som helst ude på deres parkeringsplads..!!! Jeg synes det er bedre hvis i tager dem på et andet tidspunkt, det vil de nok også synes var en pænere gestus end at blive spist af med en øl fra bagagerummet :rolleyes:

/Chalotte

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg var, sammen med nogle andre kolleger, til "globryllup"/espallier ved min kollegaes bryllup på rådhuset på ca 5 år siden. Der var der arrangeret en lille mini reception foran rådhuset bagefter. De havde valgt at gøre sådan, fordi de gerne ville vise deres påskønnelse til alle os, der var kommet for at fejre dem, men som ikke var inviteret med til fester. Jeg synes overhovedet ikke det virkede mærkeligt eller "stemt ud" agtigt, tvært imod, det var en dejlig ting at de have gjort sig de overvejelser og anstrengelser for os.

Ja det er egentlig lige den tanke vi havde gjort os...

Vil så gerne vise at det er dejligt de kommer, men har ikke økonomi til at invitere dem med til fest...

Jeg vil måske så nok heller ikke kalde det en reception, men ja... det ved jeg ikke lige. Det er jo ikke en traditionel reception.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med at høre jeres præst om i ikke må sætte et par borde op evt. en parasol/mini telt op på en grøn "plet" uden for kirken og så servere lidt sødtvin, monogramchokolader, kransekage og jordbær......det ville da være lidt festligt evt. høre præsten om han/hun også kommer og for en mundsmag.......sikke også fede fotos i kunne få jeres fotograf til at tage der..............vores præst ville HELT sikkert synes, at det var en sød og ny ide !

Knus

Trine

0

Del dette indlæg

Jeg synes godt nok sagtens man kan "spise folk af" med et glas champagne eller noget udenfor kirken bagefter. Hvis de var meget nære venner var de vel inviteret med til selve festen, så det kan da ikke være et problem. Det vil da også være rigtig hyggeligt at kunne få en lille sludder der bagefter kirken.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer