Tyara

Hestevognskørsel

11 indlæg i dette emne

Ja, min tilkommende har fået den ide at han vil køre i hestevogn fra kirken til festen - vi havde ellers besluttet os for ikke at bruge de penge, meeeeen....... ;)

Nu har jeg så indhentet tilbud fra et par forskellige udbydere der alle "bor" lige i nærheden af hvor vi skal giftes, og de vil have ca. 3000 kr. for en tur på godt 7 km.

Er det kun mig der synes det er afsindigt dyrt? Eller er det bare det, det koster? :horse:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Tyara,

Jeg har også altid sagt at den dag jeg skal giftes, så skal jeg køre i hestevogn. Jeg har haft hest i 15 år, så det er jo meget nærliggende, men vi har været nødt til at vælge det fra http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/huug.gif både fordi det netop er så dyrt, men også fordi vi ikke kan nå det. Vi skal først giftes kl. 15:00 og skal holde festen ca 10 km. derfra og man skal ca regne med 5 min. pr. km, så det vil desværre ta for lang tid.

Vi har i stedet fundet en gammel Chevrolet som vi skal give ca 1000 kr for. Jeg ved godt at det kun er denne ene gang man bliver gift, men der er så meget andet at bruge sine penge på.

Så jeg forstår jer begge, jeg vil også godt med hesten, men på den anden side vil jeg hellere bruge de penge på noget andet ()()

:hjerte: Maria

0

Del dette indlæg

3000kr for 7 km er BILLIGT - dvs... Det er jo mange penge, men af alle de "tilbud" jeg har kunnet stampe op af jorden, har det absolut billigste været 4000kr!! Så det er billigt - men mange penge...

arno/Mette

0

Del dette indlæg

Vi havde også oprindeligt bestilt en hestevogn og vi skulle også give 3.000 for 10 kilometers kørsel. Men sådan en tur ville som Uhrenfeldt også siger tage ca. en time, og det har vi simpelthen ikke plads til i vores program.

Vi har dog valgt at bruge en privat personbil, for jeg synes at hvis jeg skal ofre penge på en lækker vogn så skal der da være tid til at bruge den også, dvs. en times tid.

Vognen på vores dag skal sådan set bare hurtigt transportere os frem og tilbage så derfor synes jeg ikke det vil være pengene værd.

Hverken mig eller min tilkommende opholder os under 30 km. fra kirken inden vi skal dertil, så i den forbindelse kan det heller ikke betale sig at skaffe et smart køretøj.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg bliver hentet i hestevogn hjemme ved vores hus - bliver kørt til kirke(2,5 km). De venter uden for kirken, og kører os et stykke mod feststedet - ca 2, 5 km. Derfra kører vi resten af vejen i bil, for der er 23 km til feststedet.

Alt i alt skal vi give 2700, og det synes jeg bestemt ikke er dyrt. Tænk på alt det seletøj mv der skal pudses osv.

Og så bliver min drøm om at køre i hestevogn til og fra kirke opfyldt :heppe:

knus

susanne

0

Del dette indlæg

Det synes jeg godt nok er billigt, Susanne!! Hvor i landet bor du? ;)

Vi skal som skrevet give omkring 3000, og det er kun fra kirke til feststed (ca. 6 km.), ikke engang til kirken. Puha, det er mange penge. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

0

Del dette indlæg

Jeg er så heldig, at min far og jeg har kørt med heste altid også brudekørsel, og vi kender en masse hestefolk, så vi skal ikke betale for at køre med dette romantiske køretøj, min far tager gerne 2500kr. for det, men han har heller ikke en rigtig karet ej heller tag på. http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif :bud:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg må jo nok indrømme at jeg er MEGET overrasket...

Vi kørte i hestevogn fra kirke til receptionen... Hvilket ik var særlig langt, meeeen.... Vi gav 1000 kr. og det var bare PRISEN uanset hvor langt man skulle køre... det var godt nok også på Bornholm, men alt andet er nærmest dyrere derover, så jeg kan virkelig ik forstå de priser i har samlet ind...

men Ok.... sådan er det nok bare, men jeg kan bare ik forstå at de tager så meget for det... Er det nogle specielle hestevogne... altså jeg mener 4 spand eller 6 spand ? Eller hvad ?

UNDSKYLD jeg skal bare lige komme mig over det.... hvis jeg boede i nærheden, og havde en vogn skulle jeg med glæde komme og køre for jer langt billigere... hehe

held og lykke med at finde noget...

Knus Dyv

0

Del dette indlæg

Til susser og Suzi,

tak for linket til Hedegaarden - de har faktisk også en afdeling på Sjælland, i Borup, som er i nærheden af Sorø hvor vi skal giftes. Så dem vil jeg prøve at tage kontakt til (selvom jeg skrev ngoet andet i pm til dig, susser ;).

Dyv, jeg tror bare tilfældigvis at der er nogle ting der er langt billigere på Bornholm (har selv boet der i 10 år!), måske pga. konkurrenceforholdene. Hvis det ikke var fordi transporten for gæsterne ville blive dyr, så havde jeg også insisteret på at holde mit bryllup der. ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer