Bareligemig

Hemmeligt, eller er det synd

23 indlæg i dette emne

Ja nu vil vi gerne høre din mening.... :rolleyes:

Vi skal jo giftes i aug....

Folk er ved at få afvide de skal sætte kryds i kalenderen den dag... .Men påskud vi holder fødselsdagsfest for os begge og indflytter fest, som vi aldrig fik holdt... og vi skal ud og spise pænt, inden vi skal feste rigtigt.... så de skal have pænt tøj på....

At få dem op i kirken, har vi snakket om at sige vi skal til ogel koncert først....

Men nu er vi i tvivl...

Kunne godt tænke os at tage røven på dem alle sammen...... Men er det synd ????

Kom gerne med jeres meninger.... :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Vi holder det også lidt hemmeligt.

Folk får det først at vide når de får indbydelserne.

vi tænkte også lidt på at lave det som en surprice, men valgte det andet da vi gerne vil glæde os til brylluppet sammen med de mennesker vi holder af.

0

Del dette indlæg

Der er et par i familien der har valgt at holde det hemmeligt indtil selve dagen - MEN det medførte stor negativitet fra familien, dels fordi de gerne ville have været med til at gøre dagen speciel, fordi de gerne ville have haft muligheden til at forberede sig og dels pga alle bryllupstraditionerne.

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er synd... nok mest fordi det er dejligt når folk glæder sig sammen med en ... men også fordi jeg hader overraskelser... jeg ville personlig blive ked af det hvis fx min søster giftede sig hemmeligt... men ja sådan er vi jo så forskellige :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min ærlige mening?

Jeg synes det er synd. Og så kan jeg egentlig ikke se grunden til det.

Nøj, hvor ville min mor være blevet ked af det, hvis vi havde holdt det hemmeligt :rolleyes:

Jeg lægger utrolig meget vægt på, at kunne forberede mig til bryllupper - det er jo noget helt specielt. Og er det at dele den dejlige begivenhed med sine kære inden den store dag ikke at forlænge glæden? Det synes jeg!

I går glip af polterabend, planlagte taler, sange, underholdning, ris osv. Desuden ville jeg måske kunne finde på at melde fra, hvis jeg var inviteret til "noget større" end en indflytterfest - på den måde risikerer I jo at måtte undvære nogle af gæsterne.

Hvad med at gøre som en anden i tråden skriver; holde det hemmeligt til invitationerne kommer ud?

0

Del dette indlæg

:rolleyes:

Vi talte også om at tage :bearhug: på alle. Vi ville inviterer til min mands 40 års fødselsdag og når gæsterne ankom skulle der hænge en seddel med henvisning til kirken.

Men - ja, vi gik fra det igen!

For vores familie og omgangskreds er et bryllup en meget festlig begivenhed, hvor alle går op i polterabend, indslag, festtøj mm. Så vi vidste vi ville gøre dem kede af at de ikke havde haft muligheden for at foreberede sig, og det skulle jo ikke være tilfældet med "sure" gæster. Derudover kom vi til at tænke på om vi ville gå glip af de nævnte ting. Og nej - det havde vi egentlig ikke lyst til :bearhug:

Men - vi holdt vores bryllup hemmeligt INDTIL vores invitationer røg ud 4 mdr. før dagen. Det vakte vild jubel og ikke mindst respekt og beundring for at vi kunne bevare den hemmelighed i så lang tid (der gik 1½ år efter at min mand friede til vi blev gift).

Og jeg har ikke fortrydt det et sekund.

Vores invitationer blev sendt 4 mdr. før og det var tid nok til diverse foreberedelser - og vi havde de bedste polterabender og det mest vidunderlige bryllup.

Tænk jer godt om - et bryllup behøver jo ikke at blive højtidligt selv om gæsterne er inviteret til bryllup :heart:

Hilsen Solsikken :balloons:

0

Del dette indlæg

Da min søster og svoger skulle giftes, inviterede de til hans 30 års fødselsdag ( et par stykker vidste hvad der sku ske), da gæsterne var kommet og man egentlig sku til at spise, blev der sagt at maden var en del forsinket, så der holdte en bus undenfor så gæsterne kunne komme på rundtur i byen. Efter lidt tid kom de så til kirken, hvor gæsterne skulle ud og strække ben.. Så begyndte det at gå op for nogen af gæsterne..

Altså forældrene vidste hvad der sku ske, så på den måde synes jeg ikke at det er synd..

Det skal lige siges at de var ikke interesseret i at skulle have bryllupsgaver osv.. Og det er der også forskellig mening til...

Bare en lille historie fra mig.. :rolleyes:

Held og lykke

Redigeret af Janni1984
0

Del dette indlæg

Jeg synes at man går glip af noget hvis det holdes helt hemmeligt, og ligeledes frarøver man også sin familie at glæde sig og forberede sig, i form af taler, gaver osv, de fleste vil nok gerne gøre lidt mere ud af et bryllup i forhold til en house warming.

Hvis vi holdt vores hemmeligt på den måde ved jeg, at det ville gøre mine forældre meget kede af det og de ville føle at jeg ikke inkluderede dem i mit liv. Jeg synes det er fantastisk at se mine forældres glæde over at vi skal giftes, og interessen samt engagementet, noget af det første min mor sagde var "så tager jeg ferie i ugen op til", det gjorde mig bare så glad, tænk hvis jeg havde snydt mig selv for det.............

Jeg synes jeres nære famile/forældre skal vide det inden og så kan resten blive det visere når de får invitationen, bare mit bud. Det sagt, kan jeg sagtens forstå idéen med at tage fusen på dem, jeg tror bare teori og praksis ikke hænger helt sammen. God fornøjelse med JERES beslutning.

:rolleyes:

Redigeret af Dyssekaer
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Syntes også i skal fortælle det til forældre...

Min mor ville være blevet RIGTIG skuffet hvis hun ikke havde været med til kjole/smykker osv. Og jeg tror også min far sætter pris på at være lidt forberedt på at gi hans eneste datter væk!! :rolleyes:

Her i tænkt over at der jo så ikke er nogen taler osv??

Jeg er glad for at folk ved vi skal giftes...fedt at dele det med dem!!

Er spændt på hvad i vælger

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke det er synd.. Min kusines kusine (jaja, det er langt ude), blev gift den dag sønnen skulle døbes uden nogle vidste det.. Pludselig stod hun bare i kirken i brudekjole, og alle blev jo overrasket, men også vildt glade på deres vegne.. Så hvis det er det i har lyst til, skal i da gøre det..

Det eneste i måske skal overveje er, om nogle vil blive ked af det/skuffet? Det kunne jo risikere at nogle takkede nej til at komme pga. andre planer, men at de villa have lavet planerne om, hvis de vidste det var bryllup og ikke bare en 'alm. fest'.. Samtidig kan nogle blive kede af at de ikke kommer med en bryllupsgave eller at de ikke fik chancen for at arrangere polterabend.. Så det er selvf. ting i måske lige skal overveje..

0

Del dette indlæg

Jeg synes, det kan være en rigtig fin idé - hvis det er godt gennemtænkt...

Hvis I har det bedst med en afslappet fest, uden gaver, taler, sange, polterabrend, galla og glitter m.m. er det ikke synd for nogen som helst - et bryllup er jeres fest og skal være lige efter jeres hoved. Dem som zillaer totalt ud over andres bryllupper er det højest ærgerligt for, men synd: nej! Der er jo ikke nogen, der går glip af højtideligheden - de ved det bare ikke på forhånd.

De eneste, det ville være synd for, er dem, der måske ville prioritere et bryllup top-højt, men evt. ville vælge jeres "fødselsdagsfest" fra til fordel for en ferie eller andet. Tænk hvor kede de ville blive over ikke at have været med, og tænk hvor trist det ville være for jer, hvis det er nogen, der står jer nær?

Hvis I har styr på ovenstående og er OK med det, så synes jeg, det er er SUPER sjov, spændende og hyggelig idé! Så har I min fulde opbakning!! :rolleyes:

En af mine veninder fotalte om et surprise bryllup, hun havde været til - det havde være fantastisk og lige efter brudeparrets hoveder (de ønskede mest af alt en afslappet fest i venner og families lag - og ingen gaver overhovedet)...

Forløb:

Hver sommer lægger brudeparret sommerhus og -have til et stort, årligt tilbagevendende sammenskuds-gilde for venner og familie, hvor alle kommer som de er medbringende en ret til ta'-selv-bord. Festen starter altid med en fælles aktivitet...

Det år var brudeparret ikke ved huset, da gæsterne ankom - i stedet lå der en seddel som startskuddet på en skattejagt. Ingen anede mistanke - det var jo bare årets aktivitet. Skattejagten gik i gang og endte oppe i den nærliggende kirke. Først der med det ventende brudepar (i afslappede, men passende brudeklæder) gik det op for alle, hvad der skulle ske. De blev viet, og festen fortsatte med ta'-selv-bord og fest til den lyse morgen.

Gaverne: Ja det var jo maden og alle de glade og meget positivt overraskede gæster!

Just go for it!!!!! :balloons: Jeg synes, det er meget sødt og romantisk...

0

Del dette indlæg

Jeg må i øvrigt lige sige, at jeg synes det er MEGET synd for de nærmeste pårørende (forældre og søskende), at blive viet alene og i al hemmelighed og så først fortælle det bagefter.

Det er jeg til gengæld overbevist om, ville gøre mange rigtig kede af det. Jeg tror, et bryllup for de flestes vedkommende er en stor ting at overvære for parrets forældre og søskende.

Men... Det var jo heller ikke jeres idé...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mangw tak, for jeres ærlige svar...... :bearhug:

Vores forældre ville få det afvide, her den 14/15 juni, når vi holder mine 2 sønners fødselsdag...

Dels fordi jeg ved at det ville betyde en masse for min far at få det afvide, da jeg er den førdste der bliver gift, af hans børn... Og min mor ville nok også gerne vide det, det er også lidt svært at holde det hemmeligt, for hende, da vi kun bor 2 min væk fra hende,....

Og min datter er tit derover.... og hun snakker meget om vi skal giftes, selvom hun ikke ved det endnu..... Hun vil såå gerne vi skal giftes....

Men ja, vi beslutter os nok, for at påminde familien om der er fest den dato, og yderlige info kommer..... Og så får de en invitation til Bryllup.....

Vil også lige sige min far tog røven på alle og blev hemlig gift, og hans bror inviteres os ud og spise om aftenen.... (tror han vidste det, selvom han siger han ikke gør, sagde det var hans fødselsdag, det var det også....) Og det var da hyggeligt, men kunne jo ikke komme med n bryllups gave, da ingen vidste det... (jeg havde så gættet det, i forvejen)

Redigeret af Bareligemig
0

Del dette indlæg

Syntes også i skal fortælle det til forældre...

Min mor ville være blevet RIGTIG skuffet hvis hun ikke havde været med til kjole/smykker osv. Og jeg tror også min far sætter pris på at være lidt forberedt på at gi hans eneste datter væk!! :bearhug:

Her i tænkt over at der jo så ikke er nogen taler osv??

Jeg er glad for at folk ved vi skal giftes...fedt at dele det med dem!!

Er spændt på hvad i vælger

Vi ved godt så ville ingen holde taler, men det er vi sikker ingen gør i forvejen, eller ej sange.....

Den enste vil nok være min far, som ville sige et par ord... DU SKAL BEHANDLE MIN DATTER ORDENLIGT.... :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hvis man inviterer til middag hvor de skal have fint tøj på og orgelkoncert tror jeg mange gætter det! og så falder det ligesom lidt til jorden...

Jeg har været til et hemmeligt bryllup engang, hvor folk selvfølgelig var glade, men det var altså ikke vildt vellykket.... Netop fordi folk så begyndte at improvisere taler og sådan!

men 'good luck' med hvad i beslutter jer til!

Redigeret af Anja99
0

Del dette indlæg

Hvis man inviterer til middag hvor de skal have fint tøj på og orgelkoncert tror jeg mange gætter det! og så falder det ligesom lidt til jorden...

Jeg har været til et hemmeligt bryllup engang, hvor folk selvfølgelig var glade, men det var altså ikke vildt vellykket.... Netop fordi folk så begyndte at improvisere taler og sådan!

men :good20luck: med hvad i beslutter jer til!

Den eneste som ville gætte det er min veninde... alle andre tror på det... Da de ved vi altid gør anderledes ting... også når vi holder fest..... :bearhug:

Men de får det afvide når vi sender invitationerne ud......

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes godt at I kan gøre det. Det er op til jer selv at fornemme hvordan jeres gæster vil tage det, men I kan f.eks. gøre det sådan at I fortæller det til jeres nærmeste familie (forældre og evt. søskende) og så lader det være en overraskelse for de andre. Jeg tror ikke at I skal nævne det med en orgelkoncert, det virker lidt for oplagt...

Jeg var selv til et surprice bryllup sidste år hvor et af vores vennepar blev gift. Jeg kunne ikke selv finde på at gøre det, men jeg synes faktisk at det var rigtig sjovt og der var ingen sure miner overhovedt. Vores venne havde inviteret til en fælles 30 års fødselsdag i et forsamlingshus. Da vi gæster kom ind til festlokalet blev vi mødt af et skilt der fortalte os at vi skulle tage os en sandwich og noget at drikke og så ellers sætte os ind i den bus der ventede udenfor. Den kørte så hen til kirken hvor de så blev gift. Gæsterne havde alm. pænt tøj på (de fleste i hvert fald) og havde også fødselsdaggaver med. Nogle havde forberedt fødselsdagsange og deres forældre og søskende stak hurtigt hovederne sammen og hold en meget sød og sjov improviseret tale, hvor de skiftedes til at tale. Alle var glade og der var en god stemning. :bearhug:

Mvh Stine

0

Del dette indlæg

:bearhug:Orgelkoncert og fest bagefter - det lugter alt for meget af bryllup!!

Den tror jeg de lurer med det samme!Vi har holdt vielse hemmeligt i 5 år og de er ikke blevet snydt for noget, da det var ren formalitet. Vi holder festen meget snart og alle skal med. :bearhug:

Jeg er ikke til festsange og taler (i hvert fald ikke når det skal handle om mig…) men dem som vil får lov.

Held og lykke! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg synes godt at I kan gøre det. Det er op til jer selv at fornemme hvordan jeres gæster vil tage det, men I kan f.eks. gøre det sådan at I fortæller det til jeres nærmeste familie (forældre og evt. søskende) og så lader det være en overraskelse for de andre. Jeg tror ikke at I skal nævne det med en orgelkoncert, det virker lidt for oplagt...

Jeg var selv til et surprice bryllup sidste år hvor et af vores vennepar blev gift. Jeg kunne ikke selv finde på at gøre det, men jeg synes faktisk at det var rigtig sjovt og der var ingen sure miner overhovedt. Vores venne havde inviteret til en fælles 30 års fødselsdag i et forsamlingshus. Da vi gæster kom ind til festlokalet blev vi mødt af et skilt der fortalte os at vi skulle tage os en sandwich og noget at drikke og så ellers sætte os ind i den bus der ventede udenfor. Den kørte så hen til kirken hvor de så blev gift. Gæsterne havde alm. pænt tøj på (de fleste i hvert fald) og havde også fødselsdaggaver med. Nogle havde forberedt fødselsdagsange og deres forældre og søskende stak hurtigt hovederne sammen og hold en meget sød og sjov improviseret tale, hvor de skiftedes til at tale. Alle var glade og der var en god stemning. :bearhug:

Mvh Stine

Tror da vores familier ville tage det pænt nok.... men når først vores forældre ved det, så ved hele familien det......

Og især sviermor vil nok bliuve pæn sur hvis hun ikke fik det afvide..... og så ville hun nok bare sidde og være mopset, og sige en masse grimme ting.... Så det er nok ikke så godt...

0

Del dette indlæg

:) Orgelkoncert og fest bagefter - det lugter alt for meget af bryllup!!

Den tror jeg de lurer med det samme!Vi har holdt vielse hemmeligt i 5 år og de er ikke blevet snydt for noget, da det var ren formalitet. Vi holder festen meget snart og alle skal med. :bearhug:

Jeg er ikke til festsange og taler (i hvert fald ikke når det skal handle om mig…) men dem som vil får lov.

Held og lykke! :bearhug:

Det var også min kærstes gode forslag til hvordan gik kom frivilligt til kirken... Men syntes også den er lidt underligt....

Og bagefter skulle der så være druk fest....

Alle indtil vidre, er hoppet på den.... med begge ben...... Selv min far.... :bearhug:

Og den første som fik mistanke, hoppe på at det er fordi vi holder min fars bryllupsfest, som en suprise.. Da han blev hemmeligt gift i dec.... og så let slipper han ikke........ :carrot:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Helt ærligt: Jeg synes det er lidt synd :bearhug:

Gæsterne vil måske føle sig lidt mærkeligt tilpas, da et bryllup jo faktisk er en meget stor ting for alle..

Både før brylluppet med planlægning, polter abend og til festen med tøj og gaver. Især, som nogen skriver, kan det være at jeres nærmeste familie vil føle sig meget skuffede.. De har jo i så fald ikke tid til at forberede sig med taler eller andet.

Og hvad med jer selv? Det er utroligt dejligt at kunne dele sin glæde ved forberedelserne med nogen OG på selve dagen ikke at være nervøs for hvordan gæsterne vil tage det.

Men det er jo helt jeres beslutning og jeres bryllup! Folk er jo forskellige og det kan være at jeres familier er lige sådan at de ville synes at det bare er super sjovt med en sådan overraskelse :smolf:

Spændt på at høre hvad i gør.

Mange knus

:bearhug:

Camilla

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg tror at mange er meget traditionsbundne, og som mange andre siger kan I risikere nogle negative reaktioner. I kender jeres familie/omgangskreds bedst.

Jeg kan sagtens forstå hvorfor i gerne ville holde det hemmeligt indtil sidste øjeblik. Det vil være helt specielt, folk vil huske det og forhåbentligt vil nogle kunne se det sjove ved det. Men I skal også opveje hvad I derved går glip af. Mange andre har givet gode eksempler.

Jeg tror selv jeg muligvis kunne have fundet på at gøre det på samme måde. Egentlig mest for at slippe for hysteriet, indblandingen og nogle af de negative følelser der også kan opstå når man ikke lige får den reaktion man havde forestillet sig når man fortæller folk at man skal giftes (det er måske nok helt ekstraordinært i vores tilfælde - de fleste bliver mødt med glæde og en lykønskning, hvilket er det normalt forventelige). Til gengæld er der også så mange dejlige ting ved at have proklameret at man skal være brud og at man skal giftes med sin kære.

I bestemmer selv og hvis det er det I vil må I gøre det. I skal gøre det I synes er det rette, men skal bare samtidig være forbredt på kritik/skuffelse og være klar til at argumentere for jeres valg. Forhåbentligt vil de fleste kun se det positive i det.

Pøj pøj!!

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer