Guest Miss.Duplo

Overnatning, hvem betaler?

25 indlæg i dette emne

Hej Tøser :ilovebryllupsklar:

Jeg er blevet usikre på hvem der betaler for overnatningen af gæsterne..

Lidt baggrund for vores tvivlen...

Vi bor i grønland og er højst sansynligt ikke vendt 'hjem' når vi skal giftes. Vi skal giftes i vallenbæk landsby kirke og stort set alle gæsterne kommer fra kbh og omegn. Nu har vi så være nede og se på det her helt fantastiske sted i præstø (ca 45 min i bil fra hvor vi skal giftes). Der er selvfølgelig mulighed for overnatning til os og gæsterne. Her er vi så usikre på om vi kan kan invitere og så sige til gæsterne at overnatning er for egen regning (500,- pr pers. i doub. vær.) Det mener jeg godt man kan, men min kæreste tænker lidt mere over tingene og sætter tvivl i hovedt på mig... Ahrrr... :)

Men hans agument lyder:

De steder vi har set på nær kbh, der kan vi sige - til os selv- folk kan vælge at tage en taxa hjem eller overnatte, det bliver ca det samme. Det agument mener han ikke holder da en taxa fra præstø er en hel del dyrer.

Hvad har i gjort? kom med jeres erfaringer....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bor i grønland og er højst sansynligt ikke vendt 'hjem' når vi skal giftes. Vi skal giftes i vallenbæk landsby kirke og stort set alle gæsterne kommer fra kbh og omegn. Nu har vi så være nede og se på det her helt fantastiske sted i præstø (ca 45 min i bil fra hvor vi skal giftes). Der er selvfølgelig mulighed for overnatning til os og gæsterne. Her er vi så usikre på om vi kan kan invitere og så sige til gæsterne at overnatning er for egen regning (500,- pr pers. i doub. vær.) Det mener jeg godt man kan, men min kæreste tænker lidt mere over tingene og sætter tvivl i hovedt på mig... Ahrrr... :)

Men hans agument lyder:

De steder vi har set på nær kbh, der kan vi sige - til os selv- folk kan vælge at tage en taxa hjem eller overnatte, det bliver ca det samme. Det agument mener han ikke holder da en taxa fra præstø er en hel del dyrer.

Personligt vil jeg give din kæreste ret. men man kan da skrive det andet men så får i måske mange afbud da det er mange penge nyt tøj gaver osv.

Helle

0

Del dette indlæg

Jeg synes nu sagtens gæsterne selv kan betale!

Det er jo helt op til dem om de vil benytte sig af tilbuddet om overnatning og det er jo en overkommelig pris.

Vi holder vores fest på sjælland og bor til dagligt i Århus. Vores gæster betaler selv for overnatning, hvor de nu ønsker at overnatte.

Det er ikke et urimeligt "krav" at stille.

Knus Nathasia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Ja, jeg kan godt se den er svær.

Vi skal holde festen ca. 25 min kørsel fra hvor de fleste bor. De betaler selv overnatning, men kan kun få mig til at bede om dette, fordi det kun er middag om aftenen for den nærmeste familie (forældre, søskende og bedsteforældre)

Ellers ville jeg nok enten vælge et andet sted, eller betale for det..

Synes det kommer an på hvor tætte i er med jeres gæster og hvor stort et bryllup i holder.

//Mathilde.

0

Del dette indlæg

Vi har skrevet til gæsterne, at der er mulighed for overnatning for egen regning, og at vi så giver morgenmad til dem, der overnatter. Det er kun et par enkelte, som har valgt ikke at overnatte. Vi har simpelthen ikke råd til at betale for gæsterne.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi skal holde festen ca. 45 min. kørsel fra kirken. Vi har i indbydelsen skrevet, ordret : Det er mulig at bestille overnatning på hotellet. Husk at oplyse det er i forbindelse med vores fest, så er der rabat på priserne.!!

Jeg syntes helt klart I kan skrive det. Vi har 46 gæster ud af 106 der har booket værelser. Og flere af de andre har lejet en bus i fællesskab til at hente dem om natten, og kører dem hjem. Vi har ikke råd til at indlogere gæsterne, da et dobbeltværelse koster ca. 775 kr. Vi har ingen sure miner set overhovedet, tværtimod syntes gæsterne det er så hyggeligt de kan overnatte, og spise morgenmad sammen inden de kører hjem!!

Men held og lykke med det hele!!

Knus Nymann :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal giftes i Viborg (ved ikke lige hvor vi selv bor til den tid) og der kommer familie fra Sjælland og forskellige steder i Jylland. De betaler selv for overnatning. Der er lidt rabat pr. værelser på hotellet ifm. arrangementet, men ellers anbefaler jeg andre billige steder i byen. Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle betale for overnatning til alle mine gæster. Jeg ved nogle vælger at gøre det, men de fleste bryllupper jeg har hørt om og været med til, er det normalt at gæsterne selv betaler for overnatning.

Alternativt kan I arrangere natkørsel til København for gæsterne, men jeg ved ikke om det er for lang en køretur? (jeg er ikke kendt på Sjælland)

0

Del dette indlæg

Selvom de fleste af vores gæster kommer langvejsfra, så betaler vi IKKE deres overnatning. Det er for egen regning. Så kan de selv bestemme om de vil overnatte på feststedet eller et bed&breakfast eller hotel....

Vi overnatter selv på feststedet og regner med at spise morgenmad med de gæster der har valgt at overnatte...

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er et lidt svært spørgsmål.

Hvis I vælger at holde det langt fra hvor alle gæsterne bor, så synes jeg nok at I skal betale. I kan jo evt. leje en spejderhytte i nærheden som overnatning.

Holder i det i nærheden af halvdelen af gæsterne, så synes jeg det er i orden, at resten også selv skal skaffe overnatning, og her kan i så henvise til det tilbud i har.

Hvis alt for mange skal kører hjem, går det jo også ud over festen som helhed.

Vi bor i Silkeborg, men har valgt at holde bryllup i Nordborg, da stort set alle vores gæster bor eller har familie de kan sov hos i området.

Men tænk på hvad I selv ville synes. Første bryllup jeg skulle til var jeg meget overrasket over, at PA og tøj og den slags skulle være så dyrt. Så hvis jeg blev "tvunget" til også at skulle betale overnatning havde jeg nok været lidt negativt indstillet.

0

Del dette indlæg

I er bare nogen perler at i giver respons så hurtigt :ilovebryllupsklar:

Jeg er stadig meget i tvivl.. jeg syns jo heller ikke der er urimmeligt, festen koster jo rigeligt i sig selv... :cheerleader3: men min kæreste mener min sviger mor vil syns det er for dårligt. godt nok er hun beværlig til tider men jeg har svært ved at tro hun er SÅ umulig !!

Men vi er stødt ind i andet problem.. vi vil gerne have at alle gæsterne skal kunne have mulighed for at booke væresle på stedet er det er der ikke helt nok til her :) så vi ender forhåblig med min største favorit, de skal bare have et sindsygt højt dep...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kæreste og jeg har valgt at vi betaler for overnatning. Det er noget vi for lang tid siden blev enige om var en vigtig ting for os begge, så det er naturligvis noget vi hele tiden har tænkt på i planlægningen. Flere af de kommende gæster vi har fortalt det til, siger at det er da ikke nødvendigt - de kan sagtens selv betale..., men vi har nu alligevel valgt at gøre det. Fordi der er en god pris for overnatning ifm. fest på vores feststed, er det alligevel begrænset hvor stor en procentdel af hele bryllupsbudgettet overnatningen er :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg

Jeg mener ikke det er en selvfølge, at I skal betale. Vi skal til bryllup 5/7, og her fik vi i invitationen 3 steders telf-numre og netsider. Så kunne man selv afgøre om man havde vandrehjemsøkonomi eller hoteløkonomi... Jeg synes det er helt i orden at gøre, men naturligvis også en flot gestus at betale.. men hvis man skal vælge mellem overnatning eller flere gæster, må man jo gøre op med sig selv, hvad man har råd til.

0

Del dette indlæg

Vi har lige været til bryllup hos vores gode venner, og der betalte vi selv for overnatning, 900 kr for dobbeltværelse. Jeg synes det er helt iorden at det er gæsterne der betaler.

Til vores eget bryllup har vi fundet to overnatningsmuligheder til gæsterne, og der skal de også selv betale. Vi har fundet en billig 360 kr, og en lidt dyrere til 700 kr. Så kan folk selv vælge hvad de vil.

Hilsen Sara

0

Del dette indlæg

Jeg synes at de gaester der oensker at overnatte skal selv betale medmindre at overnatning kommer som en del af en pakke ordning man har med fest stedet... Ellers lige pludselig er det jo en formue udover maden... Alle vores gaester havde ikke noget problem med dette....KNus

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi betaler overnatningen for vores gæster men vi bliver også kun 22 i alt-men jeg ville nok have det dårligt med at skulle sige at gæsterne selv skulle betale for overnatningen især fordi at vi skal holde det på kragerup gods i ruds vedby og der kommer gæster fra odense, københavn, næstved og Italien.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes i kildebrønde kirke i greve og selve festen bliver holdt i Vordingborg på Hotel Kong Valdemar. Vi har valgt at holde det der fordi der har vi fået overnatning til alle gæster med i prisen.

Men man kan godt tillade sig at skrive at der er mulighed for overnatning for egen regning. Det har jeg været ude for at få sådan en indbydelse og det var ikke noget at blive sur over.

Håber i finde ud af hvad i gør.

0

Del dette indlæg

Men hans agument lyder:

Sidst vi var til bryllup, fik vi at vide at der var mulighed for overnatning (for egen regning), det syntes vi var helt fint . Bryllup blev holdt i roskilde, selvom vi alle boede i KBH... overnatningen kostede 800 kr, (vi fik rabat fordi brylluppet blev holdt på Hotellet., oprindelig pris var 1200,- )

Så i skal nok hellere se det som at i har valgt at holde bryllup i Præstø... dem som ønsker at fejre dagen med jer kommer lige meget hvor i vælger at holde det..,

Jeg mener ikke at i skal betale for deres ophold.., men lade det være op til hver enkel om de ønsker at bruge penge på overnatningen..

Malene

0

Del dette indlæg

Vores bryllup er dansk-italiensk, og der kommer knap 50 fra Italien - vi betaler deres overnatning fra torsdag - søndag.

WOOOW, det synes jeg er ret stort!!!!,

Det er så ikke det vi vil bruge pengene på... de bryllup vi var til belv holdt på Sjælland, Brudens familien kommer fra Fyn og Brudgommens fra Israel... , de betalte ikke overnatning for nogen... det havde simpelthen været for dyrt.. , vi var omkring 100 mennesker..

Malene

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har skrevet i invitationen, at der er mulighed for overnatning på hotellet, og prisen står der også.

Vores gæster skal selv betale overnatningen - i øvrigt er der også kun 9 værelser på hotellet, så der er ganske enkelt heller ikke plads til alle.

Det er så helt op til dem, om de holder igen med alkoholen eller tager en taxa hjem, hvis de ikke vil betale for overnatningen.

De fleste af gæsterne har ca. 20 km hjem, og nogle stykker overnatter hos familie.

0

Del dette indlæg

Vi betaler heller ikke for overnatningen til vores gæster... Vi har så dog også valgt at køre fra Kbh hvor vi bor, hjem til sønderjylland hvor vi er fra pga det er der de fleste bor. Så vores gæster har så også kun mellem 2-25 min hjem i taxa.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes på Bornholm og der kommer ca. halvdelen af gæsterne fra sjælland... hvis vi skulle betale for deres overnatninger og transport til øen så blev der ikke noget bryllup for det har vi simpelthen ikke råd til. I stedet opfordre vi til at man tager en ferie på bornholm nu man er der og evt. kombinere det. Vi regner så også med at sende invitationerne ca. 6 måneder før så folk har god tid til at sparer og planlægge ferie. Vi ved at min kærestes bror og hans kæreste ikke har så mange penge og ligepræcis dem tilbyder vi gerne turen over for at de kan komme med. Vi vil hellere have de kommer med og så evt. sparer på gaven.

0

Del dette indlæg

Vores bryllup er dansk-italiensk, og der kommer knap 50 fra Italien - vi betaler deres overnatning fra torsdag - søndag.

WOOOW, det synes jeg er ret stort!!!!,

Det er så ikke det vi vil bruge pengene på... de bryllup vi var til belv holdt på Sjælland, Brudens familien kommer fra Fyn og Brudgommens fra Israel... , de betalte ikke overnatning for nogen... det havde simpelthen været for dyrt.. , vi var omkring 100 mennesker..

Malene

Ja, det er det nok, men vi har pengene, og de er ikke taget fra noget andet i bryllupsbudgettet, og jeg kunne mærke på min kæreste, at det var noget han virkelig gerne ville tilbyde sin familie og venner - så det blev vi altså enige om :0)

0

Del dette indlæg

Hejsa

Vi bor i jylland og var for et par år siden til bryllup på fyn . Vi overnattede for egen regning , sammen med indbydelsen var der forskellige muligheder for overnatning , det var bare super .

Knuz fra Helle

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer