Bowmo

Når gæster vil invitere..

11 indlæg i dette emne

Ja vi er kommet i den situation at vi har fået at vide at en af gæsterne gerne vil invitere en gæst med... Generelt synes jeg det er noget fis for man inviterer jo dem man gerne vil se.

Det irriterer mig nok lidt at skulle invitere en for mig vildt fremmed med til noget så intimt og personligt som et bryllup. men her kommer historien:

Thomas' onkel har fundet sammen med sin ekskone som han blev skilt fra for måske 20-25 år siden. Jeg kender hende overhovedet ikke og har det lidt øv med at onkelen gerne vil "invitere" en ekstra gæst med til brylluppet som jeg ikke har inviteret fordi vi ikke anede de havde fundet sammen.

Sidder med sådan en både og følelse, for på den ene side er det som jeg føler det ovenstående, men på den anden side er det jo en der er kendt af familien og han ville nok være lidt mere åben hvis hun var med, tror jeg.

Hvad siger i piger... "burde" vi invitere med med et smil når han ringer og vil have hende med (han har givet tilsagn om at han kommer)??? Og så ellers bare lave ekstra af alt det vi i forvejen har lavet

Redigeret af Bowmo
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er pænt at ham at spørge (vi havde en der bare tog en med..) Kan godt se det er svært fra sit synspunkt af. Hvad siger Thomas? Det må næsten være op til ham, nu når det er hans familie.

Jeg synes sagtens i kan tillade jer at sige desværre til hende. Men omvendt hvis det ikke er besværgeligt at lave ekstra, vil de jo nok blive glad for at hun må komme med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

når det er i den relation - så ja, hvis det er muligt, ville jeg sige ok til onkelen.... ;)

det gjorde vi... min far havde fået ny dame - hvilket må være som det er...

en ven havde åbenbart også fået kærreste, det havde han ikke fortalt os, da jeg så hørte om det blev jeg faktisk lidt ked af at vi ikke havde haft muligheden for at indvitere hende med... bryllup er jo en kærligheds fest ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved den relation vil jeg mene det er reelt nok at invitere med..

Min mor har været i en lidt lignende situation, hun har været sammen med hendes kæreste i omkring 16 måneder... Alle i familien kender så godt til hendes kæreste.

Hendes søster havde så inviteret til sølvbryllup, men uden hendes kæreste. Mor ringer så for at spørge om det også gælder kæresten - nej, så havde det jo stået på invitationen... Kunne forstå hvis det var en 16-årig kusine der lige havde fundet en fyr - så havde det været et nej.

Håber det giver mening... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kølet lidt ned nu og tror egentlig jeg er kommet til den konklusion at det er nok fint nok hvis han tager hende med... hvis de alligevel skal til at være sammen lærer jeg hende jo nok at kende med tiden... Nu mangler jeg bare at han ringer og spørger, for at få det at vide sådan andenhånds kan jeg jo ikke bruge til noget.

Gad vide om det er graviditetshormonerne der gør at jeg raser over sådan en lille bagatel - stakkels Thomas... han må da virkelig elske mig :cheerleader3:

Tak for det piger :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Inviter hende med - for familiefredens skyld.

Jeg vil dog sige, at jeg synes, det er meget upassende af manden at ringe og invitere hende selv - han burde have introduceret hende for jer (fx ved at invitere jer på besøg hos dem), hvis han synes, I skal møde hinanden - ikke forvente, at I synes, jeres bryllup er en god dag at møde hende på for første gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville invitere hende når det er den relation. Vi har selv en gæsteliste med 12 singler der har en alder ( ældre end teenager) hvor vi kan risikere at en eller flere får kærester og der har vi bestemt os for at hvis personen mener det alvorligt så bliver de inviteret med hvis vi ved det i god nok tid, også selvom vi ikke nødvendigvis har mødt personen. Jeg syntes selv det var rart når vi begge blev inviteret da vi kun havde været sammen i 3-6 mdr. Jakob mødte for eksempel mine bedsteforældre på min fars side første gang til deres 75 års fødselsdag - og han løb da ikke skrigende væk ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok også sige ok til onkelen. Men prøv om ikke I kan finde en dag inden brylluppet, hvor du kan få lov til at møde hende. Så "kender" du hende lidt inden. Men ja, hvad siger Thomas? Min far havde fået kæreste 4 måneder inden vores bryllup, og han spurgte pænt om ikke han måtte tage hende med. Vi sagde jo - men kun fordi, det var min far. Havde det været en ven/veninde el lign, havde vi nok sagt nej. Min fars kæreste var så ikke ligefrem vores (brudeparrets) kop te, men... Jeg skulle sove på hotellet, hvor festen skulle holdes, fra fredag til lørdag, og min far og Jytte kom fredag aften, og der mødte jeg hende for første gang. Det gik fint til brylluppet, hun holdt sign lidt i baggrunden.

- Camilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg ville nok også sige ok til onkelen. Men prøv om ikke I kan finde en dag inden brylluppet, hvor du kan få lov til at møde hende. Så "kender" du hende lidt inden. Men ja, hvad siger Thomas? Min far havde fået kæreste 4 måneder inden vores bryllup, og han spurgte pænt om ikke han måtte tage hende med. Vi sagde jo - men kun fordi, det var min far. Havde det været en ven/veninde el lign, havde vi nok sagt nej. Min fars kæreste var så ikke ligefrem vores (brudeparrets) kop te, men... Jeg skulle sove på hotellet, hvor festen skulle holdes, fra fredag til lørdag, og min far og Jytte kom fredag aften, og der mødte jeg hende for første gang. Det gik fint til brylluppet, hun holdt sign lidt i baggrunden.

- Camilla

Hun er blevet inviteret med :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan også kun give de øvrige ret, og jeg synes bestent ikke det er upassende at ringe og spørge jer. Hvad skulle han ellers have gjort ? Faktum er jo at han formentlig er glad for hende (igen) og gerne vil have hende med (vise omverdenen at de er sammen igen). Muligheden: bare at tage hende med er derimod upassende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer