Kommende*FruG*

Telt i haven - A no go! ... Eller ok?

35 indlæg i dette emne

Ja, overskriften siger det hele...

Er der for meget arbejde og stress ved at holde bryllup i et telt i sin egen have??

Hvad gør man mht toiletter osv?

Og kan det overhovedet betale sig?

Pt. er jeg IKKE stemt for at holde bryllup i et telt i haven, men min kommende mand synes, at det kunne være et hit... Så jeg er åben for fordele og ulemper, håber I vil hjælpe :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal holde vores bryllup i haven til august, og jeg glæder mig helt vildt :ilovebryllupsklar: Vi har lejet telt og inventar, og de har sagt at med et par ekstra hænder er det piece off cake, at slå det op(så det krydser vi fingre for :cheerleader3: )

Vi har en kæmpe gammel have, med store frugttræer osv. og jeg skal pynte op med lanterner og andet godt i hele haven!! vi har lejet en toiletvogn med to toiletter, så folk ikke skal stå i kø..den pynter jeg så op med tyl, lys, toiletkurve osv. så den ikke mmer for meget af festivalvogn :thumbsupsmileyanim:

Der er meget planlægning på denne måde, men vores drøm om et romantisk havebryllup, bliver 100% opfyldt på denne måde!!

Ps. og så er man jo tæt på, hvis uheldet er ude, med nål og tråd og andre ting :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi skal holde vores bryllup i haven til august, og jeg glæder mig helt vildt :ilovebryllupsklar: Vi har lejet telt og inventar, og de har sagt at med et par ekstra hænder er det piece off cake, at slå det op(så det krydser vi fingre for :cheerleader3: )

Vi har en kæmpe gammel have, med store frugttræer osv. og jeg skal pynte op med lanterner og andet godt i hele haven!! vi har lejet en toiletvogn med to toiletter, så folk ikke skal stå i kø..den pynter jeg så op med tyl, lys, toiletkurve osv. så den ikke mmer for meget af festivalvogn :thumbsupsmileyanim:

Der er meget planlægning på denne måde, men vores drøm om et romantisk havebryllup, bliver 100% opfyldt på denne måde!!

Ps. og så er man jo tæt på, hvis uheldet er ude, med nål og tråd og andre ting :cheerleader3:

Det kan jeg godt se... Ja, kan faktisk godt se mange fordele (inkl. prisen på f.eks drikkevarer er væsentligt billigere når man selv indkøber...)

Hvad gør I mht mad, køkken (opvask) osv?

Og hvad koster en toiletvogn?

Hvor lejer i telt igennem og stiller de også borde, stole osv op og har duge, tallerkner osv med?

Sikke med spørgsmål ;)

0

Del dette indlæg

Vi lejer telt, luxus service, duge, stole, borde, gulv og jukebox gennem et firma der hedder trekanten i midtjylland..prisen for alt dette er 8500; og så aflevere/henter de det også!!

Toiletvognen har vi fået billig, idet det er en af min kærestes forretningsforbindelser..tror det er 500; :thumbsupsmileyanim:

Vi har 2 tjenere, der står for alt det praktiske, som servering, opvask osv...skal have forret som serveres på tallerken, stor buffet, dessert buffetbord og bryllupskage så det hjælper også på pladsen..og manglen på storkøkken :cheerleader3:

Vi har masser af plads til opbevaring af mad, kager, drikkevarer osv. så det er heldigvis ikke et problem!!

Hvis vi kommer til at mangle fryse/køleskabsplads, har vi allieret os med en, som vi kan låne det af, så det er der også løsning på :ilovebryllupsklar:

Gelmte at skrive at vi selv har valgt at stille alt op, men man kan også leje dem til det...

Prisen for telt osv. er selvføglig dyrere, end hvis man ville have et forsamlingshus, men elsker tanken om et havebryllup, så det var det vi ville:0)

Redigeret af frejsa
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

tager det lige fra en anden vinkel...

vi gider ikke stå med det selv og har valgt at betale et hotel for et total arrangement... vi har selv valgt farver, bordpynt, menu, dagens gang osvosv

vi skal ikke stresse over dit og dat... har vi nu husket... hvor er nu... hvorfor har onkel X ikke ordnet....

og der er langt flere ting man skal sørge for... Vi ville ikke gide det - og da slet ikke til vores bryllup hvor jeg bare gerne vil nyde vores dag og vores gæster :cheerleader3:

Vi fester til vi sejler :cheerleader3: vi og rigtig mange gæster overnatter nemlig på hotellet :thumbsupsmileyanim: hvor vi om morgen skal hygge alle sammen med morgenmad :ilovebryllupsklar:

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg

tager det lige fra en anden vinkel...

vi gider ikke stå med det selv og har valgt at betale et hotel for et total arrangement... vi har selv valgt farver, bordpynt, menu, dagens gang osvosv

vi skal ikke stresse over dit og dat... har vi nu husket... hvor er nu... hvorfor har onkel X ikke ordnet....

og der er langt flere ting man skal sørge for... Vi ville ikke gide det - og da slet ikke til vores bryllup hvor jeg bare gerne vil nyde vores dag og vores gæster :cheerleader3:

Vi fester til vi sejler :cheerleader3: vi og rigtig mange gæster overnatter nemlig på hotellet :thumbsupsmileyanim: hvor vi om morgen skal hygge alle sammen med morgenmad :ilovebryllupsklar:

Ja, det du skriver repræsenterer jo også meget godt mine "bekymringer" ved selv at skulle holde det.....

- Kan følge dig i alle de ting du skriver.................

Men samtidig kan jeg altså også se de mange fordele i at holde det i et telt i haven - Det er f.eks rigtig hyggeligt og billigere...

Men tak for indputtet... Hvor dyrt bliver jeres joro? (bare så jeg har lidt at sammenligne med? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hej :thumbsupsmileyanim:

Vi skal holde KÆMPE Have bryllup i aug ., Og Ihhhhhhhhhhhhh hvor vi glæder os.

Vi har lejet telt på 72 kvm2. for 4800 med gulv, borde og stole.

Jeg laver en port til haven af en rosenbue i tyl og levende blomster i støvede lilla farver, som alt bliver holdt i.

Der er bestilt duge og servietter og Jukebox . (1800kr) Jeg har købt 80 meter tyl (600kr) til alle stolene skal have en sløjfe, og der skal falde noget ned fra loftet som gamle mormor gardiner.

Der skal være levende lys over alt, og smukke buketter på alle borde i samme støvede lilla farver.

Jeg har selv lavet alt halløj med kysseklokker, menuer, sange osv. Så hyggeligt. Har været ude at købe 50 råhvide lager som skal være om hver stol og så tyl sløjfen om dem. Lagnerne kostede 10 kr stk. i Ikea. Lysestager har jeg købt 72 af som skal stå over alt med flyde lys og blomsterhoveder i vand :ilovebryllupsklar::):cheerleader3: (4 for 8 kr.)

Jeg glæder mig sådan. Uha

Der kommer også lyskæder op over alt. Har også en meget meget smuk gammel præste have . Så godt :cheerleader3::):cheerleader3::)

Ck

0

Del dette indlæg

Ja, overskriften siger det hele...

Er der for meget arbejde og stress ved at holde bryllup i et telt i sin egen have??

Hvad gør man mht toiletter osv?

Og kan det overhovedet betale sig?

Pt. er jeg IKKE stemt for at holde bryllup i et telt i haven, men min kommende mand synes, at det kunne være et hit... Så jeg er åben for fordele og ulemper, håber I vil hjælpe :thumbsupsmileyanim:

Vi skal holde telt hjemme i haven. Vi blir kun 30, så det med toilet blir ikk det største problem her. Vi har lånt telt af vores venner som ejer et (6x8m) og det er uden beregning.(de skal med til festen selvføli :ilovebryllupsklar: )

Borde og stole lejer vi hos et billigt firma her i byen, det blir komfortable havestole med hynder, så folk stadg sidder godt. kan ikk huske hvor meget, men vist omkring de 600 kr er prisen.

Men vi holder et meget aflsappet bryllup, så det blir ikk som de store fine osv. Det står oz i indbydelsen at det er et hyggeligt havebryllup med flade sko ;)

Mad får vi udefra. Køkkenhjælp har vi fået (barnepigen), og vi ska bar ha buffet, så det er ikk den store fine 3-retters menu servering :cheerleader3:

Men det er jo kun hva man selv gør det til :cheerleader3: Når man holder det hjemme vil man selvføli gerne ha huset ser pænt ud osv.. men det ville jeg alligevel selvom jeg holdt det ude, sepcielt fordi vi får gæster fre England som kommer et par dage før og blir til et par dage efter.. og så ska v da stadig mødes næste morgen og spise morgenmad, selvom folk sover rundt om i byen.. :cheerleader3: Om end ikk andet, så mødes vi til frokost. Det tar vi ikk så tungt og ser hva der sker til den tid :cheerleader3:

Håber det var et lille input du ku bruge

Held og lykke med forberedelserne..

knus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt vores bryllup i et telt i haven i lørdags.

Vi havde lejet et telt med gulv, borde, stole og service. Udlejningsfirmaet kom og satte det op og pillede det ned igen. Det var fedt at vide at teltet bare kom og blev stillet op, så skulle vi slet ikke bekymre os om det. Vi havde lejet teltet hos multi-udlejning.dk (luksuspakken til 50 pers)

vi har to toiletter og det passede fint til de 45 gæster, hvis der var kø fik de bare en lille sludder i ventetiden.

Ulemperne ved at have fest hjemme:

at man skal gøre sit hus rent og pænt til lejligheden og det var for vores vedkommende et stort arbejde.

Vores hus er helt nyt og derfor har vi ikke en gammel hyggelig have med frugttræer. Jeg havde sørget for en masse lanterner som skulle stå og hænge rundt omkring for at hygge lidt.

At gæsterne er i dit hus og derfor har nemt ved at lave "hærværk". Vi har karse i ALLE potteplanter og brugte det meste af søndagen på at tømme sofaer, skuffer, seng, sengetøj mm for ris.

fordele ved at holde fest hjemme:

man kommer ikke pludselig til at mangle en saks, oplukker eller mere toiletpapir for alt er indenfor rækkevidde og man ved hvor det ligger.

man kan lade hele baduljen flyde når man går i seng og behøver ikke tænke på at der kommer andre der måske skal bruge stedet næste dag.

man er hjemme i trygge omgivelser og man bestemmer selv slagets gang.

Vi havde verdens bedste fest, et fantastisk telt som alle gæsterne roste, vi hyggede os og festen var helt og holdent i vores stil. Vi bryder os ikke om at være for meget i centrum og fordi vi var derhjemme kunne man slappe mere af.

Majbrit som ikke har fortrudt at vi havde fest herhjemme i haven

0

Del dette indlæg

hmmm... jeg tror meget det er et temperaments spørsgmål... for min side kunne jeg ikke forestille mig at holde et bryllup hvor jeg ikke havde fingeren i hver en ting... DERFOR HOLDER VI HAVEBRYLLUP :cheerleader3: jeg vil ikke kunne komme til mit bryllup og sætte mig til bords uden at have gjordt alt forarbejdet :ilovebryllupsklar: mit drømmebryllup er et havebryllup. derfor har vi lejet en multipavillon... det er dyrere end et normalt telt men til gengæld syntes jeg det er meget mere hyggeligt... vi får gulv og det hele stillet op og pillet ned... vi har nogle gode naboer vi låner toiletter af så der skulle være dækket ind.. ellers må mændende i hækken... vi skal have helstegt pattegris så kødet bliver tilberedt ude... men vi får et ekstra komfur ind i køkkenet den dag og ekstra køleskabe... vi har fire tjenere på... vi har haft meget travlt med at prøve at gøre vores hus bare lidt pænt (vi har købt et hus vi laver om på og bygger til osv.) det er nok det hårdeste for os... men alt i alt så bliver det nok lige så dyrt som at holde det et lejet sted, men til gengæld får jeg en finger med i alt :thumbsupsmileyanim: der skal være lys i hele haven... prøver lige at finde nogle billeder til dig;0)

post-21191-1213209396.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej :ilovebryllupsklar:

Vi skal holde KÆMPE Have bryllup i aug ., Og Ihhhhhhhhhhhhh hvor vi glæder os.

Vi har lejet telt på 72 kvm2. for 4800 med gulv, borde og stole.

Jeg laver en port til haven af en rosenbue i tyl og levende blomster i støvede lilla farver, som alt bliver holdt i.

Der er bestilt duge og servietter og Jukebox . (1800kr) Jeg har købt 80 meter tyl (600kr) til alle stolene skal have en sløjfe, og der skal falde noget ned fra loftet som gamle mormor gardiner.

Der skal være levende lys over alt, og smukke buketter på alle borde i samme støvede lilla farver.

Jeg har selv lavet alt halløj med kysseklokker, menuer, sange osv. Så hyggeligt. Har været ude at købe 50 råhvide lager som skal være om hver stol og så tyl sløjfen om dem. Lagnerne kostede 10 kr stk. i Ikea. Lysestager har jeg købt 72 af som skal stå over alt med flyde lys og blomsterhoveder i vand :cheerleader3::):cheerleader3: (4 for 8 kr.)

Jeg glæder mig sådan. Uha

Der kommer også lyskæder op over alt. Har også en meget meget smuk gammel præste have . Så godt :cheerleader3::):cheerleader3::)

Ck

Må jeg spørge om hvor du har købt det tyl, for jeg leder også med lys og lygte efter det samme, men har endnu ikke fundet det SÅ billigt :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Ja der er jo fordele og ulemper ved alt?

Ved at "Lii" lige har holdt fest i forsamlingshus eller lign. hvor de stod for alt selv og selvom de havde et brag af en fest - så var det et kæmpe arbejde, særligt dagen efter når man er træt!

Mht. prisen så kommer det jo meget an på hvad i stiller af krav iforhold til hhv at holde hjemme og ude. Vi regnede på det i sin tid og kom frem til at prisen ikke ville være meget forskellig om vi holdt det selv i et lokale eller holdt det et sted hvor der blev stået for det hele. Da der pludselig var mange ting som ikke var inkluderet. Hvis i regner på det så husk følgende poster:

• lokale/telt
    borde/stole
    service
    duge, servietter, lys, blomster
    mad + evt kok (hvis man ikke laver det selv)
    serveringspersonale (husk at beregne antal efter serveringsformen)
    drikkevarer (altid en dyr post ved at holde det ude, men det kan være svært at beregne hvor meget der skal købes)
    toiletvogn hvis man holder det i haven

Så jeg tror helt ærligt ikke det er prisen man skal gøre det for, men for stemningen, lysten drømmen eller hvad vi skal kalde det! en anden fordel ved at holde det ude er at det sted der holder det er vant til sådanne arrangementer, så de glemmer ikke lige baileyen, eller glemmer en sang der skulle have været ind før den anden eller lign (det burde de i hvert fald ikke gøre :-) )

Men man skal gøre det fordi det er have bryllup man vil holde med alt hvad det indebærer af arbejde og oprydning, ikke for prisens skyld. Medmindre man vælger den totalt afslappede stil (som jeg også synes er totalt fedt) i en spejderhytte med blomster fra vejkanten, laver alt maden selv, inviterer nogle lidt perifære venner med til festen så de kommer med til festen men også agerer praktiske grise som får det værste af vejen/ind på borderne etc...

Så I skulle tage en snak om jeres ønsker, bekymringer osv og så finde en løsning i begge bliver glade for

God fornøjelse

Louise

PS: hvormange skal i være, hvad er stilen og ikke mindst budgettet?

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg

Vores plan er også at holde festen her hjemme i vores have.. har selv et telt på 5*10 m.. mangler bare gulvet dertil...

Vi har ikke rigtigt fået planlagt alt endnu, men glæder mig meget til at få et afslappet bryllup, som samtidig også for nogle af gæsternes vedkommende er første gang de ser vores nye hus...

Du Kan gå ind og søge på have fest... så burde der dukke forskellige tråde op...

Malene

0

Del dette indlæg

Vi regnede på det i sin tid og økonomisk kan det ikke betale sig. For os løb det op i min. 9000,- for 80 personer.

Vi har valgt i stedet for at leje en spejder lejr, den skal vi betale 4000,- for og så er der alt under et tag.

En anden ulemte ved telte er at uanset hvornår på året det er, så kan og vil det i løbet af aftenen trække ind og især ældre mennesker har jeg hørt klage sig over telt fester og nattetemperaturen.

Der er enormt meget arbejde ved at stå for det hele selv, det er self. sjovt at være med indover alt men det kræver både ekstra hjælp og en del af brudeparret at holde det selv. Så selv om hotel og hele pakken er dyrere er det bestemt også nemmere, men det er jo en smagssag.

Jeg håber I finder den bedste løsning for jer. Men sørg for at indhente tilbud forskellige steder, for selv om man tror det er nogen lunde det samme så er der stor prisforskel rundt omkring.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er et stort arbejde at holde en havefest, og det er et større arbejde end at holde en fest i et forsamlingshus, fordi man her også skal sørge for varmeovne m.v. mv. + i et vist omfang sørge for at selve huset er i orden til hvis der er nogle som skal ind. Der er også mere oprydning.

Det er heller ikke specielt billigt at holde en havefest og er typisk dyrere end at holde festen i et forsamlingshus. At leje et telt koster ofte mere end at leje et forsamlingshus og der skal som sagt flere ting til.

Til gengæld vil jeg sige at en havefest kan give en særlig stemning som man ikke på samme måde kan få i et forsamlingshus, og vi ved som regel (fornemmelse) når vi kommer ud til havefesterne at det ikke er noget som slutter før ud på de små timer og det plejer at holde stik. Ofte er det lyst når man spiller sidste nummer.

Uanset om man vælger den ene eller den anden løsning: Sørg for at have godt med hjælpere.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hejsa,

Vi holdt have bryllup i lørdags - men også kun fordi vi fredag eftermiddag fandt ud af, at det lokale vi skulle bruge lørdag var dobbeltbooket - heldigvis trådte min storesøs til med hendes store have - og fluks havde min mands svigerinde fundet et nummer til et teltudlejning der kom fredag kl. 19 og stillede et telt, borde, stole, tallerkner, bestik, køleskab til rådighed - og helt ærligt!!! Det var 100 gange bedre, hyggeligere end hvis vi havde fået lokalet.. Vejret var kanont godt, maden (buffet) var lækkert - det var en uforglemmelig, minderig dag.

For telt og alt hvad vi lånte derfra skal vi give 9.600 kr.

- Tilimi

0

Del dette indlæg

Vi skal holde vores bryllupsfest for 50 mennesker hjemme i mine forældres have og vi er bare SÅ glade for den beslutning. Vi laver mange ting selv (fordi det vil vi gerne) og festen bliver da væsentligt billigere end hvis vi skulle have holdt den på f.eks. et hotel. Festen bliver forholdsvis uformel og menu'en består af grillede bøffer, kylling-bryst og pølser med salat-/kartoffelbuffet. Men selvom man holder festen hjemme i haven kan man jo sagtens få maden udefra, hvis man helst vil det.

Vi sparer en del på drikkevarer og så er teltet også ret billigt at leje (vi skal give 2.500,- kr. for et telt på 80 m2, med gulv over det hele og incl. borde og stole. Firmaet kommer og sætter det op onsdag og kommer så igen mandag eller tirsdag og piller det ned) - nogen steder er det afsindigt dyrt, så det handler også om at man tager sig tid til at ringe rundt til de forskellige udlejningssteder.

Som alting ser ud nu, så er vi rigtig glade for at vi skal holde festen på denne måde - det bliver præcis som vi gerne vil have det. Lækker mad, god vin, masser af øl, en (forhåbentlig) sjov fest, men samtidig med de ting vi mener karakteriserer et bryllup (for os er det flotte blomsterdekorationer, hvor vi så har frådset, kirkebryllup, hvid kjole, runde borde osv.)

Der er en del arbejde i forhold til hvis man køber en færdig pakke, men så ved vi også at vi får tingene præcist som vi gerne vil have dem - og at festen kan fortsætte hele natten, hvis der er stemning for det.

I øvrigt, så valgte vi at holde festen i mine forældres have fordi de har et større køkken end vi selv har og fordi de har 2 toiletter - og vi selv kun har ét. Vi har desuden været ude og låne 2 ekstra køleskabe (til drikkevarer) og så havde mine forældre i forvejen 2 - den ene bliver jo nok optaget af bryllupskagen, så det skal man altså lige huske at tænke på.

Redigeret af Ceciliesmor
0

Del dette indlæg

Havde vi selv eller mine forældre haft haveplads til 90 personer, så havde vi helt sikkert holdt bryllup i et telt. Det har hele tiden været DRØMMEN, for synes simpelthen ikke der er noget mere hyggeligt og sommerligt - også selvom det er ekstra arbejde. Vi har i stedet valgt forsamlingshusløsningen, som selvfølgelig også er helt fin.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi regnede på det i sin tid og økonomisk kan det ikke betale sig. For os løb det op i min. 9000,- for 80 personer.

Vi har valgt i stedet for at leje en spejder lejr, den skal vi betale 4000,- for og så er der alt under et tag.

En anden ulemte ved telte er at uanset hvornår på året det er, så kan og vil det i løbet af aftenen trække ind og især ældre mennesker har jeg hørt klage sig over telt fester og nattetemperaturen.

Der er enormt meget arbejde ved at stå for det hele selv, det er self. sjovt at være med indover alt men det kræver både ekstra hjælp og en del af brudeparret at holde det selv. Så selv om hotel og hele pakken er dyrere er det bestemt også nemmere, men det er jo en smagssag.

Jeg håber I finder den bedste løsning for jer. Men sørg for at indhente tilbud forskellige steder, for selv om man tror det er nogen lunde det samme så er der stor prisforskel rundt omkring.

Hej vi synes også at der er for meget arbejde ved at stå for alt selv med opstilling af telt, pynt, osv.

Derfor har vi valgt, at holde vores bryllup på et feststed som ligger inde i en skov.

0

Del dette indlæg

Hej vi synes også at der er for meget arbejde ved at stå for alt selv med opstilling af telt, pynt, osv.

Derfor har vi valgt, at holde vores bryllup på et feststed som ligger inde i en skov. De står for bordopstilling, service, pynt, blomster osv. men udfra vores ønsker. Derudover sørger stedet for mad, drikke og servering, for det er krævende at skulle hente drikkevarer med mere. Det eneste vi skal gøre er at møde op og så klarer de resten. Vi skal give 375-400 kr pr. kuvert incl. øl, vin, vand. Det synes jeg ikke er slemt.

Jeg ville stresse rundt, hvis jeg skulle holde festen derhjemme og tænk på oprydningen bagefter.

0

Del dette indlæg

Hej allesammen - 1000 tak for alle jeres input.... Keep it coming :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

Jeg bliver mere og mere stemt for et havebryllup... Hvis det bliver det, så kommer det til at foregå i mine svigerforældres have. De bor lidt udenfor byen og har en kææmpe have og langt til nærmeste nabo... Mht. toiletter - så er der kun et enkelt (en toiletvogn kan blive løsningen), og mht. varmen, så bliver det formentlig i august måned, hvor det jo som regelt er varmt, men har også overvejet om man kunne leje nogle "varmekanoner" e.lign...

Vi bliver ca 40-50 mennesker... Jeg vil gerne have et live band, gerne have 3 retters mad, og så ellers bare en fest hvor der bliver danset på bordene og grinet. Ja, kravene er ikke så specifikke endnu... :blink: Vi kender en god kogekone (meget populær her på egnen) som kan lave maden billigt, så det er jo værd at have med i overvejelserne...

Vi ville gerne holde budgetten på mellem 50.000-60.000 kr... Alt inkl... Mht. stress, så tror jeg, at vi ville få virkelig mange hjælpere, og kunne man fx. sætte telt, borde osv op onsdag, og klare det sidste "grove" torsdag, så ville vi have fredagen til at dække borde, sætte bordkort osv... Og så kunne man måske udnævne nogle venner/familie til hver et ansvarsområde, én kunne fx. styre drikkevarer og særge for at øl, vin, sødavand osv var på køl. Og til selve festen skal vi selvf have folk til det :blink:

Hmmm jo....... Bliver mere og mere positivt stemt for fest i telt...

Har I flere erfaringer eller gode råd/skrækhistorier mht. havefester, så vil jeg rigtig gerne høre!!!

Igen - 1000 tak for alle jeres indlæg, det var meget bedre end jeg forventede :bestwishes:

Redigeret af Kommende*FruG*
0

Del dette indlæg

Hej allesammen - 1000 tak for alle jeres input.... Keep it coming :thumbsupsmileyanim: :thumbsupsmileyanim:

Jeg bliver mere og mere stemt for et havebryllup... Hvis det bliver det, så kommer det til at foregå i mine svigerforældres have. De bor lidt udenfor byen og har en kææmpe have og langt til nærmeste nabo... Mht. toiletter - så er der kun et enkelt (en toiletvogn kan blive løsningen), og mht. varmen, så bliver det formentlig i august måned, hvor det jo som regelt er varmt, men har også overvejet om man kunne leje nogle "varmekanoner" e.lign...

Vi bliver ca 40-50 mennesker... Jeg vil gerne have et live band, gerne have 3 retters mad, og så ellers bare en fest hvor der bliver danset på bordene og grinet. Ja, kravene er ikke så specifikke endnu... :blink: Vi kender en god kogekone (meget populær her på egnen) som kan lave maden billigt, så det er jo værd at have med i overvejelserne...

Vi ville gerne holde budgetten på mellem 50.000-60.000 kr... Alt inkl... Mht. stress, så tror jeg, at vi ville få virkelig mange hjælpere, og kunne man fx. sætte telt, borde osv op onsdag, og klare det sidste "grove" torsdag, så ville vi have fredagen til at dække borde, sætte bordkort osv... Og så kunne man måske udnævne nogle venner/familie til hver et ansvarsområde, én kunne fx. styre drikkevarer og særge for at øl, vin, sødavand osv var på køl. Og til selve festen skal vi selvf have folk til det :blink:

Hmmm jo....... Bliver mere og mere positivt stemt for fest i telt...

Har I flere erfaringer eller gode råd/skrækhistorier mht. havefester, så vil jeg rigtig gerne høre!!!

Igen - 1000 tak for alle jeres indlæg, det var meget bedre end jeg forventede :bestwishes:

Vores plan var bestemt også at dække borde osv. om fredagen, for slet ingen ting at skulle lave om lørdagen - lige indtil vi var ude at leje duge/servietter osv. Her blev vi kraftigt rådet til først at få bordene dækket om lørdagen. Hende vi talte med fortalte, at der i et telt altid dannes kondens - uanset vejret - og at det i værste fald kan betyde at dugene bliver lidt plettede og at servietterne bliver "slatne" - det har vi taget til os, selvom jeg har svært ved at forstå, at det skulle blive sådan så tør jeg simpelthen ikke andet, når nu vi er blevet "advaret". Det er blot, så du lige tænker over det og evt. forhører dig hos andre, som allerede har holdt deres fest i et telt.

0

Del dette indlæg

Hvis jeg selv (og vores gæster) skal sige det, så havde vi århundredets telt-fest sidste sommer!

Jeg har altid drømt om at holde min bryllupsfest i et telt - simpelthen fordi jeg ville ha' det helt specielt. Mine forældre bor lige ned til vandet på et lækkert nedlagt landbrug, så det var oplagt at holde det der.

Vi havde på forhånd bestemt os for, at der ikke skulle spares på noget som helst - det var en rigtig fornuftig løsning, for nøj, hvor var det dyrt at holde telt-fest ift. hvad man lige forestiller sig. (Jeg plejer at sammenligne med, at vi kunne have holdt festen på en luksus restaurant nogle få kilometer væk, og ha' sparet rigtig mange penge). Så man skal ikke holde telt-fest for at spare!

Vi lejede et kæmpe telt hvidt telt med vinduer hele vejen rundt! 250 kvadratmeter (vi var 110 personer, så vi kunne ha' nøjedes med et 110 kvadratmeter stort telt) med lyst trægulv, runde borde med hvide duge, stofservietter, guldstole, lysekroner, gasvarmere, service, glas, champagnekølere, sølvlysestager, tjenerbakker, prof. vinoptrækkere, buffetborde, glas til drinks, thermokander, og det bedste af det hele en kæmpe køletrailer, ja alt! For det gav vi 20.000 kr. Vi fik tilbud hjem fra 5 forskellige og valgte det bedste (også det billigste).

Maden fik vi fra et cateringfirma. Vi valgte en luksusudgave til lidt over 300 pr. kuvert (forret på tallerken, kæmpe buffet bla. med krondyr, oksemørbrad osv., kæmpe dessertbuffet og natmad). Kokken stod og skar kødet ud til gæsterne.

Vi havde hyret min svigerindes veninder til at servere (de havde alle prøvet det før) samt et par af mine mors arbejdskollager + et par af min søsters veninder til at vaske op. I alt var der 12 stk. personale.

I ugen op til brylluppet boede vi hos mine forældre. Det var så dejligt! Vejret var perfekt, så vi badede i Vesterhavet hver dag. Vi nød det virkelig. Onsdag blev teltet sat på. Her var vi en hel flok til at hjælpe. Om aftenen spiste vi sammen og så solnedgangen. Torsdag satte vi borde og stole op, slog græsplænerne osv. Fredag blev bordene dækket, og blomster kom og blev sat i køletraileren. :toot:

Lørdag formiddag satte min mor og far bordene til receptionen op. Vi dækkede op udenfor med hvide duge og lyserøde roser. Der var på ingen måde stress - alle hyggede sig, og vi havde god tid. :thumbsupsmileyanim:

Selve dagen og natten var bare perfekt! Vi blev viet i landsbykirken, blev kørt en tur rundt i området i hestevogn (min fars overraskelse til mig), spiste bryllupskage og drak champagne i mine forældres gildesal + i haverne og nød vejret. Også festen forløb perfekt! Maden var formiddabel, musikken ligeså! Og bortset fra en enkelt strømafbrydelse indendørs klappede det hele! :blink:

Om natten var der meteorregn, så himlen blev gang på gang oplyst af smukke, røde og violette stjerneskud! Fantastisk! :o Vi dansede til kl. 7 om morgenen! :carrot: :thumbsupsmileyanim: :smolf:

Alt i alt må jeg sige, at det var helt fantastisk at opleve, at hele min familie og min svigerfamilie stod sammen om at stable vores bryllup på benene! Vi havde den mest fantastiske uge! Alle hjalp: onkler, mostre, venner og veninder! Alle! Det var ikke bare vores bryllup - det var alles! :blink:

Naturligvis var der lidt oprydning bagefter, men serveringspigerne havde klaret en hel masse om natten :bestwishes:

Søndag formiddag kom 30 af vores venner til morgenmad i teltet - virkelig dejligt! :blush:

Vi havde et fantastisk bryllup i telt! Men vi kunne ikke ha' gjort det uden vores familiers og venners hjælp!

post-31590-1213255107.jpg

post-31590-1213255114.jpg

post-31590-1213255131.jpg

Redigeret af Århuspigen
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer