pipboll

barnepige til brylluppet

14 indlæg i dette emne

Hej,

Vi holder en fest med børn, men der er ikke voldsomt mange.

Drenge: en på ½ år, en på 2, en på 5, en på 7, en på 8 år. Desuden er der 2 piger på 10 og 14 (som nok rimelig meget passer sig selv)

Vi har valgt at hyre en barnepige til at tage sig af ungerne i løbet af dagen og aftenen. Hvis forældrene ønsker det, så kan hun passe ungerne mens forældrene er i kirke (vielsen er klokken 13.00). Hun er der hele eftermiddagen til at hygge med dem. Hun er der under maden, ved børnebordet, til at hjælpe med at skære ud osv. Hun forlader bordet sammen med dem, når det passer dem. Der vil være et legerum med tegnesager, lego, dvdafspiller osv, og madrasser hvor børnene kan gå omkuld når de er trætte.

Om aftenen/natten holder hun et vågent øje med bebser og de yngste, så hun kan tage fat i forældrene hvis der er noget (lidt for at de ikke skal rende og kigge til dem hele tiden, med mindre de selv vil, selvfølgelig:)

Hun er min søsters veninde, har mødt hende flere gange, hun er super sød og dejlig og god til børn. Hun er 25 år, og kan derfor heller ikke "spises af" med det man måske ville give en 16 årig...

Min søster havde inviteret hende til at crashe festen efter 12 (jaja, det er jo et uformelt bryllup), men hun ville rigtig gerne gøre det her :thumbsupsmileyanim: men jeg betragter det altså ikke som en vennetjeneste...

Alt i alt drejer det sig altså om mindst 12 timer, sikkert en del mere... fra middagstid til en gang hen på natten, når forældrene vil "tage over".

Hvor meget ville I give hende i løn? Vi overvejer et sted mellem 1000 og 1500 kr - er det helt hen i vejret??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes at de 1500 kr lyder fornuftigt. Jeg ville i hvert fald gerne gøre det for de penge. Men personligt synes jeg at hun mindst skal have 100 kr i timen. Men hvis I er i tvivl, så¨synes jeg da, at I skal spørge hende, hvad hun forventer at få .... eller spørge hende om det beløb I havde tænkt jer at give er fint nok med hende.

0

Del dette indlæg

Jeg synes at de 1500 kr lyder fornuftigt. Jeg ville i hvert fald gerne gøre det for de penge. Men personligt synes jeg at hun mindst skal have 100 kr i timen. Men hvis I er i tvivl, så¨synes jeg da, at I skal spørge hende, hvad hun forventer at få .... eller spørge hende om det beløb I havde tænkt jer at give er fint nok med hende.

Hun sagde vi bare lige kunne tale om det, og finde ud af hvad vi ville give, og så kunne vi lige se på det... Men jeg hælder også til de 1500 - det er jo mange timer, og mange børn, så...

Tak for dit indput :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har aftalt 1000 kr med vores barnepige. Hun skal både stå for buffet, opvask afrydning og så ta ungerne af og til.. Det lyder som meget, men det er det ærlig talt ikk. det er ikk værre end vi selv tar ungerne. Det er kun vores egne der er tale om - og der er MASSER af gæster der gider ta ungerne, hvis hun ikk har tid selv :thumbsupsmileyanim: Og det er alle parter ndforstået og tilfredse med..

Men 1500 kr for en hel aften syns jeg lyder fornuftgt specielt fordi det er flere børn... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tror nok at jeg ville give 1500 kr + en lille gave til 200-300 kr

..........det er jo et stort ansvar, især når der er helt små børn med.

Mange hilsner

Trine

tak for dit svar.. :thumbsupsmileyanim: Nu vi har snakket om det lyder 1500 også mere rimeligt.. Ellers er vi jo hurtigt nede på 80 kr i timen eller sådan noget, og det er nok for lidt.. Og det er nemlig et stort ansvar med de helt små.. Gad vide hvad forældrene siger til det, om de synes det er rart eller hvad... Det håber vi da :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi har aftalt 1000 kr med vores barnepige. Hun skal både stå for buffet, opvask afrydning og så ta ungerne af og til.. Det lyder som meget, men det er det ærlig talt ikk. det er ikk værre end vi selv tar ungerne. Det er kun vores egne der er tale om - og der er MASSER af gæster der gider ta ungerne, hvis hun ikk har tid selv :cheerleader3: Og det er alle parter ndforstået og tilfredse med..

Men 1500 kr for en hel aften syns jeg lyder fornuftgt specielt fordi det er flere børn... :cheerleader3:

Det lyder super :thumbsupsmileyanim: ja, der er flere, i mange timer, så hun skal nok få nok at tage sig til ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange hilsner

Trine

tak for dit svar.. :thumbsupsmileyanim: Nu vi har snakket om det lyder 1500 også mere rimeligt.. Ellers er vi jo hurtigt nede på 80 kr i timen eller sådan noget, og det er nok for lidt.. Og det er nemlig et stort ansvar med de helt små.. Gad vide hvad forældrene siger til det, om de synes det er rart eller hvad... Det håber vi da :cheerleader3:

Jeg tror, at de fleste forældre vil blive MEGET glade, især når I har valgt en lidt ældre pige.......ikke fordi en yngre ikke kan være god, men som forældre, er det nu alligevel en hvis tryghed, at hun har en hvis alder, og dermed måske bedre kan overskue og håndtere "mange" børn på en gang - tænker især det store ansvar det er, at skulle passe de to små på ½ og 2 år.

Få endelig meldt ud til gæsterne hvem jeres barnepige er, og evt. lidt om hende......!

Hilsen

Trine

0

Del dette indlæg

Vi har aftalt 1000 kr med vores barnepige. Hun skal både stå for buffet, opvask afrydning og så ta ungerne af og til.. Det lyder som meget, men det er det ærlig talt ikk.

Nu siger du ikke noget om hvor mange I skal være men hvis én person skal sørge for buffet, opvask, afrydning mv. så er det rigtig meget, og hun vil ikke engang have 5 minutter til at tage sig af børnene eller andet, fordi hun vil arbejde konstant og formentlig også ligne en hængt kat. Jeg vil sige at én person er i underkanten selvom vedkommende ikke skulle tage sig af børnene. Der skal jo også fyldes løbende op på buffetbordet, ryddes af, laves kaffe m.v. mordet

Når det så er sagt så er børn generelt utrolig gode til at beskæftige sig selv hvis de er i de rette omgivelser. Dvs. hvis der er aktiviteter til dem som det der er lagt op til i "casen" her, indtil et bestemt tidspunkt hvor de går kolde.

Det er jo svært at sige hvad der er rimeligt da pågældende angiveligt også gør det fordi hun har lyst, men der er jo ikke meget tilbage efter skat :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Mange hilsner

Trine

tak for dit svar.. :cheerleader3: Nu vi har snakket om det lyder 1500 også mere rimeligt.. Ellers er vi jo hurtigt nede på 80 kr i timen eller sådan noget, og det er nok for lidt.. Og det er nemlig et stort ansvar med de helt små.. Gad vide hvad forældrene siger til det, om de synes det er rart eller hvad... Det håber vi da :cheerleader3:

Jeg tror, at de fleste forældre vil blive MEGET glade, især når I har valgt en lidt ældre pige.......ikke fordi en yngre ikke kan være god, men som forældre, er det nu alligevel en hvis tryghed, at hun har en hvis alder, og dermed måske bedre kan overskue og håndtere "mange" børn på en gang - tænker især det store ansvar det er, at skulle passe de to små på ½ og 2 år.

Få endelig meldt ud til gæsterne hvem jeres barnepige er, og evt. lidt om hende......!

Hilsen

Trine

Vi har netop valgt en lidt ældre pige af præcis de grunde :thumbsupsmileyanim: God idé at vi lige får fortalt lidt om hende til forældrene.. det må vi lige finde ud af hvordan vi gør - evt bare ringer til dem, det er jo ikke super mange det drejer sig om ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har aftalt 1000 kr med vores barnepige. Hun skal både stå for buffet, opvask afrydning og så ta ungerne af og til.. Det lyder som meget, men det er det ærlig talt ikk. det er ikk værre end vi selv tar ungerne. Det er kun vores egne der er tale om - og der er MASSER af gæster der gider ta ungerne, hvis hun ikk har tid selv :thumbsupsmileyanim: Og det er alle parter ndforstået og tilfredse med..

Skal hun ene og alene tage sig af buffet og opvask + børn? Det lyder godt nok af meget, synes jeg?? Nu ved jeg jo ikke hvor mange gæster, I skal have, men 1 person til både servering og opvask?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer