Guest

Hvor lang tid før....

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg vil sige, at det kommer an på om folk godt ved at I skal giftes og dermed ved der kommer en invitation.

Vi har fortalt folk, at vi skal giftes og at de godt kan sætte kryds i kalenderen, men jeg tror nu alligevel vi sender den i god tid. Men dog heller ikke for god tid, så den kommer til at hænge og samle støv- så er det nemlig tit at folk glemmer at melde tilbage i tide ;)

Så konklusionen herfra vil nok være 3-5 måneder før ;)

0

Del dette indlæg

Vi sendte dem ud i god tid. Vi skal giftes den 2. august og indbydelserne blev sendt ud i midten af april - altså 3½ måned før.

Emma Gad er fra en helt, helt anden tid end os - ifølge hendes bog "takt og tone" bør man invitere til bryllup 3 uger før festen. (Og ja - jeg har læst Emma Gad... ;) ) Den går vist ikke i dagens Danmark!

Marianne - der forresten kun har fået et afbud fra i alt 76 inviterede!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi sendte vores invitationer ud i slutningen af April, og skal giftes i starten af September, dvs ca 4 måneder før brylluppet.

På en måde synes jeg det har været helt fint at sende dem ud så tidligt, for vi har kun fået 1 afbud indtil videre, og vi har hørt fra alle undtagen 5, med en lille måned til SU.

Men hvis man let bliver utålmodig med manglende svar, så er det en dum idé at sende invitationerne ud i så god tid, for folk svarer altså ikke med det samme, de kommer gerne dryssende...

Men det er op til Jer selv hvornår I vil sende invitationerne ud.. :)

0

Del dette indlæg

Vi regner med at sende vores ud i januar eller februar, og vi skal giftes d. 6. juni... Det er godt nok ikke i sommerferie-perioden, men det er i forbindelse med en forlænget weekend for nogen (da grundlovsdag er en fredag næste år)... Så derfor sender vi dem i rimelig god tid...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et andet godt tip (synes jeg) er at give folk en kort svarfrist. For hvorfor skal de have flere måneder til at finde ud af, om de kan komme eller ej? ;)

Det er i hvert fald en ting jeg ville gøre om, hvis jeg skulle sende invitationerne ud nu. Så ville jeg kun give ca. 1 måned til at svarer i, det gør altså planlægningen lidt lettere.. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer