Rene & Christina

Fuldkommen knust......!

64 posts in this topic

Jeg har lige kontaktet min mor for at spørge, hvordan hun har det. Og om hun har lyst til at tage ud og kigge på kjole osv sammen med mig. Hun havde det godt, sagde hun, men det med kjole osv må jeg altså klare selv! Slut på samtalen. :bestwishes::bestwishes:

Jeg må ærlig talt indrømme, at jeg føler mig som et dårligt menneske, men jeg vil bare være LYKKELIG... hun håber nok på at jeg dropper planerne om bryllup hvis hun anstrenger sig nok.

Ej, hvor er det altså strengt! :bestwishes:

Det, jeg tænker, er, at jeg håber, at din mor er klar over, hvad hun lige har sagt nej til. Jeg har ud af denne tråd forstået, at du er enebarn, hvilket betyder, at den chance får din mor ikke igen... Det er noget stort at sige nej til!

I øvrigt tror jeg ikke på, at man nødvendigvis er mere sikker på en partner, hvis man har været sammen i 5 år end "kun" 9 måneder. Du er en kvinde sidst i tyverne, så man må gå ud fra, at du har prøvet andre mænd, og dermed ved du nok også, hvad du går efter. :bestwishes:

Jeg har haft andre kærester end min nuværende, og mine forældre er udemærket klar over, at han er noget bedre end de andre skvat, jeg har datet, så derfor forstår jeg ikke, at dine forældre ikke tænker sådan.

Jeg kan så også godt forstå, at de vil beskytte dig, fordi du er deres eneste barn, men det kan også gå hen og blive for overbeskyttende.

Jeg håber så meget, at dine forældre kommer på bedre tanker.

De bedste tanker til dig

:)

0

Annonce ♥

Hej Anja.

Lige mine ord angående det du skriver omkring partner...Og jeg føler, at vi har været sammen i mange år, måske lidt bizart, men jeg kan altså ikke forestille mig et liv uden den fyr! :)

Enebarn ja, det skal lige tilføjes at jeg blev født ca. tre måneder før tid, så måske derfor har min mor altid været ekstremt overbeskyttende og meget dominerende. Jeg har forsiiiiiigtigt prøvet at fjerne mig lidt fra hende, for hendes egen skyld, det har hun vist accepteret, men dette bryllup er åbenbart for meget af det gode!

Og ja, jeg har haft andre mænd, måske for mange i min mors øjne - men nu er den rette altså fundet! Smil.

Christina

0

Jeg har lige kontaktet min mor for at spørge, hvordan hun har det. Og om hun har lyst til at tage ud og kigge på kjole osv sammen med mig. Hun havde det godt, sagde hun, men det med kjole osv må jeg altså klare selv! Slut på samtalen. :):bestwishes:

Jeg må ærlig talt indrømme, at jeg føler mig som et dårligt menneske, men jeg vil bare være LYKKELIG... hun håber nok på at jeg dropper planerne om bryllup hvis hun anstrenger sig nok.

Det er super synd, at din mor tager sådan på vej i forhold til brylluppet... Men hvis du har et ok forhold til din svigermor, så tag hende med ud og kigge kjole -for hun lyder til, at hun vil sætte pris på den tjans! Og hvis din mor ikke bliver misundelig, så må det være fordi, hun ikke VIL indse, at hun kun får den ene chance...

Kan nok ikke sige så meget, som kan gøre din situation lettere... Men håber, du kan finde god støtte i din kæreste og dine svigerforældre!

0

Hvad med at du kridter banen op!

Vi gifter os under alle omstændigheder, hvad enten du være med eller ej!

Hvis du vælger ikke at ville være med til mit brylluppet, er det jo dit valg!

Jeg har mine søde svigerforældre, som meget gerne vil hjælpe os med planlægningen.

Hvis du har et problem med det, vil jeg gerne snakke med dig, men jeg gider ikke høre på, hvad jeg gør galt.

0

Annonce ♥

Jeg har ikke læst hele din tråd og kender heller ikke forhistorien men jeg syntes det siger meget om din mor at hun sender sådan en besked som SMS. SMS og til dels emails er ikke måden at løse problemer på. Det er noget man taler om.

0

Når du nu siger, at du er i tvivl om, om din far kender til jeres bryllupsplaner, så tænkte jeg på, om der evt. er bestemte tidspunkter, hvor kun han er hjemme -så du evt. kan ringe og fortælle ham det selv, uden din mor farer til telefonen først og skjuler det for ham?

For hvis han ikke føler på samme måde som din mor i forhold til jeres beslutning, så kunne han måske netop være en form for mægler i situationen -eller evt. i det mindste sørge for, at din mor IKKE ødelægger jeres dag ved at forhindre familien i at deltage...

0

Hejsa....

Ej hvor tarveligt af hende, men håber da hun for tid til at tænke over hvad hun har sagt til jer. For det er ikke bare ok at ens mor opføre sig på den måde, hun skulle ta' og forstille sig at det var hende der stod i denne situation...... Håber at hun kommer på andre tanker a.s.a.p for din / jeres skyld.....

:):cheerleader3::(:):(:)

KnuZ Fra Marie

0

Annonce ♥

Hvor bliver jeg trist af at høre, at din mor reagerer sådan. Uanset om du er 18 eller 28, så kan hun slet ikke tillade sig at reagere på denne måde. Du skriver også, at du er i tvivl om din far ved det? Har du prøvet at ringe til ham og tage en snak med ham, eller foregår alt hjemme hos dem gennem din mor?

Ja, det gør det lidt hos mine forældre. Ikke det negative, men hvis man skal have svar på noget eller høre om de er hjemme til et besøg, så er svaret altid " du får lige mor"

Jeg er utrolig ked af at høre, hvordan din bryllupsplanlægning er startet, og ingen har fortjent sådan en behandling.

Håber hun bliver god igen, men spørgsmålet er så, om du kan ligge hendes reaktion bag dig, når hun nu har opført sig sådan.

Håber Rene og dig får et helt fantastisk bryllup - om det så er med eller uden dine forældre.

Knus Joan

0

Kære Christina

Først et kæmpe :cheerleader3:

Kan godt forstå du er skuffet over din mor, det kan hun heller ikke være bekendt.

Men jeg forslår dig at ligge det op på en hylde lige nu, og så se frem til dit bryllup. (Så kan det måske hen af vejen være at din mor kommer på andre tanker.)

HUSK at det er din og Renes dag og ikke nogle andres dag, ha det med i tankerne hele tiden.

Det er ikke alle andres afgørelse om I skal giftes eller ej, heller ikke om I har råd eller ej, om i gamle nok, har kendt hinanden længe nok osv ............ det er ene og alene jer to.

(Jeg blev gravid efter vi kun haved kendt hinanden i 3 mdr. og alle havde sin mening om det, men vi er stadig sammen idag efter 16 år.)

Håber at du kan bruge din sv.mor til at tage med dig ud og kikke på kjole.

Men håber at I får et godt bryllup alligevel.

KÆMPE :)

0

Hej Christina.

jeg håber at du kommer oven på igen og bliver i bedre humør når du kommer igang med planlægningen.

Vi har også haft meget ballade fra begge familier, pga. alders forskel, rené's arbejde, og sidst men ikke mindst mit valg.. Jeg kæmper stadigvæk med at få min storebror til at acceptere mit valg og vi har været sammen siden 5januar 2002..

du skriver at det er din mor der skriver og siger sådan til dig.. Har du snakket alene med din far om det?

vejen ind og få accept hos min mor var gennem min far..

men jeg synes at det er super sejt at i følger jeres hjerter, og kan klare jer uden deres hjælp..

glæder mig til at se og følge jeres planlægning

Venlig hilsen

Belinda

0

Stakkels dig.

Hvad er det for en sms at sende.. Som Diskobil skriver, så er det altså ikke måden at løse problemerne på.

Måske er det som du endelig selv skriver mellem linjerne at du er deres "lille" pige, som de i lang i tid, ihvert fald mens du var lille har været nødt til at overbeskytte, fordi du kom for tidligt.

Jeg håber inderligt for dig at i finder ud af det, om det er at sætte en grænse op overfor hende, eller være blidere, må du gøre op med dig selv. Det vigtigste er at du vælger hvad du har det bedst med!

:cheerleader3: Helena

0

Annonce ♥

:):cheerleader3::(:)

René og jeg er just hjemvendt fra dejlig middag hos svigermekanikken - som blev glædeligt overrasket over vores beslutning, svigermor fik endda små tårer i øjnene, herrlich! Så nu mangler vi kun at mine egne forældre tilslutter sig gruppen... :cheerleader3:

- og så er det vist snart på tide at vi skal på kjolejagt!

Knus fra Christina (og René...)

Det er jeg rigtig glad for at høre og måske er det svigermor, du skal have med på kjolejagt?

Jeg har lige kontaktet min mor for at spørge, hvordan hun har det. Og om hun har lyst til at tage ud og kigge på kjole osv sammen med mig. Hun havde det godt, sagde hun, men det med kjole osv må jeg altså klare selv! Slut på samtalen. :(:biggrin:

Du er absolut ikke et dårligt menneske og din mor skulle skamme sig noget så grusomt ved at reagere sådan.

"Jeg havde ærlig talt regnet med at du var blevet voksen og ansvarsbevidst. Du er så ufattelig naiv. Du kan gøre helt som du vil, men det bliver uden mig. Vanvid!" Sms fra min mor.

Din mor ligger helt klar ud, hvordan hun har det lige nu. SMS er ikke måden at kommunikere på, men når hun smider røret på, når I taler i tlf. sammen er sms måske den måde, hun lige nu forstår at kommunikere på og det er også nemt at "beskytte" sig selv ved kommunikation over sms.

Jeg er knust. Jeg orker, gider og kan ikke bruge flere ressourcer på at forsvare mig selv og mit valg overfor hende... det her bør være den lykkeligste tid i mit liv, men jeg har aldrig været så ked af det før. Selvom jeg hjertens gerne ville have mine forældre med til mit bryllup, så vil jeg ikke køre mig selv ned på at blive afvist igen og igen og igen. Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal straffes for at være lykkelig. Nu må hun komme til mig, jeg er modtagelig, men vil ikke være til grin længere. Man kan ikke leve sit liv efter sine forældres drejebog, ikke hvis man skal være lykkelig.

Jeg risikerer at min familie ikke dukker op ved brylluppet, men så er jeg da så heldig at jeg får jordens dejligste mand og svigefamilie.

Jeg vil gerne sige tak til alle jer som har skrevet dejlige, varme og støttende ord her i tråden - I har været en enorm støtte for mig og Rene - TAK, tøzzer :)

Christina - som vist skulle have brugt vandfast mascara i dag!

Præcis det, jeg har markeret med lilla kunne du godt sende på sms til din mor. Det er åbenbart hendes måde at kommunikere på, jeg ville sende den til hende eller på mail og afslutte med at skrive, at nu er resten samt hendes deltagelse op til hende.

Og så ville jeg ligge hende på hylden og evt. finde ud af, om din far overhovedet ved det her. For det kan jo godt være for at holde det hemmeligt overfor din far, at hun smider røret på og skriver på sms. Bare en tanke.

:cheerleader3::cheerleader3: Godt du og Rene har hinanden og skønt, at svigerfamilien støtter jer og glæder sig.

0