brud 2008

Tøj til brudens mor!

12 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg skal til Århus med min mor i næste uge og hjælpe hende med at finde det tøj hun skal have på til brylluppet. Hun har fuldstændig sat sin lid til, at jeg skal finde hendes tøj! :bearhug: Men hvad dælen skal hun have på?? Jeg er så meget på herrens mark! Hvad er flot til en kvinde midt i 50'erne?

Så jeg tænkte, om der er nogen af jer andre, der har lyst til at vise, hvad jeres mødre skal have/havde på til jeres bryllup.

Og så vil jeg desuden høre, om I har nogle idéer til butikker i Århus, hvor vi kan finde hendes tøj. Jeg tror ikke det skal være galla, men nok niveauet lige under (hvad det så enten er..).

På forhånd 1000 tak for hjælpen!

(Og undskyld hvis forummet er forkert)

Redigeret af brud 2008
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Din mor skal vel have noget tøj på, som hun er godt tilpas i?

Min svigermor virkede helt overrasket over, at jeg ikke er sikker på, at min mor tager kjole eller nederdel på til vores bryllup, men jeg er vant til at se min mor i bukser, og hun har haft nogle virkelig elegante bukse-dragter, som har været vildt flotte til hende!

Så det er ikke sådan lige at sige, hvad din mor skal have på -men jeg tror, det er vigtigt, at man ikke tvinger en "bukse-dame" til at tage kjole/nederdel på, hvis hun ikke har det godt med det; for så er der risiko for, at påklædningen kommer til at spille en stor rolle på dagen, som hun bare skal nyde at fejre med jer! Så tænk på, hvad din mor "plejer" at tage på til fester, og så tag udgangspunkt i det, når I skal kigge tøj... Selvfølgelig kan det også være godt at prøve noget lidt andet end normalen, men det vigtigste må absolut være, at din mor kan holde ud at have det på!

0

Del dette indlæg

Din mor skal vel have noget tøj på, som hun er godt tilpas i?

Min svigermor virkede helt overrasket over, at jeg ikke er sikker på, at min mor tager kjole eller nederdel på til vores bryllup, men jeg er vant til at se min mor i bukser, og hun har haft nogle virkelig elegante bukse-dragter, som har været vildt flotte til hende!

Så det er ikke sådan lige at sige, hvad din mor skal have på -men jeg tror, det er vigtigt, at man ikke tvinger en "bukse-dame" til at tage kjole/nederdel på, hvis hun ikke har det godt med det; for så er der risiko for, at påklædningen kommer til at spille en stor rolle på dagen, som hun bare skal nyde at fejre med jer! Så tænk på, hvad din mor "plejer" at tage på til fester, og så tag udgangspunkt i det, når I skal kigge tøj... Selvfølgelig kan det også være godt at prøve noget lidt andet end normalen, men det vigtigste må absolut være, at din mor kan holde ud at have det på!

Tak for svaret! :bearhug:

Jeg kunne ikke være mere enig. Det er også det vi har sagt til alle vores gæster, at de skal komme i lige præcis det tøj de har lyst til og føler sig godt tilpas i. Jeg er ikke fan af dresscodes.

Så det er ikke fordi jeg gerne vil bestemme, hvad min mor skal have på, det er nærmere fordi min mor siger, at jeg skal (nok fordi hun også selv synes det er svært). Men jeg vil såmænd og rigtig gerne hjælpe hende - jeg synes bare det er svært, og tænkte, at I herinde måske kunne hjælpe lidt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender desværre ikke butikkerne i Århus.

Men min mor skal have det flotteste sæt på. Hun har købt en sort corsage overdel med brede skulderstropper, og en lang rundskåret nederdel i sort og cremefarvet tern. Og så er der lavet et par store stofroser i det ternede stof som sidder på skulderen af corsagen, og et lille sjal. Det er hamrende elegant. Og min mor er en lille str. 34 så de store tern på nederdelen er så flotte til hende. Hun bliver smuk :bearhug:

Knus nymann

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa...

Mødre skal som andre tidligere har nævnt have det tøj på som man føler sig tilpas i - ligesom alle andre gæster, med forbehold for joggingdragt :D efter min mening.

Hvis din mor gerne vil have kjoler (festkjoler)

så er der i Århus to steder jeg kender.

:bearhug: La Prinsessa i Studsgade: Jeg har selv erhvervet en rigtig flot kjole, der til rimelige penge. Har også fået min kjole rettet til der senere.

:bearhug: Belmondo på Store Torv: Jeg har ikke selv benyttet denne, men ejeren skulle være rigtig sød og god til at finde lige den kjole, man havde i tankerne. Her skulle priserne også være rimelige...

Det var de steder jeg kendte.

Jeg håber, din mor og dig finder noget hun vil føle sig til rette i.

knus

0

Del dette indlæg

Ellers er der også Sophie ved Pustervig - de har nogle flotte (og måske lidt anderledes) kjoler.

Hvis det må være i den dyre ende, er der jo også Marianne Carøe - der skal jeg i hvert fald købe kjole/sæt næste gang vi skal til bryllup.

Der er også Joan Fisker i Brammersgade - der har min mor fået syet to sæt for 12.000 kr.

En super smart todelt dragt til den middag hun holder om torsdagen for alle de udenlandske gæster, og så et todelt sæt til selve brylluppet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer