snartbrud

HJÆLP er der en diætist tilstede

36 indlæg i dette emne

Jeg er så frygtelig frygtelig ked af min krop og er blevet led og ked af at kikke i spejlet, jeg har prøvet at tabe mig i et år og nu er der kun en måned til tilretning af kjole.

Jeg fatter det simpelthen ikke!! :bearhug:

Jeg træner, jeg spiser rent øko, jeg spiser ingen sukker, ingen slik og kager, ingen hvedemel, hvide ris, pasta, kartofler og den slags.

Min dag ser ca sådan ud.

Morgen; smoothie med frossen frugt, rismælk, banan, leichtin granulat, macca pulver og citron

Snack: æble eller en grøntsags snack, eller sund morgenmadsprodukt (kun med fuldkorn og uden sukker) med rismælk

Frokost: opvarmet rester fra aftensmad eller rugbrød med eg. avokado

Snack: gulerødder eller noget andet sundt så som nødder mm

Aften: Noget sundt med enten fisk, fulg eller et firbenet med grøntsager og evt brune ris eller fuldkornspasta til

Min eneste usunde last er vin og drinks som jeg får omkring 4 genstande om ugen (vin til maden i weekenden)

Jeg træner 40 min crosstrainer 2-3 gange om ugen og 2 gange bodytoning samt gåture 4 gange om ugen.

Mit bmi er for højt og jeg vejer 174 kilo og er 174 høj (store bryster og hofter dog). Jeg vil gerne veje 168 kilo.

Jeg er lige stoppet med p piller men spiser ellers kun allergi medicin og har problemer med maven som blev diagnostiseret som irritabel tyktarm.

HVAD SKER DER FOR MIN KROP??? HJÆLP! :kiss:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg er diætist og synes jo umiddelbart at din kost ser udmærket ud, men som sagt er det også vigtigt at fokusere på portionsstørrelser....-træner du efter puls? For man fedtforbrænder ved 60 % af sin maxpuls (maxpuls= ca. 220 minus alder)....-husk også når du spiser ting såsom nødder, så skal der altså ikke særlig mange til, før det ikke er sundt mere....

Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld, men jeg tror at du lige har hakket et par 1-taller for meget på din vægt...

Hvis du vejer 174 kan jeg godt regne ud at din BMI måske lige er i overkanten :bearhug:

Husk at drikke masser af vand og så bagefter lidt mere vand.

Wooooww du har ret, jeg vejer 74 kr....pheeewww

0

Del dette indlæg

Hejsa.

Jeg er diætist og synes jo umiddelbart at din kost ser udmærket ud, men som sagt er det også vigtigt at fokusere på portionsstørrelser....-træner du efter puls? For man fedtforbrænder ved 60 % af sin maxpuls (maxpuls= ca. 220 minus alder)....-husk også når du spiser ting såsom nødder, så skal der altså ikke særlig mange til, før det ikke er sundt mere....

Ditte

Jeg spiser omkring 4 valnødder så det burde ikke være for meget. Det med fedforbrændingen må jeg lige regne på... jeg er lige fyldt 31 så 220-31/60??? Eller hvad (jeg er en kegle til matematik).

Hvorfor tror du jeg ikke taber mig? Tror du det kan være det med fedtforbrændingen alene?

0

Del dette indlæg

Hej igen.

60% af din maxpuls vil altså være omkring de 130, og det er så deromkring du fedtforbrænder. Hvis du har irritabel tyktarm, vil jeg anbefale dig at spise ofte og små måltider, så din mave har noget at arbejde med.....-groft brød er en god ting, og husk der skal min. være 8 g. fiber pr.100 g. ellers er det ikke groft!

Har du tabt dig før, altså har du vejet mere end du gør nu?

Du kan bare sende mig en pm hvis det er...

Ditte

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det jeg har lært ved min diætist (Som jeg virkelig synes er alle pengene værd! - jeg tabte 3kg den første uge!!) er, at jeg selvfølgelig skal spise fedtfattigt.

Jeg skal spise

• 5 gange om dagen
  • spise små måltider (jeg spise rigtig inden, jeg spiste bare Aaalt for meget)
  • mad med mange fibre
  • max ½L mælk
  • max 2 frugter (da der er sukker i) - resten skal være grøntsager - min 600g i alt
  • ingen smør
  • Brød skal indeholde max 5g fedt/100g og min 8g kostfibre (Hele Levebrød-serien opfylder disse krav)
  • Min aftensmad skal deles således: ½ salat, 1/4 kød (svarende til 125g magert kød) og 1/4 kartofel/ris/pasta (svarende til 2 æggestore kartofler) og Max (!) ½dl sovs (helst ingen - og uden smør/magarine)

Håber lidt af det kan hjælpe dig. Selvom det lyder som om det er rimelig fornuftigt i forvejen :kiss:

:bearhug:

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

Hmm husker du at drikke nok væske???? Jeg tænker lidt puuhaa jeg synes virkelig at du lægger et kæmpe stykke arbejde i det, både kost og motionsmæssigt og kan sagtens følge dine frustration!!!! tænker også lidt kan det ikke være fordi din krop er ved at øge muskelstyrken og du derfor ikke taber dig så meget... hvad med centimeterne???? sker der noget på den front???

/Chalotte

0

Del dette indlæg

Hvorfor er der ingen, der har fortalt dig om alkoholen?

Jeg har selv været til diætist, og alkohol er absolut en helt klar synder her! På trods af, at det ikke er meget, du får, så indeholder et glas vin ufatteligt mange kalorier, og de skal forbrændes først, før kroppen forbrænder det andet.

Jeg mener rent faktisk - uden at jeg har mit skema ved hånden - at et glas vin indeholder omkring 3-600 af det, vi må få - kan ikke huske, om det er KJ'erne eller kalorierne...

En øl er ENDNU værre!

Snaps og vodka er det "billigste", og de ligger på ca. 200. Et måltid når man skal tabe sig, skal helst ligge på max 1800 KJ.

Min plan for dagen ser sådan ud:

Morgen: 1200 - 1500 KJ =

1½ dl havregryn kogt på vand med ½ æble og 10 hasselnøddekerner. Vand til - juice er slemt "dyrt" i KJ.

Formiddag: 300 - 600 KJ =

1 stk frugt - IKKE banan! Men æble eller pære eller appelsin

Frokost: 1200 - 1500 KJ =

1 skive rugbrød (50 gram)

1 skive magert pålæg pr. ½ skive brød, gerne fisk og æg

grøntsager efter appetit

Eftermiddag: 300 - 600 KJ =

1 skive groft brød ELLER 1 stk groft knækbrød med syltetøj eller magert pålæg ELLER en håndfuld nødder/mandler

Aften: 1500 - 1800 KJ =

1/4 tallerken kaftofler, ris eller pasta (= ca. 2 mellemstore kartofler, 2 dl kogte ris/kogt pasta) kartofler er en stor synder, så hvis man kan nøjes med én, er det flot

1/4 tallerken kød (= ca. 125 gram magert kød - fjerkræ skal være UDEN skind)

½ tallerken grøntsager, gerne grove

Desuden:

1 tdk fedtstof til tilberedning pr. mand

½-1 dl MAGER sovs - dvs. ingen mælk eller mel, men vand og Maizena

Sen aften: 300 - 600 KJ =

1 stk frugt - igen ikke banan!

ELLER 1-2 skiver groft knækbrød med magert pålæg eller syltetøj

Drikkevarer:

Vand

Sukkerfri sodavand

Te

Denne plan VIRKER!!! Jeg har tabt mig et kg om ugen ved at følge den. Det blev dog for fanatisk efter en uge, så jeg satte KJ'erne lidt op, hvilket jo selvfølgelig har gjort, at jeg ikke har tabt mig så hurtigt. Alligevel har jeg ved at følge principperne tabt 4 kg i løbet af 3 måneder UDEN at være fanatisk og streng - jeg vil jo også leve!

Man kan nemlig fint lægge 2000 KJ ekstra til ugeplanen - så vedligeholder det bare den vægt, man har opnået.

Saftevand og juice er slemme, og fedtstof på brød er forbudt.

Men det er nemt, når man først har fået det indarbejdet. I sin tid spiste jeg altid 2 stk. rugbrød til frokost, og blev helt forfærdet, da hun sagde, jeg skulle spise mindre, men min mave har vænnet sig til det, og nu er det ligeså nemt som at fodre sin hund med tørkost. Det var mit ønske - at det skulle være nemt. Så det er det blevet.

Held og lykke!!!

Og selvfølgelig er det bedst, hvis du selv lige går til en diætist, for så bliver det tilpasset DIG helt personligt!!! Og så kan man komme tilbage og sige, hey, jeg bliver pisse lækker sulten på det og det tidspunkt, hvad kan jeg gøre - fx kan jeg spise en masse Läckerol-pastiller om eftermiddagen som er lang for mig, inden jeg kan få aftensmad og efter at jeg har fået mit knækbrød. Der er masser af fibre i, så maven faktisk føler, den har noget at arbejde med - og ingen KJ'er i forhold til almindeligt snolder :bearhug:

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej hej

Kender du siden der hedder madlog.dk? der kan man indtaste alle sine måltider, så regner den kalorieindtaget ud for dig. Man intaster osse sin nuværende vægt, sin ønskevægt, om du vil tabe ½ ell 1 kg om ugen. Så spytter den et max kalorieindtag ud pr dag, der skal overholdes. der er ingenting der er forbudt, men man vejer alt sin mad. motion kan osse tastes ind og bon´er godt i regnskabet for antal kalorier pr dag. Har goe erfaringer derindefra. Koster ikke så meget som fx slankedoktoren. Jeg er glad for det, der er røget ca 3 kg på 4 uger til at starte med. Jeg har valgt ½ kg pr uge, så efter kostomlægninern er kørt ind, begynder det at gå langsommere. Men jeg tror på at når det går i et fornuftigt tempo, så bliver kg væk og chancen for at kunne holde det bagefter er større når det mere ligner en normal kost.

go vind med det. Knus Sanne :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke diætist men vil foreslå www.madital.dk (gratis), den bruger jeg og synes den er en god måde til at få set på sine måltider. Selvfølgeligt er der lige det med at få tastet opskrifter og madvarer ind, men når først det er gjort er det dejligt. Efterhånden ved man jo også hvad det man spiser til morgenmad vejer osv. så man ikke nødvendigvis står og vejer det samme dag efter dag.

Held og lykke med det!

Venlig hilsen

Himmel

Redigeret af Himmel
0

Del dette indlæg

Hov, glemte at sige, at min plan er beregnet ud fra, at jeg må få 6000 KJ pr. dag, og at jeg ikke motionerer - højst en ½ times gåtur på løbebåndet af og til. Derudover har jeg stillesiddende arbejde.

Men det kan en rigtig diætist hjælpe dig med at finde ud af. Og man får tilskud fra danmark, hvis man er medlem af det. Så det er altså ikke forfærdeligt dyrt, og så lærer man at lægge sin kost rigtigt om - ikke bare en slankekur :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Hvorfor er der ingen, der har fortalt dig om alkoholen?

Jeg har selv været til diætist, og alkohol er absolut en helt klar synder her! På trods af, at det ikke er meget, du får, så indeholder et glas vin ufatteligt mange kalorier, og de skal forbrændes først, før kroppen forbrænder det andet.

Jeg mener rent faktisk - uden at jeg har mit skema ved hånden - at et glas vin indeholder omkring 3-600 af det, vi må få - kan ikke huske, om det er KJ'erne eller kalorierne...

En øl er ENDNU værre!

Snaps og vodka er det "billigste", og de ligger på ca. 200. Et måltid når man skal tabe sig, skal helst ligge på max 1800 KJ.

Min plan for dagen ser sådan ud:

Morgen: 1200 - 1500 KJ =

1½ dl havregryn kogt på vand med ½ æble og 10 hasselnøddekerner. Vand til - juice er slemt "dyrt" i KJ.

Formiddag: 300 - 600 KJ =

1 stk frugt - IKKE banan! Men æble eller pære eller appelsin

Frokost: 1200 - 1500 KJ =

1 skive rugbrød (50 gram)

1 skive magert pålæg pr. ½ skive brød, gerne fisk og æg

grøntsager efter appetit

Eftermiddag: 300 - 600 KJ =

1 skive groft brød ELLER 1 stk groft knækbrød med syltetøj eller magert pålæg ELLER en håndfuld nødder/mandler

Aften: 1500 - 1800 KJ =

1/4 tallerken kaftofler, ris eller pasta (= ca. 2 mellemstore kartofler, 2 dl kogte ris/kogt pasta) kartofler er en stor synder, så hvis man kan nøjes med én, er det flot

1/4 tallerken kød (= ca. 125 gram magert kød - fjerkræ skal være UDEN skind)

½ tallerken grøntsager, gerne grove

Desuden:

1 tdk fedtstof til tilberedning pr. mand

½-1 dl MAGER sovs - dvs. ingen mælk eller mel, men vand og Maizena

Sen aften: 300 - 600 KJ =

1 stk frugt - igen ikke banan!

ELLER 1-2 skiver groft knækbrød med magert pålæg eller syltetøj

Drikkevarer:

Vand

Sukkerfri sodavand

Te

Denne plan VIRKER!!! Jeg har tabt mig et kg om ugen ved at følge den. Det blev dog for fanatisk efter en uge, så jeg satte KJ'erne lidt op, hvilket jo selvfølgelig har gjort, at jeg ikke har tabt mig så hurtigt. Alligevel har jeg ved at følge principperne tabt 4 kg i løbet af 3 måneder UDEN at være fanatisk og streng - jeg vil jo også leve!

Man kan nemlig fint lægge 2000 KJ ekstra til ugeplanen - så vedligeholder det bare den vægt, man har opnået.

Saftevand og juice er slemme, og fedtstof på brød er forbudt.

Men det er nemt, når man først har fået det indarbejdet. I sin tid spiste jeg altid 2 stk. rugbrød til frokost, og blev helt forfærdet, da hun sagde, jeg skulle spise mindre, men min mave har vænnet sig til det, og nu er det ligeså nemt som at fodre sin hund med tørkost. Det var mit ønske - at det skulle være nemt. Så det er det blevet.

Held og lykke!!!

Og selvfølgelig er det bedst, hvis du selv lige går til en diætist, for så bliver det tilpasset DIG helt personligt!!! Og så kan man komme tilbage og sige, hey, jeg bliver pisse lækker sulten på det og det tidspunkt, hvad kan jeg gøre - fx kan jeg spise en masse Läckerol-pastiller om eftermiddagen som er lang for mig, inden jeg kan få aftensmad og efter at jeg har fået mit knækbrød. Der er masser af fibre i, så maven faktisk føler, den har noget at arbejde med - og ingen KJ'er i forhold til almindeligt snolder :thumbsupsmileyanim:

Min er ligesådan (gad vide om det er den samme diætist?? - vi bor jo begge i Esbjerg :cheerleader3: )

Jeg får dog 3-4dl havrefras med minimælk til morgenmad. Men ellers er den ligesådan :cheerleader3: Så kan klart anbefale at gå til en diætist, for som lii siger, så virker det virkelig, og den bliver tilpasset efter dine behov...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskyld, men jeg tror at du lige har hakket et par 1-taller for meget på din vægt...

Hvis du vejer 174 kan jeg godt regne ud at din BMI måske lige er i overkanten :thumbsupsmileyanim:

Husk at drikke masser af vand og så bagefter lidt mere vand.

Wooooww du har ret, jeg vejer 74 kr....pheeewww

:cheerleader3: Jeg kunne godt nok heller ikke forstå, at du kunne dyrke al den motion, hvis du vejede op imod 200 kg...

Nå spøg til side - jeg taber ½-1 kg om ugen på Vægtvogterne, som jeg ikke følger slavisk - jeg drikker fx alkohol og spiser en kage/pizza i ny og næ.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan kun tilslutte mig det der er skrevet i forvejen.

Vil lige tilføje at der i nogle rismælk er MEGET sukker, advokado er god men også meget fed, gullerødder indeholder en del sukker og nødder er sunde men ikke gode når man skal tabe sig. Husk 2L vand om dagen og vegatabilske fedtstoffer, og de SKAL være kolde da de bliver smadret ved opvarming.

0

Del dette indlæg

Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at hvis du er 174cm høj og vejer 74 kg, så har du altså ikk et for højt BMI det er på 24,4 og man er først let overvægtig over 25.

I øvrigt prøv at spise noget kød og grønt til morgen og ikke kun frugt og rismælk.

Jeg kan virkelig heller ikke se problemet....

Jeg synes det er at gå i for små sko og vil tabe sig det.. Men det er nok bare min mening.. Kender alt til ikke at være tilfreds med sin krop...

0

Del dette indlæg

Hmm husker du at drikke nok væske???? Jeg tænker lidt puuhaa jeg synes virkelig at du lægger et kæmpe stykke arbejde i det, både kost og motionsmæssigt og kan sagtens følge dine frustration!!!! tænker også lidt kan det ikke være fordi din krop er ved at øge muskelstyrken og du derfor ikke taber dig så meget... hvad med centimeterne???? sker der noget på den front???

/Chalotte

Jeg kan ikke passe noget af mit tøj desværre så nej, det er vidst ikke bare muskler. Men tak for dine trøstende ord! ;)

0

Del dette indlæg

Jeg kan kun tilslutte mig det der er skrevet i forvejen.

Vil lige tilføje at der i nogle rismælk er MEGET sukker, advokado er god men også meget fed, gullerødder indeholder en del sukker og nødder er sunde men ikke gode når man skal tabe sig. Husk 2L vand om dagen og vegatabilske fedtstoffer, og de SKAL være kolde da de bliver smadret ved opvarming.

Jeg drikker kun rismælk uden sukker, men du har ret, jeg har ikke tænkt på at der kan være naturligt sukker i gulerødder, og jeg spiser kun meget få nødder...hmmm

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer