Guest AnnWP

Efterbryllup

15 indlæg i dette emne

Vi har valgt ikke at holde reception efter kirken. Dette har vi gjort, da vi hellere vil feste med vores venner og have masser af tid til at snakke med dem. Så vi har valgt at vi holder efterbryllup.

Men hvor mange herinde holder det???

Og hvor meget gør i ud af et efterbryllup???

Vi regner selv med stor fancy bryllupsfest :loveboard: og grill-aften i telt til efterbrylluppet :bearhug: ....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Har aldrig hørt om efterbryllup... :bearhug:

Ja undskyld men jeg ville selv blive lidt overset som ven eller veninde hvis min ven/veninde ikke ville ofre en dyr middag til brylluppet,på mig...

Sådan lidt " du er en er god ven,,,, men ikke nok til at ofre på en fin middag,,,,, men du må gerne komme til en grill-aften"

Er det kun mig eller.... :hug:

Men det er nok noget famillie-venne noget I har i jeres omkreds og det kommer selvfølgelig også an på hvor mange det drejer sig om mht. økonomi :loveboard:

:( TINA

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg har hørt om noget lignende en enkelt gang før og synes egentlig ideen er ganske udmærket. vi holder dog reception efter kirken.

Til Tina, så er der vel egentlig ikke den store forskel på kun at invitere til reception og ikke middag i forbindelse med vielsen og så sådan et efterbryllup. Dem til efterbrylluppet får vel egentlig mere "ud af det", hvis man kan sige det sådan.

Jeanette

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har overvejet et efterbryllup for alle de venner og bekendte vi ikke kan have med på selve dagen. Det drejer sig både om økonomi, men også om plads - vores familier er til sammen hele 80 mennesker, så med nærmeste venner bliver vi 105 til brylluppet. Ud over det er der mange vi rigtig gerne vil se, men der er jo altså bare ikke plads. Vi holder dog reception på dagen, så regner med at de vi ikke har inviteret, kigger forbi der.

Faktum er dog at vi er født i jylland, bor i kbh men holder bryllup i jylland og derfor har en masse venner og bekendte der bor i kbh og derfor ikke lige kigger forbi til receptionen. Da vi er ret unge og gerne vil fejre brylluppet mest muligt, kan det være det er her efterbrylluppet kommer til sin ret :bearhug:

Kommer så helt an på økonomien, men ellers laver vi sgu bare en casual grillfest i amager strand park, men nogle dåsebajere!

Synes det er en fed idé! Og der er jo altså folk man ikke er helt så tætte med som dem man inviterer på dagen - det har intet at gøre med 2. rangs venner eller noget - det er blot sund fornuft. Ellers tror jeg vi kunne invitere 150 gæster eller mere.

Knus

Christina :loveboard:

Redigeret af Christina.kj
0

Del dette indlæg

Hej!

Har aldrig hørt om efterbryllup... :bearhug:

Ja undskyld men jeg ville selv blive lidt overset som ven eller veninde hvis min ven/veninde ikke ville ofre en dyr middag til brylluppet,på mig...

Sådan lidt " du er en er god ven,,,, men ikke nok til at ofre på en fin middag,,,,, men du må gerne komme til en grill-aften"

Er det kun mig eller.... :hug:

Men det er nok noget famillie-venne noget I har i jeres omkreds og det kommer selvfølgelig også an på hvor mange det drejer sig om mht. økonomi :loveboard:

:( TINA

Gruden til at vi gør sådan er at vi ikke har råd til at invitere 30 gæster ekstra med til selve brylluppet(vi er i forvejen 42), selvom vi gerne ville. Det er mine veninder(med kærester) jeg har gået i skole med, men vi ses og snakkes kun når vi er til fest sammen. Vi ses ikke rigtig ud over det. Derfor synes jeg det er mange penge at ofre (vi giver 700kr/pers) på nogen jeg ser og snakker med så sjældent. Men samtidig så kan jeg godt lide at feste og snakke med dem når vi så endelig ses.

I øvrigt så for gæsterne som sagt mere ud af et efterbryllup end en reception, hvor man ikke kan nå at snakke med dem alligevel....

I øvrigt forventer jeg heller ikke at komme med til deres bryllup, når den tid engang kommer....

0

Del dette indlæg

Vi har overvejet et efterbryllup for alle de venner og bekendte vi ikke kan have med på selve dagen. Det drejer sig både om økonomi, men også om plads - vores familier er til sammen hele 80 mennesker, så med nærmeste venner bliver vi 105 til brylluppet. Ud over det er der mange vi rigtig gerne vil se, men der er jo altså bare ikke plads. Vi holder dog reception på dagen, så regner med at de vi ikke har inviteret, kigger forbi der.

Faktum er dog at vi er født i jylland, bor i kbh men holder bryllup i jylland og derfor har en masse venner og bekendte der bor i kbh og derfor ikke lige kigger forbi til receptionen. Da vi er ret unge og gerne vil fejre brylluppet mest muligt, kan det være det er her efterbrylluppet kommer til sin ret :bearhug:

Kommer så helt an på økonomien, men ellers laver vi sgu bare en casual grillfest i amager strand park, men nogle dåsebajere!

Synes det er en fed idé! Og der er jo altså folk man ikke er helt så tætte med som dem man inviterer på dagen - det har intet at gøre med 2. rangs venner eller noget - det er blot sund fornuft. Ellers tror jeg vi kunne invitere 150 gæster eller mere.

Det er det samme her. Det ville vores økonomi selt ikke kunne holde til. Men vil stadig gerne se nogle af mine gamle venner, som jeg ikke har den samme kontakt med som dem der skal med til selve brylluppet. Og det er fuldstændig som du siger; at det har intet med 2.rangs venner at gøre :hug:

Knus

Christina :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Har aldrig hørt om efterbryllup... :denmarkflag:

Er det kun mig eller.... :denmarkflag:

Men det er nok noget famillie-venne noget I har i jeres omkreds og det kommer selvfølgelig også an på hvor mange det drejer sig om mht. økonomi :(

:denmarkflag: TINA

Gruden til at vi gør sådan er at vi ikke har råd til at invitere 30 gæster ekstra med til selve brylluppet(vi er i forvejen 42), selvom vi gerne ville. Det er mine veninder(med kærester) jeg har gået i skole med, men vi ses og snakkes kun når vi er til fest sammen. Vi ses ikke rigtig ud over det. Derfor synes jeg det er mange penge at ofre (vi giver 700kr/pers) på nogen jeg ser og snakker med så sjældent. Men samtidig så kan jeg godt lide at feste og snakke med dem når vi så endelig ses.

I øvrigt så for gæsterne som sagt mere ud af et efterbryllup end en reception, hvor man ikke kan nå at snakke med dem alligevel....

I øvrigt forventer jeg heller ikke at komme med til deres bryllup, når den tid engang kommer....

:loveboard::bearhug::hug:

NU forstår jeg meget bedre :(:hug:

god fornøjelse med festerNE :(:hug::):)

0

Del dette indlæg

hejsa.

i vores tilfælde tror jeg vi holder efter bryllup, og det er simpelhen de folk der enten har givet et telegrem eller en lille gave, altså folk der ikke er inviteret med til bryllup,vi har også et par stykker der skal med til polterarbent men ikke med til festen og de skal selvfølgelig med senere.

knus Gitte.

0

Del dette indlæg

Vi skal sandsynligvis holde eftergilde for mine forældres naboer. Det er der tradition for i deres nabolag, hvor de bor: midt/vestjylland. De plejer at give en gave til brylluppet, selv om de ikke er inviteret, og så holder vi eftergilde ude hos mine forædre til den tid.

Tit ender eftergildet med at blive større end selve festen, f.eks. ved konfirmation :thumbsupsmileyanim:

Men vi har inviteret 98 gæster til vores bryllup, så der skulle eftergildet, hvis ikke blive den største forsamling :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEElt tilbage i 1985, holdt vi også efterbryllup, det er egentlig for venner, fordi forældrene betalte brylluppet. og så fik man ikke sådan venner med, så vi holdt også efterbryllup og det var drøn sjovt. de ville også se brudevals. så det var faktisk dobb. bryllup.

Helle :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi holder både reception og "efterbryllup". Efterbrylluppet bliver for vores ungdomsgruppe i KFUM/K som består af 15 gode venner. Men da vi begge er studerende er økonomien (og traditionen i gruppen) at man ikke bliver inviteret med til brylluppet. Da vi skal giftes 1. november, inviterer vi i stedet KFUM/K til reception og så "efterbryllups-julefrokost" engang når brylluppet lige er kommet lidt på afstand... primært fordi det er en gruppe vi ikke rigtig kan "skille ad" så selvom det måske kun er 3-4 stykker der betyder meget for os at de kommer med, skal vi invitere alle eller ingen.. og så bliver det denne løsning, som vi begge har det rigtig godt med! :thumbsupsmileyanim:

knus Matilde

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer