Sangfuglen

Kokken & jomfruen vs. andre catering-firmaer

33 indlæg i dette emne

Hej allesammen,

Vi bliver måske nødt til, at skære drastisk ned i vores bryllupsbudget, så derfor kigger vi på alternative madløsninger.

Har I erfaring med Kokken & Jomfruen eller lign. ift. bryllup eller andre store fester?

Jeg vil bare virkelig gerne undgå at have en øv-fornemmelse bagefter, da ens bryllup jo kun er en gang.

Så tøser-----help!!!!!

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig snart som et omvandrende reklameskilt, men here goes: Vi har bestilt hos Smageriet som er noget lignende, og jeg har kun hørt masser og masser af ros om dem. De er også skide gode til at svare hurtigt på forespørgsler og sådan.

0

Del dette indlæg

Prøv at søge på forum. Der er skrevet meget om Kokken & Jomfruen her. Såvidt jeg kan fornemme afhænger det meget af hvilken afdeling man har med at gøre da erfaringerne er delte. Herudover skal man naturligvis afveje folks erfaringer med prisniveauet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg føler mig snart som et omvandrende reklameskilt, men here goes: Vi har bestilt hos Smageriet som er noget lignende, og jeg har kun hørt masser og masser af ros om dem. De er også skide gode til at svare hurtigt på forespørgsler og sådan.

Men er de ligeså gode prismæssigt???

Prøv at se det her eksempel fra K&J til 50 personer:

Forret - buffet (3 kød + 11 tilbehør) - dessert - natmad - vin - kaffe - chokolade

post-34226-1212528617.jpg

Redigeret af Sangfuglen
0

Del dette indlæg

Nu er det jo ikke uden betydning hvor i landet det skal foregå men jeg kender og har mødt flere lokale cateringfirmaer som opererer med nogle priser der ikke ligger langt over ovenstående, og en væsentlig forskel på disse små firmaer og Kokken & Jomfruen, er at der i højere grad er tale om individuel tilretning hvor Kokken & Jomfruens menuer er baseret på masseproduktion.

0

Del dette indlæg

Nu er det jo ikke uden betydning hvor i landet det skal foregå men jeg kender og har mødt flere lokale cateringfirmaer som opererer med nogle priser der ikke ligger langt over ovenstående, og en væsentlig forskel på disse små firmaer og Kokken & Jomfruen, er at der i højere grad er tale om individuel tilretning hvor Kokken & Jomfruens menuer er baseret på masseproduktion.

Brylluppet skal holdes i Høje Taastrup. Kan du sende en PM med andre firmaer?

Når du skriver sådan - mener du så, at maden ikke er god fra Kokken & Jomfruen? Kan forestille mig, at du har smagt en del. Vil meget gerne lige trække på din erfaring.

0

Del dette indlæg

Ha ha - Ja jeg har prøvet lidt af hvert kan man vist roligt sige, men er omvendt heller ikke et madøre. Herudover spiser jeg helleri kke altid det samme som gæsterne. Det er mere hurtigt og ofte også koldt (resterne fra de riges bord) :thumbsupsmileyanim: Maden fra Kokken & Jomfruen er sådan set ok til prisen og vi har da selv brugt dem til begge vores barnedåbe i sin tid. Det man kan sige er at maden måske er knap så spændende og eksotisk som det man kan få fra andre steder. Eller også er det måske bare mig som er gået hen og blevet kræsen som følge af alle de steder man kommer ud til. Der må man jo ikke glemme at de ofte har givet betydelig mere for maden end det vi taler om her, og det skal man jo også lige tage med i betragtningerne. :cheerleader3:

Jeg spillede til en konfirmation i Vallensbæk i maj måned hvor de havde fået mad fra Tåstrup Diner (hed det vist) og det var helt kanon. Eurokitch (Hillerød) er også altid godt. Jeg har så ikke et egentligt overblik over prisniveauet men det er vist rimeligt begge steder.

PS. Skal I holde det i Tåstrup Medborgerhus (rigtig gode lokaler).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha - Ja jeg har prøvet lidt af hvert kan man vist roligt sige, men er omvendt heller ikke et madøre. Herudover spiser jeg helleri kke altid det samme som gæsterne. Det er mere hurtigt og ofte også koldt (resterne fra de riges bord) :thumbsupsmileyanim: Maden fra Kokken & Jomfruen er sådan set ok til prisen og vi har da selv brugt dem til begge vores barnedåbe i sin tid. Det man kan sige er at maden måske er knap så spændende og eksotisk som det man kan få fra andre steder. Eller også er det måske bare mig som er gået hen og blevet kræsen som følge af alle de steder man kommer ud til. Der må man jo ikke glemme at de ofte har givet betydelig mere for maden end det vi taler om her, og det skal man jo også lige tage med i betragtningerne. :thumbsupsmileyanim:

Jeg spillede til en konfirmation i Vallensbæk i maj måned hvor de havde fået mad fra Tåstrup Diner (hed det vist) og det var helt kanon. Eurokitch (Hillerød) er også altid godt. Jeg har så ikke et egentligt overblik over prisniveauet men det er vist rimeligt begge steder.

Nej, det er godt nok ikke i medborgerhuset, men et mindre, dog rigtig godt beboerhus - med rigtig gode lokaler. Jeg har set lidt på Taastrup Diner - men koster så også 100 kr. mere pr. person og der hører ikke vin, dessert, kaffe og chokolade med.

Puha synes det er svært, når man er på stramt budget og gerne alligevel vil have det bedste.

0

Del dette indlæg

Nej, det er godt nok ikke i medborgerhuset, men et mindre, dog rigtig godt beboerhus - med rigtig gode lokaler. Jeg har set lidt på Taastrup Diner - men koster så også 100 kr. mere pr. person og der hører ikke vin, dessert, kaffe og chokolade med.

Puha synes det er svært, når man er på stramt budget og gerne alligevel vil have det bedste.

Ja så løber det jo op. Umiddelbart får man jo meget for pengene hos Kokken & Jomfruen. Det er der ingen tvivl om. Prøv at give den lidt tid og hør hvad andre siger som har prøvet dem, eller søg på forum.

0

Del dette indlæg

Jeg kan også varmt anbefale smageriet.dk. Vildt lækker mad! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var ude til Kokken og Jomfruens åbent hus, hvor man kunne smage deres mad, for vi overvejede dem også et kort øjeblik. Jeg synes bare deres mad bliver lidt for meget industri og masseproduceret :griner:-

Tilgengæld har vi brugt Buffetkompagniet til Sørens 30 års fødselsdag og det var ganske godt, men til brylluppet brugte vi en kogekone jeg kendte, hun laver helt igennem fantastisk mad ud fra vores ønsker. Du kan evt. se menu og billeder af maden i min planlægning og beretning :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det, og du behøver bestemt ikke gå på kompromis bare fordi du har et lille budget :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg var ude til Kokken og Jomfruens åbent hus, hvor man kunne smage deres mad, for vi overvejede dem også et kort øjeblik. Jeg synes bare deres mad bliver lidt for meget industri og masseproduceret :griner:-

Tilgengæld har vi brugt Buffetkompagniet til Sørens 30 års fødselsdag og det var ganske godt, men til brylluppet brugte vi en kogekone jeg kendte, hun laver helt igennem fantastisk mad ud fra vores ønsker. Du kan evt. se menu og billeder af maden i min planlægning og beretning :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med det, og du behøver bestemt ikke gå på kompromis bare fordi du har et lille budget :thumbsupsmileyanim:

Jeg var ude til Kokken og Jomfruens åbent hus, hvor man kunne smage deres mad, for vi overvejede dem også et kort øjeblik. Jeg synes bare deres mad bliver lidt for meget industri og masseproduceret.

Det er også min erfaring med K&J. Vi skal holde vores fest på en resturant og vi bliver omk. 60 mennesker og vi skal give omk. 20,000 kr. Det er for 5 retter og incl. vin, vand og øl. Det er kanon mad og i rigelige mængder. Feststedet ligger i en skov og det er så hyggeligt og jeg skal ikke røre en finger.

0

Del dette indlæg

Vi skal have mad fra Kokken & Jomfruen til vores bryllup, og har også fået mad derfra før, og jeg synes det er god mad til rigtig billige penge. Du får jo også vin og chokolade med oveni den pris pr. kuvert. Men selvfølgelig kan du da sikkert få "bedre" mad andre steder, til gengæld skal du sikkert også betale en formue for det.

0

Del dette indlæg

Jeg var ude til Kokken og Jomfruens åbent hus, hvor man kunne smage deres mad, for vi overvejede dem også et kort øjeblik. Jeg synes bare deres mad bliver lidt for meget industri og masseproduceret -HAHA-

Jeg var ude til Kokken og Jomfruens åbent hus, hvor man kunne smage deres mad, for vi overvejede dem også et kort øjeblik. Jeg synes bare deres mad bliver lidt for meget industri og masseproduceret.

Det er også min erfaring med K&J. Vi skal holde vores fest på en resturant og vi bliver omk. 60 mennesker og vi skal give omk. 20,000 kr. Det er for 5 retter og incl. vin, vand og øl. Det er kanon mad og i rigelige mængder. Feststedet ligger i en skov og det er så hyggeligt og jeg skal ikke røre en finger.

Det lyder godt nok billigt :griner:- hvor er det henne?

Redigeret af rapunzel
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brylluppet skal holdes i Høje Taastrup. Kan du sende en PM med andre firmaer?

Når du skriver sådan - mener du så, at maden ikke er god fra Kokken & Jomfruen? Kan forestille mig, at du har smagt en del. Vil meget gerne lige trække på din erfaring.

Hvis det er i Høje Taastrup synes jeg helt sikker at du skal prøve at kontakte Taastrup Diner.

Dem bruger gemalens arbejde ofte til at levere frokostanretninger når der er mange gæster i huset og det er super lækkert og altid i overensstemmelse med det aftalte. :thumbsupsmileyanim:

Deres hjemmeside: Taastrup Diner

Vi har besluttet at bruge dem til datterens konfirmation, hvor vi skal have deres lækre buffet.

Jeg har desværre personligt meget dårlige erfaringer med flere af Kokkon og Jomfruens afdelinger på Sjælland, den i Århus har jeg altid været glad for.....

:thumbsupsmileyanim: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg

UPS... :thumbsupsmileyanim: .......... så kan jeg vist lære at læse tråden til ende inden jeg svarer :griner:-

Endnu et :thumbsupsmileyanim: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Hej Sangfugl, jeg vil gerne give et lille input om mine erfaringer fra K&J - København. Vi har både brugt dem til barnedåb, julefrokoster og senest til min 30 års fødselsdag og jeg har intet at klage over. Maden var fin og der blev leveret til tiden og ingen fejlleveringer - MEN - jeg vil bare understrege at man får hvad man betaler for altså forstået på den måde, at det er ikke den store gastronomiske oplevelse, der er grænser for hvor lækre råvarer du overhovedet kan købe til de penge. Vi har derfor valgt ikke at bruge dem til vores bryllup, men bruger Noren Catering - www.olekok.dk - her kommer en kok ud og laver maden og jeg får også serveringspersonale derfra.

Så altså ok mad og bestemt meget rimelige priser, men du får hvad du betaler for. Knus Kathrine.

0

Del dette indlæg

Jeg har fået Kokken og Jomfruen en gang hvor det var udmærket og en gang hvor det var helt til hest. Som de andre siger så får man hvad man betaler for, lunken ukrydret mad - men det er okog der er rigeligt mad. Dog skal det nævnes at jeg prøvede "Jysk-Diner" for et par år siden til en reunion og det var meget bedre. Stadig buffet (kedeligt) men noget lækrere og super god betjening.

De har vist også bryllupsmenuer, hvor maden måske er lidt mere spændende end det man får på en ordinær buffet.

/Louisa

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Vi skal have mad fra Ankara til vores bryllup på lørdag - utraditionelt mad - men et rigtigt godt sted at få mad fra - vi skal give 95 kr. pr. person - drikkevarerne har vi købt i Tyskland, vi har givet ca. 3500 kr. for drikkevarer til 50 personer - lige fra velkomst drink til spiritus....

Kokken og Jomfruen er, som de fleste har sagt, masseproduceret - maden derfra er okay, har kun gode erfaringer - men efterhånden er det som om alle vælger mad derfra, så et andet sted som er nyt - tror jeg vil være godt.. Var til 2 barnedåb i efteråret med 1 uges mellemrum, begge mad var fra Kokken og Jomfruen - det var knapt så sjovt for os som var med til begge dåb. Men sådan går det jo til tider :-)

Tilimi

0

Del dette indlæg

Jeg har fået mad fra K&J flere gange - og ja: man får KUN hvad man betaler for - og det er jo altså ikke ret meget...

Mon ikke man kan konkludere at man får meget for pengene hos K&M og for de fleste kan det være helt fint til en fødselsdagsfest, barnedåb, konfirmation o.l. men at dem som gerne vil "give den det ekstra" til deres bryllupfest måske vil være lidt skuffet. Men for dem som er nødt til, eller ønsker at holde et lav-budgetbryllup der kan det også være godt nok, for folk bliver mætte. Jeg kalder det lav-budgetbryllup og ikke discount bryllup fordi et lav-budget bryllup sagtens kan være et brag af en fest uden "discount-aner".

Alternativt til alt dette kan man jo overveje en stegt pattegris hvis man har udendørs faciliteter

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Jeg var ude til Kokken og Jomfruens åbent hus, hvor man kunne smage deres mad, for vi overvejede dem også et kort øjeblik. Jeg synes bare deres mad bliver lidt for meget industri og masseproduceret -HAHA-

Hej Rapunzel

Feststedet ligger mellem Kolding og Esbjerg i en lille by. Nu ved jeg ikke hvor du bor??? men stedet kan anbefales.

Det ligger inde i en lysning inde i skoven ned til en å og det er så hyggeligt. Desværre er der ikke overnatning på stedet, men det gør ikke os noget, da vi helst vil sove i vores egen seng.

Hvis du vil vide flere informationer siger du bare til.

Med Venlig Hilsen

Qategorina

0

Del dette indlæg

Hej Rapunzel

Feststedet ligger mellem Kolding og Esbjerg i en lille by. Nu ved jeg ikke hvor du bor??? men stedet kan anbefales.

Det ligger inde i en lysning inde i skoven ned til en å og det er så hyggeligt. Desværre er der ikke overnatning på stedet, men det gør ikke os noget, da vi helst vil sove i vores egen seng.

Hvis du vil vide flere informationer siger du bare til.

Med Venlig Hilsen

Qategorina

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer