Guest Englebrud84

Hindbær og skildpadde-creme

13 posts in this topic

Hej hej...

Jeg planlægger at lave en prøve på Bettys, hvor jeg i stedet for Toberone bruger skildpaddecreme - altså fløde og Toms skildpadder med rom-karamel indeni ( Min kæreste og jeg ELSKER dem!!)

Tror I det vil smage godt sammen med hindbær og i øvrigt?

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Det syntes jeg da skal prøves, man bliver tit overrasket over hvordan ingredienserne kan komplementere hinanden - glæder mig til at høre hvordan den bliver.

0

Det syntes jeg da skal prøves, man bliver tit overrasket over hvordan ingredienserne kan komplementere hinanden - glæder mig til at høre hvordan den bliver.

det ville jeg ikke turde gøre da hindbær er meget gennemtrægende i smagen

0

Vil den så ikke være det med Toberone også?

Men ellers nogle foreslag der vil gå sammen med skild-padde creme? (Frøerne smeltes i fløden som stivnes)

0

Annonce ♥

Hmm... skildpadder smager jo meget kraftigt af rom, karamel og vanillie... kunne man måske ikke tænke at det ville være godt med noget eksotisk frugt? Eller noget mere citrusagtigt? Det er godt nok lidt svært ja - men prøv det da, for nøøøøj hvor er skildpadder bare det bedste.

0

Hmm... skildpadder smager jo meget kraftigt af rom, karamel og vanillie... kunne man måske ikke tænke at det ville være godt med noget eksotisk frugt? Eller noget mere citrusagtigt? Det er godt nok lidt svært ja - men prøv det da, for nøøøøj hvor er skildpadder bare det bedste.

Måske en lime/citurs creme vil være godt?? :cheerleader3:

Jeg må igang med at eksperimentere.. ellers kan jeg vende tilbage til mørk chokolade eller Toberone.

Men det ville bare lige være os at spise skildpadde på vores bryllupsdag!! :thumbsupsmileyanim:

Vi skal helt sikkert have nogle på tag-selv fadet til receptionen også.

Tak for inspiration. Flere ideer modtages gerne!

0

Måske en lime/citurs creme vil være godt?? :cheerleader3:

Jeg må igang med at eksperimentere.. ellers kan jeg vende tilbage til mørk chokolade eller Toberone.

Men det ville bare lige være os at spise skildpadde på vores bryllupsdag!! :thumbsupsmileyanim:

Vi skal helt sikkert have nogle på tag-selv fadet til receptionen også.

Tak for inspiration. Flere ideer modtages gerne!

Jeg ville også mene at du skal kombinerer skilpadden chokoladen med noget frugt smat.. gerne noget som er lidt syrligt for at skabe balance med den tunge chokolade og karamel creme

Malene

0

Altså med prøves mener jeg selvfølgelig en lille prøvekage, ville nok ikke satse på denne kombination uden at have prøvesmagt den før bryllupet.

0

Annonce ♥

Hej hej...

Jeg planlægger at lave en prøve på Bettys, hvor jeg i stedet for Toberone bruger skildpaddecreme - altså fløde og Toms skildpadder med rom-karamel indeni ( Min kæreste og jeg ELSKER dem!!)

:sm:

JA!!!!! Det smager fantastisk :cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

0

Nu ved jeg ikke om du har prøvet skildpaddecremen, men jeg blev ret skuffet over den. Den smager ikke af skidpadder hvis du spørger mig - det eneste man rigtig kan smage er chokolade, så jeg synes nærmest at toblerone eller skildpadde kan være det samme. Dermed sagt at hvis hindbær passer til tobleronecreme, så passer den også til skildpaddecreme.

0

Hej hej...

:cheerleader3:

Absolut, det har jeg flere gange lavet med stor succes og jeg sparer ikke på skildpadderne og der kan man sagtens smage både karamel og rom.

0

Jeg lavede skilpadecremen sammen med skovbær mouse.. og det smagte fantastisk :respekt:

og pernille har ret, man skal bare ikke spare på skilpaderne, så kan det sagtens smages.. Uhhmm

0

Annonce ♥

Jeg tror sagtens det kan gå med hindbær :unsure:

Som det blev sagt vil det nok være en god ide med noget syrligt, og her er hindbær jo gode, da de ikke er så søde, som f.eks. jordbær.

Jeg har ikke prøvet med skildpaddecreme, men lavede mit første forsøg på evt. bryllupskage her i weekenden, og det var med jordbærcreme og chokoladecreme, og det gik faktisk rigtig godt sammen. Flere sagde, at den ikke var kvalm, hvilket de havde frygtet, det tager jeg som en god ting :griner:-

Jeg er som sagt selv i gang med lidt prøve-bagning, så hvis jeg var dig, ville jeg bare kaste mig ud i det og prøve - så er der jo også en god undskyldning for at spise noget lækkert kage :respekt:

0